Hvad betyder det nu?
Fra : lh

Dato : 30-07-07 10:14

Ja, jeg har læst det i Vi med hund, men har lånt bladene ud!

Hvad er det nu det betyder når hunden lægger ørerne tilbage når den er
"glad".
Jeg har en lille spidshund, der har ørene og står lige op "normalt". Men hun
lægger altid ørene helt end når hun kommer og vil snakke, eller man kalder
på hende og hun kommer logrende imod en? Hun kommer aldrig krybende, det er
ikke på den måde.
Jeg mener i et af de blade at have læst hvordan man tolker hundens signaler,
men kan ikke huske hvad det var.

mvh

lh

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:26

On 30 Jul., 11:13, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:
> [...]
> ikke på den måde.
> Jeg mener i et af de blade at have læst hvordan man tolker hundens signaler,

Generelt kan det siges, at fremadrettede ører viser styrke hos hunden
og bagudrettede ører tyder på underlegenhed/venlighed eller måske
angst.

Mvh Fru Larsen.

Fra : lh

Dato : 30-07-07 10:45

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Generelt kan det siges, at fremadrettede ører viser styrke hos hunden
og bagudrettede ører tyder på underlegenhed/venlighed eller måske

Er det godt eller skidt? Angst er hun ikke, hun besidder en stor portion
selvtillid.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-07 11:03

In news:46adb321$0$98079$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
lh <com@comhere.dk> typed:
> [...]
> måske angst.
>
> Mvh Fru Larsen.
>

> Er det godt eller skidt? Angst er hun ikke, hun besidder en stor

Jeg vil da give fru Larsen ret i, at det er det generelle udtryk.

Jeg f.eks. lægger altid mærke til hundens hale også. Hvis den logrer
helt vildt samtidig med at den lægger ørerne ned, så er det fordi
den er glad. Hvis derimod halens bevægelser er meget "stive" d.v.s.
små ryk samtidig med bagudvendte ører, så er jeg lidt betænkelig ved
at nærme mig hunden, fordi en angst hund kan finde på at bide.

Det er de udtryk jeg har haft erfaring med i årenes løb. Vores egen
schæfer lagde altid ørerne ned når hun var glad, men hun var også
for det meste glad.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 30-07-07 11:16

> [...]
>>

> Det er de udtryk jeg har haft erfaring med i årenes løb. Vores egen
> schæfer lagde altid ørerne ned når hun var glad, men hun var også for det

min lab Sally har ofte, hvad jeg plejer at kalde "kæleører", så vender de
bagud og nedad og er et udtryk for, at hun gerne vil i kontakt med mig og
blive kælet med. Og når hun så får en ordentlig omgang kæl, vender hun gerne
rumpen til mig - hvilket jeg har fået at vide, er det største udtryk for
venlighed og tillid - og så får hun en omgang "numsenus" lige over
haleroden, hvilket gør hende helt salig.

Min venindes shiba, der er vild med børn, lægger ørerne helt ned, misser med
øjnene og næsten smiler, når han møder en flok børnehavebørn i skoven,
samtidig med at halen, der jo bæres i en krølle over lænden, vipper ivrigt
frem og tilbage.

Jo, det er dejligt at kende lidt til hundesprog

Venlig hilsen, Anelise

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:55

On 30 Jul., 11:44, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:

> [...]
> angst.
>
> Mvh Fru Larsen.
>
> Er det godt eller skidt? Angst er hun ikke, hun besidder en stor portion

Jeg vil mene det er positivt, når din hund kommer logrende og glad hen
til jer og ørene viser er den venlig og kender sin Alfa

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:57

> [...]

Jeg vil mene det er positivt, når din hund kommer logrende og glad hen
til jer og ørene viser er den venlig og kender sin Alfa

Hvordan er udtrykket i øjnene ?

Mvh Fru Larsen.

Fra : lh

Dato : 30-07-07 11:14

> [...]

Jeg vil mene det er positivt, når din hund kommer logrende og glad hen
til jer og ørene viser er den venlig og kender sin Alfa

Udtrykket vil jeg tolke som hengiven - " er jeg ikke dejligt" o.s.v. Men hun
kan godt lide at gemme hovedet ved mine ben når hun kommer, men jeg kan
sagtens have en fin øjenkontakt med hende, så meget en hund nu vil have.

lh

Fra : C.H

Dato : 30-07-07 10:59

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> krybende, det er ikke på den måde.
> Jeg mener i et af de blade at have læst hvordan man tolker hundens

Jeg tror det afveksler en smule fra race til race - men jeg kan da fortælle,
hvad det betyder, når det er en schæfer.

Når hunden er glad når den lægger ørene tilbage (ned langs siden af hovedet)
er det et signal om, at den er venligt stemt og gerne vil i kontakt. Hvis
den er meget begejstret lægger ørene sig lidt "strammere" ned over hovedet
og rykker en smule tættere på midten.

Det er ikke decideret underkastelse, men et tegn på, at den betragter dig
som en god ven, en del af flokken og en, den er tryg ved.
(Dette gælder KUN, hvis hunden er glad, når den lægger ørene ned.)

Nogle hunde kommunikerer mere med ørene end andre - Vores nuværende har
rigtig mange måder at bruge ørene på, vores gamle var meget mere afdæmpet,
men stadig tydelig i sin kommunikation med ørene....

Connie

Fra : lh

Dato : 30-07-07 11:17

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigtig mange måder at bruge ørene på, vores gamle var meget mere afdæmpet,
> men stadig tydelig i sin kommunikation med ørene....

Undskyld, kom til at grine af det sidste. For så må min udtrykke sig hele
tiden med sine ører, for det gør hun RIGTIG meget. De ligger ned, rettes op,
rettes MEGET op hvis der f.eks kommer en fremmed kat på grunden!!.
Men når hun kommer til mig med ørene ned er det altid med en glad logrende
hale!

lh

Fra : lh

Dato : 30-07-07 11:24

> [...]
> op, rettes MEGET op hvis der f.eks kommer en fremmed kat på grunden!!.
> Men når hun kommer til mig med ørene ned er det altid med en glad logrende

F.eks når hun hilser på hunde vi møder, så starter hun ALTID med at lægge
ørerne ned og sætte sig ned mens de hilser, til hun finder ud af om hun skal
lægge sig ned på ryggen eller de skal lege eller bare hilse!
Nu er det første gang jeg har en spidshund og er ikke helt med på hvor meget
de har ørerne oppe.

lh

Fra : C.H

Dato : 30-07-07 11:29

> [...]

> op, rettes MEGET op hvis der f.eks kommer en fremmed kat på grunden!!.
> Men når hun kommer til mig med ørene ned er det altid med en glad logrende

Jamen det er da dejligt, at du fik et smil på læben!

Det er rigtig sjovt at studere kropssproget på hunden - og jeg synes ørene
er noget af det bedste at kigge på. Når vi snakker om at lægge ørene bagud,
så er der SÅ mange varianter af den stilling, at det er svært at beskrive
det.
Cassius lægger dem der, når han er glad og kigger på en - løst ned langs
siden... Når han er vild og begejstret, stramt lang siden, men tættere på
midten. Når han er vildt legesyg kan ørene ende helt inde på midten stramt
tæt op ad hinanden - hvor aggression faktisk ligner lidt, men der ligger
ørene helt ned ad nakken
Når han er til træning og har fået bytte ligger ørene løst en halv cm over
hovedet, men helt tæt på hinanden... Og det er kun få variantioner af de
bagudliggende ører

Og så er der jo alle de stående varianter også...

Og så er der jo også halen at tænke på!!! Og gangarten...

Man kan jo blive ved

Connie...

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-07 11:46

In news:f8kegs$275v$1@newsbin.cybercity.dk,
C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:

> Og så er der jo også halen at tænke på!!! Og gangarten...
>
> Man kan jo blive ved
>
> Connie...

Og når så den skønne vovse sætter sig lige foran én mens de dejlige
brune øjne stråler, som om den vil sige: "Hva' så mor", og hovedet
er lagt på skrå i en 45 graders vinkel, så er jeg *helt* færdig.
Asia kunne få mig til *alt*, når hun benyttede den "taktik".

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 30-07-07 13:26

> [...]
> skrå i en 45 graders vinkel, så er jeg *helt* færdig. Asia kunne få mig
> til *alt*, når hun benyttede den "taktik".

hej Tove

det kender jeg godt fra min allerførste gule lab Polly, hun kunne også det
trick med "at hælde vand ud af øret", og så helt uimodståelig ud.
Underligt nok har ingen af de 4 følgende labber gjort det, men min venindes
finske lapphund mestrer også teknikken.

Hunde er bare dejlige i al deres forskellighed.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 30-07-07 13:48

> [...]
> skrå i en 45 graders vinkel, så er jeg *helt* færdig. Asia kunne få mig
> til *alt*, når hun benyttede den "taktik".

Haha!!
Ja sådan en hund har vi nu været begavet med to gange!!
De kender deres tricks, gør de.
DER har de opretstående ører godt nok deres retfærdiggørelse. De kan
virkelig bruges til noget

Connie.... Der også falder lige i

Fra : Anette

Dato : 01-08-07 01:34

C.H wrote:
> [...]
> De kender deres tricks, gør de.
> DER har de opretstående ører godt nok deres retfærdiggørelse. De kan

Ikke kun de opretstående ører...

Alle vores tre kan også, trods langhårede hængeører. Hovedet på skrå, ørerne
løftes så "bukket" næsten når sammen på midten af hovedet og de glade øjne
lyser....*SUK*...jo, så er jeg også nem at løbe om hjørner med

/ Anette

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-07-07 11:37

> [...]
> krybende, det er ikke på den måde.
> Jeg mener i et af de blade at have læst hvordan man tolker hundens

Her er en fin samling af de forskellige signaler som vore hunde udsender:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/signaler

Man kan faktisk lære utroligt meget bare ved at iagttage hundes signaler i
forskellige situationer, noget jeg ihvertfald bruger meget tid på og finder
ret interessant.

Mvh. Marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 11:46

On 30 Jul., 12:13, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:

> [...]
> kan godt lide at gemme hovedet ved mine ben når hun kommer, men jeg kan
> sagtens have en fin øjenkontakt med hende, så meget en hund nu vil have.

Jeg tror din hund er meget glad for dig

Mvh Fru Larsen.

Fra : Søren LH

Dato : 30-07-07 19:51

> [...]
> krybende, det er ikke på den måde.
> Jeg mener i et af de blade at have læst hvordan man tolker hundens

Hej,

Jeg kalder det at den viser venlighed.

Som min schæfer gør det her, hvor hun bliver klappet:
http://www.vizla.dk/Annes%20foton-552-s512.jpg

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-07 20:51

In news:newscache$p4a0mj$xmy$1@news.webpartner.dk,
Søren LH <slh@DELETEcity.dk> typed:
> Hej,
>
> Jeg kalder det at den viser venlighed.
>
> Som min schæfer gør det her, hvor hun bliver klappet:
> [...]

Årh nej ! Hvem kan dog stå for det udtryk ?

Fra : Leyna

Dato : 30-07-07 21:10

On Mon, 30 Jul 2007 20:50:49 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Jeg kalder det at den viser venlighed.
>
>Som min schæfer gør det her, hvor hun bliver klappet:
>http://www.vizla.dk/Annes%20foton-552-s512.jpg

FÅRK! Hende kan man da bare ikke stå for. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : C.H

Dato : 30-07-07 21:24

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej,
>
> Jeg kalder det at den viser venlighed.
>
> Som min schæfer gør det her, hvor hun bliver klappet:

Arrrj, Søren, det var da et rygende lækkert billede det der...
Jeg er heeeelt hundrede på, at man slet ikke kan skue hunden på hårene på
dette billede....

Hvordan kan man dog undgå at være vild med en schæfer, når den gør sig til
på den måde

Connie - der heldigvis har en magen til, ellers var hun da gået skruk...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-07-07 05:18

> [...]

> Arrrj, Søren, det var da et rygende lækkert billede det der...
> Jeg er heeeelt hundrede på, at man slet ikke kan skue hunden på hårene på

sød, så absolut! -ligner en der kan dreje "sin far" om sin lilletå!

> Hvordan kan man dog undgå at være vild med en schæfer, når den gør sig til
> på den måde

DET er da noget af det nemmeste i denne verden. ((o;

> Connie - der heldigvis har en magen til, ellers var hun da gået skruk...

Mvh. Marie - Der heldigvis er mættet med overdejlige hunde, så hun slet
ikke bliver skruk.. (o;

Fra : Leyna

Dato : 31-07-07 08:11

On Tue, 31 Jul 2007 06:17:58 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Mvh. Marie - Der heldigvis er mættet med overdejlige hunde, så hun slet
>ikke bliver skruk.. (o;

Og vi tror osse på julemanden og storken...!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-07-07 08:24

> Og vi tror osse på julemanden og storken...!

jeg bliver ikke skruk over en schæfer!, aldrig (-;
Jeg har ikke noget imod racen som sådan, men aldrig noget jeg selv ville
have.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 31-07-07 05:03

> [...]
>
> Hej,
>
> Jeg kalder det at den viser venlighed.
>
> Som min schæfer gør det her, hvor hun bliver klappet:

Lige præcis, dog kan min lægge ørerne helt tæt ind til hovedet, så hun ser
helt flov ud, men nu er det også en helt anden race, selvom hun på farverne
ligner en lille schæfer!

lh

Fra : Winther

Dato : 31-07-07 08:29

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Som min schæfer gør det her, hvor hun bliver klappet:
> [...]

Har stadig ikke glemt de fantastiske billeder du tog til PH-DM af hunde i
bevægelse, vil du linke til én af dem, så de andre også kan få fornøjelsen,
evt. til den som ikke var sort og ikke hed Frodo

Det jeg ville spørge om, hvilken kamera bruger du?

Fra : Søren LH

Dato : 31-07-07 16:45

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornøjelsen, evt. til den som ikke var sort og ikke hed Frodo
>
> Det jeg ville spørge om, hvilken kamera bruger du?

Hej

Du forveksler mig med en anden. Jeg tror jeg svagt kan huske det her fra
gruppen, men hvem var det nu det var............

Billedet af Vizla er taget af min søster med et Canon Ixus55, samme i øvrigt
som jeg selv har. Godt nok (næsten) til mit formål, men det kan jo ikke måle
sig med et spejlreflex.

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-07-07 18:51

> [...]
>
> Billedet af Vizla er taget af min søster med et Canon Ixus55, samme i
> øvrigt som jeg selv har. Godt nok (næsten) til mit formål, men det kan jo

Nej, har man først en gang testet et spejlrefleks, så er man solgt for livet
tror jeg..
specielt i bevægelses situationer er det klart en fordel.

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 31-07-07 20:15

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46af7683$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> livet tror jeg..
> specielt i bevægelses situationer er det klart en fordel.

Ja, har lige vurderet at jeg heller ikke har råd til en Canon 400D, den er
der mange der har lige nu, - lusker lidt rundt om Olympus E-400, men det er
svært at gennemskue for en ikke-kender hvordan pengene er givet bedst ud.
Klarer mig med min Nokia 5500 lige nu ind til jeg finder ud af hvad jeg skal
købe, men sikkert er, det skal være spejlrefleks...

Fra : lh

Dato : 31-07-07 20:21

> [...]
> ud. Klarer mig med min Nokia 5500 lige nu ind til jeg finder ud af hvad
> jeg skal købe, men sikkert er, det skal være spejlrefleks...

Grin I bare og jeg ved godt jeg spørger dumt i nogles øjne, men hvad vil det
egentlig sige at et kamera er spejlrefleks?? Et eller andet sted tror jeg
godt jeg ved det en "lille smule", men så ikke allligvel.....

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-08-07 05:19

> Grin I bare og jeg ved godt jeg spørger dumt i nogles øjne, men hvad vil
> det egentlig sige at et kamera er spejlrefleks?? Et eller andet sted tror
> jeg godt jeg ved det en "lille smule", men så ikke allligvel.....

Det står meget fint beskrevet her, og så sparer jeg en del skriveri.. (o:
http://www.digitalmagasinet.dk/forum.asp?forum=2&traad=294

Jeg har selv en "ældre" model, Canon eos 300D, og min mand har to proff.
Canon modeller.
Mit er fint til mit behov, og med et godt objektiv på, som ikke må spares
væk, er man meget langt i håbet om gode billeder.. (-;
Du kan også være heldig at falde over en brugt model til rimelige penge,
mange skifter deres modeller ud ret hurtigt, efterhånden som nye modeller
kommer på markedet, prisen falder meget hurtigt.

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 31-07-07 20:06

> [...]
>
> Du forveksler mig med en anden. Jeg tror jeg svagt kan huske det her fra
> gruppen, men hvem var det nu det var............

Det er rigtigt, det var Martin V. der havde taget disse billeder. Har du
PH-bladet, så er den i majudgaven side 45. Der var mange rigtig gode
billeder fra DM

Fra : Søren LH

Dato : 31-07-07 22:01

> Det er rigtigt, det var Martin V. der havde taget disse billeder. Har du
> PH-bladet, så er den i majudgaven side 45. Der var mange rigtig gode
> billeder fra DM

Desværre, jeg har nu i en del år ikke været medlem af PH.

Fra : Søren LH

Dato : 31-07-07 22:45

> [...]
>
> Billedet af Vizla er taget af min søster med et Canon Ixus55, samme i
> øvrigt som jeg selv har. Godt nok (næsten) til mit formål, men det kan jo

Her er så i stedet link til et billede af Vizla i bevægelse :
http://www.vizla.dk/31-03-07-320-s.jpg

Mvh
Søren