Kloge lille Angel :-)
Fra : pwh

Dato : 21-06-07 10:44

Lang historie forholdsvis kort.
Vi var "løbet tør" for tennisbolde, de eneste små bolde
som Angel gider lege med, de er perfekte til badning.

På aftensturen igår så jeg pludselig at hun rendte rundt med
en tennisbold i flaben, aner ikke hvor hun tyvede den
Hun bar den pænt hjem selv, fint nok tænkete jeg,
så har vi en god bold på lager igen.
Lige hjemkommet til huset rendte hun dog ind i noget buskads
på egen grund for at gemme den.
Jeg prøvede at få hende til at hente den igen, men det gad hun ikke.
Jeg gik så ud i morges for at prøve at finde den til turen idag,
men det kunne jeg ikke. Det måtte så blive en tur uden bolde.
Da vi så skulle gå, fes hun lige ind og hentede bolden som hun
jo klogeligt havde gemt for boldtyven Tyson.
Jeg var temmelig imponeret over hendes hukommelse med det,
og det træk at hun gemte den for Tyson,
lidt sker der da i sådan en hundehjerne

/Jens (som nu opbevarer bolden sikkert for begge hunde)

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-06-07 14:30

In news:PLrei.16$j_.7@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> [...]
> og det træk at hun gemte den for Tyson,
> lidt sker der da i sådan en hundehjerne
>
> /Jens (som nu opbevarer bolden sikkert for begge hunde)

LOL Hun er da godt nok ikke helt ueffen.

Det med at finde bolden ser man jo også praktiseret med kødben. De
bliver gravet ned til dårlige tider, og det er da fantastisk og
imponerende, at vovserne lige nøjagtigt ved hvor de blev gravet ned,
selv om det måske er længe siden. Det har altid undret mig meget.
Jeg er (som sikkert mange andre) god til at lægge en ting, så jeg
ved hvor jeg har den, og når tingen skal bruges er den ikke til at
finde igen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 21-06-07 15:44

Tove Krieger, skrev:
> In news:PLrei.16$j_.7@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> LOL Hun er da godt nok ikke helt ueffen.

Nemlig, hun er den intelligente her i huset,
jeg er skaffe/lufte/klappedyret

> [...]
> imponerende, at vovserne lige nøjagtigt ved hvor de blev gravet ned,
> selv om det måske er længe siden. Det har altid undret mig meget.

Jeg synes altid det er pudsigt de gange man ser den slags handlinger
der tyder på en hvis planlægning. Muligvis lægger jeg for meget i det.
Du husker måske også min historie om Tyson der svømmede
over voldgraven for at gnaske en flaske i stykker uden jeg kunne
blande mig, det tydede jo også på en vis planlægning.

> Jeg er (som sikkert mange andre) god til at lægge en ting, så jeg
> ved hvor jeg har den, og når tingen skal bruges er den ikke til at
> finde igen.

Næh, det er da din mand der laver fis med dig, du har bare
ikke opdaget endnu at han sidder og fniser bag avisen når
du febrilsk leder alle gemmerne igennem

/Jens (hvis kat plager om at få sejfilet NU)

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-06-07 16:20

In news:b9wei.35$yb2.25@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Næh, det er da din mand der laver fis med dig, du har bare
> ikke opdaget endnu at han sidder og fniser bag avisen når
> du febrilsk leder alle gemmerne igennem

Det tror jeg næppe det er, for han kan sg* være lige så glemsom som
jeg. Næh du, jeg tror nærmere at det er ham den tyske dr. - hvad er
det nu han hedder ? - som gemmer tingene for mig

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-06-07 16:28

> [...]
> Næh du, jeg tror nærmere at det er ham den tyske dr. - hvad er det nu han

ja, hvad hulen er det han hedder? GG.. han spøger også her, ret slemt til
tider! ((-;

Så du er ikke alene, Tove!

men sjovt nok så ved jeg som regel hvor resten af husstanden smider deres
ting og sager.. jeg har sågar fundet min mobil i køleskabet..dohhh!.

mvh. marie

Fra : C.H

Dato : 21-06-07 11:55

> [...]
> og det træk at hun gemte den for Tyson,
> lidt sker der da i sådan en hundehjerne
>
> /Jens (som nu opbevarer bolden sikkert for begge hunde)

Aarj, hvor er hun go!
Det er godt nok skarpt tænkt af den unge dame - men det gælder nok også for
hunde at: af skade bliver man klog - og hunde har det jo instinktivt med at
gemme værdifulde sager rundt omkring. Kødben eksempelvis...

Det der med boldene - sig mig lige, hvor mange bolde konsumeres hos jer
andre? Her i huset ryger der en tennisbold på et kvarter, hvis Cassius er
uden opsyn. Er der nogen af jer, der kender til bolde i samme størrelse, men
som ikke bliver flænset så hulens hurtigt?

Connie, der ligesom Jens er i akut bold-nød

Fra : pwh

Dato : 21-06-07 12:17

C.H, skrev:

> Aarj, hvor er hun go!

Helt dum er hun sgu ikke
Dog er Tyson også så boldklog at hvis jeg beder ham om at "hente bolden"
render han straks ud i haven og finder en, det er ikke det imponerende.
Men kommer han ikke med den rigtige og jeg siger "hent den anden bold"
fiser han 9 ud af 10 gange ud og henter den rigtige snorgummibold

> [...]
> også for hunde at: af skade bliver man klog - og hunde har det jo
> instinktivt med at gemme værdifulde sager rundt omkring. Kødben

Der troede Tyson han var smart og kunne gemme et nyt kødben
ude i busken i haven, den går altså ikke når man har flere hunde
Der hvor Angel gemte bolden har de ikke adgang til normalt.

> [...]
> Cassius er uden opsyn. Er der nogen af jer, der kender til bolde i
> samme størrelse, men som ikke bliver flænset så hulens hurtigt?

Jeg prøvede at købe en tennisbold med snor i hos dyrelægen,
den holdt ca 10 minutter og kostede 30 kr
Kvickly havde tilbud på 6 tennisbolde for 20 kr,
de holdt også ca 10 minutter stykket.
Så jeg tror man simpelthen skal købe nogle af god kvalitet,
sportsbutikker eller legetøjsdbutikker må have den slags.
Normalt er Angel flink til at værer selvforsynende ved
at finde bolde på vores ture

> Connie, der ligesom Jens er i akut bold-nød

Gummibolde er Tyson heldigvis gladest for,
og de er altså ret så holdbare, prøv med dem.
Angel gider kun lege med tennisbolde og fodbolde,
dog skal fodbolde helst punkteres før de er sjove.
Det tager hende nogle dage at få gnasket hul i sådan en fætter

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-06-07 12:20

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det der med boldene - sig mig lige, hvor mange bolde konsumeres hos jer
> andre?

Altså taler vi fodbolde, er de piftede på et splitsekund, en ven kom engang
med en basketbold, en i hård læder..han grinede, for nu skulle der spilles
bold med den boxer vi havde dengang
Han mente ikke at den kunne smadres sådan lige, både pga. hårdheden og
størrelsen.. HA..der gik mindre end et par minutters spil, så var den også
piftet.. tennisbolde kan mine så godt være ordentlige med, jeg har aldrig
oplevet at de er blevet smadrede. tror det har noget at gøre med at de kan
være i munden, kontra fodbolden, den er bedst når den er blød så de kan få
ordenligt fat.

Ellers er der jo de her massive bolde i assorterede størrelser, de er ret
hårdføre, og har alligevel de samme egenskaber som tennisbolden.. har du
prøvet dem?

mvh. marie

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-06-07 15:30

.. Er der nogen af jer, der kender til bolde i samme størrelse, men
> som ikke bliver flænset så hulens hurtigt?
>
> Connie, der ligesom Jens er i akut bold-nød

Vi har med rimeligt held haft en læderfodbold pumpet HELT op, så hun ikke
kan få fat med hele Pedigree Pal-kværnen, men kan sætte en tand i en syning.
Den holdt i ca. 2 mdr. hvilket er flot, især i forhold til de normale 20
sekunder. Glemte dog at holde fuldt tryk på luften i den og så måtte den
lade livet.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 21:38

> [...]

> Det der med boldene - sig mig lige, hvor mange bolde konsumeres hos jer
> andre? Her i huset ryger der en tennisbold på et kvarter, hvis Cassius er

Bingo kan vi også kun lege med i omkring et kvarter, før hun har tygget en
tennisbold i stykker. De andre hunde kan lege med den noget længere.
Stofbolde er også forsøgt til Fimbe, men dem får han også udhulet temmelig
hurtigt.

Bingo`s bedste legetøj var en billig (flad) fodbold, som hun kunne bære
rundt på. Hun hentede den med, hver gang vi skulle ud og gå tur og hun
vidste også lige nøjagtigt, hvor hun havde lagt den. Glemte den dog i vores
gamle hus, så skal ud og have fat i en ny.

Man kan vist få massive gummibolde i tennisbold-størrelse, men dem tygger de
vel også bare i stumper og stykker.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 22-06-07 07:05

> [...]
>kender til bolde i samme størrelse, men
>som ikke bliver flænset så hulens hurtigt?
>
>Connie, der ligesom Jens er i akut bold-nød

Prøv at se på www.gappay.dk de har massive gummibolde med små
knopper på. De er utrolig holdbare, kan dog ikke flyde, fås i 3
størrelser(så vidt jeg husker) Har selv en schæferhan på 7 år,
som nu har haft éen af disse bolde i de sidste 5 år, han
maltrakter også en tennisbold på ca 15 sec.

Karsten
--
Degn's Kenzo, BHP3, UHP, FP, AK1

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-06-07 12:22

> [...]
> jo klogeligt havde gemt for boldtyven Tyson.
> Jeg var temmelig imponeret over hendes hukommelse med det,

Sådan er Loui her også, han ved altid hvor yndlingstingene er gemt, Emma
derimod har mottoet -ude af syne, ude af sind..men hun har så heller ikke så
mange brikker at rokere med..((-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-06-07 15:30

In news:467a5f4c$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:
> Emma derimod har mottoet -ude af syne, ude af sind..men hun har så
> heller ikke så mange brikker at rokere med..((-;

Det ser altså bare sådan ud ? *GG* Bare vent, det kan være at du
en dag bliver meget forbavset når hendes selvsikkerhed er helt på
plads.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-06-07 16:02

> [...]
>
> Det ser altså bare sådan ud ? *GG* Bare vent, det kan være at du en dag
> bliver meget forbavset når hendes selvsikkerhed er helt på plads.

du skulle have oplevet hende i de første måneder efter jeg overtog
hende..hun kunne INTET, det virkede som om alt kørte på instinkterne, og i
resten af tiden var hun udstødningsrøgen fra de to andre i flokken.
bare det at skulle finde en guffer i græsset synes for hende som en umulig
opgave, alt skulle indlæres, ligefra sit til at reagere på sit navn, hun har
sådan set altid heddet emma, så det var ikke derfor.
hun har vitterligt skulle lære at tænke selvstændigt. Men stadig er der en
god vej endnu..GG.. mors egen dummy.. (-;

Men hun har da fået en del selvtillid, her i dag var hun med da jeg skulle
afhente børn i diverse børnehaver og fritidshjem, i sidstnævnte kom en
hysterisk langhåret gravhund og skældte ud, emma reagerede ved at kaste sig
ned på forbenene, og invitere til leg. Havde det været tidligere, havde hun
gjort alt for at slippe væk i en pokkers fart.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 21:31

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:PLrei.16

> Jeg var temmelig imponeret over hendes hukommelse med det,
> og det træk at hun gemte den for Tyson,
> lidt sker der da i sådan en hundehjerne

Klog lille vovse.
Biva gemmer altid et lager af tyggeben, når vi har købt en ny stak. Aner
ikke, hvor hun gør af dem, men hun graver dem vist ned et sted i haven og
hvis de så er løbet tør, går hun ud i haven og graver et gammelt og slattent
ben frem.

Fimbe og Coco gemmer som regel også bolde og andet legetøj for hinanden. De
er dog ikke så kloge. De gemmer det som regel i et af sofaens tæpper, imens
den anden hund står og kigger over skulderen på den, der forsøger, at
begrave sit legetøj.

--
Mvh. www.tjekmig.dk