Muskelhund
Fra : jopa

Dato : 23-07-07 19:51

Blot lige en sjov og knap så sjov oplevelse her til aften.

Efter en luftetur med Milo ankom vi retur for at stå ansigt til ansigt med
en American Staffordshire Terrier.
Flot hund med opretstående ører og hvid med sorte pletter.
Den havde lyst til at aflægge os besøg tilsyneladende.

Milo fik øje på den før mig og jagtede den igennem haven hvor han fik mulet
den grundigt indtil han opdagede at det var en pige i løbetid.
Hun hylede og søgte beskyttelse hos mig og det lykkedes at få dem til at
lege eller hvad man kalder det når Milo spænede efter den med halsende
tunge.

Hver gang han fangede hende hylede hun og snappede efter ham, så jeg var
klar over at den ikke var højløbsk.

Længe siden jeg har moret mig så kosteligt.

Konen mente den hørte til hos naboen der havde feriegæster så jeg fik den i
snor og med Milo ved siden af traskede vi derover, og ganske rigtigt det var
deres.

På gårdspladsen ved naboen var der også katte og killinger så Milo snuppede
desværre en mis inden jeg kunne reagere.

Forøvrigt en flot hund sådan en American Staffordshire Terrier.
Utrolig sød og venlig

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-07-07 20:16

jopa, skrev:

> På gårdspladsen ved naboen var der også katte og killinger så Milo
> snuppede desværre en mis inden jeg kunne reagere.

Skriver du ikke selv til Bettina at brugshunde skal føres i snor,
den regel overholdt du vist ikke selv.

> Forøvrigt en flot hund sådan en American Staffordshire Terrier.

De er rigtigt flotte.

> Utrolig sød og venlig

Dem jeg har mødt indtil videre har også været det.

/Jens (hvis hunde har lært at katte ikke er byttedyr)

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 20:37

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Skriver du ikke selv til Bettina at brugshunde skal føres i snor,
> den regel overholdt du vist ikke selv.

Touche
Nu har jeg så kun en snor og den brugte jeg til tæven, og Milo lusker altid
ved min side når han ikke er i snor.
Ligesom dine.
Forskellen er blot at jeg lufter ham steder hvor der stort set aldrig er
andre.
Jeg tager snor på hvis der kommer nogen.

Nu er der forskel Milo jagter ingen og er under fuld kommando.
Missen snuppede han da jeg stod og snakkede med folkene på naboejendommen.
Jeg havde forøvrigt ingen anelse om at der var Misser på gårdspladsen

ps bemærk venligst at jeg aldrig så vidt jeg husker har hylet med i det kor
der kritiserer dig for ikke at bruge snor.
Jeg er bekendt med hundeloven
Jeg har min i snor når jeg er sammen med andre fordi jeg ikke ønsker han
skader andre hunde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-07-07 20:52

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Touche

Jeg kunne ikke nærer mig

> [...]
> Missen snuppede han da jeg stod og snakkede med folkene på
> naboejendommen. Jeg havde forøvrigt ingen anelse om at der var Misser

Shit happens
Den mærkede forhåbenligt ikke meget til det.
Heldigt for Milo at det ikke var min kampkat, den havde bøllebanket ham

> ps bemærk venligst at jeg aldrig så vidt jeg husker har hylet med i
> det kor der kritiserer dig for ikke at bruge snor.

Det ved jeg godt, kan ikke mindes at du har kriticeret mig for det.
Det kor kommer også til at synge uden mig i fremtiden om det emne,
synes bare at vi ligge og gentager og selv hvergang det er oppe og vende.

> Jeg er bekendt med hundeloven

Det er jeg også

> Jeg har min i snor når jeg er sammen med andre fordi jeg ikke ønsker
> han skader andre hunde

Fornuftigt.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 23-07-07 21:10

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Missen snuppede han da jeg stod og snakkede med folkene på naboejendommen.
> Jeg havde forøvrigt ingen anelse om at der var Misser på gårdspladsen

Er det det du kalder for fuld kommando, det må jeg nok sige, det må være en
ny defination. Vidste ikke at fuld kommando betød at diverse småkravl, så
som katte, småhunde, kaniner frit kunne bides ihjel....

Var det sket hos mig, så var det farvel Milo...

Fra : Eva

Dato : 23-07-07 21:12

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så som katte, småhunde, kaniner frit kunne bides ihjel....
>
> Var det sket hos mig, så var det farvel Milo...

Ja, den trænger da helt klart til lidt opdragelse.
Ikke en hund man bør være stolt af - men har man ikke forstand på at
opdrage sin hund, ja så sker den slags, desværre.

Eva

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:22

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, den trænger da helt klart til lidt opdragelse.
> Ikke en hund man bør være stolt af - men har man ikke forstand på at
> opdrage sin hund, ja så sker den slags, desværre.

I fatter intet.
Den er sådan opdraget.
Normalt er den så ikke hos naboen, og jeg havde ryggen til den da den
tilsyneladende havde opsnuset en kat.

Har du nogen sinde været på Landet ?

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-07-07 05:51

> [...]
>

> I fatter intet.
> Den er sådan opdraget.
> Normalt er den så ikke hos naboen, og jeg havde ryggen til den da den

Jeg har så også haft en hund der tog katte, en velopdraget og lydig hund,
men når det kom sig til mindre "byttedyr" , og han var ude på ejendommens
arealer og der løb en kat, så gik jagten. Absolut heller ikke noget jeg var
stolt af.
Det skal så siges at jeg ikke havde indflydelse på hans prægning, da jeg
først fik ham da han var 4 år, og den del af hans instinkter sad meget dybt,
jeg havde heller ikke selv katte dengang. Landstedet hvor jeg boede,
vrimlede med vildkatte som ikke var til at komme i nærheden af.
Vores egne smådyr, såsom høns o.l passede han såmænd godt på.

Tror ikke at en hund der ikke er vandt til forskellige dyreracer skelner om
det drejer sig om en rotte eller en killing.

Mvh Marie

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 06:58

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> hund, men når det kom sig til mindre "byttedyr" , og han var ude på
> ejendommens arealer og der løb en kat, så gik jagten. Absolut heller

Min Fasters Boxer nåede da også at snuppe et par katte da hun
boede på landet. Og min søsters Greyhounds fik da også taget
et par stykker da de boede på Falster, sådan er livet desværrer.

> Tror ikke at en hund der ikke er vandt til forskellige dyreracer
> skelner om det drejer sig om en rotte eller en killing.

Derfor blev jeg jo også lidt bekymret da Angel fik smag for at
tage rotter og mosegrise, en dag skal jeg jo have en killing.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-07-07 07:51

> Min Fasters Boxer nåede da også at snuppe et par katte da hun
> boede på landet. Og min søsters Greyhounds fik da også taget
> et par stykker da de boede på Falster, sådan er livet desværrer.

Han fik også taget livet af nogle katte, mink og rotter, det var svært at
kontrollere, da der i tide og utide dukkede det ene eller det andet op i
have, stald, gårdsplads eller arealet rundt om.

Husker en gang hvor vi var ude at gå med den omtalte hund her i vores lille
flække af en by, kort efter vi var flyttet hertil fra landet. vi gik langs
villahaverne, og på et splitsekund, stak hunden hovedet ind i en hæk og ud
igen med en kat i munden! . Han slap dog prompte katten i samme øjeblik jeg
råbte op, og der skete ikke katten noget. Han var iøvrigt i snor og gik på
plads..(-;

> Derfor blev jeg jo også lidt bekymret da Angel fik smag for at
> tage rotter og mosegrise, en dag skal jeg jo have en killing.

Der er stadig forskel!
Loui her har et enormt jagtinstinkt, og har taget både rotter og mus, men at
gøre en killing/kat fortræd, der hører til flokken, noget som jeg har gjort
klart at der hører til her, dét kunne han ikke drømme om!.
Jeg havde samme angst, da vi i sin tid fik den første kat som killing, men
den har jeg vist fortalt dig sidst vi havde debatten, her var det Ebbe,
terrieren, som pr. instinkt er en jagthund, men min gru blev da gjort til
skamme.
Han er meget glad for samtlige af vores katte, sålænge det er vores egne.
Så det tvivler jeg på bliver noget du behøver at være bange for.

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 23-07-07 21:22

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Var det sket hos mig, så var det farvel Milo...

Det synes jeg godt nok er at overdrive!
Jeg synes bestemt ikke det er fedt, når en hund slår en kat - eller et
hvilket som helst andet dyr - ihjel, men ligefrem at aflive den af den
grund, det synes jeg er at overdrive...

Jeg håber aldrig det sker, men får Cassius kål på en af vores katte en dag
(eller husmåren, solsorten eller rotten), så får han da lov at leve. Er det
katten han napper, får han ganske givet en alvorlig reprimande, er det
rotten får han et ekstra kødben den uge...

Hvis en hund ikke normalt har katte omkring sig er den et byttedyr som alle
andre. Og tager hunden en rotte, så er jeg da sikker på, at de fleste ville
finde det ganske positivt. Hvordan skulle hunden kunne kende forskel på de
to?

Connie...

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:36

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ville finde det ganske positivt. Hvordan skulle hunden kunne kende forskel

Tak for forståelsen af at det var et hændeligt uheld

Det er tilsyneladende hos katteelskere gyldigt at deres rovdyr dræber
sangfugle osv
Deres byttedrift er der jo også.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Winther

Dato : 23-07-07 22:00

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg godt nok er at overdrive!

Nej da, det er enten John eller Milo, kan ikke afgøre hvem der bedst kan
undværes, men det er da nok billigst og næsten straffrit at nakke Milo...

> Jeg synes bestemt ikke det er fedt, når en hund slår en kat - eller et
> hvilket som helst andet dyr - ihjel, men ligefrem at aflive den af den
> grund, det synes jeg er at overdrive...

Var det min egen hund der gjorde det, så var det min egen fejl og det vil
aldrig ske...
Men var det en andens hund, så vil jeg sikre mig at det aldrig sker igen...

> [...]
> det katten han napper, får han ganske givet en alvorlig reprimande, er det
> rotten får han et ekstra kødben den uge...

Tror ikke vi holder kat på samme måde....men får han lov til at jage dem så
skal han nok få held af det

> [...]
> ville finde det ganske positivt. Hvordan skulle hunden kunne kende forskel

logik for høns, Milo er lært op til at katte skal dø/jages væk, det ved
John, og alligevel slæber han den hen, hvor der er katte uden at have en
skid styr på den.

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 22:11

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i meddelelsen

> Nej da, det er enten John eller Milo, kan ikke afgøre hvem der bedst kan
> undværes, men det er da nok billigst og næsten straffrit at nakke Milo...

Det kniber med proportionerne

> logik for høns, Milo er lært op til at katte skal dø/jages væk, det ved
> John, og alligevel slæber han den hen, hvor der er katte uden at have en
> skid styr på den.

Kan kun sige at det kniber med læsningen hos dig.
Jeg syntes det var ærgeligt at det var naboens kat det gik ud over.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-07-07 08:16

On Mon, 23 Jul 2007 23:00:19 +0200, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Var det min egen hund der gjorde det, så var det min egen fejl og det vil
>aldrig ske...

Det var godt nok en hoven udtalelse! Du begår altså ALDRIG fejl?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-07-07 21:43

C.H, skrev:
> [...]
> Jeg synes bestemt ikke det er fedt, når en hund slår en kat - eller et
> hvilket som helst andet dyr - ihjel, men ligefrem at aflive den af den

Dræbte en af mine hunde uprovokeret en anden hund
er jeg ret overbevist om at jeg ville få den aflivet.
Sådan en hund ville jeg ikke kunne have i byen.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:26

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i meddelelsen

> Er det det du kalder for fuld kommando, det må jeg nok sige, det må være
> en ny defination.

Der er sikkert meget du ikke ved om hundens indbyggede instinkter.
Han er ikke vokset op med katte og ser dem som byttedyr.
For min skyld må han jage dem væk fra ejendommen så meget han lyster.

Det var selvfølgelig et uheld at det skete men det glæder mig da at jeg kan
få jeres pis i kog

Vidste ikke at fuld kommando betød at diverse småkravl, så
> som katte, småhunde, kaniner frit kunne bides ihjel....

Havde jeg dækket ham af eller ladet ham blive hjemme var det ikke sket.
Det skete kan han ikke lastes for men mig

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 22:04

In news:46a50ef8$0$53243$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
jopa <john@spamjatak.invalid> typed:

> Havde jeg dækket ham af eller ladet ham blive hjemme var det ikke
> sket. Det skete kan han ikke lastes for men mig

Det er helt rigtigt John. Du er ikke lige i kridthuset hos mig i
dette øjeblik, for *hele* skylden er udelukkende din og din alene.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 23-07-07 21:40

Winther, skrev:

> Var det sket hos mig, så var det farvel Milo...

Ville du virklig aflive din hund hvis den åd en kat,
jeg holder selv meget af katte, men der skulle alligevel
mere til før jeg aflivede en af mine hunde.

/Jens (hvis Tyson fik et par på låget af en kat for 3 dage siden)

Fra : Leyna

Dato : 24-07-07 08:13

On Mon, 23 Jul 2007 22:10:12 +0200, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>Var det sket hos mig, så var det farvel Milo...

Det er da lige barsk nok, selvom jeg selvfølgelig ikke billiger at
Milo æder katte. Ved godt at John ind imellem joker med det, men tror
seriøst ikkat han har været videre stolt af DEN oplevelse.

Oy har for ikke så længe siden kvalt 2 ællinger her. Jeg tror faktisk
ikke at det var fordi han ville slå dem ihjel, men de har været sjove
at lege med, og det har ællingerne så ikek kunne tåle. En tredie
ælling overlevede dog "angrebet" med et overfladisk rygsår. Men måske
jeg skulle overveje at give Oy sprøjten... blot fordi JEG har været
uopmærksom, og han så har opført sig som hund/hvalp?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 09:11

Leyna, skrev:

> [...]
> jeg skulle overveje at give Oy sprøjten... blot fordi JEG har været
> uopmærksom, og han så har opført sig som hund/hvalp?

Så burde mine forældre også have aflivet mig, jeg kom nemlig
til som lille knægt at dræbe min søsters skilpadde da jeg vist
troede at den kunne bruges som legetøj

/Jens (hvis søster har tilgivet ham)

Fra : Hm

Dato : 23-07-07 20:38

Hej Jens
Jeg tror nu at Milo og hans far havde lavet en deal, Milo lod tæven være mod
at få lov at snuppe en lille mis

Hanne

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 20:44

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg tror nu at Milo og hans far havde lavet en deal, Milo lod tæven være
> mod at få lov at snuppe en lille mis

Nej det var sgu pinligt men naboen sagde dog at de havde så mange katte at
han selv lige havde aflivet nogen stykker

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-07-07 20:44

Hm, skrev:
> [...]
>
> Hej Jens
> Jeg tror nu at Milo og hans far havde lavet en deal, Milo lod tæven
> være mod at få lov at snuppe en lille mis

Det er Milos måde at prøve at banke ind i knolden på John
at han vil barfes

/Jens

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 23-07-07 20:54

> Hver gang han fangede hende hylede hun og snappede efter ham, så jeg var
> klar over at den ikke var højløbsk.
>
> Længe siden jeg har moret mig så kosteligt.

Ihhh ja... mon ikke også at den arme tæve har haft det helt fantastisk
sjovt?
Stakkels hund!
> På gårdspladsen ved naboen var der også katte og killinger så Milo
> snuppede desværre en mis inden jeg kunne reagere.

Sikke noget at være stolt af!!!
Helt ærligt... at du ikke kan lide katte er bedøvende ligegyldigt, men at du
ikke har så megen kontrol over din hund og at du ligefrem accepterer at den
skader/dræber et andet dyr... jeg er målløs!!!

Men selvfølgelig... bare du og din hund har haft en god aftentur, så kan det
jo være ligemeget, hvem der ellers har måtte stå model til jeres "morskab"

Ann - der nu igen melder mig ud af gruppen! Alt for meget kamphundepladder,.
alt for meget "jeg og min hund er seje" pladder... jeg orker det ikke!

www.annk-butik.dk

Fra : Eva

Dato : 23-07-07 21:02

"Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ann - der nu igen melder mig ud af gruppen! Alt for meget
> kamphundepladder,. alt for meget "jeg og min hund er seje" pladder... jeg

Kan kun holde med dig Ann.

At man ikke har så meget kontrol over sin hund, at den ikke bare kan snuppe
en kat - vorherre bevares, ikke meget at være stolt af her.

Nu vil John jo så fremføre sit sædvanlige pladder med, at det må han dumme
køter gerne - synd det ikke var en kat, der kunne forsvare sig - et dyrt
dyrlægebesøg havde måske ændret lidt på hans syge indstilling.

Føj for pokker - bare John og køteren morer sig så skide være med andre dyr!

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:19

> Kan kun holde med dig Ann.

Ja men så sæt i jer i en rundkreds og bekræft hinanden i det.

> At man ikke har så meget kontrol over sin hund, at den ikke bare kan
> snuppe en kat - vorherre bevares, ikke meget at være stolt af her.

Du har vis aldrig været på landet.
Hvor skulle jeg vide fra at den havde fundet en kat.
Tror du jeg havde ladet ham æde en anden mands kat medens ejeren så på det.
Det var et hændeligt uheld.

> Nu vil John jo så fremføre sit sædvanlige pladder med, at det må han dumme
> køter gerne -
Hunden kan da ikke gøre for den opdragelse den har fået.

Han har jagtet alle katte væk fra vores ejendom men aldrig før fanget en.
Og ja jeg vil ikke have katte her under nogen omstændigheder.
De skider og pisser alle vegne, og det stinker og det ønsker jeg ikke.

synd det ikke var en kat, der kunne forsvare sig - et dyrt
> dyrlægebesøg havde måske ændret lidt på hans syge indstilling.

Hvilken indstilling ? jeg har faktisk forklaret at det var et hændeligt
uheld, men nu er det så normal byttedrift at en hund render efter en kat, og
jeg havde som sagt ikke lige bemærket det.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-07-07 21:24

> [...]
> uheld, men nu er det så normal byttedrift at en hund render efter en kat,
> og jeg havde som sagt ikke lige bemærket det.

Du går ind på en anden mands grund med din hund, der slår en af mandens
katte ihjel og du kan ikke selv se den er helt gal.... gudfaderbevares.....

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:48

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Du går ind på en anden mands grund med din hund, der slår en af mandens
> katte ihjel og du kan ikke selv se den er helt gal....
> gudfaderbevares.....

Nu var det faktisk en hund fra naboejendommen der ikke ville forlade min
ejendom.
Jeg fik den indfanget og havde snor med.
Nu er det sådan at vi her hvor jeg bor kommer naboerne sammen så der er
ingen problemer forbundet med at jeg tager Milo med derover.
Jeg skulle selvfølgelig have ladet ham blive hjemme men prøv at forstå et
cirkus med en løbsk tæve og en liderlig hanhund og mig stående midt i det
hele ikke anende om "muskelhunden" kunne finde på at bide mig eller hvad da
jeg ville have snor på den.
At den så var yderst sød og venlig var jo et held.

Jeg kan vel i øvrigt ikke lastes for at man ikke passer på sin løbske tæve,
så den hellere vil være hos mig.

Og vedr katten så er det da ærgeligt og kan ikke omlaves.
Jeg kunne selvfølgelig have undladt at nævne det men valgte ærligt at
fortælle historien som den var.
Og ja jeg græder ikke snot over en kat naboen tilsyneladende heller ikke da
han sagde han havde nok af dem

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 23-07-07 21:20

hej gruppe

jeg er rystst over at man kan være så lige glad med at ens hund
skader/dræber andres dyr.
tænk hvis det var dit eget dyr måske endda din hund.
Ville ihvertfald ikke have været ligeglad hvis det havde været min kat og vi
har endda nogle staldkatte, har opdraget vores hunde til at lade dem være så
du må hellere finde snoren frem i lang tid for det er vist for tideligt at
smide den endnu og hvis man ikke har styr på hunden må man jo lige smide den
ind inden man afleverede tæven.
dorthe

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:08

"Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk> skrev i meddelelsen

> Ihhh ja... mon ikke også at den arme tæve har haft det helt fantastisk
> sjovt?
> Stakkels hund!

Du fatter intet.
Tæven ville sgisme ikke hjem den var helt vild med at lege med min hund.
De hyggede sig så meget at de var totalt trætte begge to.
Når den hylede var det de gange min ville på den.

> Sikke noget at være stolt af!!!

Du fatter stadig intet jeg skrev jo netop om en knapt så sjov oplevelse også

> Helt ærligt... at du ikke kan lide katte er bedøvende ligegyldigt, men at
> du ikke har så megen kontrol over din hund og at du ligefrem accepterer at
> den skader/dræber et andet dyr... jeg er målløs!!!

Jeg har da intet i mod katte ønsker dem blot ikke på min ejendom

> Men selvfølgelig... bare du og din hund har haft en god aftentur, så kan
> det jo være ligemeget, hvem der ellers har måtte stå model til jeres
> "morskab"

Jeg kan kun grine af dig

> Ann - der nu igen melder mig ud af gruppen! Alt for meget
> kamphundepladder,. alt for meget "jeg og min hund er seje" pladder... jeg
> orker det ikke!

Takker

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-07-07 21:53

jopa, skrev:

> Du fatter stadig intet jeg skrev jo netop om en knapt så sjov
> oplevelse også

Du skrev da vist også i en anden tråd at Milo fik et slag.
Men hvad havde du forventet af reaktion her i gruppen,
vi er jo en del katteelskere.
Alle har nok bare ikke et helt realistisk forhold til
hvad det vil sige med gårdkatte, det er ikke helt det
samme som den misser vi har gående hjemme i stuen
der bliver passet i hoved og røv, det er i princippet vilde dyr.

/Jens (hvis egen kat da er en stor lystmorder)

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 22:06

> [...]
> samme som den misser vi har gående hjemme i stuen
> der bliver passet i hoved og røv, det er i princippet vilde dyr.

Nemmerlig naboen har et hav af katte og bemærk vi snakker ikke om indekatte
som kæledyr.
De kan formentlig ikke tages op og aes som gruppens medlemmer tilsyneladende
ynder bvadr

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 23-07-07 22:13

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> De kan formentlig ikke tages op og aes som gruppens medlemmer
> tilsyneladende ynder bvadr

Nogle gange kunne godt tænke mig at se dit ansigt, når du skriver dine små
bemærkninger

Hanne/ som tror at Milos far nyder at provokere

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 22:32

> Nogle gange kunne godt tænke mig at se dit ansigt, når du skriver dine små
> bemærkninger

Du har luret mig

> Hanne/ som tror at Milos far nyder at provokere

Nu ved jeg ikke hvor lng tid du har fulgt med i gruppen, men jeg har da
aldrig lagt skjul på at det er min yndlingsbeskæftigelse

Til orientering så har jeg ikke brug for rygklappere jeg skriver hvad det
passer mig og uden censur.
Tager også huggene for det som regel.

Men emnet var egentlig Muskelhunde som der står i topic, og var da klar over
ramaskriget da jeg skrev det om katten

ps muskelhunde bliver tit beskrevet herinde og jeg har faktisk aldrig
oplevet en sådan på nært hold ensige set en kun på billeder.
Jeg troede først det var en kæmpe forvokset dansk svensk gårdhund indtil jeg
bemærkede stritørene.
Da jeg fik fat i den kunne jeg godt mærke at der sad nogen ordentlige køller
på den men vidste stadig ikke hvilken race det var

Milo har aldrig set en anden hund i vores nabolag kun når vi er ved stranden
eller lignende så stor var både hans og min forbavselse over at der
pludselig var sådan en karl på vores gårdsplads.

..

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 24-07-07 18:17

> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen

> Du har luret mig

> Nu ved jeg ikke hvor lng tid du har fulgt med i gruppen, men jeg har da
> aldrig lagt skjul på at det er min yndlingsbeskæftigelse

Hej
Jeg har været her i 3-4 år, nogle gange med fremme, en lang overgang ikke,
p.g.a. den grimme tone her var.

Du kan jo glæde dig over det ikke var en hanhund, der var kommet ind på din
grund
på den anden side så havde vi nok ikke fået nogen "katte forargelse"

Hanne

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 18:25

> Du kan jo glæde dig over det ikke var en hanhund, der var kommet ind på
> din grund

Hvorfor det ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 24-07-07 18:54

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor det ?

tror du ikke at Milo, ville prøve kræfter ??
Hanne

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 19:00

> tror du ikke at Milo, ville prøve kræfter ??

Jo da selvfølgelig.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 19:13

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen

> tror du ikke at Milo, ville prøve kræfter ??

Mener kamphunde generelt er overvurderet.
Det er kun nogen enkelte der kunne finde på at angribe andre hunde.
De hunde de vælger som modpart i hundekampene kan nok ikke matche kamphunden
så var der jo ikke noget schow.

Jeg læste lige om en der har en kamphund og som går til træning med den.
Den er nu 2 gange blevet skambidt af en schæfer, så undervurder du ikke Milo

Han har nu aldrig bidt nogen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 23-07-07 22:31

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse

> Nemmerlig naboen har et hav af katte og bemærk vi snakker ikke om
> indekatte som kæledyr.

Du kunne vel ikke vide om de var kælekatte når du ikke anede at de havde
nogen, vel...

> De kan formentlig ikke tages op og aes som gruppens medlemmer
> tilsyneladende ynder bvadr

Mine er også gårdkatte, det udelukker vel ikke at de også er kælekatte med
højere status end en forvokset sjatpisser som Milo?

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 22:51

> Du kunne vel ikke vide om de var kælekatte når du ikke anede at de havde
> nogen, vel...

Ork jeg ved da at de har masser af katte.
Kommer som sagt sammen med dem privat.
De har ikke katte i stuehuset da de ikke vil have lopper osv i huset.

Og igen det er ikke Milos skyld men min, jeg er en elendig hundefører
Jeg glemte i forvirringen at have øjne i nakken.

Ps vi har flere gange været derovre med Milo hvor han har rendt rundt på
deres gårdsplads medens vi var inde.
Han plejer såmænd blot at ligge ved hoveddøren til vi kommer igen.

Nå nu gider jeg ikke mere at undskylde for den kat.
Ingen godtager det alligevel

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-07 22:41

In news:Az8pi.60$jU5.38@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> [...]
> der bliver passet i hoved og røv, det er i princippet vilde dyr.
>
> /Jens (hvis egen kat da er en stor lystmorder)

Denne gang er det da gudskelov ikke *mig* der har "lokket"

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 22:57

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Denne gang er det da gudskelov ikke *mig* der har "lokket"

Emnet er som i topic: Muskelhund og jeg fatter ikke hvorfor folk så snakker
katte.
Herregud vi nakker køer grise lam og får hver dag for at få noget at spise
og så sådan en ballade over en kat
Havde det været en rotte eller en mår ville det være i orden.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 24-07-07 10:50

jopa wrote:
> Herregud vi nakker køer grise lam og får hver dag for at få noget at
> spise og så sådan en ballade over en kat
> Havde det været en rotte eller en mår ville det være i orden.

Vi bor også på landet og jo, to af mine hunde jager også naboens
"staldkatte" ud af vores have. Det er ikke lykkedes dem at fange dem, men
jeg ville da være grumme ked af at om de fik nakket en af dem. Vores egne
katte gør de som regel ikke noget.( med mindre kattene spurter gennem haven
...juhuu så er der fest
Dagmar fik myrdet et par af vores høns, der var gået en tur i haven - det
var da heller ikke fedt. Jo det synes hun, hun har helt oppe og køre i en
art blodrus, men det er da ikke rart at opleve.
Men jeg havde nok reageret voldsommere hvis det var en kat eller en killing,
hun havde myrdet. Katte/killinger er jo nuttede, ..men skulle hun komme i
tanke om at tage den mår der laver huller i vores stråtag eller de rotter
som kommer på besøg her i sensommeren når der er høstet her rundt omkring,
så har hun min velsignelse.
( moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt

I sidste udgave af schapendoesklub- bladet stod i øvrigt en lidt sjov
fortælling om netop en schapendoes der havde "hjulpet" sin ejer ,med at
rydde op i en gammel stald, derunder fjernet rotter. 6 stk på 20 min, sådan
vovse! Det skal lige med at schapendoes'er er hyrdehunde, ikke
jagthunde

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 23-07-07 22:27

"jopa" skrev i en meddelelse

> Du fatter intet.
> Tæven ville sgisme ikke hjem den var helt vild med at lege med min hund.
> De hyggede sig så meget at de var totalt trætte begge to.
> Når den hylede var det de gange min ville på den.

Aha... og hvor i denne første beretning står der noget om at tæven hyggede
sig???

Citat:
[...]

Citat slut.

Som jeg læser det, så bliver den stakkels hund først overfaldet - dernæst
søger den tryghed og må så alligevel agere jagtobjekt for din hanhund...

Hvor morsomt... for din hund og dig...
Ved du overhovedet noget om hvordan tæver afviser hanner, når de er i
løbetid... Kan fortælle dig, at hvis de hyler og søger beskyttelse, så er de
angste eller nervøse...
Men ok... jeg fatter jo intet...

> Du fatter stadig intet jeg skrev jo netop om en knapt så sjov oplevelse
> også

Jeg kan simpelthen ikke se, hvor du skriver dét henne i dit første indlæg!
Kan du give mig det direkte citat?

> Jeg har da intet i mod katte ønsker dem blot ikke på min ejendom

Fair nok... Men at lære din hund at være dit forlængede mordvåben, finder
jeg dybt forkasteligt!

> Jeg kan kun grine af dig

Jamen så er jeg til grin... Dejligt at de etiske og moralske
grundholdninger, som jeg besidder, kan være til nytte...

Ann

www.annk-butik.dk

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 22:44

> Jeg kan simpelthen ikke se, hvor du skriver dét henne i dit første indlæg!
> Kan du give mig det direkte citat?

Jeg skrev om en sjov og knap så sjov oplevelse kan du ikke tyde hvad det
betyder ?

Jeg forsøger at forklare :
Min hund opdager en fremmed hund på sit territorie og en hel naturlig
reaktion er at den først forsøger at jage den af H til.

Da den opdager det er en tæve vil den på den i stedet og det er så der den
hyler og snapper efter ham.
Min er ca dobbelt så stor og temmelig voldsom så mon ikke det var naturligt
at tæven ville hen og have helle hos mig ind i mellem.
Jeg garanterer dig at de hyggede sig

Hvis den ikke ville lege med min ville den vel forsøge at forsvinde hvilket
den absolut ikke ønskede.
Den hyggede sig gevaldigt med min i lang tid ind til min ikke orkede mere.

Og ja jeg har haft tæver og ved hvordan de reagerer.
Det var jo derfor jeg kunne se den "næsten" var klar.
Den vendte skam enden til ham men når han så ville op snappede den.
Typisk reaktion af tæven.

Nå pyt vi to skal ikke være enige om noget som helst.
Du har dine meninger og jeg mine.
desuden har du jo lige sagt at du ikke gider skrive mere i denne gruppe.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-07-07 21:18

> [...]
> Flot hund med opretstående ører og hvid med sorte pletter.
> Den havde lyst til at aflægge os besøg tilsyneladende.

Altså en hund der har været offer for dyremishandling - flot....

> [...]
>
> På gårdspladsen ved naboen var der også katte og killinger så Milo
> snuppede desværre en mis inden jeg kunne reagere.

Og så skal vi da bare lade være med at tænke på naboens børn der grædende
kan lægge deres kat i graven. Havde det været min hund havde jeg ganske
enkelt tæsket den indtil den havde sluppet katten og aldrig havde så meget
som overvejet at se forkert på en kat. Og havde det været min kat så havde
det også sket med din hund og det kan genboens hvide køter tale med om.

Og du er soleklart eksempel på en hundeejer der ikke har styr på sin hund og
derfor skal den være i snor.

mvh
Kim

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:32

> [...]
> enkelt tæsket den indtil den havde sluppet katten og aldrig havde så meget

Har du læst indlægget ? specielt det hvor jeg beskriver at jeg klaskede den
med hunderemmen til den slap katten.

> som overvejet at se forkert på en kat. Og havde det været min kat så havde
> det også sket med din hund og det kan genboens hvide køter tale med om.
Hold nu op Kim det er du ikke mand for

Nu kommer din kat formentlig ikke på min ejendom

> Og du er soleklart eksempel på en hundeejer der ikke har styr på sin hund
> og derfor skal den være i snor.

Igen læs indlæggene.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-07-07 21:41

> [...]
>
> Har du læst indlægget ? specielt det hvor jeg beskriver at jeg klaskede
> den med hunderemmen til den slap katten.

Hunde her i byen har det med løbe rundt, den eneste der ikke kan finde ud af
at gå rundt og hilse pænt, men mener den skal snappe efter min hund, den fik
så mange tæsk så den aldrig nogensinde har været inde på min grund igen, det
var så den pev og løb hjem.

> Nu kommer din kat formentlig ikke på min ejendom

Så kan jeg i hvert ikke råbe over den bliver jagtet.

> Igen læs indlæggene.

Jeg læser ganske klart at du går over til naboen, hvor du af en eller anden
grund, når du nu ikke har styr på køteren, ikke har den i snor og den
derefter dræber en kat.

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:53

> [...]
>
> Jeg læser ganske klart at du går over til naboen, hvor du af en eller
> anden grund, når du nu ikke har styr på køteren, ikke har den i snor og

Kim jeg har ikke det fjerneste i mod at han aflivede en kat, jeg er bare
ærgelig over at det var naboens.

Vi havde så travlt med at udveksle hund at jeg havde tankerne andre steder
end hos hunden.
Jeg har da før været derovre med hunden og den har leget med deres børn.
Kattene må have gemt sig de gange.

Ville du også hidse dig op hvis det var en stor fed rotte den aflivede fra
roekulen ?
Har du set hvor store de kan blive herovre ?

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 24-07-07 10:35

> [...]
> end hos hunden.
> Jeg har da før været derovre med hunden og den har leget med deres børn.

Der får kæden hopper af er at det sker på hans grund, hvis katten havde
vadet rundt inde ved dig, så løber katten (og dens ejer) en risiko, men når
det sker på ens egen grund, så.....

Det kunne jo ligeså vel have været børnenes kælekat, min hund og kat ligger
jo fx i ske sammen og ville næppe have opfattet din hund som farlig for den.

> Ville du også hidse dig op hvis det var en stor fed rotte den aflivede fra
> roekulen ?
> Har du set hvor store de kan blive herovre ?

Nej, det ville jeg ikke.

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 11:07

> Nej, det ville jeg ikke.

Øhm en rotte er vel også et levende væsen og lader man sin hund aflive
rotter hvorledes skal den kunne forstå at katte ikke også er byttedyr.

Min forrige schæfer lå og tyggede på noget hvidt på gårdspladsen.
Jeg gik derud og opdagede at det var et nyfødt gedekid.
Moderen stod og brægede men havde heldigvis fået 2.
Den havde ådt halvdelen og startet med bagkroppen.
Klamt ikke men sådan er dyr.

Milo ser kun katte som byttedyr.

ps for at ende historien så måtte konen ringe til naboen til morgen da der
stod en liderlig tævehund og ville ind i Milos hundegård.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 23-07-07 21:47

> [...]
> det også sket med din hund og det kan genboens hvide køter tale med om.
>
> Og du er soleklart eksempel på en hundeejer der ikke har styr på sin hund

ja, jeg kan ikke få det til at passe, at en hund under fuld kommando laver
sådan et nummer.
Selv John burde vide, at de fleste på landet har katte, og de færreste har
samme aversion mod katte som ham og Milo. John ved at Milo snupper katte
hvis den får chancen, så det var da noget af en brøler at bruge snoren til
tæven i stedet for til Milo som han åbenbart ikke har en skid styr på....

Fra : jopa

Dato : 23-07-07 21:59

> [...]
> tæven i stedet for til Milo som han åbenbart ikke har en skid styr på....

Du skal være velkommen til at komme forbi og teste hvor meget jeg har styr
på ham.
Det er jo ikke hundens skyld at jeg glemmer ham i forvirringen.
Der er kun et par stykker der har fattet sammenhængen.

I tænker kun på katten. Herregud det var synd men dem er der så mange af på
landet.
Havde jeg blot afdækket ham var det ikke sket, men så havde jeg jo ikke haft
fornøjelsen af at bringe jeres pis i kog.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Winther

Dato : 23-07-07 22:19

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse

> I tænker kun på katten. Herregud det var synd men dem er der så mange af
> på landet.

Ja, fordi mange ikke regner dem for noget, lader dem yngle ukrontrolleret,
lader dem gå fyldt med orm, lus og flåter...og hankatte der pisser over det
hele, så er de ulækre, lader dem jage af hunde, jægere synes det er et
stort hit at skyde tamkatte men hvis ansvar kunne det så lige være....

> Havde jeg blot afdækket ham var det ikke sket, men så havde jeg jo ikke
> haft fornøjelsen af at bringe jeres pis i kog.

Sode John, hvis det kan redde din dag

Fra : Leyna

Dato : 24-07-07 08:41

On Mon, 23 Jul 2007 22:58:48 +0200, "jopa" <john@spamjatak.invalid>
wrote:

>I tænker kun på katten. Herregud det var synd men dem er der så mange af på
>landet.

Hmmmm... sidste del af sætningen tror jeg bare at jeg vil lade stå
ukommenteret, for det er en provokation der vil noget.
Men jeg ved faktisk ikke hvor synd der var for katten. Hvis Milo er
bare halvt så "dygtig" som du påstår, så har han knækket nakken på
katten øjeblikkelig. Det gjorde Hans i hvert fald i sin tid, da han
fik fat på en kat. Den nåede ikke at opdage noget som helst.
Til gengæld kan jeg blive helt dårlig over, når kattene slæber
byttedyr med hjem. De stakkels mus (eller fugle) bliver plaget ihjel,
og DET synes jeg er aldeles hæsligt at overvære, men jeg ved så osse
at både hunde OG katte er rovdyr, og kun opfører sig naturligt. At det
så er en adfærd jeg prøver at aflære er noget helt andet, men vi kan
ikke lave helt om på dem, så ind imellem sker der altså "uheld".
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 09:14

Leyna, skrev:

> Til gengæld kan jeg blive helt dårlig over, når kattene slæber
> byttedyr med hjem. De stakkels mus (eller fugle) bliver plaget ihjel,
> og DET synes jeg er aldeles hæsligt at overvære,

Ja dem der siger at katte er søde har ikke helt forstået dens natur
Godt nok plager katten ikke byttet for at værer ond,
men motivet er nok byttet ligegyldigt.

/Jens

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 09:48

pwh skrev:

> Ja dem der siger at katte er søde har ikke helt forstået dens natur
> Godt nok plager katten ikke byttet for at værer ond,
> men motivet er nok byttet ligegyldigt.
>
> /Jens

Nemlig, katten er OGSÅ et rovdyr - og rovdyr lever ofte (i det fri) et
vildt liv, med en vild død til følge - se blot udsendelser om dyrene på
savannen i Afrika :)

-Brian
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 10:40

Brian, skrev:

> Nemlig, katten er OGSÅ et rovdyr - og rovdyr lever ofte (i det fri) et
> vildt liv, med en vild død til følge - se blot udsendelser om dyrene
> på savannen i Afrika :)

Den kat som Milo snuppede har sikkert også været mere vild end tam,
så det er måske mere naboens måde at holde kat på man skulle kriticerer
end det at Milo snuppede en af dem.

/Jens

Fra : Brian

Dato : 23-07-07 23:50

jopa skrev:
> [...]
> snuppede desværre en mis inden jeg kunne reagere.
>
> Forøvrigt en flot hund sådan en American Staffordshire Terrier.

Lyder som en spændende aften - det der undrer os herhjemme mest, efter
jeg - til kærestens store fornøjelse - læste hele tråden højt, er at
folk fokuserer så meget på den skide kat! Havde John haft en Yorkshire
Terrier eller en anden meget lille hund - kunne en gårdkat teoretisk
have slået hans hund ihjel. Hvilket ramaskrig mon DET ville udløse her i
gruppen?

Gabby var lige ved at nakke en hare her i går aftes - da vi havde hende
trådløs på fodboldbanen her i byen - DET så sjovt ud. Hun fangede den
dog ikke, så vi måtte selv i Brugsen for at hente kød til vores
aftensmad - desværre.

Hunden er, som jeg har fået BANKET ind i hovedet her i gruppen, et
rovdyr. De nedlægger gerne bytte, for at æde det - nåede han det?

Milo dræbte en kat, og folk synes han skal aflives, men så lad os blive
enige om at katten højst sandssynligt har/ville dræbe adskillige andre
dyr - burde den så ikke have 9x dødsstraf? Jeg mener, Milo har jo kun
slået den ihjel EN gang - betyder det ikke at han har 8 forsøg tilbage?

Back on track - muskelhunde har jeg erfaret som værende smukke, blide og
dejlige hunde. Jeg vil ikke selv eje en (selvom Kim mener at jeg har en
½) fordi jeg ikke ville turde gamble med dens instinkter. Her mener jeg
hovedsagligt kamphunde-typerne. Desuden render alle folk rundt med
Amstaffs, i vores by.. og jeg vil gerne være original ;)

Gabbys bedste legekammerat, engang var en muskelhund - som mistænkeligt
lignede en Pitbull - og de hyggede sig gevaldigt. Den eneste grund til
at de legede sammen, var at den anden ejer og jeg begge var klar til at
gribe ind, hvis der skulle opstå problemer. Hvilket langt fra var
tilfældet :)

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 06:53

Brian, skrev:

> Hunden er, som jeg har fået BANKET ind i hovedet her i gruppen, et
> rovdyr. De nedlægger gerne bytte, for at æde det - nåede han det?

Næh, den eneste fejl jeg kan se i det er at katten er blevet taget
på "hjemmebane", det var ikke helt fair.
Katte og andet småkravl er jo naturligt byttedyr for mange hunde,
så har man ikke opdraget den til andet følger den blot sine instinkter.

> [...]
> adskillige andre dyr - burde den så ikke have 9x dødsstraf? Jeg
> mener, Milo har jo kun slået den ihjel EN gang - betyder det ikke at

Katte har ikke hunde noget som helst at sige på i den retning,
var størrelsesforholdet omvendt havde vi sgu ingen hunde tilbage her i landet.
Har man fritløbende katte (som jeg selv) må man også regne med at der
altså er en vis risiko for at den bliver kørt over eller ædt af en hund/ræv.
Skulle det ske for min egen en dag håber jeg bare det går hurtigt,
men jeg tvivler på at den kat Milo snuppede nåede at opdage hvad der skete.
Havde katten været den store havde Milo ikke sluppet så nådigt,
Milo kunne nemt have fået lov til at værer ½ time om at dø lidt af gangen.

> [...]
> mener jeg hovedsagligt kamphunde-typerne. Desuden render alle folk
> rundt med Amstaffs, i vores by.. og jeg vil gerne være original ;)

Problemet med muskel/kamphunde er jo bare at folk tit får de
racer af de helt forkerte grunde, og så er det en tikkende bombe de har.
Jeg slapper aldrig af på samme måde når mine hilser på en muskelhund
som hvis de hilser på en Labrador, foretrækker klart at møde en Lab

/Jens

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 09:45

pwh skrev:
> Næh, den eneste fejl jeg kan se i det er at katten er blevet taget
> på "hjemmebane", det var ikke helt fair.

Det ved jeg nu ikke helt - katten opsøger vel også sit bytte hvor dette
er - kan man ikke sige at Milo gjorde gengæld? ;)

> Katte og andet småkravl er jo naturligt byttedyr for mange hunde,
> så har man ikke opdraget den til andet følger den blot sine instinkter.

Præcis. Og det synes jeg denne tråd vidner om at folk har glemt eller
ikke ved!

> [...]
> Havde katten været den store havde Milo ikke sluppet så nådigt,
> Milo kunne nemt have fået lov til at værer ½ time om at dø lidt af gangen.

Enig! Havde katten været størst, havde den jo finpudset sin dræberteknik
igen og igen - faktisk er jeg liiidt fascineret af kattens dræber-facon.
Den bruger jo ikke lang tid fordi den synes det er fedt at pine, den
øver sig jo bare :) Ligesom Milo :)

> [...]
> Jeg slapper aldrig af på samme måde når mine hilser på en muskelhund
> som hvis de hilser på en Labrador, foretrækker klart at møde en Lab

Har det på samme måde, og den eneste grund til at Gabby fik lov at lege
med ham Pitbullen (hvis det da er det han er) var at jeg havde fulgt med
i hans opdragelse - jeg har set hvor dygtig hunden er, og at ejeren er i
fuld kontrol. Han ved han har en stærk hund, der teoretisk kan slå ham
ihjel. Han lader den ikke vide et sekund hvor stærk den er i forhold til
ham, fordi den så nok vil forsøge sig med en alpha-adfærd.
En anden Amstaff, kom forbi vores dør, da Gabby og den anden begge var 4
måneder gammel - dennes ejer, var af en tvivlsom moral, men jeg tænkte,
"hvor slemt kan det gå.. Gabby er dobbelt så stor som den anden" og jeg
spurgte ham om de måtte hilse, og om han havde styr på sin hund. Ork ja,
den adlød ham, og de måtte skam godt hilse - men desværre vidste den
lille staff ikke det.
I det sekund jeg lod Gabby komme hen til den anden, sprang den lille i
struben på hende. Gabby peb og peb, og jeg råbte til idioten at han
skulle få sin hund væk. Han grinede og sagde at, de da bare legede. Jeg
sagde til ham, mens jeg pressede mine fingre ind i staffens mund, at de
IKKE skal pive SÅ meget når de leger. Han skulle fra den dag holde sin
hund væk fra mig, min kæreste og især vores hund!

Samme idiot, fandt jeg ud af senere, havde en stor køter han havde bedt
en ven holde en dag. Desværre for hunden (og den puddel den slog ihjel)
havde vennen ikke særligt godt fat i snoren, han havde viklet den om
benet på en café-stol. Hunden så pudlen, og så satte den efter. Pudlen
anede ikke hvad der ramte den, for den store bed i nakken på den og
rystede en gang.

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 10:37

Brian, skrev:

> Det ved jeg nu ikke helt - katten opsøger vel også sit bytte hvor
> dette er - kan man ikke sige at Milo gjorde gengæld? ;)

Jeg mente at det ikke var helt fair af John ikke at tage hensyn nok.
Den slags fairnes kan man nok ikke forvente af dyr.
Jeg ville da blive muggen hvis der kom en hund på besøg hos mig
der generede min kat, katten er fredet i mit hjem.
Men når den selv fiser rund i kvarteret må det værer dens eget ansvar
om den møder en kattehadene hund.
Jeg synes dog at man bør opdrage sine hunde til at lade katte værer i fred,
det er trods alt et elsket kæledyr for mange mennesker.

> Præcis. Og det synes jeg denne tråd vidner om at folk har glemt eller
> ikke ved!

Nej Milo kan man ikke klandrer for noget, så hvorfor skulle han
dog betale for sit liv for det.

> [...]
> teoretisk kan slå ham ihjel. Han lader den ikke vide et sekund hvor
> stærk den er i forhold til ham, fordi den så nok vil forsøge sig med

Uanset hvad kommer jeg aldrig til at stole på kamphunde sammen
med mine egne. Mine er ikke dem der underkaster sig, så hvis det
gik galt er jeg bange for at det kunne gå MEGET galt.

> [...]
> den om benet på en café-stol. Hunden så pudlen, og så satte den
> efter. Pudlen anede ikke hvad der ramte den, for den store bed i

Det er jo den slags tumper jeg helst går i en lang bue udenom,
heldigvis er de meget få her hvor jeg bor.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 10:55

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller en anden meget lille hund - kunne en gårdkat teoretisk have slået
> hans hund ihjel. Hvilket ramaskrig mon DET ville udløse her i gruppen?

Takker for forståelsen Brian, og jeg skal gerne for dem der har misforstået
mig, nogen sikkert med vilje, samt de par stykker der er debile forklare det
hele ganske langsomt for at alle kan være med:

Skal siges at jeg har ca 1 km til bemældte nabo, og min jord går ca
halvvejen dertil, så Milo må gerne gå uden snor

Vi har aldrig før mødt en hund da de ikke findes i omegnen så vidt jeg ved.

Milo opdager en fremmed hund på gårdspladsen og en hund med hans byttedrift
samt instinkt for at passe på sit domæne, vil ganske naturligt jage fremmede
hunde væk.

Han får fat i hunden og lægger sig på den og forhindrer den i at rejse sig
som jeg ser det.
Han muler den og han bider ikke på noget tidspunkt.
Ligger ovenpå den og forhindrer den i at komme op

Hurtigt finder han ud af at det er en dame og bliver straks forelsket.

Hunhunden er ikke klar men inviterer alligevel.
Når han så forsøger sætter hun sig og hyler og snapper ud efter ham.

De fiser rundt i haven og det hele gentager sig i en uendelighed indtil Milo
nærmest segner om af træthed, og jg er ved at dø af grin.

Kan ikke som de 2 debile herinde se hvad min hund eller jeg har gjort galt.
Vi har ikke inviteret den og havde jeg ikke gået over med den var den her
endnu med garanti.

Fortæl fortæl mig hvad Milo har gjort forkert.
Kunne forstå hvis han havde skadet tæven. Det ville have været unormalt.

Syntes selv det var en ret uskyldig sjov historie, men bymennesker med
kælenussehunde er åbenbart for sarte.

At han så dræbte en kat er bare ærgeligt men vi har så mange af de kravl så
det går nok.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 24-07-07 11:07

> [...]
> kælenussehunde er åbenbart for sarte.
>
> At han så dræbte en kat er bare ærgeligt men vi har så mange af de kravl

Jeg må forsvare min race
Jeg er et bymenneske (der bor på landet). Jeg har en kælenusseschæferhund og
fire landkatte, som er kælne som om de var sofakatte...
Men - jeg kan udemærket læse det du skriver. For mig at se er der ikke sket
noget, der så meget som antyder at Milo har gjort noget forkert. Hans leg
med en løbsk tæve, hendes småhysteriske reaktioner fordi hun ikke lige er
højløbsk og deres leg indimellem Milos forsøg er for mig fuldstændig
naturligt. Og jeg er ganske sikker på, at begge hunde har haft en fantastisk
oplevelse med hinanden.
At herligheden slutter af med at Milo slår en nabokat ihjel er rigtig rigtig
uheldigt. Personligt ville jeg blive meget ked af det, hvis en nabohund
gjorde det med en af mine katte, men det forandrer ikke på, at også det er
en naturlig reaktion fra hundens side.
Måske dens ejer ville få sig en skideballe for ikke at holdt øje med vapsen

Og så ville der nok også falde en henstilling om at lade den blive hjemme
næste gang.

Herhjemme løber hunden efter kattene - og kattene ved det og holder sig fra
ham. Måske en dag får han fat i en af dem (han skal dog vælge med omhu for
der er et par af dem, der helt sikkert ikke vil give op uden kamp), og den
dag vil jeg have det frygteligt.
Men hunden har en udpræget byttedrift, og når noget løber, løber han
efter.... Sådan er det bare.
Hvad der sker, når han fanger en, det aner jeg ikke...
Og dog - i foråret havde han fået klemt en halvstor solsorteunge ind i et
hjørne. Men det var en lille livsglad sag, der hakkede ham i næsen igen og
igen... Solsorten endte med livet i behold i modsætning til stor farlig
schæfers stolthed

Connie - der synes at mennesker skal huske, at hunde er hunde...

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 11:33

> Connie - der synes at mennesker skal huske, at hunde er hunde...

Å du er også altid så klog

Nu har Milo fået smag for dame så jeg holder ham for en sikkerhedsskyld i
hundegård indtil tæven er rejst.
Han forlader dog ikke ejendommen.

ps vi havde da Milo var hvalp et par af naboens katte der flyttede ind i
vores stald.
De sked (tyndskid) alle vegne i stedet for at gøre det udenfor.
Gik man i stalden fik man lopper på sig.
Stank af kattepis og lort allevegne.

Kunne finde en kat i min seng hvis vinduet stod åbent.

Nej fandme de er klamme sådanne vildkatte.
Vil aldrig have sådan noget lort på min ejendom, så hellere mus
Fint at Milo jager dem af helvede til.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 11:35

jopa, skrev:

> Nu har Milo fået smag for dame så jeg holder ham for en
> sikkerhedsskyld i hundegård indtil tæven er rejst.
> Han forlader dog ikke ejendommen.

Det kunne også blive en hidsig blanding der kom ud af det
med sådan en Amstaff

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 11:41

> Det kunne også blive en hidsig blanding der kom ud af det
> med sådan en Amstaff

Stafford.
Egentlig en køn hund.
Men indrømmet jeg var ikke så vild med at stikke fingrene ned til den da jeg
så ørene og blev klar over hvilken type det var.

Den mindede om en mindre Tanks på ben

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 24-07-07 11:43

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse
> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Å du er også altid så klog

Jep!!! NU opdager I det endelig

> [...]
>
> Nej fandme de er klamme sådanne vildkatte.
> Vil aldrig have sådan noget lort på min ejendom, så hellere mus

Det første år vi boede her på vores herlige nedlagte landbrug, lykkes det os
at få 35 mus i fælden i vores bryggers og køkken.
Tillige fik vi et stykke tid efter fornøjelsen af at have en rotte i
køkkenet, der boede under skabene.

Tro mig - efter sådan en invasion så er katte en lise for sjælen!!
Men klart - jeg er forudindtaget, jeg kan godt lide dem så længe det ikke er
de vilde, der pisser på bilsæderne når vinduerne står åbne en varm sommerdag
:oS
Vores katte er ikke vilde - men bor udelukkende i staldbygningerne... Lopper
mærker vi ikke noget til... Tyndskid mærker vi ikke noget til. Fodrer dem
ordentligt og giver dem hvad de skal bruge for at være gode
kontraktansatte..

Connie.... Som sender en tanke til Tove....

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-07-07 12:12

jeg kan godt lide dem så længe det ikke er
> de vilde, der pisser på bilsæderne når vinduerne står åbne en varm
> sommerdag :oS

tsk tsk..det behøver de såmænd ikke være vilde for at gøre..sidste sommer
var der en af nabokattene der havde pisset i vores bil, først nu, et år
senere, er lugten ved at være helt væk til trods for ihærdig rengøring, rens
med div. produkter til sådanne formål..ydrk!.
garagen hørmer langt væk, selv vores hoveddør har været overpisset!.
men at kasterere sine hankatte (og neutralisere hunkattene) er åbenbart
uoverkommeligt for naboerne her i området, så snart de er ovre
"nuttet-perioden", så kan de passende bare lukkes ud til gene for omverden.
JEG gider ikke have dem rendende.

Det er noget andet med vores egne katte, der kan blive på matriklen og
hverken strinter eller skider allevegne, det synes hundene også (-;

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 12:38

In news:46a5de76$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:

> [...]
> ovre "nuttet-perioden", så kan de passende bare lukkes ud til gene
> for omverden. JEG gider ikke have dem rendende.

Det kan jeg sandelig godt forstå Marie, men de mennesker der ikke
tænker over denne væsentlige ulempe for andre, vil desværre bestå
til evig tid. De bliver *aldrig* anderledes. Det er så forfærdelig
en stank fertile hankatte kan levere, men jeg tror desværre at
problemet er uløseligt, for mange vil hellere investere i materielle
goder end i deres dyrs velfærd ved at få dem neutraliseret. Det er
bare *så* synd for dyrene.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-07-07 13:04

> [...]
> mange vil hellere investere i materielle goder end i deres dyrs velfærd
> ved at få dem neutraliseret. Det er bare *så* synd for dyrene.

Hvis du bare vidste, hvor mange katte der årligt ligger kørt ihjel her på
strækningen lang vores lille flække af en by, ikke sjældent kan jeg kende
nogle af dem, og tænker hver gang "nå, nu går der ikke længe inden der
kommer en ny nabokilling" nå ja, pyt, godt vi ikke ofrede nogle penge på
den, fristes man til at tro at folk tænker..en ny koster jo gratis.. )-:

Tænk hvis man havde samme indstilling til hunde.. ja, det er der også nogle
der har, men heldigvis mindretallet.

Jeg har flere gange forsøgt at tale lidt fornuft til vores nærmeste nabo,
som årligt får ny kat!, han ser på mig som om jeg er dyb åndsvag når jeg
taler kastration og øremærkning og ansvar som dyreejer, i starten da vi
boede her, var jeg dagligt inde med en killing eller ungkat, som hundene
havde jaget op i et træ (vi havde ikke selv kat dengang) de var ret
ligeglade.
de "gider" ikke have katten indendøre, når først den bliver kønsmoden..nej
det kan jeg jo så godt forstå, men der er jo løsninger på næsten alt her i
livet..suk altså!.
Og nu her med Harald, sådan en lækkermås, som højst sandsynligt ligeledes er
blevet strittet ud, da han blev kønsmoden, han var dæleme heller ikke for
lækker..GGG..

Mvh. Marie -som lige har været i skoven og lege "søøøøøge ungerne" med Loui
(ungerne løber væk og gemmer sig -Loui skal finde dem), sjov leg! -bare for
at have noget hunderelateret med (-;

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 13:22

In news:46a5ea93$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]
> ikke længe inden der kommer en ny nabokilling" nå ja, pyt, godt vi
> ikke ofrede nogle penge på den, fristes man til at tro at folk

Jeg ser jo selv alle de "nedlagte" katte når vi skal over til min
datter der bor ved Slagelse. Det er sådan noget der kan kalde
tårerne frem hos mig. Jeg har vænnet mig til at se stift frem for
mig når vi kører, og be'r hele vejen til, at det ikke er os der er
så uheldige at ramme et dyr

> Tænk hvis man havde samme indstilling til hunde.. ja, det er der
> også nogle der har, men heldigvis mindretallet.

Hunde rangerer jo almindeligvis højere i hierakiet. Det er nok
derfor.

> Og nu her med Harald, sådan en lækkermås, som højst sandsynligt
> ligeledes er blevet strittet ud, da han blev kønsmoden, han var
> dæleme heller ikke for lækker..GGG..

Han er altså bare *så* dejlig, men du har jo også været en del
igennem med ham, inden I nåede der til hvor I er nu. Det kræver en
stor indsats, som desværre alt for mange ikke hverken kan eller vil
yde - øv for dem.

> Mvh. Marie -som lige har været i skoven og lege "søøøøøge
> ungerne"
> med Loui (ungerne løber væk og gemmer sig -Loui skal finde dem),
> sjov leg! -bare for at have noget hunderelateret med (-;

Åh, der ville jeg gerne have været med. Jeg tror at både Loui og
børnene har moret sig lige dejligt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 12:30

In news:f84l31$h32$1@newsbin.cybercity.dk,
C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:
> [...]
> de skal bruge for at være gode kontraktansatte..
>
> Connie.... Som sender en tanke til Tove....

Mange tak for det Connie. Du er ikke alene klog men også særdeles
sød og tolerant

Jeg bliver rigtig ked af det, når jeg læser om Johns oplevelse. Ikke
så meget det med hundene, det klarede de så udmærket selv. Og jo,
jeg synes også stadig at Milo er en dejlig hund. Det er Johns
ubetænksomhed der kostede den lille kat livet. Milo ved jo ikke
bedre, han er kun en hund. Staldkatte eller ej. De var på deres eget
territorium, så der er overhovedet ingen undskyldning for det som
skete.

Det gør mig også ked af det, når jeg læser hvor lidt nogle mennesker
synes om katte, mange ligefrem hader dem. Herregud de små misser har
jo ikke bedt om at blive født. Jeg har selv haft en schæfer, som var
meget glad for "sin" kat som vi fik som 12 ugers killing. Hun skulle
bare lige forstå at den godt måtte være der, så var der intet i
vejen, (så du behøver ikke at være nervøs Jens, en smule tilvænning
så sker der ikke noget med en lille ny killing)

Jeg har en voksen dattersøn der har krybdyr som kæledyr. Slanger og
Skægagamer. Det er ikke liiige mit nummer, men vi har jo alle vore
preferencer. Han synes at det er jordens dejligste dyr og det er nok
for mig. Jeg er ikke bange for slanger, og holder dem da gerne, så
bliver han så glad.

Bare folk dog ville forstå, at vi ikke alle er ens i vores kærlighed
til dyr, og lade være med at se skævt til dem der *ikke* lige synes
at det er i orden at de myrder hinanden. Jeg kan forstå at det sker
i Afrika og andre steder, de vilde dyr skal jo selv skaffe deres
mad. Her i landet bliver de fleste kæledyr da heldigvis fodret
behørigt, uden at de selv behøver at skaffe føden.

Jeg håber sandelig ikke at jeg også er skrevet på John's liste over
"debile" personer, for så vil jeg godt nok blive *meget* skuffet.
Jeg er lidt anderledes tænkende, men debil (=lettere mentalt
udviklingshæmmet ) er jeg bestemt ikke.

Fra : Winnie

Dato : 24-07-07 12:54

"Tove Krieger" skrev

> [...]
> andre steder, de vilde dyr skal jo selv skaffe deres mad. Her i landet
> bliver de fleste kæledyr da heldigvis fodret behørigt, uden at de selv

Enig, enig, enig!
-Winnie, der bestemt ikke kan forstå, at man det ene øjeblik, går stik imod
dyrets natur, og det næste øjeblik forsvarer samme.

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 13:09

> [...]
> "debile" personer, for så vil jeg godt nok blive *meget* skuffet. Jeg er
> lidt anderledes tænkende, men debil (=lettere mentalt udviklingshæmmet )

Nej da du er en af mine netkærester.
Du har blot forkærlighed for alle dyr. det er ok og fint.
Men vilde katte med lopper tyndskid og orm hængende ud af røven vil jeg
altså ikke have på matriklen og slet ikke i min seng.
Min kone elsker misser men ønsker ikke heller vilde katte der pisser i vores
plantekummer i havestuen.

Jeg er udemærket klar over at det ikke er kattenes skyld, men som sædvanlig
os tobenede, men derfor får jeg skisme alligevel brækfornemmelser ved
stanken af kat

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 13:28

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> mad. Her i landet bliver de fleste kæledyr da heldigvis fodret
> behørigt, uden at de selv behøver at skaffe føden.

Men det er nok svært at lærer en hund halvt at den må jagte katte,
så hvis Milo gerne må det på egen grund, hvordan skal man så lærer
ham at det ikke er ok på fremmed grund.
Hvis John ikke vil have vilde katte på sin gård er der vel ikke meget
andet han kan gører end at lærer hunden at jage dem væk.

/Jens (der self ikke fatter at John ikke vil have katte)

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 13:48

In news:Zfmpi.19$237.17@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> [...]
> meget andet han kan gører end at lærer hunden at jage dem væk.
>
> /Jens (der self ikke fatter at John ikke vil have katte)

Der er da nok en del vi to ikke fatter Jens, men pyt med det hvis vi
fatter hvad der er fornuftigt og væsentligt.

Det er jo heller ikke en hunds opgave at skulle tænke rationelt,
det bliver overladt til mennesker som jo alle er født med
intelligens i større eller mindre grad. Man kan altså ikke forlange
mere af sin hund end den er opdraget til. Milo er jo ikke en ond
hund, han ved bare ikke hvad der er ude og hjemme, og det er lige
netop der John kommer ind i billedet. Det er vist fastslået nu, at
det er John godt klar over.

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 13:59

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> Men det er nok svært at lærer en hund halvt at den må jagte katte,
> så hvis Milo gerne må det på egen grund, hvordan skal man så lærer
> ham at det ikke er ok på fremmed grund.

Skægt nok var topic: Muskelhund , og de 2 kvinder der hylede op om at Milo
mishandlede den stakkels tæve er løbet tør for argumenter eller har indset
at de var for hurtige på aftrækkeren.
Det var vel egentlig tævehunden der mishandlede min lille hund med dens
narrefisse
Milo troede jo måske det var en hanhund, og havde det været det havde han
ikke stoppet og så skulle jeg selvfølgelig have grebet ind.

Hvis en tæve ikke er højløbsk er det en naturlig ting at den sætter sig
hyler og snapper for derefter at vende røven til hanhunden igen.
Dette udspandt sig i en uendelighed.
Nu er Milo jo et brød på over 50 kg så den bette kamphund søgte da Helle hos
mig ind i mellem men blev da ved med at lokke til min var så træt at han
ikke gad mere.

Fatter simpelthen ikke at nogen kan få den tanke at det er min der er ond
ved tæven, men det viser vel blot endnu engang at nogen glemmer at læse før
de svarer samt at de ikke har forstand på hvad de skriver.

Kim han er blot sur over at jeg kan køre fra ham på cykel

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 14:25

jopa, skrev:

> Fatter simpelthen ikke at nogen kan få den tanke at det er min der er
> ond ved tæven, men det viser vel blot endnu engang at nogen glemmer
> at læse før de svarer samt at de ikke har forstand på hvad de skriver.

Det er helt normalt her i gruppen, oplever det jævnligt selv.
Og selv om man gentager sig selv 3-4 gange skal man nok
få af vide hvad det er man i virkligheden mener.
Det ved man nemlig slet ikke selv

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-07-07 17:59

On Tue, 24 Jul 2007 14:27:52 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men det er nok svært at lærer en hund halvt at den må jagte katte,
>så hvis Milo gerne må det på egen grund, hvordan skal man så lærer
>ham at det ikke er ok på fremmed grund.

På samme måde som man lærer dem at det er ok at slænge sig i sofaen
derhjemme, men uden i andres hjem må de IKKE komme i møblerne... og
det uanset om de må for husets ejer eller ej. Det har Vaks da lært.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 18:10

Leyna, skrev:

> På samme måde som man lærer dem at det er ok at slænge sig i sofaen
> derhjemme, men uden i andres hjem må de IKKE komme i møblerne... og
> det uanset om de må for husets ejer eller ej. Det har Vaks da lært.

Du har muligvis ret, mine er jo oplært til aldrig at jage katte.
Men nu er det jo en naturlig drift for en hund at jage,
om det er en naturlig drift for den at ligge i sofaer tvivler jeg på
Så jeg føler mig ikke overbevist om at du direkte kan drage en parralel,
men på den anden side har John nok ikke gjort noget for at lærer Milo
at kattejagt udenfor grunden er forbudt, det kan værer han gør det nu.
Os katteelskere har da lov til at håbe

/Jens (som prøver at se lidt nuanceret på problemet)

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 14:21

> [...]
> territorium, så der er overhovedet ingen undskyldning for det som skete.

Har du prøvet at stå med en fremmed såkaldt muskelhund ?
Den ville sgisme ikke hjem kun hvis Milo gik med.

Det der pisser mig af er når nogen pussenussehundeejere sætter ? tegn ved
mine evner som hundemand og oven i købet viser deres totale uvidenhed ved at
skrive at Milo eller jeg skulle aflives.

Ingen hunde er bedre opdraget end Milo, og forstand på afretning skulle jeg
mene jeg har.

Min gamle hund Rusty (20 år siden snart ) blev af Rigspolitichefen på
daværende mønstring/kåring kåret med højeste point i DK så lidt ved jeg om
hunde.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 14:48

In news:46a5fcbb$0$8227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]
>
> Min gamle hund Rusty (20 år siden snart ) blev af Rigspolitichefen
> på daværende mønstring/kåring kåret med højeste point i DK så lidt

Jeg tror helt ærligt ikke at man kan bestride dine evner som
hundeejer/opdrager, det har du vist haft for mange hunde til. Det
var en flot kåring din gamle hund opnåede. Han må have været noget
helt specielt. Det er jo næsten indlysende at han også var en
schæfer..........hvad ellers ?

Fra : Winnie

Dato : 24-07-07 14:56

"jopa" skrev

> Det der pisser mig af er når nogen pussenussehundeejere sætter ? tegn ved
> mine evner som hundemand og oven i købet viser deres totale uvidenhed ved
> at skrive at Milo eller jeg skulle aflives.

Det kan jeg sagtens forstå. Men du er jo ikke en dyt bedre selv John. Byder
der sig en chance for, at nedgøre dem der ikke har hunde på samme måde som
dig - de såkaldte "pussenussehundeejere"!? - ja, så snupper du den.
Og så er metoden du bruger måske ikke vildt sympatisk

> Ingen hunde er bedre opdraget end Milo,
- Kan du se hvad jeg mener
> [...]
> Min gamle hund Rusty (20 år siden snart ) blev af Rigspolitichefen på
> daværende mønstring/kåring kåret med højeste point i DK så lidt ved jeg om
- Kan du se hvad jeg mener Og lad mig da tilføje et af dine andre
citater: "Du fatter intet!"

Du er sikkert dygtig til det du gør og når de mål du sætter dig for dig og
din hund. Men, verdensmester er du ikke - for så var Milo aldrig røget på
den kat!

Hyl som de ulve du er blandt, og tag det som en hund, mand Hundemand!?
Provokerer du, ja så risikerer du at blive provokeret! Også selv om det
pisser dig af

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 16:29

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i meddelelsen

> Du er sikkert dygtig til det du gør og når de mål du sætter dig for dig og
> din hund. Men, verdensmester er du ikke - for så var Milo aldrig røget på
> den kat!

Jo men jeg mangler stadig svar på fra de debile hvad jeg gjorde forkert
siden Milo eller jeg skulle aflives

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Eva

Dato : 24-07-07 17:56

> "Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i meddelelsen

> Jo men jeg mangler stadig svar på fra de debile hvad jeg gjorde forkert
> [...]

At du tillader dig at kalde folk debile, fordi de ikke har samme opfattelse
af tingene, som du selv, er simpelthen under lavmålet - selv for dig!
Men det beviser for mig blot, at det ikke kun er din hundeforstand, der ikke
er så stor, som du selv bilder dig ind.
Og du kan eller vil ikke se, at du har gjort noget forkert, så hvorfor blive
ved med at fortælle dig det modsatte?
Det handler ikke om, at være løbet tør for argumenter, men om at tale til en
dør, der intet kan eller vil forstå.

Og så mener jeg i øvrigt ikke, at jeg har ytret mig om aflivninger af
hverken dyr eller mennesker.
Katten fik jo intet valg - for du har jo styr på din hund, ikke??

Eva

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 18:17

> At du tillader dig at kalde folk debile, fordi de ikke har samme
> opfattelse af tingene, som du selv, er simpelthen under lavmålet

Ok så bevis at du ikke er debil.
Forklar hvad jeg gjorde forkert
..
> Og du kan eller vil ikke se, at du har gjort noget forkert, så hvorfor
> blive ved med at fortælle dig det modsatte?

Fortæl mig venligst hvad jeg har gjort forkert

> Det handler ikke om, at være løbet tør for argumenter, men om at tale til
> en dør, der intet kan eller vil forstå.

Du har jo ikke forklaret noget så kom frem af busken.

> Katten fik jo intet valg - for du har jo styr på din hund, ikke??

Katten er en bi ting det er ikke det i harcelerede over men min hunds, og
min måde at tackle tæven, så kom nu med en forklring jeg og andre kan
forholde os til

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Eva

Dato : 24-07-07 18:30

> [...]
>
> Katten er en bi ting det er ikke det i harcelerede over men min hunds, og
> min måde at tackle tæven, så kom nu med en forklring jeg og andre kan

Som du beskrev i dit første indlæg, så fik jeg absolut ikke indtryk af, at
tæven syntes det var morsomt at blive jagtet rundt af din hanhund.
Der blev så lavet lidt om, da flere skrev, at det var forkasteligt, at du
lod den slags ske.
OK, det kan være, at tæven morede sig - men det fremgik altså ikke af dit
oprindelige indlæg.
Og nu var det så en staldkat, det gik ud over, som ikke var noget værd for
nogen - og så er det jo ligemeget, ikke?
Men strengt taget kunne det ligeså godt have været et værdsat familiemedlem,
som din hund slog ihjel - og derfor tager jeg selvfølgeligt stærkt afstand
fra din trækken på skulderen og "bare en skide kat" attityde.
Hvis du ikke vil misforstås, så skriv, så det kan forstås af alle - også de
debile.

Eva

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 18:40

> Som du beskrev i dit første indlæg, så fik jeg absolut ikke indtryk af, at
> tæven syntes det var morsomt at blive jagtet rundt af din hanhund.

Nej fordi du begik den klassiske fejl nemlig ikke at læse hvad jeg skrev men
hvad du håbede at jeg skrev.
Jeg kan ikke forholde mig til dine indtryk så venligst forklar mig hvad
jeg/Milo har gjort galt siden vi skulle aflives.

Katten er som sagt en bi ting, den har jeg forklaret.
Historien handlede om tæven så lad være med at bruge katttens endeligt som
påskud. Det var ikke der din bekymring var

Her til morgen har tæven været her igen og jeg må i disse dage have min i
hundegård indtil naboens gæster rejser.
Det er fint nok min elsker sin hundegård.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Eva

Dato : 24-07-07 19:47

> [...]
> Jeg kan ikke forholde mig til dine indtryk så venligst forklar mig hvad
> jeg/Milo har gjort galt siden vi skulle aflives.

Nu kan jeg altså godt læse indenad, så stop det der med hvad jeg håbede, du
skrev.
I dit første indlæg, var der intet der tydede på, at tæven morede sig - kun
at du og Milo gjorde.

Og jeg har vist ikke givet udtryk for, at hverken du eller Milo skulle
aflives.

> Katten er som sagt en bi ting, den har jeg forklaret.
> Historien handlede om tæven så lad være med at bruge katttens endeligt som
> påskud. Det var ikke der din bekymring var

For mig er katten bestemt ikke en biting - det er da det, jeg er mest oprørt
over.
Jeg elsker katte og at nogen nærmest er stolt over, at deres hund myrder en
kat - det kan i den grad tænde mig af.
Så lad være med at fortælle mig, hvad jeg bekymrer mig over - det ved jeg
vist bedst selv.

Eva

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 20:01

> Nu kan jeg altså godt læse indenad, så stop det der med hvad jeg håbede,
> du skrev.
> I dit første indlæg, var der intet der tydede på, at tæven morede sig -
> kun at du og Milo gjorde.

Ok så skrev jeg et mere udførligt indlæg.
Fattede du det ? eller er der stadig noget galt. ?
Husk på at jeg ikke har inviteret tæven, og dens hylen og snappen er en helt
naturlig reaktion, der intet har med at gøre at den ikke kan lide det.

Hvorfor kommer den igen mon.

> Og jeg har vist ikke givet udtryk for, at hverken du eller Milo skulle
> aflives.

Ok det var så en anden undskylder for det.

> For mig er katten bestemt ikke en biting - det er da det, jeg er mest
> oprørt over.

Og det har jeg for fanden da beklaget eller ?

Kom nu med noget konstruktivt omkring den oprindelige historie om tævehunden
i stedet

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Winther

Dato : 24-07-07 22:45

> [...]
> mine evner som hundemand og oven i købet viser deres totale uvidenhed ved
> at skrive at Milo eller jeg skulle aflives.

Tja, hvis Milo æder mine katte på mit område, så bliver han ikke
ældre....sådan er det bare...

ha ha, er det mig du kalder pussenussehundeejer kan du så komme ned af
sofaen køter, inden John opdager det, uha da...

> Ingen hunde er bedre opdraget end Milo, og forstand på afretning skulle
> jeg mene jeg har.

Der er vist forskel på hvad vi kalder fuld kontrol, en hund under fuld
kontrol så den ikke behøver line løber altså ikke rundt og snupper hvad det
passer den med mindre den har fået lov. Det er i hvert fald ikke det
lovgivningen lægger op til, ellers ville det jo også være ok at der smutter
en enkel pudel eller chihuahua, for hunden var sandelig under fuld
kontrol....
Når min hund er under fuld kontrol så laver hun ikke sådanne numre, gør hun
noget alligevel så har jeg ikke længere fuld kontrol...

> Min gamle hund Rusty (20 år siden snart ) blev af Rigspolitichefen på
> daværende mønstring/kåring kåret med højeste point i DK så lidt ved jeg om
> hunde.

Herregud John 20 år siden, der er da løbet meget vand i åen siden den gang,
især hvad angår mønstring, krav til hunden, hundematerialet og ikke mindst,
at man har en form for samarbejde med hunden og ikke bare afretning, det kan
enhver idiot da klare...

Højeste point, det behøver ikke fortælle, hvor god man selv er, det kan også
fortælle hvor dårlige de andre er....
Som tjenestehundefører ved politiet kan man få det bedste hundemateriale, de
bedste instruktører,og figuranter, kurser vi andre kun kan drømme om, ja de
kan endda bruge arbejdstiden til at træne hund, det er da rimelige
forudsætninger for at få et godt resultat...

Når nu politihundeforeningen holder DM i efteråret, så kan x antal civile
med de højeste point fra udtagelserne deltage, men det har været nødvendigt
at reservere x antal til de bedste hundeførere fra politiet, hvor nogle
havde så få point, at det næsten var pinligt...

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 08:49

> Der er vist forskel på hvad vi kalder fuld kontrol, en hund under fuld
> kontrol så den ikke behøver line løber altså ikke rundt og snupper hvad
> det passer den med mindre den har fået lov.

Nu har han jo lov og det er stadig ikke det med katten der pisser mig af men
responsen på historien om hunden/tæven.
Katten var en biting

Jeg/Milo skulle jo aflives efter den behandling Milo gav tæven.
Det var egentlig der jeg ville have respons.

Nå nok om det alle kan tilsyneladende se at historien med tæven var sjov og
Milo absolut intet galt gjorde.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 25-07-07 09:41

> [...]
> Det var egentlig der jeg ville have respons.

Tja, hvis Milo æder mine katte på mit område, så bliver han ikke
ældre....sådan er det bare...det er hvad jeg skrev og har ikke noget som
helst at gøre med tæven.

Hvor ser du noget jeg har skrevet om tæven? Nu blander du da tingene sammen.

> Nå nok om det alle kan tilsyneladende se at historien med tæven var sjov
> og Milo absolut intet galt gjorde.

Siden hvornår er du blevet til alle?

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 10:04

> Tja, hvis Milo æder mine katte på mit område, så bliver han ikke
> ældre....sådan er det bare...det er hvad jeg skrev og har ikke noget som
> helst at gøre med tæven.

Hordan ville du bære dig af med det

Nu har jeg ikke skrevet noget om dig, men blot efterlyst respons på
historien om tæven fra de 2 der mente at Milo mishandlede den

> Hvor ser du noget jeg har skrevet om tæven? Nu blander du da tingene
> sammen.
Øhm det er da dig der blander tingene sammen jeg efterlyser blot respons på
historien der omhandler Milos møde med tævehunden.
Katten har jeg glemt alt om.
Du øvler stadig om den kat.
Den er død og dermed er den potte ude

> Siden hvornår er du blevet til alle?

Flere herinde som jeg læser det

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 13:25

> [...]
> Lopper mærker vi ikke noget til... Tyndskid mærker vi ikke noget til.
> Fodrer dem ordentligt og giver dem hvad de skal bruge for at være gode

Rart at se at andre end mig kan se problemet.

Nu passer du jo så kattene og sørger for deres velbefindende.
Dem vi havde boende var sgu klamme.
Godt Milo jagede dem væk.

ps er dette blevet en kattegruppe ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 13:32

jopa, skrev:

> ps er dette blevet en kattegruppe ?

Prøv at poste det samme indlæg i kattegruppen,
så kommer hverken du eller Milo til at se solen stå op imorgen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 13:45

> Prøv at poste det samme indlæg i kattegruppen,
> så kommer hverken du eller Milo til at se solen stå op imorgen
>
> /Jens

Det gør jeg lige

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 13:50

In news:Yjmpi.20$Jz.9@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Prøv at poste det samme indlæg i kattegruppen,
> så kommer hverken du eller Milo til at se solen stå op imorgen
>

> /Jens

LOL Det ville jeg nu også kraftigt fraråde hvis det var mig.

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 14:01

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> LOL Det ville jeg nu også kraftigt fraråde hvis det var mig.

Tove du kender mig og ved jeg kunne finde på det, men gider ikke.
Mit indlæg var oprindeligt om Kamphunde og er så af Jens drejet over til at
handle om katte

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 14:18

jopa, skrev:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Tove du kender mig og ved jeg kunne finde på det, men gider ikke.

Øv hvor er du kedelig

> Mit indlæg var oprindeligt om Kamphunde og er så af Jens drejet over
> til at handle om katte

Havde du regnet med andet

/Jens

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 15:31

jopa skrev:
> [...]
>>

> Tove du kender mig og ved jeg kunne finde på det, men gider ikke.
> Mit indlæg var oprindeligt om Kamphunde og er så af Jens drejet over til

Jeg ville SÅ gerne have set deres reaktioner på din historie ellers :)
se DET kunne være kilde til stor morskab herhjemme! John, for mit ufødte
barns skyld PLEASE smid din historie i kattegruppen, de
latterkramper det vil give i kærestens udspilede vom, vil være guld værd
for vores barn *lol*

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 15:38

In news:46a60d27$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Brian <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> typed:

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 15:50

> [...]
> kattegruppen,
> de latterkramper det vil give i kærestens udspilede vom, vil være

Jeg synes at der har været nok "krig på kniven" i kattegruppen så
det kan forslå for et stykke tid.

At du så synes det er en "morsom" historie går over min fatteevne.
Der må da være så mange andre ting du og din kæreste kan se på TV
som er "morsommere". Du kunne jo oven i købet risikere at kæresten
fødte før tiden, hvis hun skulle udsættes for så megen latterkrampe.

Helt ærligt Brian, ville du ikke blive ked af det hvis der skete
Gabby noget ? Du har i hvert fald en besynderlig opfattelse af hvad
"morskab" er, eller er det tanken om at p.... andre af der er så
tiltrækkende ?

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 16:52

Tove Krieger skrev:
> Jeg synes at der har været nok "krig på kniven" i kattegruppen så det
> kan forslå for et stykke tid.

Det var jeg så ikke klar over, i og med at jeg ikke læser med i den gruppe.

> [...]
> "morsommere". Du kunne jo oven i købet risikere at kæresten fødte før
> tiden, hvis hun skulle udsættes for så megen latterkrampe.

Hun er fuldt ud fødeklar og kan poppe hver dag det skal være - godt nok
en uges tid før termin - men hvad. Hun - og jeg selv for den sags skyld
- er i øvrigt ganske utålmodige mht. at få den unge ud :)

> Helt ærligt Brian, ville du ikke blive ked af det hvis der skete Gabby
> noget ?

Helt ærligt.. jo, selvfølgelig ville jeg da det. Hun er jo min hund, mit
kæledyr og min makker som jeg sammen med bekæmper kriminalitet og snegle
her i byen. Men kernen er at det var en gårdkat - og som John havde
skrevet havde naboen selv aflivet adskillige, samme dag eller sådan. Det
var ikke nogens kæledyr som jeg læser det. Hvis dette er forkert
opfattet - beder jeg venligst alle se bort fra mit tidligere indlæg, det
var ikke ment som værende disrespektfuldt overfor omtalte kæledyr.
Vildkatte er jeg ret ligeglad med, de går alligevel for lud og koldt
vand - her snakker jeg helt generelt, og det er ikke møntet på nogen i
gruppen, da jeg ikke kender jer - og måske gjorde Milo katten en
tjeneste, ved at lade den slippe for eksempelvis mider, orm, lopper og
at blive kørt halvt ihjel (som min gamle kat gjorde - den måtte slæbe
sig hjem med kun et fungerende forben, omtrent alle andre knogler knust).

Derfor, jo jeg blev ked af det med den kat og jeg ville blive ked af det
med Gabby, men men men - IKKE en gårdkat som jeg ikke har et forhold til
- en sådan størrelse er ret abstrakt for mig..
Hvis Milo ikke havde snuppet den, havde en ræv måske.

> Du har i hvert fald en besynderlig opfattelse af hvad "morskab"
> er, eller er det tanken om at p.... andre af der er så tiltrækkende ?

Det ved jeg ikke, mine venner og bekendte synes at jeg er temmelig
morsom - ellers ville de vel ikke bede mig komme for at underholde til
fester og lignende, vel? ;)
Jeg synes bestemt det er sjovt når folk bliver sure, fordi det får nogle
vilde sammenligninger og idéer frem. Ydermere er det sjoveste ved sure
folk, at de ret hurtigt modsiger sig selv - omtrent noget af det
sjoveste du kan udsætte mig for er en hidsig nazist eller
fundamentalistisk troende kristen/hindu/buddhist/muslim/whatever :) de
har nemlig de allerbedste kommentarer :) :) :)

-Brian (som godt kan se hvad du mener, men alligevel har sort humor ;))
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-07 18:31

In news:46a6203b$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> forhold til - en sådan størrelse er ret abstrakt for mig..
> Hvis Milo ikke havde snuppet den, havde en ræv måske.

Hvis og hvis. Den lille kats eneste "brøde" bestod i at den var
blevet født og var så uheldig at opholde sig det "forkerte" sted på
det forkerte tidspunkt, og det kostede den livet. Om det var en
gårdkat er efter min mening ligegyldigt. Det var et lille levende
væsen, det kunne jo være at et af bondens børn havde den som
kælekat, det ved vi ikke noget om. Man kan godt synes om dyr uden at
have et forhold til dem.

> Det ved jeg ikke, mine venner og bekendte synes at jeg er temmelig
> morsom - ellers ville de vel ikke bede mig komme for at underholde
> til fester og lignende, vel? ;)

Det ved jeg så ikke spor om, og det er da muligt at du kan være
morsom. Stand-up komik hører ikke ligefrem til min
favoritunderholdning.

> Jeg synes bestemt det er sjovt når folk bliver sure, fordi det får
> nogle vilde sammenligninger og idéer frem.
Ydermere er det sjoveste
> ved sure folk, at de ret hurtigt modsiger sig selv

Jeg er godt nok ikke sur, nærmere ked af det, og jeg har ikke tænkt
mig at modsige mig selv.

> [...]
> :)
> de har nemlig de allerbedste kommentarer :) :) :)

For min skyld kan du godt gøre grin med både nazister og
fundamentalister, de har jo selv været ude om det.

> -Brian (som godt kan se hvad du mener, men alligevel har sort
> humor

Det er da altid noget at du kan se hvad jeg mener men
historien om missen hører efter min mening bestemt ikke ind under
kategorien sort humor.

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 21:39

Tove Krieger skrev:
> [...]
> jo være at et af bondens børn havde den som kælekat, det ved vi ikke
> noget om. Man kan godt synes om dyr uden at have et forhold til dem.

Bestemt, og jeg er ret glad for alle dyr - men en kat der dør en hurtig
og ret smertefri (formodentlig) død kan virkelig ikke bringe mit p-- i
kog. Jeg kan derimod blive forbandet og inderligt rasende når folk piner
dyr. Når dyr dræber dyr, er jeg ikke så påvirket. De gør det jo ikke for
at være onde. Det eneste jeg kan blive sur over når det er dyr vs dyr,
er når eks. en kamphund dræber en anden hund. Det vidner nemlig om en
snotdum ejer, og ikke en dum hund.

> Det ved jeg så ikke spor om, og det er da muligt at du kan være morsom.
> Stand-up komik hører ikke ligefrem til min favoritunderholdning.

Heller ikke mig :) det er skam heller ikke på den måde jeg underholder -
jeg ER bare spøg til side, jeg mener ikke at jeg er jordens sjoveste
person, jeg kommenterede blot på dine linier om min humor :)

> Jeg er godt nok ikke sur, nærmere ked af det, og jeg har ikke tænkt mig
> at modsige mig selv.

Den var bestemt heller ikke møntet på dig, det må du altså tro på! Det
var i forhold til at John skulle vise historien i kattegruppen, intet
andet :)

> For min skyld kan du godt gøre grin med både nazister og
> fundamentalister, de har jo selv været ude om det.

Bestemt, men oftest mener de jo at have opnået den ultimative sandhed,
og derfor kan jeg (som er agnostiker) jo nærmest kun grine - jeg er i
det hele taget et lattermildt menneske ;)

> Det er da altid noget at du kan se hvad jeg mener men historien om
> missen hører efter min mening bestemt ikke ind under kategorien sort
> humor.

Der er vi uenige, for første gang i dit indlæg :)
Sort humor er for mig: grænser der bliver brudt, gerne med sarkasme
tilføjet. Med andre ord, alle ting gælder, og der er ingen regler.

Jeg har diskuteret humor med så mange mennesker, at jeg faktisk
efterhånden har lært en del om hvad andre synes er sjovt. Jeg har testet
på mine venner hvad der er morsomt og hvad der lidt for meget - faktisk
var der engang et ungdomsprogram på DR, der testede hvor meget, der var
FOR meget.
Tre sketches, den ene mere grænseoverskridende end den anden, og så blev
der stemt, blandt de der så programmet. Den værste (eller måske endda
sjoveste?) sketch kammede helt over med en pædofil, der fik en dukke for
at tage trykket. Og inden der kommer et ramaskrig: nej.. jeg kan IKKE
lide pædofile. Jeg ER ikke pædofil. Jeg vil, hvis jeg nogensinde fanger
en sådan, egenhændigt kvæle alt livet ud af ham! MEN jeg grinede af
sketchen, for den chokerede mig. Min mor som så med, kunne BESTEMT ikke
se det morsomme i sketchen, og overvejede at sende mig til psykolog ;)

Jeg synes det der chokerer mig er sjovt - dermed ikke sagt at jeg
stiller mig op og griner af folk der kører galt. Hvis folk vælter på
cykel får jeg et sug i maven, og adrenalinen giver mig en opstemthed.
Jeg synes ikke der skal være nogle grænser hvad humor angår, for hvor er
vi så henne?

Hvad skal være lovligt at grine ad? Handicappede? Børn der falder? Fulde
mænd der slås? Hvor sætter man grænsen?

Hov, nu kom jeg til at skrive en mindre afhandling - men humor er et af
de emner der VIRKELIG kan sætte gang i mine små fede dukkefingres dans
hen over det oplyste dansegulv som er mit G-11 tastatur

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-07 10:20

In news:46a6636f$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> når det er dyr vs dyr, er når eks. en kamphund dræber en anden
> hund. Det vidner nemlig om en snotdum ejer, og ikke en dum hund.

Der er vi helt sikker enige. Dyrplagere og ondskab mod børn og ældre
er det værste jeg ved. De kan ikke forsvare sig og skal derfor
beskyttes bedst muligt.

> [...]
> underholder - jeg ER bare spøg til side, jeg mener ikke at jeg
> er jordens sjoveste person, jeg kommenterede blot på dine linier

Jeg har skam også en ret udtalt sans for humor, og har da moret mig
kosteligt over flere af dine indlæg. Jeg tror virkelig at du kan
underholde et selskab.

> Den var bestemt heller ikke møntet på dig, det må du altså tro på!
> Det var i forhold til at John skulle vise historien i
> kattegruppen,
> intet andet :)

Det var godt at han ikke gjorde det. Der var blevet et ramaskrig
uden lige, og jeg synes ikke at det ligefrem var nødvendigt. Der er
til tider ufred nok i den gruppe, hvis folk lader deres katte løbe
frit.

> Der er vi uenige, for første gang i dit indlæg :)
> Sort humor er for mig: grænser der bliver brudt, gerne med
> sarkasme
> tilføjet. Med andre ord, alle ting gælder, og der er ingen regler.

Okay det er der så nok noget om.

> [...]
> mor
> som så med, kunne BESTEMT ikke se det morsomme i sketchen, og

De pædofile er samfundets laveste bærme, så lad endelig dem blive
skammet ud, men overgreb mod børn bør holdes uden for når der er
tale om komik, ligegyldigt under hvilken form det bliver fremsat.

> [...]
> cykel får jeg et sug i maven, og adrenalinen giver mig en
> opstemthed. Jeg synes ikke der skal være nogle grænser hvad humor

Her er jeg ikke helt enig. Jeg kan da godt more mig over de
hjemmevideoer man ofte ser på TV, for bagefter at tænke:" Mon han
eller hun kom til skade ?". Der skal være grænser for hvad man kan
tillade sig at grine ad, men det allerbedste er at kunne grine ad
sig selv, det gør jeg tit hvis jeg har klokket i det, og det er en
herlig befrielse at kunne more sig på ens egen bekostning.

> [...]
> et af de emner der VIRKELIG kan sætte gang i mine små fede
> dukkefingres dans hen over det oplyste dansegulv som er mit G-11

Det er der sikkert ingen der har noget imod. Det kan nogen gange
kræve lidt plads at forklare sig. Det er utroligt nemt at misforstå
andre på Usenet.

Fra : Hm

Dato : 25-07-07 10:29

> [...]
> skade ?". Der skal være grænser for hvad man kan tillade sig at grine ad,
> men det allerbedste er at kunne grine ad sig selv,

Jeg ser faktisk sjældent de hjemmevideoer, for jeg syntes mange af dem netop
er hvor nogen kommer galt af sted, (altså ikke på den sjove måde)

Hanne/ om lige var lidt OT

Fra : Brian

Dato : 25-07-07 18:18

Tove Krieger skrev:
> Jeg har skam også en ret udtalt sans for humor, og har da moret mig
> kosteligt over flere af dine indlæg. Jeg tror virkelig at du kan
> underholde et selskab.

Jamen tusinde tak da :=

> Det var godt at han ikke gjorde det. Der var blevet et ramaskrig uden
> lige, og jeg synes ikke at det ligefrem var nødvendigt. Der er til tider
> ufred nok i den gruppe, hvis folk lader deres katte løbe frit.

Det vidste jeg så ikke :)

> De pædofile er samfundets laveste bærme, så lad endelig dem blive
> skammet ud, men overgreb mod børn bør holdes uden for når der er tale om
> komik, ligegyldigt under hvilken form det bliver fremsat.

Der er vi nok bare uenige - jeg er for en åbenhed om alle former for
komik, da man netop igennem komik, kan sætte en debat i gang. Debat.
Mmmmm, jeg elsker det. Givet, der skal være grænser for hvordan man
fremfører sin komik - jeg ville for eksempel ikke synes det var spor
morsomt, hvis en sketch om pædofili/pædofile gik hen og blev decideret
pervers. Så er det jo bare ulækkert - men som udgangspunkt er alt
tilladt i humorens/satirens tegn, i min bog i al fald.

> [...]
> at grine ad, men det allerbedste er at kunne grine ad sig selv, det gør
> jeg tit hvis jeg har klokket i det, og det er en herlig befrielse at

Det er bestemt også det jeg griner mest af :) mig selv altså ;)

> Det er der sikkert ingen der har noget imod. Det kan nogen gange kræve
> lidt plads at forklare sig. Det er utroligt nemt at misforstå andre på
> Usenet.

Nemlig. :)

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 16:49

> [...]
> barns skyld PLEASE smid din historie i kattegruppen, de latterkramper
> det vil give i kærestens udspilede vom, vil være guld værd for vores barn

Nej jeg gider ikke
Historien handlede jo egentlig primært om den Muskelhund der besøgte mig.
Det med katten var jo blot en bi ting.
Ærgeligt at det så skete hos naboen.

Jeg mangler stadig svar på hvad der var forkert ved historien siden jeg
eller hunden skulle aflives.
Min hund reagerede normalt, og havde det været en hanhund så var historien
anderledes men den holdt jo op da den fandt ud af at det var en tæve hvilket
er helt normalt for en sund og rask hund.

Nu har jeg fortalt historien 2 gange, og sidste gang så også de debile
sikkert kunne få noget ud af det.

De svarer sikkert snart så vi kan få en god diskution

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 16:57

jopa skrev:
> Nej jeg gider ikke

Øv :(

> Historien handlede jo egentlig primært om den Muskelhund der besøgte mig.
> Det med katten var jo blot en bi ting.
> Ærgeligt at det så skete hos naboen.

Bestemt!

> Jeg mangler stadig svar på hvad der var forkert ved historien siden jeg
> eller hunden skulle aflives.

Jeg vil ikke udtale mig om dig ;) men din hund er så vidt jeg kan læse,
både godt opdraget og en ganske almindelig hund - måske i lidt bedre
form end de gængse skødehunde ;)

> Min hund reagerede normalt, og havde det været en hanhund så var
> historien anderledes men den holdt jo op da den fandt ud af at det var
> en tæve hvilket er helt normalt for en sund og rask hund.

Bestemt - og Milo er jo en flot fyr, så jeg kunne godt forestille mig at
hun rigtig har ført sig frem.

> Nu har jeg fortalt historien 2 gange, og sidste gang så også de debile
> sikkert kunne få noget ud af det.
>
> De svarer sikkert snart så vi kan få en god diskution

Hvem ved? Jeg har i løbet af ret kort tid (læs: de sidste to-tre tråde)
forstået det sådan at hvis man er blevet argumenteret i jorden, så
svarer man bare ikke mere :)

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 17:20

> Hvem ved? Jeg har i løbet af ret kort tid (læs: de sidste to-tre tråde)
> forstået det sådan at hvis man er blevet argumenteret i jorden, så svarer
> man bare ikke mere :)

Jeg forventer skam heller ikke de hoster op med nogen argumenter, da de jo
skrev deres indlæg uden at læse historien rigtigt.
Det har de sikkert gjort nu og erkendt at de har dødsdømt en uskyldig

Det er faktisk sjovt så stor forskel der er på hundeejere herinde.
Jeg er altid i stand til at skabe lynchstemning.
Kan huske engang der var en der ville komme og stene Milo.
En anden ville aflægge mig et besøg.
Jeg lagde så min adresse herind, men han fortrød.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-07 17:27

jopa, skrev:

> Kan huske engang der var en der ville komme og stene Milo.
> En anden ville aflægge mig et besøg.
> Jeg lagde så min adresse herind, men han fortrød.

Det passer jo ikke John, du ville bare ikke betale min togbillet

/Jens

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 21:47

jopa skrev:
> [...]
> Kan huske engang der var en der ville komme og stene Milo.
> En anden ville aflægge mig et besøg.
> Jeg lagde så min adresse herind, men han fortrød.

Jeg vil da gerne besøge dig (hvis du er træt af ikke at få besøg), jeg
kan dog ikke komme særlig vidt omkring med en højgravid kæreste og ingen
bil ;), jeg er sikker på at du kan lære mig en hel del om min hund og
hendes opdragelse. Men det er nok ikke smart lige for tiden, hun er ved
at komme i hendes første løbetid, hun lægger i al fald halen til side
for alt. Og med de billeder jeg har set af dræber-Milo, er det nok ikke
smart at jeg præsenterer hende for en flot fyr som ham liiige nu

Fra : jopa

Dato : 24-07-07 22:00

> Jeg vil da gerne besøge dig (hvis du er træt af ikke at få besøg),

Du skal være velkommen, men de andre ville vist banke mig

> Og med de billeder jeg har set af dræber-Milo, er det nok ikke smart at
> jeg præsenterer hende for en flot fyr som ham liiige nu

Han er også for træt efter i går.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Brian

Dato : 24-07-07 23:09

jopa skrev:
> "Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i meddelelsen

> Du skal være velkommen, men de andre ville vist banke mig

Folk er tit ret farlige på nettet :) men sjovt nok bliver det sjældent
til noget - hvis jeg havde en 5'er for hver gang en ville tæve mig og
jeg sendte min adresse til ham - ja, så havde jeg 25 kroner *lol*

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-07-07 20:27

On 24 Jul., 17:57, Brian <doktore...@SPAMdoktorb.dk> wrote:

> Bestemt - og Milo er jo en flot fyr.........

Hov, er du nu sikker på at det er de rigtige billeder du har set?
;P

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 20:36

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
On 24 Jul., 17:57, Brian <doktore...@SPAMdoktorb.dk> wrote:

> Bestemt - og Milo er jo en flot fyr.........

Hov, er du nu sikker på at det er de rigtige billeder du har set?

Kim du har ikke set de sidste hvor han har katteskind i mundvigende

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Brian

Dato : 25-07-07 22:38

jopa skrev:
> "Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Kim du har ikke set de sidste hvor han har katteskind i mundvigende

Kim - ja, ret sikker :)

John - HAHAHA!!! Du er en af de få på nettet der kan give mig en god
griner, tak for det!