k.j.k 3376
Fra : Tina

Dato : 25-07-07 14:04

Hej NG.

Jeg vil lige hører om der er en eller anden, der kan give mig et godt råd.
Det er ang. min hund der bliver ved med at slå hul på halen, når hun logre.
Det er sådan når enten at vi selv kommer hjem eller når der kommer nogen.
Kan der gøres noget?

Mvh. Tina

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 15:00

"Tina" <jubi@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Kan der gøres noget?

Hvis det er rigtig slemt kan dyrlægen gå ind og kupere halen, har jeg hørt,
ellers ved jeg ikke rigtigt, hvad man kan gøre.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Carina Graversen

Dato : 25-07-07 15:12

Hejsa..

> [...]
> logre.
> Det er sådan når enten at vi selv kommer hjem eller når der kommer nogen.

Hvilken race er det ???

Er det noget der er opstået efter en skade og som ikke vil hele, eller er
det noget der opstår konstant ???

Hvor på halen er det hun slår hul ???

/Carina

- - -
Min hund Tikki:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6691&ipc=32418

Min hund Cabby:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17506&ipc=64863

Fra : Tina

Dato : 25-07-07 20:05

> Hvilken race er det ???

Det er en rundkørsel. Moren er en blandning af labrador/schæfer og faren er
en ren fox terri.
> Er det noget der er opstået efter en skade og som ikke vil hele, eller er
> det noget der opstår konstant ???

Det er opstået kontant. Det er når hun bliver ivrig, når vi kommer hjem
eller når vi får gæster. At hun "banker" hul på halen.
> Hvor på halen er det hun slår hul ???

Det er helt ude i spidsen af halen, at hun slår hul. Det er sådan at alt
bliver smurt ind i blod. Selv op af hendes ryg m.m.

Mvh. Tina

Fra : Brian

Dato : 25-07-07 18:26

Tina skrev:
> [...]
> Det er sådan når enten at vi selv kommer hjem eller når der kommer nogen.

Jeg ville tage hende til dyrlægen og få ham til at se på det. Jeg bruger
en rigtig sød og rar dyrlæge som godt kan finde ud af, at sige når noget
ikke er behandlingskrævende :)

Så mit råd er, tag hende til dyrlægen og lad denne se på sagerne :)

-Brian
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : H.Andersen

Dato : 26-07-07 12:35

> [...]
> logre.
> Det er sådan når enten at vi selv kommer hjem eller når der kommer nogen.

Vi havde en GD der gjorde det samme. Dyrlægens besked var til os, at endten
kan man kopiere den ellers skulle hunden lære at sitte når vi kom hjem eller
ved andre glædelige begivenheder. Hvilket vi benyttede os af, det gik fint.
Vi hilste simpelthen ikke og tog på ingen måde kontakt til hende, før hun
sad nok så pænt. Når der nu var hul, så tog vi et aloe vera blad og smurte
for at få det til at leies (staves nok anderledes) hurtigere.... Nogle gange
var det så slemt at hun fik en bandage på halen, inden vi kørte, så den tog
slagene når vi kom hjem.

Heidi

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-07-07 12:54

"H.Andersen" <hallemarken@hund.dk> skrev i en meddelelse

> "Tina" <jubi@nomail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har også haft en lab., der slog hul på halen med jævne mellemrum. Første
gang nåede hun at oversprøjte alle mine køkkenskabe, inden jeg fandt ud af,
hvorfra blødningen kom. Såret sad på den ene side af halen, ca. 5 cm fra
spidsen.
Jeg har flere billeder af hende, hvor hun har bandage på halen, det fandt
hun sig fint i.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tina

Dato : 26-07-07 14:38

> [...]
> ca. 5 cm fra spidsen.
> Jeg har flere billeder af hende, hvor hun har bandage på halen, det fandt

Okay, men nu er det sådan at det er helt ude i spidsen at hun har slået hul
på halen.
Hvor godt har det holdt det bandage, som din hund har haft på?
Men det er jo ikke lige sikkert at min hund vil finde sig i det, hvis det er
sådan.
Men der er jo nok ikke andet at jeg må prøve mig frem hvis det er sådan.

Mvh. Tina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-07-07 17:16

> [...]
> er sådan.
> Men der er jo nok ikke andet at jeg må prøve mig frem hvis det er sådan.

hej Tina

Jeg lod bandagen sidde, indtil den blev for grumset/snavset at se på. Jeg
skal lige huske at bemærke, at såret var helt rent, uden infektionstegn.
Jeg lavede forbindingen af nogle swabs (d.v.s. firkanter af flere lag
gazebind), som blev fastholdt af strimler af tensoplast. Strimlerne gik både
cirkulært, omkring halen fra det øverste af forbindingen og ud i pelsen,
dels fra spidsen af halen og opad.
Underligt nok lod Bella forbindingen sidde uden at gnave i den.
Efter 2-3 uger var såret helet så godt, at hun kunne undvære forbindingen,
indtil næste gang hun fik slået hul på halen. Så vidt jeg husker, skete det
4-5 gange i hendes levetid.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tina

Dato : 26-07-07 20:05

> [...]
> indtil næste gang hun fik slået hul på halen. Så vidt jeg husker, skete

Hej Anelise

Okay, det er da et forsøg værd at prøve. Bare for at se om hun kan lade det
sidde på. Men jeg er ikke helt sikker på at hun kan lade det være. For jeg
kender hende
Men det med at min hund Bertha, slår hul på halen, det er sket et par gange
efter hånden.
Jeg synes nu ikke at det er så sjovt, at skulle tørrer blod af hver gang, at
vi kommer eller når vi får gæster.
Og det er jo også synd for hende at hun skal blive ved med at lå hul.
Men jeg vil prøve at se om jeg kan få hende bundet ind, uden at hun "piller"
i det.
Men på forhånd tak, for dit råd.

Mvh. Tina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-07-07 17:25

> [...]
> er sådan.
> Men der er jo nok ikke andet at jeg må prøve mig frem hvis det er sådan.

Hej!

Nu har mine godt nok ikke været udsat for samme problem, men min tæve skar
sig sidste sommer på det nederste af benet, som hun havde svært ved at lade
være, det sprang op ustandseligt.
jeg brugte noget selvklæbende forbinding fra apoteket, som jeg viklede
udenom selve bandagen, det holdt faktisk rigtigt godt.
Måske det var noget at prøve?

Mvh. Marie

Fra : Tina

Dato : 26-07-07 20:00

> [...]
> jeg brugte noget selvklæbende forbinding fra apoteket, som jeg viklede
> udenom selve bandagen, det holdt faktisk rigtigt godt.

Ja det kunne være at jeg skulle prøve det. Bare for at se om det virker på
hende.
På forhånd tak for rådet.

Mvh. Tina

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-07-07 20:25

On 25 Jul., 21:05, "Tina" <j...@nomail.com> wrote:

> Det er helt ude i spidsen af halen, at hun slår hul. Det er sådan at alt
> bliver smurt ind i blod. Selv op af hendes ryg m.m.

Min "lille" hund har en enormt lang hale (60cm, han er ½ år), der også
banker imod alle steder. Jeg er begyndt på at dæpe ensynsglæden, ved
at igorere hunden når jeg komer tilbage, og lade festligheder mm.
foregå udendørs. Jeg erkome så langt at hundene lige kigger en gang
når jeg komer tilbage efter at have været væk nogle timer. Hvis vi
skal være henrykte over hinanden, inviterer jeg hundene ud i haven.
Der kan halerne logre alt det de vil, uden at slå på nogen steder.
Også ifølge Jan Fennel's hundehviskerbog er det godt for lederskabet
at man gør det på den måde.

Hilsen Kim