De rå fristelser....
Fra : C.H

Dato : 27-07-07 17:17

Huset dufter skønt af indiske krydderier og i køleskabet ligger to kyllinger
i lækker marinade - en dejlig indisk Butter Chicken venter i morgen...

Den lille hund sad troligt ved min side, da kyllingerne blev afpelset og
parteret... Kiggede langt efter skroget og forelskede sig dybt i mine
fingre, der trods sæbevask tilsyneladende stadig bar på velduftende atomare
kyllingepartikler...

Hmmm... Nu får han jo tørkost... Men de der skrog der.
Og så - ganske ukorrekt, men lidt sjov skal der da være - jeg skar den
nederste del af ryggen, der havde de lækre rå rester af mørbrad og lidt
skind fra resten af skroget...

Hunden hoppede og dansede hele vejen ud til haven, hvor han fik serveret de
to små stykker rå kyllingryg....

AHHHHH!!!

Så lever man livet..

Og så ser vi i morgen, om det ikke det går - trods ukorrektheden..

Cassius er ihvertfald tilfreds - eller var, de tres sekunder det tog at
nedsvælge lækkerhapserne... godt resten er smidt i skraldespanden

Connie - som nogengange falder for brune, bedende hundeøjne.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 17:31

On 27 Jul., 18:16, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> nedsvælge lækkerhapserne... godt resten er smidt i skraldespanden
>
> Connie - som nogengange falder for brune, bedende hundeøjne.

Jeg synes Connie skulle falde noget mere for de brune, bedende
hundeøjne

Mvh Fru Larsen. *LOL*

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 18:17

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg synes Connie skulle falde noget mere for de brune, bedende
> hundeøjne

Cassius er åbenbart godt igang med at opdrage hende,
det kan værer han lykkes hvor vi andre har fejlet

/Jens (som synes det er flot en tørkoster skriver sådan et indlæg)

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 18:41

> Cassius er åbenbart godt igang med at opdrage hende,
> det kan værer han lykkes hvor vi andre har fejlet

Hmmm... Jeg håber og beder til, at min lille hormonbefængte hund ikke lykkes
i sit projekt med at opdrage mig!
Foderet - tjaaa, han elsker sit Olivers og er praktisk talt altædende, så
hvis jeg giver efter for hans opdragelse, så bliver han tyk og fed og verden
et fattigere sted at være

> /Jens (som synes det er flot en tørkoster skriver sådan et indlæg)

Naaah, det synes jeg da ikke...
Det er ikke en helligdom for mig at fodre med tørkost - det eneste jeg vil
have er, at jeg kan stå inde for det, jeg putter i munden på min hund.

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 18:56

C.H, skrev:

> Naaah, det synes jeg da ikke...
> Det er ikke en helligdom for mig at fodre med tørkost - det eneste
> jeg vil have er, at jeg kan stå inde for det, jeg putter i munden på
> min hund.

Så er alt håb altså ikke ude for os barfere med at få dig med i klubben
Mange tør jo af ren skræk ikke skifte, de tror det er en videnskab.

Min egen søster fra USA har lige været i landet,
hun har 2 hunde, en Chowblanding og en CainTerrier.
Hun lånte lige min barfbibel mens hun var her, så nu har hun vist
besluttet at give det en chanche når hun kommer hjem.
Hun kan jo købe rå kylling til ingen penge "Over There"

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 19:18

> Så er alt håb altså ikke ude for os barfere med at få dig med i klubben
>
> Mange tør jo af ren skræk ikke skifte, de tror det er en videnskab.

Jeg har ingen skræk for at skifte, men jeg er forbasket krakilsk... Når jeg
gør sådan noget så sætter jeg mig ind i ALT, der kan være relevant..
Og det GIIIIDER jeg ikke lige nu, hvor jeg har rigeligt om min små ører.
Men - får den lille hund allergi, så skifter jeg.. Også før jeg har sat mig
ind i stoffet... så må det komme hen ad vejen.

> [...]
> besluttet at give det en chanche når hun kommer hjem.
> Hun kan jo købe rå kylling til ingen penge "Over There"

Jow jow... Se, den ville jeg aldrig ryge på....

Connie - som vist er begavet med et talent for fordybelse

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 19:57

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Men - får den lille hund allergi, så
> skifter jeg.. Også før jeg har sat mig ind i stoffet... så må det
> komme hen ad vejen.

Det tør du ikke skrive til Winnie

> Jow jow... Se, den ville jeg aldrig ryge på....

Ikke helt forstået.
Hun har skam pænt læst bogen igennem (er jo vant til engelsk)
og har fået samtlige input fra mig og kan få opbakning.
Ud over det har hun haft hunde i ca 30 år, og dengang hun
havde 12-15 Greyhounds af gangen levede de faktisk meget
af brød/kallun/grøntsager, så nogen erfaring har hun da.

> Connie - som vist er begavet med et talent for fordybelse

Det var det jeg mente med raketvidenskab i et andet indlæg
Man skal altså ikke gører tingene mere komplicerede end de er,
igen må jeg (desværre) bruge John som godt eksempel på det.
Han aner ikke hvad han foretager sig mht fodring,
men alligevel lever hans hunde godt på hans fingerspidsfornemmelse.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 20:35

> Det tør du ikke skrive til Winnie

Tør?
Jeg her en fornemmelse af, at det er en smule unødvendigt

> [...]
> Han aner ikke hvad han foretager sig mht fodring,
> men alligevel lever hans hunde godt på hans fingerspidsfornemmelse.

Well.... Her kan jeg så sige, at jeg nu nok tror på, at anatomi og viden om
ernæring ligger noget tættere på raketvidenskab end noget, man liiiige kan
læse i en bog af Billinghurst.
Jeg kender lidt til det menneskelige fordøjelsessystem (og anatomi generelt)
og ved at det er en kompliceret - og meget meget spændende - størrelse.
Tilsvarende er hundes.

Det handler ikke om, at gøre tingene komplicerede, men om, at når jeg gør
noget, så gør jeg det med liv og sjæl og med en hunger efter viden om det,
jeg er i gang med.
Det er med en vis intensitet, som folk, der kender mig vil vide.
Jeg suger til mig, alt hvad jeg kan... Og lærer heldigvis hurtigt...

Derfor er det energikrævende for mig at kaste mig ud i noget, der
interesserer mig... Og jeg vælger derfor med omhu hvad jeg skal kaste mig ud
i og hvad der må lægges i skuffen.
Jeg finder det utilfredsstillende at gøre sådan noget halvt. Jeg vil have
viden, og kan ikke få nok af det...

Derfor!
Det handler om mig og mine mystiske vaner langt mere, end det handler om
hunde og hundefoder....

Connie... Der nok er lidt nørdet, grænsende til det autistiske

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 21:01

C.H, skrev:

> [...]
> Jeg finder det utilfredsstillende at gøre sådan noget halvt. Jeg vil
> have viden, og kan ikke få nok af det...

Tja Connie... med den indstillig undrer det mig meget at du bare
læsser en gang uspecificeret (og det er det) tørkost i din hund.
Ærligt talt er det en smule selvmodsigende min ven

Husk nu også på at en hund har en forventet holdbarhed på 12-15 år,
så man skal nok gå meget galt i byen før man laver skade på den
som når at vise sig i dens levetid, nok derfor at tørkost fungerer

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 21:20

> Tja Connie... med den indstillig undrer det mig meget at du bare
> læsser en gang uspecificeret (og det er det) tørkost i din hund.
> Ærligt talt er det en smule selvmodsigende min ven

Hvis du vidste, hvor meget tid jeg har brugt på at sætte mig ind i foderets
sammensætning i forhold til hundens behov...

Husk også det faktum, at tørfoder jo for mig er normen, hvor Barf er det
nye...

> Husk nu også på at en hund har en forventet holdbarhed på 12-15 år,
> så man skal nok gå meget galt i byen før man laver skade på den
> som når at vise sig i dens levetid, nok derfor at tørkost fungerer

Kom nu ikke for godt i gang...
Den stakkels Fru Larsen blev udsat for min galde forleden over mennesker,
der bliver nødt til at fremhæve deres egen overbevisning ved at nedgøre
andres

Og her er de Barf-religiøse rigtig rigtig slemme.
Man ser ikke en Barfside, der kun koncentrerer sig om at forklare hvorfor
råfodring er så godt, men derimod hovedsagligt om, hvorfor tørfoder er
skidt.

Så hvis du skal overbevise mig om, at barf er det mest lyksalige for min
hund, så gør det ved at fortælle mig om de gode ting det gør - helt
specifikt - frem for at fortælle mig om, hvor skidt du tænker tørkost er.
(Hvilket i øvrigt er en noget generaliserende påstand, da der sørme er mange
typer og kvaliteter).

Tørkost af god kvalitet er udemærket... Det er muligt råt er bedre, det har
jeg som bekendt ikke sat mig ind i.
Men jeg kan konstatere at hunde lever et langt liv i forhold til i fortiden
og lever ikke kortere end hunde, der lever naturligt (eksempelvis vilde
hunde i fangeskab)...
Der er så mange kriterier at måle på, at det næsten er umuligt at overskue..
Men helt skidt er det ikke..
Så lad det dog være ved det..

Lad dog råfodringen blive hævet over at skulle profilere sig selv ved at
pille andet ned...

Connie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 21:36

C.H, skrev:

> Hvis du vidste, hvor meget tid jeg har brugt på at sætte mig ind i
> foderets sammensætning i forhold til hundens behov...

Så har vi læst de helt forskellige steder

> Husk også det faktum, at tørfoder jo for mig er normen, hvor Barf er
> det nye...

Det er så et faktum at tørkost er det nye (og ikke gennemtestede) hvor
barf er hvad hunden har levet af siden den blev opfundet af vorherrer

> Kom nu ikke for godt i gang...
> Den stakkels Fru Larsen blev udsat for min galde forleden over
> mennesker, der bliver nødt til at fremhæve deres egen overbevisning
> ved at nedgøre andres

Du misforstår mig vist helt nu, jeg nedgør ingen.
Men prøver faktisk bare at forsvarer at man godt kan barfe
på et lidt løsere grundlag end at man har sat grundigt sig ind i alle aspekter.
Det var ingen kritik af tørkost, det har jeg selv gode erfaringer med.

> Og her er de Barf-religiøse rigtig rigtig slemme.
> Man ser ikke en Barfside, der kun koncentrerer sig om at forklare
> hvorfor råfodring er så godt, men derimod hovedsagligt om, hvorfor
> tørfoder er skidt.

Det er til at brække sig over, giver dig helt ret.
Tror også at det tørkost man har nu om dage er af ret god kvalitet.

> [...]
> tørkost er. (Hvilket i øvrigt er en noget generaliserende påstand, da
> der sørme er mange typer og kvaliteter).

Det vil jeg slet ikke gører mht sundhed, har ikke mærket den store
forskel på mine egne, dog lidt i posetiv retning.
Jeg skiftede jo selv ud fra underholdningsværdi for dem (og mig selv),
derfor reagerede jeg også på dit indlæg, da jeg fornemmede at du
havde samme oplevelse med Cassius.

> Lad dog råfodringen blive hævet over at skulle profilere sig selv ved
> at pille andet ned...

Helt enig.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 21:46

> Så har vi læst de helt forskellige steder

Det er muligt
Jeg her ikke læst billinghurst
Men jeg har været i kontakt med dyrlæger for at finde ud af, i hvilket
forhold de forskellige indholdstoffer bør være... det var et menageri

> Det er så et faktum at tørkost er det nye (og ikke gennemtestede) hvor
> barf er hvad hunden har levet af siden den blev opfundet af vorherrer

Arrrhh...
Barf er ikke opfundet af Vor Herre - med mindre han hedder Billinghurst
Og så er der iøvrigt et stykke vej fra Adam og Evas vilde vovser og så til
vores små tamhunde

> [...]
> aspekter.
> Det var ingen kritik af tørkost, det har jeg selv gode erfaringer med.

Selvfølgelig kan man det - men jeg kan ikke... det er nok en brist i min
personlighed - men en sjov brist
Eeeelsker at suge viden til mig, men jeg skal have tid og overskud til det.

> [...]
> Jeg skiftede jo selv ud fra underholdningsværdi for dem (og mig selv),
> derfor reagerede jeg også på dit indlæg, da jeg fornemmede at du

Fuldstændig!
Og for hans skyld ville jeg da ønske, at jeg gad at sætte mig ind i det
Jeg er ikke i tvivl om - og det kan Fru Larsen bevidne, da jeg bestemt var
den første til at anbefale Barf til stakkels Møv - at det er langt sjovere
for en hund at gnave sig igennem et andeskrog end at sluge en skål
Olivers...

Cassius ville elske det højt! Og jeg ville elske at se ham elske det...

> Helt enig.

Ak ja, så er der jo ikke meget at diskutere

Connie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 23:19

C.H, skrev:

> Det er muligt
> Jeg her ikke læst billinghurst

Det burde du måske, han er nok hellig i dine øjne
i forhold til tørkost.
Men han er altså en person der har sat sig grundigt ind i sagerne,
min egen søster er nemlig af samme stof som dig,
og selv hun måtte atlså kapitulerer for en del af hans argumenter.
Så at læse hans bog dør du nok ikke af, du bliver højest
buet ud af Schæferklubben

> Men jeg har været i kontakt med dyrlæger for at finde ud af, i hvilket
> forhold de forskellige indholdstoffer bør være... det var et menageri

Pas på nu Connie, der er en hel relegion omkring dyrelægers basale
viden omkring fodring, mange mener at de er oplært af tørfoderfabrikanterne.
De 2-3 dyrelæger jeg har fortalt at jeg barfer har bare trukket på
skulderen unden nogen kommentar (ret skuffende)
tror at de ikke har turde starte en diskussiun med en der har
sat sig lidt ind i sagerne og kan give igen, det er mit gæt.

> Arrrhh...
> Barf er ikke opfundet af Vor Herre - med mindre han hedder
> Billinghurst Og så er der iøvrigt et stykke vej fra Adam og Evas
> vilde vovser og så til vores små tamhunde

Nu læser du ikke hvad jeg skrive Connie
Jeg skrev at hunden blev opfundet af vorherrer i tidernes morgen,
at barf nok også tammer derfra er rigtigt nok.
Men det hedder sig at det blev genopfundet af Billinghurst ca 1990

> [...]
> jeg bestemt var den første til at anbefale Barf til stakkels Møv - at
> det er langt sjovere for en hund at gnave sig igennem et andeskrog

Det var jo precis mit indgangspunkt for at barfe.
Mine hunde fik altid UG i sundhedschek, så det var ikke grunden.

Men som du selv har oplevet idag med at Cassius har snablet
et skrog i sig, så lur mig om du ikke også kunne tænke dig
at prøve med en ½ laks feks.
Og det er det jeg mener for os (heldige) der kan vælge,
der er vejen ikke så lang til at man bare siger, jamen sådan
fodrer jeg da bare kræet, intet helligt i det,
det bliver bare en naturlig del af dagligdagen

> Cassius ville elske det højt! Og jeg ville elske at se ham elske
> det...

Det er jo det, så giv det dog en chanche på feks. 2 mdr.
Ignorer (eller hold helt kæft) i forhold til dem du skal
have på kylling imorgen

/Jens

Fra : C.H

Dato : 28-07-07 21:51

Lige et livstegn herfra

Jeg er så afsindig heldig at min forbindelse ryger et døgn ad gange lige for
tiden, så derfor halter det lidt med at svare

Jeg læser lige tråden igennem i morgen - den er blevet lang på et døgn,
herligt herligt.

Lige om snart takker jeg af for i dag - det har været en brandgod dag med en
masse god træning.... Og god mad og godt selskab.

Inden jeg slutter vil jeg dog lige sige, at konsekvensen af gårsdagens rå
fristelser er en liflig lugt af *L..T* - jo, den lille hund har fået lidt
luftig mave, og vi hygger os riiiiiigtig med det i vores lille kontor...

Go´ nat og sov sødt..

Connie - der håber der er hul igennem til internettet i morgen....

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 22:05

C.H, skrev:

> [...]
> gårsdagens rå fristelser er en liflig lugt af *L..T* - jo, den lille
> hund har fået lidt luftig mave, og vi hygger os riiiiiigtig med det i

Hæ, det er Angel også god til
Sådan nogle der er uden lyd, men med ekstra vitaminer i
Det har åbenbart sin pris at maven bliver sat til at arbejde lidt.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-07 07:09

> Hæ, det er Angel også god til
> Sådan nogle der er uden lyd, men med ekstra vitaminer i
> Det har åbenbart sin pris at maven bliver sat til at arbejde lidt.

Det er nu mine erfaringer at det går den modsatte vej, med den del af
fornøjelsen ved at være lukket inde med en hund i et lille rum.. (o;
Vi var faktisk en flok samlet i går, og talte om netop gasudslip, og var
alle enige om (en flok barfere) at den del var blevet minimeret.
Her i huset er det kun Emma, der en sjælden gang i mellem giver "lugt og
lyd" fra sig.

En boxer er normalt en rigtig pruttehund!,så det har for mit vedkommende
været en skøn "opdagelse" ved at lægge foderet om til råt.

Mvh. Marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 11:09

On 29 Jul., 07:57, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> så tanken om barf strejfede mig desværre ikke.
> Han var også på en hav af kure, et hav af forskellige typer foder, det
> sidste han fik var så noget der var specialimporteret via Hill`s, noget der
> kun var baseret på æg og ris, det kostede dengang knapt 700kr for 10
> kg!..det var meget synes jeg, og 10 kg rækker som en skrædder i helvede med
> en stor hund.
> Det fungerede han nogenlunde på, forudsat at han intet andet fik
>
> Fri mig for nogensinde at stå med allergiske hunde igen, det er et mareridt.

Hej Marie.
Hvis vi nogensinde får en allergisk hund igen, har vi løsningen )))

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 23:49

On 28 Jul., 23:10, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> og tro mig, samlet 85kg hunde kan godt æde en hel del
>
> /Jens (hvis hunde delte en kylling til aftensmad)- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det er en klar fordel at vi kun har 10 kg pr. hund og du ikke kan
nøjes med 200 gram pr. hund om dagen ))))

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 23:03

On 28 Jul., 23:28, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> [...]
> Dette var også gældende for bernersennen, han havde haft en række problemer
> med sår, som blev værre og værre, ligegyldigt hvad mine forældre gjorde.
> Dette skyldtes at hans immunforsvar ikke længere var stærkt nok.
>
> Bernersennen lever i dag i bedste velgående, han får rigtige kødben fra
> slagteren og godbider i form af tørret lever, kalkun og andet tørret kød,
> men hans foder er udelukkende Hills.
>
> Det er min bitre erfaring med BARF, kan kun råde jer til at passe på med
> det!!!

> Mvh. John der aldrig har voldtaget en hund.

Ahhh John, jeg vil tillade mig at påstå de ikke har Barfet dem
ordenligt siden de tabte sig og ikke gjorde noget i TRE måneder. ;-(

Jeg ved ikke om du har set billeder af vores hund med et allergi
"anfald" hvilket betød vi måtte se på han fik pencillin og binyrebark
hveranden måned, det kan de sgu også dø af eller helt sikkert nedsætte
hundens levetid.

Men selvfølgelig er det som ved alt i denne verden positivt og
negativt ved alt.

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 22:03

On 28 Jul., 22:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Det var da ellers ikke så dyrt, sammenlignet med et alm dyrelægebesøg.
> De satser nok på at man bliver kunde i deres butik bagefter
>
> /Jens

Nææ det gør de ikke, de lægger ingen pres på hvor man handler og man
må handle hvor man vil, men det er "nemt" når man skal følge en
allergi foderplan at handle hos dem. Vi handler ikke hos dem i
Glostrup, men hos deres forhandler på Fyn, der er lige så behjælpelig
med at vejlede som de er på Barf Klinikken i Glostrup.
Hver måned har alle Barf forhandlere et tilbud man kan benytte sig af,
det kræver blot man har fryseplads.

En beregning på foder til vores hunde, er det samme prisniveau som før
og så sparer vi endda dyrlægeregningen )

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 22:11

BorderTerrierMor, skrev:

> Nææ det gør de ikke, de lægger ingen pres på hvor man handler og man
> må handle hvor man vil, men det er "nemt" når man skal følge en
> allergi foderplan at handle hos dem.

Jeg skrev jo også satser, ikke at de tvinger,
der er da ingen fejl på at de vil tjene penge, det vil jeg da også gerne

> En beregning på foder til vores hunde, er det samme prisniveau som før
> og så sparer vi endda dyrlægeregningen )

Jeg har opgivet at regne ud precist hvad jeg bruger,
jeg handler jo ind flere forskellige steder.
Men jeg vil tro at det er lidt dyrere end da de fik tørkost,

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 15:49

On 28 Jul., 16:23, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Men jeg forholder mig retten til at argumenter for barf her i gruppen.
>
> /Jens- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Den ret har vi alle sammen.

Min erfaring er bare, at hvis andre ikke tror på ens argumenter/
erfaring, så argumenterer man forgæves ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 12:10

On 28 Jul., 10:57, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:

> Takker Leyna
> Jeg har brug for, at tage tingene i min rækkefølge, og sådan bliver det
> Det er i den grad gået op for mig, at der noget der hedder barf - det har
> jeg vidst i lige så mange år som jeg har haft hunde, altså længe inden jeg
> kom i denne gruppe.
>
> - Winnie, der aldrig har prædiket tørkost eller anti-barf...

Lige netop Winnie, man skal gøre som man selv føler er den rigtig
rækkefølge.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 12:36

BorderTerrierMor, skrev:

> Lige netop Winnie, man skal gøre som man selv føler er den rigtig
> rækkefølge.
>
> Mvh Fru Larsen.

Self skal man da det.
Men havde Winnie ulejliget sig med lige at skrive en lille forklaring
med det samme om hvorfor barf var udelukket havde hun da undgået
en masse debat omkring det. Vi er altså ikke tankelæsere her i gruppen

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-07-07 13:41

In news:MSFqi.24$hJ7.9@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> [...]
> da undgået
> en masse debat omkring det. Vi er altså ikke tankelæsere her i

På den anden side Jens, så kommer det jo faktisk heller ikke andre i
gruppen ved, hvilket motiv Winnie lægger til grund for sin holdning,
det er vist bare dig der er så nysgerrig at du partout må vide det.
Hun har sikkert nok at se til med lille Bette's problem, som
forhåbentlig bliver løst hen ad vejen.

Lakseolie er primært et supergodt kosttilskud som giver dyr en blød
og smidig hud og en blank pels. Olien er også med til at afhjælpe
hudirritation, skæl og fældning.

Omega 3 og 6 fedtsyrer findes især i fede fisk som laks. Det er
essentielle (transfedtsyrer), som kroppen ikke selv producerer. De
kan afhjælpe bl.a. gigt, allergi, og en hel del andre ting.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 14:05

Tove Krieger, skrev:
> In news:MSFqi.24$hJ7.9@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> På den anden side Jens, så kommer det jo faktisk heller ikke andre i
> gruppen ved, hvilket motiv Winnie lægger til grund for sin holdning,

Næh, men nu er dette jo ikke en spørgebrevkasse, men et debatforum.
Jeg accepterede da også pænt at Winnie ikke ville svare mig.

> det er vist bare dig der er så nysgerrig at du partout må vide det.

Har du læst tråden,
Leyna og Fru Larsen stillede faktisk samme spørgsmål.
Og at skrive at jeg partout skulle vide er da ikke fair,
jeg godtog da at Winnie ikke ville svare mig.

> Hun har sikkert nok at se til med lille Bette's problem, som
> forhåbentlig bliver løst hen ad vejen.

Derfor undrede et par af os jo når flere her i gruppen netop via
barf har fået løst allergiproblemer over at barf skulle vælges fra.
De fleste af dem jeg ellers diskuterer barf kontra tørkøst med
siger da at de ville skifte hvis deres hund feks. fik allergi.
Derfor det undrende spørgsmål fra 3 af os.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 16:08

"Tove Krieger" skrev
> [...]
> essentielle (transfedtsyrer), som kroppen ikke selv producerer. De kan
> afhjælpe bl.a. gigt, allergi, og en hel del andre ting.

Tak Tove - du er en knag er du

- Winnie, der syns Tove ved meget om mange ting!

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 16:05

"BorderTerrierMor" skrev
"Winnie" wrote:

> [...]
>
> - Winnie, der aldrig har prædiket tørkost eller anti-barf...

Lige netop Winnie, man skal gøre som man selv føler er den rigtig
-----------------------

Tak for det
Misforstå mig ikke. Jeg har stor respekt for andres viden og erfaring - men
det ville da være tåbeligt at få opskriften på drømmekage, hvis man har brug
for at skifte olie på bilen

- Winnie, der så lige fik lyst til drømmekage...

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 17:01

Winnie, skrev:
> [...]
> - men det ville da være tåbeligt at få opskriften på drømmekage, hvis
> man har brug for at skifte olie på bilen

Helt rigtigt, helt det samme som at man self ikke interrerserer
sig for fodring bare fordi ens hund evnt har foderallergi.
Barfcenteret har jo også ifølge Fru Larsen kun en succesprocent på 95,
det ville heller ikke få mig til at kigge den vej hvis man kunne få en
pille i stedet for der løste problemet.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 17:19

"pwh" skrev

> [...]
> Barfcenteret har jo også ifølge Fru Larsen kun en succesprocent på 95,
> det ville heller ikke få mig til at kigge den vej hvis man kunne få en

Jeg bliver i tvivl om, hvor vidt du virkelig er usympatisk, eller det bare
er noget det farer i dig en gang i mellem.
Men det er i hvert fald svært for dig ikke at få ret, eller få lov til at
styre slagets gang. Det er jeg ikke længere i tvivl om.
- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 18:07

Winnie, skrev:
> "pwh" skrev

> Jeg bliver i tvivl om, hvor vidt du virkelig er usympatisk, eller det
> bare er noget det farer i dig en gang i mellem.

Tænk, jeg har fået helt samme tanke om dig.

> Men det er i hvert fald svært for dig ikke at få ret, eller få lov
> til at styre slagets gang. Det er jeg ikke længere i tvivl om.

Den lader vi lige stå 2 minutter.
Hvem prøver med sit indlæg fra start af at styrer slagets gang
i den tråd du startede sidst, og du er ikke et hak bedre end mig
når det kommer til at skulle argumenterer for sine synspunkter.
Så i det stykke kan vi to måske tage hinanden i hånden

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 18:54

"pwh" skrev

> [...]
> når det kommer til at skulle argumenterer for sine synspunkter.
> Så i det stykke kan vi to måske tage hinanden i hånden

Jeg ønskede blot, at få svar på det jeg havde brug for at få svar på, på det
givne tidspunkt. Jeg har heldigvis fået en masse god respons. At der så
alligevel blev gentaget en masse barfsnak, er bare ærgerligt.

Hvorfor er det at du absolut skal sammenligne dig med andre hele tiden... Er
vi tilbage i sandkassen eller?

- Winnie, der kun holder Jens i hånden, hvis det er for at følge ham over
gaden...

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 19:10

Winnie, skrev:
> [...]
> på det givne tidspunkt. Jeg har heldigvis fået en masse god respons.
> At der så alligevel blev gentaget en masse barfsnak, er bare

Det følger desværrer med når man skriver på Usenet,
det kan da til tider også irrerterer mig.
Din topic virkede bare selvmodsigene på mig.

> Hvorfor er det at du absolut skal sammenligne dig med andre hele
> tiden...

For at banke ind i hovedet på dig at dit indlæg virkede lidt selvmodsigende,
havde jeg stået alene med det indtryk var fejlen nok min.
Men det generer dig åbenbart at jeg ikke gjorde det.

> Er vi tilbage i sandkassen eller?

Så kender jeg dig igen.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-07-07 17:05

In news:46ab5b19$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Winnie <winnie@schildknecht.123dk> typed:

> - Winnie, der så lige fik lyst til drømmekage...

LOL Er det en opskrift du søger ?

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 17:22

"Tove Krieger" skrev
> Winnie typed:

> LOL Er det en opskrift du søger ?

Uha, lur mig om du ikke lige kender sådan en også

Narh, som jeg ser det, er der to muligheder. Enten skal der grovfedtes for
min svigerinde, der laver verdens bedste af slagsen, eller også skal der
købes pulver i netto

- Winnie, der nok må nøjes med chokokiks

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-07 17:44

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" skrev

> Uha, lur mig om du ikke lige kender sådan en også

Uhh.. jeg tror at Tove har svar på næsten alt her i livet..(o;
hvis hun har en god opskrift på den, så må hun gerne sende den til mig..(-;

> Narh, som jeg ser det, er der to muligheder. Enten skal der grovfedtes for
> min svigerinde, der laver verdens bedste af slagsen, eller også skal der
> købes pulver i netto

LOL..et medmenneske! juhuuuu!... Jeg er en klovn i et køkken, lasagne kan
jeg lave, bedre end min mand, som iøvrigt er kok af uddannelse.. og bage er
jeg virkelig en spade til, banankage er vist det eneste der lykkedes, ind i
mellem ihvertfald..LOL... og så pandekager, de er altså også gode!.
SÅ jeg må prale af hjemmebragt bagværk, eller moster Omo`s eller Ama`s
hjemmebag..
til gengæld laver jeg god hundemad..GG.

Mvh. Marie

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 18:25

"Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
> ind i mellem ihvertfald..LOL... og så pandekager, de er altså også gode!.
> SÅ jeg må prale af hjemmebragt bagværk, eller moster Omo`s eller Ama`s

Sjovt Jeg er - udover beskeden - en fantastisk kok
Men det der med at bage, det evner jeg ikke - opskrift. Og dog - jeg har
kunnet bage en slags kage. Indtil for et par måneder siden - da floppede den
fuldstændig, så det gør jeg aldrig mere

- Winnie, der syntes Tove skulle melde sig frivilligt til en gang hjemmebag

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 11:08

On 29 Jul., 10:34, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Kan godt være der er noget uldent ved den historie.
> Men man skal blot være obs på at fodrer man primært med kød så skal der
> andet til også
>
> Er klar over at i naturen levede de primært af kød men blev så heller ikke
> så gamle som tamhunden.
> --
> Mvh. Johnwww.johns-web.dk

Hej John.
Du har vist ikke helt sat dig ind i hvad det at fodre efter Barf
metoden

Det er ikke kun kød når man fodre efter Barf metoden, der er også
grøntsager og med mindre du æder en masse vitaminpiller så ville du
også blive underernæret hvis du kun spiser kød

Jeg tror helt sikkert på den "historie" er opspind og hvis den ikke
er, ville jeg melde hundeejeren for at vente TRE måneder før de gør
noget, når deres hunde bliver udmagret og sløve ;-(

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 29-07-07 11:35

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i meddelelsen

Hej John.
Du har vist ikke helt sat dig ind i hvad det at fodre efter Barf
metoden

Jo da jeg er meget klar over den rigtige måde at barfe på.
Gider blot ikke selv.

Det jeg er modstander af er at man ukritiskt og evindeligt promoverer det
som en religion.
Det er sikkert en udemærket måde at fodre på specielt hvis man har en hund
der ikke kan tåle visse stoffer der måske forefindes i fuldfoder.

Men at tro at man får en sundere hund ved at barfe kontra fodre med et godt
fuldfoder den springer jeg ikke på men jeg er jo så heller ikke religiøs

Jeg giver selv fuldfoder og ind i mellem en hel fisk og eller ben.
Det kører fint og har gjort det i mange år.

Hvad i gør er jeres sag blot i husker på at det kan være lidt trættende med
den evige promovering

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-07-07 17:03

jopa, skrev:

> Hvad i gør er jeres sag blot i husker på at det kan være lidt
> trættende med den evige promovering

Det er frivilligt at læse vores barfindlæg,
men denne tråd lagde faktisk op til barfsnak.
Tvivler på at vi har jokket Connie over tæerne

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 12:00

On 29 Jul., 12:34, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:
> [...]

> fuldfoder den springer jeg ikke på men jeg er jo så heller ikke religiøs

Jeg aner ikke hvor du får fra at det at Barfe er en religion, men det
er sgu da naturligt når man har en positiv oplevelse at ville udbrede
den til brug for andre.

Som jeg har skrevet før er ikke alt tørfoder dårligt, men der er dælme
meget af det der er det og før tørfodrets blev opfundet levede hundene
udemærket på madrester o.lign.

> Hvad i gør er jeres sag blot i husker på at det kan være lidt trættende med
> den evige promovering

Du må meget undskyld at man har lyst til at fortælle om ens gode
oplevelser og glæde når ens hund er kommet i bedring efter man er
begyndt at fodre efter Barf metoden. Du vil måske hellere høre om den
frygtelige tid hvor man konstant rendte dyrlægerne på døren fordi ens
hund var syg.

Du kan tro hvad du vil John, men jeg ville ønske du kunne se vores
hunde før og efter, for så ville du tro på at Barf giver os sundere
hunde og det er uden vi på nogen måder er blevet religiøse, vi glæder
os blot over vores hunde har det GODT

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 29-07-07 12:15

[...]

Nu er min kritik ikke specielt rettet mod dig men er en generel betragtning.
Du har ikke været med herinde i så lang tid, så du er ikke blevet
bombarderet som jeg.

Jeg kunne så lade være at læse indlæg omhandlende emnet, men det er sgu
svært når de kommer alle vegne selv i tråde hvor spørgeren frabeder sig svar
om netop barf

Fint nok at du har positive oplevelser med barf.
Det under jeg din hund.

Bemærk venligst at jeg intet har i mod hvordan folk fodrer sine hunde.
Hvis min (selvfølgelig utopiskt) skulle få en form for allergi ville jeg da
også eksperimentere
--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 29-07-07 17:06

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg aner ikke hvor du får fra at det at Barfe er en religion, men det
> er sgu da naturligt når man har en positiv oplevelse at ville udbrede
> den til brug for andre.

Godt Fru Larsen, bare giv ham nogle hug
Jeg har opgivet at diskuterer barf med John,
så det er godt du gider at tage over.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 12:02

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 12:23

On 29 Jul., 13:14, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Jeg kunne så lade være at læse indlæg omhandlende emnet, men det er sgu
> svært når de kommer alle vegne selv i tråde hvor spørgeren frabeder sig svar
> om netop barf

Det kunne du ja og det gør jeg ved de emner jeg ikke har interesse

> Fint nok at du har positive oplevelser med barf.
> Det under jeg din hund.

TAK

> Bemærk venligst at jeg intet har i mod hvordan folk fodrer sine hunde.
> Hvis min (selvfølgelig utopiskt) skulle få en form for allergi ville jeg da
> også eksperimentere

Jeg tror ingen regner med ens hund vil få allergi, men you never
know

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 15:06

On 28 Jul., 15:55, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Jeg vil ikke kalde det stædighed fra min side, men overbevisning
> som jeg samtlige gange har argumenteret for.
>
> Synes også lidt det er at sammenligne pærer og bananer,
> hvad kan vi bruge det til i denne sammenhæng.
> Flere her i gruppen (dig selv incl.) har gode erfaringer med barf
> i forhold til allergi.
> Der er vist ingen her i gruppen der har haft dårlige oplevelser
> med mine løse hunde, ingen har endnu mødt dem.
> Så det er ren teori når folk er efter mig med mine snorløse hunde,
> det er til gengæld faktum at barf har hjulpet flere her i gruppen.

> [...]

Nu vokser træerne heller ikke ind i himmelen.

Det er almindelig kendt at Barf Klinikken heller ikke siger der er
100% helbredelse ved at fodre med Barf, der er 95% der bliver
symptomfrie.

Trods gode argumenter, er din stædighed at vil gå med tur med hundene
uden snor, nøjatigt lige så stædig som andre der ikke tror Barf
hjælper

Det må man blot acceptere, at vi alle har vores stædighed på godt og
ondt

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 15:23

BorderTerrierMor, skrev:

> Nu vokser træerne heller ikke ind i himmelen.
>
> Det er almindelig kendt at Barf Klinikken heller ikke siger der er
> 100% helbredelse ved at fodre med Barf, der er 95% der bliver
> symptomfrie.

Det er da også rigtigt flot med 95%

> [...]
> hjælper
>
> Det må man blot acceptere, at vi alle har vores stædighed på godt og

Og hvem siger jeg ikke har accepteret det,
men derfor har jeg vel stadig lov til at undres højlydt
Som sagt flerer gange kan folk for min skyld fodrer deres
hunde med lige hvad det passer dem.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 17:21

On 28 Jul., 18:01, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Barfcenteret har jo også ifølge Fru Larsen kun en succesprocent på 95,
> det ville heller ikke få mig til at kigge den vej hvis man kunne få en

Altså Jens, fat dog nu at Winnie har sin måde at gøre det på, ganske
som jeg havde min måde at gøre det på. Jeg er 100% sikker på at ALLE
gør hvad de føler er bedst for DERES hund/hunde om det er medicin/Barf
o.s.v.

Jeg var nøjagtig lige så videbegærlig for at finde ud af årsagen til
Møvs allergi, som jeg forstår Winnie er ved hendes hunds eksem.

Først da vi havde "kæmpet" forgæves i næsten 1½ år og stod med ryggen
mod muren, overgav vi os til Barf fodring. Det var udelukkende fordi
vi var klar til at prøve Barf, men det er altså naturligt at man vil
selv og det sidste man har brug for er "stikpiller" fra andre der tror
de ved bedre for ens hund.

Hvad nu hvis Winnies hund er i de 5% der ikke får effekt af Barf
fodring så har du prædiket forgæves.

Mvh Fru Larsen.

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 17:26

"BorderTerrierMor" skrev
"pwh" wrote:

> [...]

de ved bedre for ens hund.

Hvad nu hvis Winnies hund er i de 5% der ikke får effekt af Barf
-----------------------------

Jeg siger mange tak

- Winnie og Bette, der kun er 1 måned gammel i "faget"

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 18:13

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> som jeg havde min måde at gøre det på. Jeg er 100% sikker på at ALLE
> gør hvad de føler er bedst for DERES hund/hunde om det er medicin/Barf

Det har jeg skam forstået.
Men hendes sammenligning mellem biler og kager var så
tåbelig at jeg ikke kunne lade den stå uimodsagt.
Hun havde givet mig af samme skuffe hvis det var,
det ved jeg af erfaring fra tidligere diskussioner.

> Hvad nu hvis Winnies hund er i de 5% der ikke får effekt af Barf
> fodring så har du prædiket forgæves.

Så vil jeg sige at Winnies hund ikke ville have taget skade
af at skifte til barf alligevel, men sikkert fået andre fordele.
Men hvis chanchen virklig er så høj som 95% (det anede jeg ikke)
ville jeg da ikke betænke mig 2 sekunder hvis jeg var Winnie.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 18:32

?

> [...]
> Men hvis chanchen virklig er så høj som 95% (det anede jeg ikke)
> ville jeg da ikke betænke mig 2 sekunder hvis jeg var Winnie.

Men det er du heldigvis ikke.
Kan du dog ikke forstå, at ingen endnu ved hvad der er galt med hunden - ej
heller om det i det hele taget er allergi. Men du tromler bare videre...

Når du nu har så travlt med at sætte spørgsmålstegn... Så undrer det mig, at
du uden videre godtager Barfklinikkens _egne_ tal for deres succes. Jeg kan
da mindes et utal af gange, hvor du har understreget det betænkelige i, at
dyrlæger anbefaler deres egen tørkost... Barfklinikken arbejder vel heller
ikke gratis vel?

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 19:03

Winnie, skrev:
> [...]
> Kan du dog ikke forstå, at ingen endnu ved hvad der er galt med
> hunden - ej heller om det i det hele taget er allergi. Men du tromler

Jamen jeg er da helt med på at vi stopper nu
inden det udvikler sig til personfnidder.

> [...]
> det betænkelige i, at dyrlæger anbefaler deres egen tørkost...
> Barfklinikken arbejder vel heller ikke gratis vel?

Jeg godtager ingeting, jeg gentager blot hvad en anden har skrevet.
Så er det op til den enkelte hvor stor troværdighed de vil lægge i de tal.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-07-07 00:01

On Sat, 28 Jul 2007 19:12:50 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men hvis chanchen virklig er så høj som 95% (det anede jeg ikke)
>ville jeg da ikke betænke mig 2 sekunder hvis jeg var Winnie.

Men det er du ikke, så lad det dog være med det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 29-07-07 17:09

Leyna, skrev:

> Men det er du ikke, så lad det dog være med det.

Uhhh nej, tænk hvis man kom til at blande sig
Nå, det er vist uddebatteret den side af sagen,
du kommer for sent Leyna

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 20:53

On 28 Jul., 19:12, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Hun havde givet mig af samme skuffe hvis det var,
> det ved jeg af erfaring fra tidligere diskussioner.

Den udtalelse forstår jeg ikke man ikke bare kan lade stå og hvorfor
blande tidligere diskussioner frem. Det minder lidt om min far er
større end din far ))

Winnie har da ret i at der ingen grund til at blande tingene sammen
når hun endnu ikke ved hvad Bette fejler, men der kun formodes.

At du ser løsningen som man "bare" skal skifte til Barf har du lov at
have, men du kan ikke tillade dig at belære andre om de er uvidende
fordi de ikke ser det som løsningen. Det drejer sig om vores hunde som
vi hver især kender bedst selv. Jeg har fuld forståelse for Winnie har
den holdning som hun har og vil også være der for hende hvis hun ændre
mening og vil Barfe.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 21:15

BorderTerrierMor, skrev:

> Den udtalelse forstår jeg ikke man ikke bare kan lade stå og hvorfor
> blande tidligere diskussioner frem. Det minder lidt om min far er
> større end din far ))

Den virkede bare provokerende på mig den udtalelse.
Men du har ret, jeg burde have ædt den i mig, beklager

> Winnie har da ret i at der ingen grund til at blande tingene sammen
> når hun endnu ikke ved hvad Bette fejler, men der kun formodes.

Det ser vi så forskelligt på, skal vi lade det blive ved det.
Tror vi er begyndt at kører i ring med det subjekt.

> At du ser løsningen som man "bare" skal skifte til Barf har du lov at
> have,

Det har jeg aldrig påstået, det har jeg ingen baggrund for at udtale mig om.
Jeg har bare henvist til et par solstrålehistorier her fra gruppen,
men jeg kan self værer blevet fyldt med løgn.
Jeg skiftede jo ikke pgr allergi hos mine, men for deres underholdnings skyld.

> men du kan ikke tillade dig at belære andre om de er uvidende
> fordi de ikke ser det som løsningen.

Hvem og hvor har jeg kaldt nogen for uvidene,
læg nu ikke ord i min mund som jeg ikke har udtalt.

> Det drejer sig om vores hunde som
> vi hver især kender bedst selv. Jeg har fuld forståelse for Winnie har
> den holdning som hun har og vil også være der for hende hvis hun ændre
> mening og vil Barfe.

Jeg vil da også støtte Winnie hvis hun vil barfe,
men tvivler på at hun vil tage imod min hjælp

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-07-07 21:22

> Hvem og hvor har jeg kaldt nogen for uvidene,
> læg nu ikke ord i min mund som jeg ikke har udtalt.

Men vi er vel uvidende når vi putter giftstoffer i vores hunde

Ps gaaab hvor i kører i ring

--
Mvh. John der bruger gps så han ikke kører i ring

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 21:48

"jopa skrev
> "pwh" skrev
>

> Men vi er vel uvidende når vi putter giftstoffer i vores hunde

John, så fat det dog! Det er jo slet, slet ikke det samme

> Ps gaaab hvor i kører i ring

Dytdyt...

> Mvh. John der bruger gps så han ikke kører i ring

Er det ikke kun for forvirrede koner og _meget_ gamle mænd?

- Winnie, der er træt af at låne sin fars gps og godt vil have en selv...
PS: Jeg er forvirret og min far er _meget_ gammel

Fra : jopa

Dato : 28-07-07 22:07

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke kun for forvirrede koner og _meget_ gamle mænd?

Det styrker faktisk ægteskabet med en gps.
Har kørt i ring masser af gange i bla Italien hvor konen og jeg har
skændes med et kort i mellem os.

Siden vi har fået gps er vores ægteskab styrket og vi skændes aldrig mere i
Italien

> PS: Jeg er forvirret og min far er _meget_ gammel

Det første er ganske rigtigt

--
Mvh. John

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 22:25

"jopa" skrev
> [...]
> skændes med et kort i mellem os.
>
> Siden vi har fået gps er vores ægteskab styrket og vi skændes aldrig mere

*LOL*

> Det første er ganske rigtigt

Hov... Du kaserede en oplagt mulighed for at sige noget nedsættende om
kvinder!?!?!? Tsk tsk

- Winnie, der er bekymret for den gamle John

Fra : jopa

Dato : 28-07-07 22:38

> Hov... Du kaserede en oplagt mulighed for at sige noget nedsættende om
> kvinder!?!?!? Tsk tsk

Øhm jeg elsker da kvinder.
Specielt dem der kan lave mad og bage kager
Kvinder er vel også en slags mennesker

--
Mvh. John der rigtignok snart er gammel og glæder sig til pensionsalderen så
jeg kan få brugt min gps

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 22:43

"jopa" skrev
> "Winnie skrev

> Øhm jeg elsker da kvinder.
> Specielt dem der kan lave mad og bage kager
> Kvinder er vel også en slags mennesker

Så kan du ½ elske mig

> Mvh. John der rigtignok snart er gammel og glæder sig til pensionsalderen
> så
> jeg kan få brugt min gps

Wow! Kan jeg så låne den de 14 dage? *Fnis*

- Winnie, der er kvinde og ergo en slags menneske

Fra : jopa

Dato : 28-07-07 22:53

> Wow! Kan jeg så låne den de 14 dage? *Fnis*

Der er desværre meget mere end 14 dage til. selv fnis

Vi er vist ikke ot ? eller
--
Mvh. John der også laver mad til konen de dage hvor han har fri.
Men kan desværre ikke bage kage

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 23:02

"jopa" skrev
> "Winnie"skrev
>>

> Der er desværre meget mere end 14 dage til. selv fnis
>
> Vi er vist ikke ot ? eller

Jo sgu! God nat

Roger over and out!

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 22:03

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Men vi er vel uvidende når vi putter giftstoffer i vores hunde

Ved ikke hvilke giftstoffer du tænker på nu, jeg regner ikke
tørforder for et giftstof, men en del medicin er det desværre.

Fra : jopa

Dato : 28-07-07 22:28

Fra : Leyna

Dato : 29-07-07 00:13

On Sat, 28 Jul 2007 23:28:12 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>ps læste lige i et barfforum om 2 hunde der var ved at dø af at barfe så her
>er hvad der stod:

<klipper langt indlæg om livsfarlig barf>

I betragtning af at mine egne hunde tog voldsomt på, og det på en
fodermængde der lå meget under normen, så synes jeg at den historie
virker MEGET søgt. Så skulle størstedelen af barf-hundene jo være
extremt underernærede eller døende/døde. Jeg kan ikke lige få øje på
hvordan hunde skulle kunne dø af den slags føde deres fordøjelse er
bygget til. Tror at der er lavet en helt anden fejl her...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 29-07-07 05:19

Leyna, skrev:

> [...]
> hvordan hunde skulle kunne dø af den slags føde deres fordøjelse er
> bygget til. Tror at der er lavet en helt anden fejl her...

Jeg har jo samme erfaring som dig Leyna,
mine begyndte også at tage på.
Tror ikke en meter på den hitstorie, internet er meget
taknemmeligt at uploade løgnehitstorier på.

Som John selv plejer at fremhæve.
Seriøs dokumentation tak

/Jens (som nu vil gå på arbejde, ferien er slut)

Fra : jopa

Dato : 29-07-07 09:35

Fra : pwh

Dato : 29-07-07 16:59

jopa, skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Kan godt være der er noget uldent ved den historie.

Det er da garanteret dig selv der har skrevet den

> Men man skal blot være obs på at fodrer man primært med kød så skal
> der andet til også

Nøgleordet i barf er variation, lige som din egen kost skal værer det

> Er klar over at i naturen levede de primært af kød men blev så heller
> ikke så gamle som tamhunden.

Det var nok nogle skravl mange af dem.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 20:55

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 21:06

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 22:12

On 28 Jul., 22:15, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Den virkede bare provokerende på mig den udtalelse.
> Men du har ret, jeg burde have ædt den i mig, beklager
************************
Alt forladt

************************
> [...]
> men jeg kan self værer blevet fyldt med løgn.
> Jeg skiftede jo ikke pgr allergi hos mine, men for deres underholdnings skyld.
Det er lige det du ikke forstår Jens. Fordi vi har haft den lykke at
Barf har hjulpet vores hunde og du henviser til os, kan du ikke
forlange at andre skal hoppe i begejsting over det. Det er igen hvad
hverisær føler for og det må man respektere.

************************
> Hvem og hvor har jeg kaldt nogen for uvidene,
> læg nu ikke ord i min mund som jeg ikke har udtalt.
*************************
Så du meget undskylde hvis jeg misforstår dine ellers ret gode
"stikpiller" om dem der mishandler hundene ved at putter medicin
(gift) i deres hunde istedet for at gøre som du siger at helbrede dem
med Barf. (ironi er anvendt)
*************************

> Jeg vil da også støtte Winnie hvis hun vil barfe,
> men tvivler på at hun vil tage imod min hjælp
>
> /Jens
********************************
Det var da en forudindtagenhed der vil noget )

Mvh Fru Larsen (der har gps og den siger vi skal fremad)

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 18:38

> [...]
>
> Connie - som nogengange falder for brune, bedende hundeøjne.

Jeg synes Connie skulle falde noget mere for de brune, bedende

Ja, det ville han kunne lide, den unge mand...
Hvis jeg skulle falde for de øjne hver gang, så ville jeg godt nok ikke have
meget at skulle have sagt her om kring...

Så nix, jeg fortsætter den hårde linje, med få hyggelige undtagelser

Connie....

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 27-07-07 17:31

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nedsvælge lækkerhapserne... godt resten er smidt i skraldespanden
>
> Connie - som nogengange falder for brune, bedende hundeøjne.

Åh, Connie

tænk at smide god hundemad i skraldespanden, det ville lige have været noget
for Cassius!
Min store hvalp på 7 mdr. kværner et kæmpekyllingeskrog fra
www.allegårdenskylling.dk på ca. et kvarter (tænderne har hun jo, men
mangler endnu lidt kræfter i kæbemusklerne

Venlig hilsen, Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 27-07-07 17:42

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.allegårdenskylling.dk på ca. et kvarter (tænderne har hun jo, men
> mangler endnu lidt kræfter i kæbemusklerne

rettelse: linket skal være www.allegaardenskylling.dk

Anelise

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 18:20

A. S. Nielsen, skrev:

> Min store hvalp på 7 mdr. kværner et kæmpekyllingeskrog fra
> www.allegårdenskylling.dk på ca. et kvarter (tænderne har hun jo, men
> mangler endnu lidt kræfter i kæbemusklerne

Dem er jeg sur på
Igen for 3 gang i træk har de ikke andet til hundene
end kyllingeskrog, alle andre ben er bare ikke på lager.
Første gang (og eneste) jeg købte ved dem fik jeg en masse
gode gnaveben fra dem, det har de ikke haft siden.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 18:42

> [...]
>
> Åh, Connie
>
> tænk at smide god hundemad i skraldespanden, det ville lige have været

Jo - det prøvede han også ihærdigt at sige til mig

> Min store hvalp på 7 mdr. kværner et kæmpekyllingeskrog fra
> www.allegårdenskylling.dk på ca. et kvarter (tænderne har hun jo, men
> mangler endnu lidt kræfter i kæbemusklerne

Cassius ville have guflet den på ingen tid - han formår at spise hele
okseknogler når det tager ham...
Jo, han ville elske det, ingen tvivl om det..

Bare synd, at han har sådan en ravnemor

Connie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 18:16

C.H, skrev:
> Huset dufter skønt af indiske krydderier og i køleskabet ligger to
> kyllinger i lækker marinade - en dejlig indisk Butter Chicken venter
> i morgen...

Mums, hvornår skal jeg komme

> [...]
> lidt skind fra resten af skroget...
>
> Hunden hoppede og dansede hele vejen ud til haven, hvor han fik
> serveret de to små stykker rå kyllingryg....

John ½ barfer vist Milo uden problemer, så om det mere er
teori end virklighed at man ikke bør ved jeg faktisk ikke.
Jeg skiftede jo 100%, og endte op med at smide 10kg Olivers ud
da det var blevet for gammelt, ville ellers have brugt det til godbidder.

Men fodrer du 1 gang pr døgn burde tørkosten have passeret systemet,
du kan jo prøve dig forsigtigt frem.
Men pas på, falder du en dag for fristelsen til at give Cassius en hel kylling
og ser hans glæde over det ryger du nok også på barfvognen
Tror Tyson bruger ca 6-7 minutter på en 1500gr kylling,
Angel skal stadig bruge 15-20 minutter det lille skvat

/Jens (hvis hunde har fået grisehaler til frokost, og får kallun/oksemix i aften)

Fra : jopa

Dato : 27-07-07 18:30

> John ½ barfer vist Milo uden problemer, så om det mere er
> teori end virklighed at man ikke bør ved jeg faktisk ikke.

Lad være med at læse så megen lekture om emnet at du bliver blind.
Jeg har fodret stort set sådan altid med mange hunde uden problemer.

Min søn elsker at fiske men gider ikke æde dem så vi har altid en gedde
eller ørred liggende.
Sådan en frossen karl er mums siger Milo.

I går fik vi kylling og han fik alle resterne rørknogler og hele skidtet.
Den anden dag fik han kat men måtte desværre ikke æde den da det jo ikke var
vores, så jo man skal ikke være så sart.

Hunden har en rimelig tolerent mave.

Ved så ikke om det hænger sammen med at schæferen jo generelt er mere
sygdomsfri end andre racer, men kan da konstatere at jeg i mange år stort
set kun betaler for den årlige vacc.

ps jeg har ingen hundeforsikring det er ikke nødvendigt
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 19:06

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Lad være med at læse så megen lekture om emnet at du bliver blind.
> Jeg har fodret stort set sådan altid med mange hunde uden problemer.

Jeg skriver jo også jævnligt at det måske bare er teori.
Men jeg ser ikke selv noget formål med at ½-barfe,
det er intet problem for mig her at skaffe kød til en fornuftig penge.
Den smule ulejlighed jeg har i forhold til tørkost får jeg rigeligt betalt
ved at se hundenes glæde over det måltid jeg har bikset sammen

> Ved så ikke om det hænger sammen med at schæferen jo generelt er mere
> sygdomsfri end andre racer,

Er den da det ???
Ikke det indtryk jeg får når jeg møder schæferfolk på min vej,
der ligger de vist meget gennemsnitligt.

> men kan da konstatere at jeg i mange år
> stort set kun betaler for den årlige vacc.

Du køber jo også Rolls Royce udgaven hvergang

> ps jeg har ingen hundeforsikring det er ikke nødvendigt

Det er fordi du er stinkende rig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-07-07 19:44

> Er den da det ???

Jensen prøv at finde sidste tråd med en syg schæfer herinde, og hvis du er
heldig at finde en sådan så prøv at lave samme søgning på alle andre racer

Du må indrømme at der er mange herinde med sygdomsramte hunde.
Sorry for dem.

Næ køb Tysk kvalitet godt nok dyre modeller men holdbare.

> Ikke det indtryk jeg får når jeg møder schæferfolk på min vej,
> der ligger de vist meget gennemsnitligt.

Kan jeg ikke tro på for så afspejler denne gruppe ikke den virkelige verden.

ps når vi snakker barf så må du huske på at du stort set som jeg ser det
lever for dine hunde.
Intet forkert i det, men mange mennesker har så travlt med andet at man ikke
har overskud eller lyst til at rode med indvolde
Jeg eks har jo også en kone jeg skal passe.
Cykelklubben lidt computerarbejde med mere.
Og indrømmet Milo er ikke min hobby han er der bare.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 20:15

jopa, skrev:
> [...]
> andre racer
> Du må indrømme at der er mange herinde med sygdomsramte hunde.

Jeg bruger bestemt ikke denne gruppe som statestik over
noget som helst, det er den alt for lille til.

> Kan jeg ikke tro på for så afspejler denne gruppe ikke den virkelige
> verden.

Med så meget andet afspejler denne gruppe ikke IRL
i mine øjne, men da hyggelig alligevel

> ps når vi snakker barf så må du huske på at du stort set som jeg ser
> det lever for dine hunde.

*LOL*
Du kender mig dårligt.

Men læg nu den dårlige vane af med at blive småpersonlig når folk
er uenig med dig, det klæder dig på ingen måde.

> Intet forkert i det, men mange mennesker har så travlt med andet at
> man ikke har overskud eller lyst til at rode med indvolde

Sikke en gang pladder, gider ikke tage den med dig en gang mere.
Men bare den tid du bruger på at skrive her i gruppen
ville du kunne fodrer 20 hunde med barf, mere tid kræver det ikke.

> Jeg eks har jo også en kone jeg skal passe.

Hun er nok så gammel at hun passer sig selv vil jeg gætte på.

> Cykelklubben lidt computerarbejde med mere.

Tja... jeg har jo også et arbejde der ska passes (ferie lige nu)
og computer bruger jeg en del tid på ind imellem.
Gider godt nok ikke sidde og pjatprogrammer hjemmesider,
så det er mere rent "proffesionelt" til brug i det firma hvor jeg arbejder.
Du ved Cad/Cam, skrivning af postproccesorer, opbygning af
værktøjsdatabaser, diverse VB-appliktationer, tilretninger
af nc-styringer, ren videnskab når man først går igang

> Og indrømmet Milo er ikke min hobby han er der bare.

Der fylder mine nok lidt mere.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-07-07 20:27

> Men læg nu den dårlige vane af med at blive småpersonlig når folk
> er uenig med dig, det klæder dig på ingen måde.

Småpersonlig`?
Der var skam intet ondt i det nok nærmere tværtom.
Bare andre brugte halvt så meget tid på sine dyr som dig, mig selv
inklusive.
Har da somme tider dårlig samvittighed når jeg ikke lige fik givet ham den
luftetur jeg egentlig havde planlagt

> Men bare den tid du bruger på at skrive her i gruppen
> ville du kunne fodrer 20 hunde med barf, mere tid kræver det ikke.

Som sagt af dig selv så går det tilsyneladende fint med den måde jeg fodrer
på så hvorfor bekymre mig

> Gider godt nok ikke sidde og pjatprogrammer hjemmesider,

Nej det er jo også næsten for nemt, men det er jo bla det der gør mig
stinkende rig som du siger
ps hvem er egentlig personlig

> Der fylder mine nok lidt mere.

Var det mon det jeg sagde ?

ps bemærker du mine smileys i det hele taget siden du tager på vej.
Du havde ellers lovet at vende den anden kind til så du får lige en med
knytnæven

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 20:40

jopa, skrev:
> [...]
> Har da somme tider dårlig samvittighed når jeg ikke lige fik givet
> ham den luftetur jeg egentlig havde planlagt

Kunne bare hurtigt tolkes hen af at jeg ikke havde andet indhold
i tilværelsen end mine hunde.
Du har jo før skudt mig i skoene at jeg brugte for lang tid i denne
gruppe, så derfor mener jeg min konklusion var fair nok.

> Som sagt af dig selv så går det tilsyneladende fint med den måde jeg
> fodrer på så hvorfor bekymre mig

Har jeg heller ikke bedt dig om.
Gider bare ikke hører på dårlige undskyldninger om tid når man
kan sidde og ævle løs på usenet.
Ville svare til at jeg skrev at jeg ikke fik luftet hundene idag
fordi jeg lige skulle følge en tråd, den holder bare ikke.

> Nej det er jo også næsten for nemt, men det er jo bla det der gør mig
> stinkende rig som du siger

Fint nok, jeg har bare intet at lave en hjemmeside over.
Og sidde og kode ud i den fri luft orker jeg ikke

> ps hvem er egentlig personlig

Det ved jeg ikke, hvem er jeg personlig overfor.
Jeg ved du har en hjemmeside, men hvad du ellers koder
ved jeg intet om, jeg har så fortalt hvad jeg arbejder med.

> Var det mon det jeg sagde ?

Ikke forstået.

> ps bemærker du mine smileys i det hele taget siden du tager på vej.
> Du havde ellers lovet at vende den anden kind til så du får lige en
> med knytnæven

Det havde jeg skam lovet, men der er grænser for tyndsk...

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-07-07 20:53

> Kunne bare hurtigt tolkes hen af at jeg ikke havde andet indhold
> i tilværelsen end mine hunde.

Jo jeg prøver såmænd blot til en afveksling at være venlig

> Du har jo før skudt mig i skoene at jeg brugte for lang tid i denne
> gruppe, så derfor mener jeg min konklusion var fair nok.

Nu plejer du jo selv at gøre opmærksom på din 1 plads

> Gider bare ikke hører på dårlige undskyldninger om tid når man
> kan sidde og ævle løs på usenet.

Nu ævler jeg ikke meget for tiden, men havde da en tråd jeg måtte besvare.
Skal nok skal holde mig lidt i bagrunden for eftertiden.
Havde blot en sjov oplevelse jeg ville delagtiggøre selvom nogen ikke syntes
den var sjov

> Fint nok, jeg har bare intet at lave en hjemmeside over.
> Og sidde og kode ud i den fri luft orker jeg ikke

Glem det

> Ikke forstået.

Startede jeg ikke med at rose dig for din omgang med hundene ?

ps jeg er ikke "kun" sarkastisk kan være alvorlig ind i mellem

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 21:15

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Jo jeg prøver såmænd blot til en afveksling at være venlig

Jamen så misforstod jeg dig John.
Du får en uforbeholden undskyldning herfra

> Nu ævler jeg ikke meget for tiden, men havde da en tråd jeg måtte
> besvare. Skal nok skal holde mig lidt i bagrunden for eftertiden.

Det ville jeg personligt værer ked af, du skriver rigtigt godt
og er ved dine meningers mod, det respekterer jeg.

> Havde blot en sjov oplevelse jeg ville delagtiggøre selvom nogen ikke
> syntes den var sjov

Både sjov og alvorlig.
Men bemærk at de negative hurtigt trak snotten til sig.
Vi er mange katteelskere her i gruppen, men er også realister mange af os.

> Glem det

Hermed gjort

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-07-07 21:52

> Jamen så misforstod jeg dig John.
> Du får en uforbeholden undskyldning herfra

Modtaget

> Men bemærk at de negative hurtigt trak snotten til sig.

Skægt at da jeg så forklarede historien så selv de fatsvage kunne være med
så stadig ingen reaktion, men det er jo selvfølgelig tegn på at de fattede
at de var for hurtige på aftrækkeren.
og ikke havde læst hvad jeg egentlig skrev.

Nå men det var jo så også 2 kvinder, så det

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 23:28

jopa, skrev:

> [...]
> at de fattede at de var for hurtige på aftrækkeren.
> og ikke havde læst hvad jeg egentlig skrev.

Har jeg oplevet tit, og synes det er for svagt.
Det er nemt et misforstå hianden på usenet,
men så må man også værer rede til at give en undskyldning.

> Nå men det var jo så også 2 kvinder, så det

Den var så under lavmålet John,
jeg pusser Leyna på dig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-07-07 00:18

On Sat, 28 Jul 2007 00:27:51 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Den var så under lavmålet John,
>jeg pusser Leyna på dig

Hov, er jeg pludselig blevet til et "skræmmebillede"?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 23:54

jopa, skrev:

> Bare andre brugte halvt så meget tid på sine dyr som dig, mig selv
> inklusive.
> Har da somme tider dårlig samvittighed når jeg ikke lige fik givet
> ham den luftetur jeg egentlig havde planlagt

Her rejser du faktisk et ret relevant spørgsmål.
Kom jeg udefra som nybagt ville jeg da tro det var en
uoverskuelig opgave at have hund.

Jeg har vist også hund som dig, de skal bare værer der.
Men self skal man vi da tage os af dem osv.
Men når man ind imellem læser hvad folk (ingen kritik)
bruger af tid på træning, aktiverting, psykologer.
Jamen så mister man da helt pusten og tænker om man
er en dårlig hundeholder.
Vi må nok se i øjnene at vi alle har vores køtere på vores niveau,
det gode ved hunde er at de indretter sig.
Men jeg kunne faktisk godt forestille mig at for megen
aktiveringssnak skræmmer nye folk væk.

/Jens (hvis hunde blive aktiveret med 1 times tæsk dagligt)

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 18:49

> Mums, hvornår skal jeg komme

Ja, det kunne være en ren fornøjelse - vi skal have gæster i morgen. Det er
hundefolk (schæferfolk), og vi skal privattræne i både spor, forsvarsarbejde
og lydighed...
Dem, der kommer er henholdsvis træner hos DCH, to trænere fra
schæferhundeklubben og en IPO/BHP-figurant - og så et par "anonyme"
schæfernørder...
Så ud over maden, står den på hund hele dagen... Og TRÆNING!!
Skøøøønt!
I alt 7 skønne schæferhunde i alle aldre...

Så bare kom an, Jens - så kan du sgu se træning, når det er sjovt og
hyggeligt.
(Behøver jeg at nævne kaffen og kagen i det fri?)

> [...]
> Jeg skiftede jo 100%, og endte op med at smide 10kg Olivers ud
> da det var blevet for gammelt, ville ellers have brugt det til godbidder.

Pyt - pengene var brugt og fornøjelsen var helt på hundenes side...

> [...]
> kylling
> og ser hans glæde over det ryger du nok også på barfvognen

Cassius bliver fodret to gange i døgnet og får en tredjedel ud over det som
belønning og guffer i løbet af dagen...
Så deeeet...

Nu har han fået det, og jeg tror det går glimrende..
Han er jo vant til at få råt kødben en til to gange om ugen i forvejen uden
det gør noget ved fordøjelsen..
En hel kylling tror jeg dog ikke, jeg kommer til at tilbyde ham - så skal
han da selv organisere den

> Tror Tyson bruger ca 6-7 minutter på en 1500gr kylling,
> Angel skal stadig bruge 15-20 minutter det lille skvat

Og med min hunds madglæde vil jeg tro, han ville forsøge at tage
konkurrencen op med Tyson

> /Jens (hvis hunde har fået grisehaler til frokost, og får kallun/oksemix i
> aften)

Garanteret dejligt - hvis man er hund

Connie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 19:14

C.H, skrev:

> Cassius bliver fodret to gange i døgnet og får en tredjedel ud over
> det som belønning og guffer i løbet af dagen...
> Så deeeet...

Mine bliver som regel også fodret 2 gange dagligt,
men jeg prøver efter naturens orden at varierer det lidt
både mht hyppighed og mængder.

> Og med min hunds madglæde vil jeg tro, han ville forsøge at tage
> konkurrencen op med Tyson

Det er faktisk en fornøjelse at se på.
Specielt de første gange man stikker dem sådan en Danpo,
de skal lige finde ud af hvor man skal få hul på den
Men de bliver hurtigt drevne de møgdyr.

Lad ham dog faste et døgn fra tørkost,
og prøv at stikke ham en hel kylling, så ser du hvad jeg mener.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 00:24

On 28 Jul., 00:19, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> tror at de ikke har turde starte en diskussiun med en der har
> sat sig lidt ind i sagerne og kan give igen, det er mit gæt.

Der er meget forskel på tørfoder og ikke ALT er dårligt. Man skal
holde sig fra det tørfoder uden produkter hvor lagermiden og dens
ekskrementer er, da det som regel er det der giver allergi. En anden
måde at teste sit tørfoder på er hvor meget afføring fodret giver, der
er ikke meget ved at give tørfoder og så det hele ender som L***.

Det er klart vi har en negativ holdning til tørfoder med det vi har
været igennem med især Møv, men vi troede vi gjorde det bedste ved at
give tørfoder hvor de fik alle næringsstoffer. Vores fejl var at vi
ikke satte os nok ind i hvad det var for noget tørfoder vi gav vores
hunde.

Med den positive virkning Barf har på vores hunde, så vil jeg til hver
en tid anbefale andre det, men ganske som vi skulle, skal andre være
klar til at fodre med Barf.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 01:13

BorderTerrierMor, skrev:

> Med den positive virkning Barf har på vores hunde, så vil jeg til hver
> en tid anbefale andre det, men ganske som vi skulle, skal andre være
> klar til at fodre med Barf.

Folk er stædige her i gruppen
Som min gode kollega siger "fat det, eller lær det udenad"

Det er blevet diskuteret stolper op og stolper ned efterhånden.
Den ene fantasifulde undskyldning efter den anden er blevet trukket frem.
Det der i sin tid fik mig til at trigge var en diskussion med bla. Leyna
hvor den som sædvanligt gik på "det naturlige for en hund".
Der fyrede hende der Leyna den af med
"Hovsa, hvordan fodrer du lige dine egne hunde"
Det var dråben for mig med at skifte, jeg havde self overvejet det
meget i forvejen, men den bemærkning havde sin ret

Så kvæles mine hunde en dag i et kyllingeben er det Leynas skyld

Nu er det en anden tråd, mere barf.
Men jeg fatter ikke at nogen (Winnie) hellere vil fylde
sin hund med giftstoffer end at prøve at fodrer den sundt.
Men ok, de lette løsninger er jo som sagt de lette,
bare synd hvis man er dumstædig på hundens vegne.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-07-07 09:28

On Sat, 28 Jul 2007 02:13:08 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så kvæles mine hunde en dag i et kyllingeben er det Leynas skyld

Næeh hov! Jeg har skam ikke tvunget dig. Benyttede mig bare af min
argumentationsevne... Manden benyttede samme (lede) kneb, da han ville
ha' høns. Jeg vil nemlig nødigt støtte burhønseindustrien, så hans
argument var, at når jeg havde set hønsene ha' en go' opvækst, så
kunne jeg med sindsro spise dem. *SUK* Han havde jo ret, hvor nødt jeg
end vil erkende det!

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 09:50

Leyna, skrev:

> Næeh hov! Jeg har skam ikke tvunget dig. Benyttede mig bare af min
> argumentationsevne...

Nemlig, den dag fik du mig sgu
Jeg havde nu nok skiftet alligevel hen af vejen,
men det var lige det skub der skulle til.

> Søde Jens! Det er sætninger som ovenstående der gør dine udtalelser om
> barf fordring upopulære. Kan du ikke selv se det?

Jo, det kan jeg da sagtens se.
Men jeg skriver altså hvad jeg mener, det gør de fleste vel.

> Der er sg* ingen ordentlige hunde-ejere, der med fortsæt fylder deres
> hunde med gift.

Åbenbart.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 09:57

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 10:19

Winnie, skrev:

> - Winnie, der aldrig har prædiket tørkost eller anti-barf...

Din Topic i den anden tråd gav mig bare et indtryk af negativ
holdning til Barf, og det gjorde det da ikke bedre at du ikke
engang ville svarer mig på hvorfor du ikke ville barfe.
Har jeg taget fejl af dig i det stykke er du altså lidt selv årsag til det.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 16:01

"pwh" skrev

> [...]
> engang ville svarer mig på hvorfor du ikke ville barfe.
> Har jeg taget fejl af dig i det stykke er du altså lidt selv årsag til

Og så lige en gang til...

Fortæl mig hvor jeg har skrevet at jeg ikke ville barfe, og jeg skal
forklare mig.
Kan du ikke det, må du accepterer, at jeg søger de svar jeg har brug for
lige nu. Og ønsker jeg på et tidspunkt svar på noget andet, skal jeg - som
nævnt flere gange - nok vende tilbage.

Dit indtryk af topic og mine hensigter, kan jeg desværre ikke bruge til
noget.

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 16:51

Winnie, skrev:
> "pwh" skrev

> Og så lige en gang til...
>
> Fortæl mig hvor jeg har skrevet at jeg ikke ville barfe, og jeg skal
> forklare mig.

Det kom jo først hen af vejen.

> Kan du ikke det, må du accepterer, at jeg søger de svar jeg har brug
> for lige nu. Og ønsker jeg på et tidspunkt svar på noget andet, skal
> jeg - som nævnt flere gange - nok vende tilbage.

Det kan jeg fin accepterer.

> Dit indtryk af topic og mine hensigter, kan jeg desværre ikke bruge
> til noget.

Nu var jeg jo ikke den eneste der blev lidt forvirret,
så må ikke din topic var en smule vildledene alligevel
Havde du fra start af skrevet at du evnt senere ville barfe når du havde
fået lokaliceret problemet havde du ikke hørt et kvæk fra mig.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 17:12

"pwh" skrev

> Det kom jo først hen af vejen.

> Det kan jeg fin accepterer.

Det er jo ikke rigtigt - du siger jo selv at du til hver en tid, vil
fortælle om barf, hvis det passer dig. Desuden var det det sidste jeg skrev
i det allerførste indlæg. Point proven...

> Nu var jeg jo ikke den eneste der blev lidt forvirret,
> så må ikke din topic var en smule vildledene alligevel

Ikke mere vildledende end at andre fint forstod den. Men på den anden side,
så ved jeg godt, at det kan være svært at nå alle - nogen fordi de ikke
evner det, andre fordi de ikke ønsker det.

> Havde du fra start af skrevet at du evnt senere ville barfe når du havde
> fået lokaliceret problemet havde du ikke hørt et kvæk fra mig.

Det får du svært ved at bilde mig ind.

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 18:02

Winnie, skrev:
> [...]
> fortælle om barf, hvis det passer dig. Desuden var det det sidste jeg
> skrev i det allerførste indlæg. Point proven...

Det skrev jeg jo i en lidt anden forbindelse,
læs ikke mine indlæg som fanden læser biblen.

> Ikke mere vildledende end at andre fint forstod den. Men på den anden
> side, så ved jeg godt, at det kan være svært at nå alle - nogen fordi
> de ikke evner det, andre fordi de ikke ønsker det.

Både Leyna og Fru Larsen gav da også udtryk for deres undren.

> Det får du svært ved at bilde mig ind.

Nogen mennesker vælger jo helst at tro dårligt om andre.
Jeg havde nok skrevet at du endelig måtte spørge hvis du besluttede
dig for at barfe på et senere tidspunkt, men da respekteret dit valg.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 18:45

"pwh" skrev

> Det skrev jeg jo i en lidt anden forbindelse,
> læs ikke mine indlæg som fanden læser biblen.

Hvad er det så du siger... Du må da kunne bestemme dig!?
Du skrev det i denne tråd, i samme diskussion...

Og den sidste sætning i tråden om allergi, den kunne du så ikke forstå eller
hvad?

> Både Leyna og Fru Larsen gav da også udtryk for deres undren.

Og? Stå nu bare ved dine egne meninger.
Forskellen er så, at både Leyna og Fru Larsen ikke bliver ved, og ved, og
ved... Og de bliver heller ikke ubehagelige i deres udtalelser.

> Nogen mennesker vælger jo helst at tro dårligt om andre.

Åbenbart. Du har i hvert fald valgt at tro, at jeg ikke vil min hund det
bedste og at jeg kun er ude efter de nemme løsninger.

> Jeg havde nok skrevet at du endelig måtte spørge hvis du besluttede
> dig for at barfe på et senere tidspunkt, men da respekteret dit valg.

Tjah... Mit gæt er vel lige så godt som dit.

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 18:58

Winnie, skrev:
> "pwh" skrev

> Hvad er det så du siger... Du må da kunne bestemme dig!?
> Du skrev det i denne tråd, i samme diskussion...

I en anden sammenhæg, fat det eller lad værer.

> Og den sidste sætning i tråden om allergi, den kunne du så ikke
> forstå eller hvad?

Det kunne jeg da sagtens, jeg spurgte jo også meget undskyldene
om en forklaring på hvorfor, jeg anbefalede da ikke barf overhovedet.

> Og? Stå nu bare ved dine egne meninger.

Det har jeg vist ingen probs med.
Men når andre tabte tråden kunne det vel tyde på at du havde
udtrykt dig uklart, det har du meget svært ved at stå ved.
Tror endnu ikke jeg har oplevet at du har vedkendt dig en fejl.

> Forskellen er så, at både Leyna og Fru Larsen ikke bliver ved, og
> ved, og ved... Og de bliver heller ikke ubehagelige i deres
> udtalelser.

Se der kunne de så lærer noget af os to Winnie

> Åbenbart. Du har i hvert fald valgt at tro, at jeg ikke vil min hund
> det bedste og at jeg kun er ude efter de nemme løsninger.

Det var det indtryk dit oprindelige indlæg efterlod hos mig,
nu er du bare begyndt at irrerterrer mig.

> Tjah... Mit gæt er vel lige så godt som dit.

Ja du ved self lige så godt som jeg hvad jeg mener
og hvordan mine handliger evnt vil blive.

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-07-07 09:23

> Så kvæles mine hunde en dag i et kyllingeben er det Leynas skyld

Dét var en billig bemærkning

> [...]
> Men ok, de lette løsninger er jo som sagt de lette,
> bare synd hvis man er dumstædig på hundens vegne.

Nu bliver jeg nødt til at spørge.
Hvad forskel er der på giftstofferne om maden er kogt/stegt eller ej.
Giftstofferne kommer i råvarerne.
Så om du/jeg bruger tørkost eller barf, medfører samme mængde giftstoffer.

Krydderier i maden er ikke giftstoffer, det er smagsstoffer.
Det er ikke alle tilsætningsstoffer der er lig med giftstoffer.

--
mvh Uffe (som ellers synes Jens argumenterer sagligt)

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 18:23

Uffe Bærentsen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Dét var en billig bemærkning

Nej, det var en joke som Leyna fangede uden probs

> [...]
> Giftstofferne kommer i råvarerne.
> Så om du/jeg bruger tørkost eller barf, medfører samme mængde

Med giftstoffer mente jeg medicin, ikke tørkost.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 01:34

On 28 Jul., 02:13, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Men ok, de lette løsninger er jo som sagt de lette,
> bare synd hvis man er dumstædig på hundens vegne.

Man gør hvad man føler er rigtig for en selv og ikke hvad andre mener
man skal føle, det kan du ikke fortænke folk i, vel?

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 09:13

BorderTerrierMor, skrev:

> Man gør hvad man føler er rigtig for en selv og ikke hvad andre mener
> man skal føle, det kan du ikke fortænke folk i, vel?
>
> Mvh Fru Larsen.

Selfølgelig skal man da gører som man selv synes.
Men man skal altså også værer åben overfor andres meninger
og erfaringer, ellers kommer man ikke videre i livet.

Men lige med barf føler jeg faktisk at mange der kommer
her i gruppen bare skal værer stædige.
Når de nu har kørt lange tråde hvor de har argumenteret
for alt det vidunderlige ved tørkost vil det åbenbart værer
for flovt at melde ud at man vil give barf en chanche.
Sådan har jeg det ikke selv, man har da lov til at ændre standpunkt.

Hvis du anede hvor mange der efterhånden har udfrittet
os nysgerrigt her i gruppen om hvordan man kommer igang.
Jeg og andre har så skrevet oceaner af indlæg om hvordan man gør,
og jeg tror faktisk at det er endt med at 100% alligevel har
valgt at fortsætte med tørkost.
Standartundskyldningerne er at de ikke har tid eller
at de ikke har en fryser.

Jeg er da bedøvende ligeglad med om folk fodrer med Olivers
eller leverpostejsmadder, det er jo ikke mine egne hunde.
Men når jeg direkte bliver spurgt så argumenterer jeg jo for hvad
jeg mener er rigtigt. Sådan opstod begrebet at vi er hellige
som du i en anden tråd stejlede lidt over.
Kan love dig at bølgerne har gået højt ind imellem,
jeg er røget i et par killfiltre på den konto

IRL møder jeg en helt anden åbenhed i forhold til barf,
personligt har jeg da omvendt mindst 3 mennesker
Folk er generelt meget stædige her i gruppen synes jeg,
hvorfor det er sådan i forhold til den virklige verden ved jeg ikke.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 12:05

On 28 Jul., 10:13, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Folk er generelt meget stædige her i gruppen synes jeg,
> hvorfor det er sådan i forhold til den virklige verden ved jeg ikke.

Lige så stædige som du er med at VILLE gå tur med dine hunde uden
snor ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 12:33

BorderTerrierMor, skrev:

> Lige så stædige som du er med at VILLE gå tur med dine hunde uden
> snor ))

Godt eksempel.
IRL møder jeg nemlig slet ikke den negative holdning til mine
løse hunde som jeg gør her i gruppen.
Gjorde jeg det ville de såmænd nok også få snor på,
så for mig er der stor forskel på gruppen her og den verden jeg ellers oplever.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 13:42

On 28 Jul., 13:33, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Gjorde jeg det ville de såmænd nok også få snor på,
> så for mig er der stor forskel på gruppen her og den verden jeg ellers oplever.

*LOL*
Det kan også være du IRL ikke møder nogen der vil/gider gå i debat med
dig, når man er ude og lufte hund

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 14:09

BorderTerrierMor, skrev:

> *LOL*
> Det kan også være du IRL ikke møder nogen der vil/gider gå i debat med
> dig, når man er ude og lufte hund
>
> Mvh Fru Larsen.

Dem møder jeg da sikkert, og da også til tider nogen der brokker sig.
Men jeg tror faktisk de fleste er flintrende ligeglade.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 14:38

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 14:55

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 22:13

On 28 Jul., 22:51, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Go´ nat og sov sødt..
>
> Connie - der håber der er hul igennem til internettet i morgen....

*LOL* LOL* velkommen i klubben Connie, det kan være vi skal splejse om
"gasmasker" og få mængderabat ?

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 11:11

On 29 Jul., 08:09, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
>
> En boxer er normalt en rigtig pruttehund!,så det har for mit vedkommende
> været en skøn "opdagelse" ved at lægge foderet om til råt.

*LOL* Vi advarer besøgende her i huset, at hvis der hørmer lidt så er
det fordi vi er begyndt at fodre efter Barf metoden.

Det lyder godt det vil stabilisere sig, for det kan til tider være den
rene luftforurening )))

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:04

On 30 Jul., 10:22, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> --
> mvh Uffe (som ellers synes Jens argumenterer sagligt)

Absolut ikke det samme.

De fleste tørfodermærker (IKKE ALLE) er ingredienser biprodukter.
Biprodukter er affaldsprodukter der forarbejdes og tilsættes en hel
masse stoffer for at danne "kuglerne" og det er velsmagende så dyrene
vil spise det. Især de tørfoderprodukter der indeholder ingredienser
som lagermiden lever af, kan være særdeles allergi fremkaldende og
trods tørfodret bliver varmebehandlet så lagermiden dør, så kan man
ikke fjerne lagermidens ekskrementer og disse er også
allergifremkaldende.

Barf foder er råt og ikke forarbejdet på nogen måder. Dog har du ret i
en ting, at vi f.eks ikke må fodre med kylling og gris pga
affaldsstoffer der kan tricke allergien hos vores hund Møv. Men vi
håber da efterhånden som hans imumforsvar bliver stærkere, at han kan
klare kylling.

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:07

> [...]

affaldsstoffer der kan tricke allergien hos vores hund Møv. Men vi
håber da efterhånden som hans imumforsvar bliver stærkere, at han kan

BTW så tror jeg at når der nævnes giftstoffer, at der så menes
pencillin og binyrebark i behandling af hundene.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 18:26

BorderTerrierMor, skrev:

> BTW så tror jeg at når der nævnes giftstoffer, at der så menes
> pencillin og binyrebark i behandling af hundene.

Precis, specielt binyrebark er vist ikke særligt sundt.

Ps.
Hvorfor poster du ofte dine indlæg 2-3 gange :-?

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 18:50

On 30 Jul., 19:25, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Ps.
> Hvorfor poster du ofte dine indlæg 2-3 gange :-?
>
> /Jens

Shyyyyyyyy Jens, ikke spørge så meget *LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : Anette

Dato : 02-08-07 01:46

C.H wrote:

> Hunden hoppede og dansede hele vejen ud til haven, hvor han fik
> serveret de to små stykker rå kyllingryg....
>
> AHHHHH!!!
>
> Så lever man livet..

Præcis! - og det var lige præcis DET der fik mig til at skifte til
råfodring.
Den begejstring, den indhu, den glæde mine hunde viste og viser hver eneste
dag over rå kød....det er så fedt.

Vi kom hjem fra ferie i aftes- hundene var med og var rigtigt glade for at
være hjemme. Ude er spændende, men hjemme er trygt
At se, især Andy, hoppe rundt som en overkåd hoppebold, da jeg gik ud til
"deres" køleskab for at finde deres morgenkyllingelår....det var guld.
De har fået det samme foder hver dag på ferien, men begejstringen hjemme
hver dag er større. Det er så fedt.
Næsten hver fredag er "oksebendag" her - hvor de ikke får andet end netop et
stort okseben, og det er også bare ren fryd. De vælger selv fra "posen" og
trasker hver især af med kødben i munden, højt løftet hoved og halen lige i
vejret hen til hver deres "faste" plads i huset, og så må der gnaves de
næste timer. Efter en del bytten rundt, falder de som regel i søvn.
At Andys allergi er reduceret og deres energiniveau er højere, er en positiv
sidegevinst. Hovedpræmien for mig, ved at råfodre, er begejstringen, at se
de tre hunde her udtrykke at de synes det er SÅ lækkert

/ Anette
www.philana.dk