Tempo 100 efter 2 dage
Fra : Bjarne Toft Madsen

Dato : 28-07-07 17:17

Jeg kan ikke lade være med at fortælle at det kan lade sig gøre at få
en sådan godkendelse igennem i løbet af 2 dage.

Torsdag eftermiddag var jeg til syn med CV med følgende formål:
1) Nedvejning med 75 kg, således at tilladt totalvægt svarer til vores
bils egenvægt + 125 kg
2) Tempo 100 godkendelse

Her lørdag modtog jeg med posten den tyske godkendelse!!!

(At jeg samtidig fik bilen tilladte anhængervægt opvejet med 150 kg -
set i relation til en nedvejning af samme størrelse for et år siden er
en anden sag - jeg kan kraftigt anbefale at tage et B/E kørekort - det
er hurtigt og let)

Med hilsen

Bjarne Toft
Campist netop startet på 2. år - efterlønner og pensionist netop
startet på 3. år.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 28-07-07 20:25

Hej Bjarne
Må man spørge hvilken syn`s hal der blev anvendt ?

Kim
"Bjarne Toft Madsen (slet 592WH)" <b.t.madsen@592WHmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11856397670.408150428085222@dtext.news.tele.dk...

Fra : Bjarne Toft Madsen

Dato : 29-07-07 09:34

>Hej Bjarne
>Må man spørge hvilken syn`s hal der
>blev anvendt ?
>
>Kim

Hej Kim

Der er tale om Applus, Fåborgvej 13, Aalborg.

Bestätigung er afsendt pr. fax fra Aalborg 26.7.
Bescheinigung er underskrevet i Flensburg den 27.7. og afsendt
fra Applus' afdeling i Haderslev den 27.7.

mvh
Bjarne

Fra : Knud

Dato : 29-07-07 17:22

Hej Bjarne.
> [...]
>
> Med hilsen
>
> Bjarne Toft
> Campist netop startet på 2. år - efterlønner og pensionist netop

Du er da en lykkelig mand?
Det er også helt klart hvad du forklarer?
Helt fint at du anbefaler at tage et B/E kørekort. men det er nu mere
smart at dem som skal have et tager det.
Alle dine råd om op og nedvejning, hvem kan bruge det?
Det der tempo 100, er det noget du bruger til noget? Er du ikke
efterlønner? Betyder det noget om du kommer til Spanien klokken 21.00
eller 22.15?
Jeg fatter ikke at alle synes det betyder noget.
Lad mig få en god forklaring.
Mvh Knud

Fra : Gamle

Dato : 29-07-07 19:09

Knud wrote:
> [...]
> eller 22.15?
> Jeg fatter ikke at alle synes det betyder noget.

Har du været indlagt for din lidelse.

Torben

Fra : Knud

Dato : 29-07-07 19:49

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har du været indlagt for din lidelse.
>
> Torben
Nej.
Har du?
Knud

Fra : Gamle

Dato : 29-07-07 23:23

Knud wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.
> Har du?
> Knud

?????

Om jeg har været indlagt med din lidelse?
Den lider jeg ikke af..
Forøvrigt kan dumhed ikke kureres. -:D

Torben

Fra : Jens

Dato : 29-07-07 19:57

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller 22.15?
> Jeg fatter ikke at alle synes det betyder noget.

Forkellen på Tempo-100 og ikke-Tempo-100 kan være den fartbøde du får i
Tyskland når du kører 90-100 km/t for at komme forbi lastbilerne. De fleste
der har prøvet at køre i Tyskland sammen med lastbilerne vil nok give mig
ret i at hvis man kan komme op på de 95-100 så man overhaler lastbilerne i
midtersporet (der hvor der er 3 baner), så glider det nemmere, end hvis man
tvinges til ligge imellem dem med 80-85 km/t.

Der ud over kan forskellen være at den sidste ledige plads blev snuppet af
en hollænder kl 21.30, så hvis du havde været der kl 21.00 så havde du fået
den

De fleste nyere vogntog kan sagten køres med 100 km/t uden at sikkerheden
sættes over styr (det er vel også der Tyskerne godkender denne hastighed når
visse ting er opfyldt!)

/Jens

Fra : Claus DN

Dato : 31-07-07 17:35

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
| tvinges til ligge imellem dem med 80-85 km/t.

Lige mine ord
+ Man kan gøre det med god samvittighed. Jeg tror også de andre trafikanter
sætter pris på at en overhaling kan klares på 10-30 sekunder frem for den
evighed det tager når to lastbiler overhaler hinanden - igen, min
samvittighed har det bedre.

| Der ud over kan forskellen være at den sidste ledige plads blev snuppet af
| en hollænder kl 21.30, så hvis du havde været der kl 21.00 så havde du
fået
| den

Enig! Selv om jeg inderst inde ikke tror jeg kommer hurtigere frem.

> [...]
| sættes over styr (det er vel også der Tyskerne godkender denne hastighed

Ja-da. Og så skammer jeg over mine medcampister når jeg møder en anden
dansker der tror han kører 80 når min GPS viser han kun kører 72 og er til
gene for alle andre trafikanter.

Dette er OT beklager men kunne ikke lade være.

Vh. Claus

Fra : Jan Boegh

Dato : 31-07-07 18:17

Jens skrev i f8ints$1cm1$1@newsbin.cybercity.dk dette:

> [...]
> overhaler lastbilerne i midtersporet (der hvor der er 3 baner), så
> glider det nemmere, end hvis man tvinges til ligge imellem dem med

Prøv med 100-110 - det går endnu bedre. Især på de tosporede, hvor man jo
helst ikke skulle være deltager i et elefantkapløb.
vh
Jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Jens

Dato : 02-08-07 22:47

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Prøv med 100-110 - det går endnu bedre. Især på de tosporede, hvor man jo
> helst ikke skulle være deltager i et elefantkapløb.
> [...]
Man må jo ikke kører mere end 100 km/t (hvis man har Tempo 100 godkendelse)
!!!!

/jens

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-08-07 09:17

Jens skrev i f8tjbp$icm$1@newsbin.cybercity.dk dette:

> Man må jo ikke kører mere end 100 km/t (hvis man har Tempo 100
> godkendelse) !!!!

Jamen dog. Så gør jeg noget forkert!
Til gengæld er jeg sikker på at jeg er til mindre gene for mine
medtrafikkanter.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 29-07-07 20:03

Knud wrote:
> [...]
> eller 22.15?
> Jeg fatter ikke at alle synes det betyder noget.

Sikke en gang vrøvl, så er "Knud" blokeret der kommer ikke noget fornuftigt
fra ham.
Ebbe

Fra : Gismo

Dato : 30-07-07 10:16

Lige et spørgsmål ang. Tempo 100.

Hvis nu jeg kører 110 km/t på motorvejen i Tyskland med CV.
Hvad bliver bøden på?

Samme forudsætninger, men denne gang med tempo 100
Hvad bliver bøden så?

Er det sådan at 80 - 100 km/t er gratis med tempo 100
og er hastigheden 110m/t så er bøden den samme med
eller uden tempo 100?

Jeg ligger næsten altid over de 100 km/t og har aldrig fået
en bøde, har dog fået en løftet pegefinger og ved gestikulernde
adfærd blevet bedt om at nedsætte farten.

Gismo

Fra : Torben

Dato : 30-07-07 14:01

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> wrote in message

> Du er da en lykkelig mand?

At dømme efter dine udsagn, så virker du ikke som en lykkelig mand!

Du er ubehøvlet!

mvh
Torben

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-07-07 16:40

> [...]
> eller 22.15?
> Jeg fatter ikke at alle synes det betyder noget.

har du overvejet at deltage i TV programmet "7 sure mænd"

PEter

Fra : Torben

Dato : 30-07-07 13:59

"Bjarne Toft Madsen (slet 592WH)" <b.t.madsen@592WHmail.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke lade være med at fortælle at det kan lade sig gøre at få
> en sådan godkendelse igennem i løbet af 2 dage.

Hej, jeg bor i det sønderjyske forholdsvis tæt ved den tyske grænse, og to
dage før ferien sendte jeg svigerforældrene ned til TÜV i Flensborg for at
få et Tempo100 til Combi-Campen. Det tog tre timer, og papirerne havde de
med hjem.

Prisen var 65 eller 75 euro - hvad koster det i DK?

mvh
Torben

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 30-07-07 16:10

Hej Torben
En tur i synshallen , med de nyere dæk (Under 6 år gamle) og
registreringsattest + ikke for lille trækkende køretøj !
Og så lige http://www.applusbilsyn.dk/bestil-tid/priser/tempo_100/

500,- Spir !

Kim