øv øv
Fra : tina hedeman

Dato : 07-07-07 10:06

hej med jer

ja jeg kan jo se på mine 2 hunde hvordan de reagere her i huset når mig og
min mand nok skal til at skilles.
Der har været mange tårer her og det er ligesom om hundene ikke kræver de
lange gå ture fordi jeg ikke
har haft energien og krafterne til det.
De er ellers meget aktive.
igår havde vi et voldsomt skænderi i kælderen og den ene hund gik ud i haven
og den anden trykkede sig.
Det var træls at se på. øv øv
Jeg skal så finde et sted og bo engang det bliver svært når man har 2 store
hunde, hvis jeg skal leje noget.
men som jeg siger de skal ikke lide under at min mand vil skilles.

Nogen der også har oplevet det med at hundene ændre sig når i er kede af
det?

hilsen tina

Fra : Leyna

Dato : 07-07-07 10:32

On Sat, 7 Jul 2007 11:06:04 +0200, "tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk>
wrote:

>Nogen der også har oplevet det med at hundene ændre sig når i er kede af
>det?

Ja da. De kan mærke det lige med det samme, og de ændrer så osse
adfærd. Ligeledes med kattene. De bliver enormt sociale og kælne når
man er rigtig ked.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-07-07 10:49

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men som jeg siger de skal ikke lide under at min mand vil skilles.
>
> Nogen der også har oplevet det med at hundene ændre sig når i er kede af

jeps, hundene kan mærke meget, og specielt sindstilstande og
uregelmæssigheder i hverdagen.
jeg er selv temmelig smerteplaget, nogen dage mere end andre, og de dage
hvor jeg har det værst, er de meget stille, min store boxerdreng specielt,
han passer godt på "moar".

så ja, de mærker mere end man går og tror.

Mvh. Marie -som ønsker dig styrke til at komme videre, brug hundene til at
komme op igen, de er gode at græde ud ved og verden går aldrig helt i stå,
når man har dem.

Fra : lh

Dato : 07-07-07 15:27

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:468f6163$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> Mvh. Marie -som ønsker dig styrke til at komme videre, brug hundene til
> at komme op igen, de er gode at græde ud ved og verden går aldrig helt i

Hej Tine.

Du kan tro jeg kan følge dig, for uden her at pensle min livshistorie ud
offentligt, så stod jeg i præcis samme situation, som du nu gør, for 8 år
siden. Og rigtig som du siger, det var et helvede at finde noget at bo i til
leje hvis man har hund og kat (eller bare en af delene).
Jeg var så "heldig" at jeg ved bodelingen fik så meget ud af det at jeg
kunne købe en gammel rønne -i bogstavelig forstand - ude på landet. Jeg bor
billigt, hyggeligt og dejlig plads til min hund og katte.
Men det er et helvede når man står midt i det som du nu oplever. Især når
man ikke har noget valg fordi det er den anden der vil skilles. Det er vildt
frustrerende. Jeg har som du nok grædt tårer nok i den periode, for resten
af mit liv! Men man kommer igennem det og ud på den anden side, selvom man
ikke tror det når man står midt i det.

Mange tanker til dig

lh

Fra : tina hedeman

Dato : 08-07-07 14:54

hej

jeg så ellers et lille fint hus som jeg nok kunne sidde i og det kunne være
mit EGET.
jeg har det sådan at mine hunde skal ikke flytte mange gange før jeg kan
finde noget fast.
min hanhund er vi nr 3 hjem til så det er mest ham jeg er nervøs for.
men når ejeren følger med er det vel ikke så galt? det er vel ligesom når
man er på ferie eller hvad?
Jeg skal først ud og have et arb. har ellers arb hjemme så hundene var
aldrig alene hjemme.
men der kommer så nye boller på suppen når jeg nu skal finde et nyt arb.
tina

Fra : lh

Dato : 08-07-07 16:27

> [...]
> aldrig alene hjemme.
> men der kommer så nye boller på suppen når jeg nu skal finde et nyt arb.

Ja det er en svær tid, at sige andet ville være at bilde dig løgn ind, men
jeg tror på du sagtens kan skabe dig et "hjem" med dine hunde også selvom
der bliver lavet om på tingene. Det med at flytte har jeg aldrig haft
problemer med, hverken med at flytte hunde eller katte. Selvfølgelig er det
nyt for dem, men du er med og har formentlig også vante ting, møbler,
hundesenge m.m. med. men det vil jo nok være for brat hvis du de med det
samme også skal være alene hjemme i et helt nyt hjem. Det vil jo nok være en
god idé hvis du kunne være hjemme den første tid til de har lært det nye
hjem at kende, men det kan omstændighederne taget i betragtning, så ikke
lade sig gøre. Men jeg ved at tusinde tanker og bekymringer køre rundt i
hovedet. Da jeg stod i det samme som du nu står i, der stod jeg med 4
nyfødte killinger som moderen ikke havde mælk til og de skulle flaskes op.
Så jeg følte jeg var totalt splittet, med at blive skilt, lede efter nyt
hjem, og samtidig skulle jeg made "børn" hver 2. - 3. - time. Det var et
helvede, men på en måde holdt disse unger tankerne væk, men jeg ærgrede mig
over jeg ikke havde tid til at nyde de små sådan rigtig, for det var en
fuldt planlagt kattegraviditet af en perserkat. Da den blev parret anede jeg
ikke at jeg 2 mrd efter skulle stå i en skilsmisse. Så jo det er svært det
du er i, men tro på du nok skal klare det. Har du ikke venner og familie i
nærheden, der kan hjælpe og støtte dig også evt en overgang hvis du er nødt
til at arbejde ude fra dag 1 du flytter?

lh

Fra : Hm

Dato : 08-07-07 17:21

> "tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse

Hej Tina
hvordan går det med det lille hus, kan du købe det?
Det er altid rart med sit eget, selvom det ikke er så stort, især når man
har dyr, så ingen kan blande sig.

Ang., flytning med hundene, det skal du ikke tage så tungt, de finder hurtig
ud af at omgivelserne er anderledes, bare de er sammen med dig, de ønsker
kun at være hvor du er, så tænk ikke på det.

Håber du hurtigt finder et sted til jer.

Godt at Ih kan støtte dig, da hun har det frisk i erindringen.

Vær glad for at du har dyrene, det vil være en stor hjælp til at komme
videre.

Vi høre gerne hvordan det går med jer.

Hanne/ som føler med dig

Fra : tina hedeman

Dato : 09-07-07 06:48

hej med jer

lige nu tager jeg en dag af gangen. min familie bor på fyn og jeg på
djursland.
så de kan da hjælpe med at flytte. jeg tænkte også på at flytte derned men
heroppe har jeg jo min hundeklub og er træner der.
så derfor er jeg trær af skal starte forfra igen.
Det hus jeg ellers så kan jeg jo ikke forvente er der til den tid.men der
kommer nok noget andet. min mand bor i en lejlighed for han ved ikke om vi
skal være sammen igen
Så alt er så uvis men jjeg tror jeg ved hvor det bærere henad.
Men jeg er glad for jeg har hundene de er min livline.
tak for jeres tanker.

hilsen tina