Syn af CV - fastligger
Fra : Para

Dato : 28-07-07 15:58

Jeg er ved at overtage en CV, som er ret gammel (1982). Reglerne siger, at
en vogn over 10 år skal synes ved omregistrering (som jeg har forstået).
MEN! Jeg skal ikke have plader på vognen, bare have den stående på en
campingplads med en ID plade (fastligger).

Jeg køber vognen af en tysker, så vognen har nok aldrig været
indregistreret i DK.

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen Carsten
--
Para - overnaturligt forum - debat om UFO, spøgelser, healing, tidsrejser
og meget mere...

Fra : Jens

Dato : 28-07-07 19:42

"Para" <para@sletstraabergslet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Para - overnaturligt forum - debat om UFO, spøgelser, healing, tidsrejser

Hvis der ikke skal nummerplader på, skal du bare købe den af tyskeren, skrue
den tyske nummerplade af (den kan han få med hjem), låne en prøvenummerplade
på motorkontoret og køre den hen på din fastliggerplads.

Synet er kun nødvendigt hvis der skal dansk nummerplade på den.

Mvh

Jens

Fra : Para

Dato : 28-07-07 20:03

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>fastliggerplads.
>
> Synet er kun nødvendigt hvis der skal dansk nummerplade på den.

Hej Jens, tak for svar, det gør tingene noget nemmere for mig.

Så mangler jeg bare en forsikring, jeg formoder, at man kan nøjes med en
ansvarsforsikring som ved biler?

mvh Carsten

Fra : Jens

Dato : 28-07-07 22:13

> [...]
>
> --
> Para - overnaturligt forum - debat om UFO, spøgelser, healing, tidsrejser

Du kan ikke tegne en ansvarsforsikring på en CV - den gør normalt ingen
skade på andre! Når man har nummerplader på CV, er det den trækkende bils
ansvarsforsikring der dækker skaderne (det er derfor at det normalt koster
lidt ekstra hvis bilen har trækkrog)

Du kan der imod tegne en kaskoforsikring, der sikre CV mod skader som du
selv forvolder og mod tyveri. Jeg ved ikke om kaskoforsikringen kræver at
der er nummerplade på, men det kan et forsikringsselskab hurtigt fortælle
dig. En fastligger behøver vel kun en brand- og tyveriforsikring.!

/Jens

Fra : Per W.

Dato : 30-07-07 11:52

> [...]
> MEN! Jeg skal ikke have plader på vognen, bare have den stående på en
> campingplads med en ID plade (fastligger).

Hvis det er en Tysk campingvogn, skal du lige være opmærksom på at der kan
være problemer gas her i DK.

En så gammel tysk vogn vil være udstyret med 50 mbar gastryk, så du kan ikke
bruge danske flasker, da vi i DK har 30 mbar gastryk.

Du kan også få problemer med at få den gastestet.

Og hvis man går helt efter reglerne vil vognen være ulovligt i DK for en
dansker. (Ikke for tyskeren, da vognen er lovlig i tyskland), da vi i DK max
må have 30 mbar gastryk.

Det er en rimelig bekostelig omgang at ændtre vognen fra 50 til 30 mbar, så
det kan ikke betaler sig.

VH
Per

Fra : BigMac

Dato : 30-07-07 12:39

"Per W." <internet_fjerndette@wolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En så gammel tysk vogn vil være udstyret med 50 mbar gastryk, så du kan
> ikke bruge danske flasker, da vi i DK har 30 mbar gastryk.

hvis den er godkendt til 50mbar, så burde det da være OK med 30 mbar, det er
jo noget mindre, - men sådan er reglerne måske ikke??

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 30-07-07 16:23

Den går ikke
for der skal et 50 mb gastryk til at "trykke" på ventilerne for at de åbner
sig ved brug - Og det kan man ikke "Booste" op!
Så må du finde en gammel 50 mb godkendt flaske og få dem fyldt i Tyskland.
Men som der skrives vil du ikke i Danmark kunne få gasgodkendt din vogn da
GAStryk i vores vogne højest må være 30 milibar.
Jeg tror en udskiftning af dine gasventiler nok løber op i 5-8 .000 Kr hvis
du skal i gang med det . Men få et tilbud inden start.

Kim

Fra : Egon Østergaard

Dato : 31-07-07 09:26

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tror en udskiftning af dine gasventiler nok løber op i 5-8 .000 Kr
> hvis du skal i gang med det . Men få et tilbud inden start.

Hej

Det er vel et spørgsmål om regulatoren.
Der skulle gerne være ligemeget tryk på flasken om den er tysk eller dansk.
En fyldt dansk gasflaske er der da min. 3 bar tryk i.
Men det er korrekt med trykket 30mb ved forbrugerne (blus/køl/varme)

Egon
Opel Vectra 1,8i Wagon
T.E.C 490 Weltbummler Miami

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-07-07 09:45

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg tror en udskiftning af dine gasventiler nok løber op i 5-8 .000 Kr
> hvis du skal i gang med det . Men få et tilbud inden start.

Hej Kim. Det har overhoved intet at gøre med ventilerne med derimod dyser og
brænderhoveder.
Hvis man ænder en 50mb til 30 mb uden at ændre dyser og brænderhoveder, er
der stor risiko for at gassen ikke brænder rent, og derved giver kulilte
forgiftning, og det er jo ikke at spøge med.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-07-07 09:48

> hvis den er godkendt til 50mbar, så burde det da være OK med 30 mbar, det
> er jo noget mindre, - men sådan er reglerne måske ikke??

Nej sådan er det ikke, det er faktisk meget farligere at lave den om til
30mb uden at ændre dysser, og brænderhoved, da du ellers risikere at den
brænder urent og derved laver kulilte som jo er både lugtfri og dødbringene.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Para

Dato : 30-07-07 17:41

Tak for den melding.
Vognen har altid stået på en dansk plads. Den er gastestet på pladsen for
knap 2 år siden. Så det er ved at være tid igen.

Jeg vil da følge op på det, og lige høre om det er et problem. Der følger
flasker med vognen, men det er da træls at skulle til Tyskland for at få
dem fyldt.

Fra : Per J

Dato : 11-08-07 20:43

Er det ikke nok med danske flasker og så montere en tysk regulator, eller
evt sådan en regulator man bruger til at brænde ukrudt af med og så en tryk
måler så kan man selv sdtille trykker

Fra : claus b.p.

Dato : 15-08-07 09:54

"Per J" <perj@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er det ikke nok med danske flasker og så montere en tysk regulator, eller
> evt sådan en regulator man bruger til at brænde ukrudt af med og så en
> tryk måler så kan man selv sdtille trykker

Det er ikke lovligt at blande tryk i en gasinstallation, og det er heller
ikke tilladt at rode ret meget med det selv. Desuden er tilslutninger,
trykregulatorer, ventiler mm forsynet med forskellige gevind, til
forskellige systemer.
Prøv at kigge på www.kjoeller.com der står meget, man kan blive klog af.

/Claus

Fra : claus b.p.

Dato : 15-08-07 09:59

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på www.kjoeller.com der står meget, man kan blive klog af.
Dette link er mere direkte:
http://www.kjoeller.com/gasflasker_og_regulatorer.htm
Det handler om både, men principperne er de samme for campingvogne, - blot
ikke reglerne.