Mover, valg af
Fra : Jens

Dato : 27-07-07 21:25

Hej

Selv om emnet nok har været oppe før i gruppen tillader jeg mig at stille
spørgsmålet:

Hvilken Mover skal man vælge?

Mine pririteter er:

1) Stabil funktion - jeg gider ikke bruge penge på noget bras.
2) God frihøjde - jeg gider ikke hele tiden skulle sidde og tænke om jeg nu
kan komme ind på den-eller-den tankstation p.g.a. opkørslens stigning.
3) Prisen - mine lotto-anstrengelser har endnu ikke båret frugt

Jeg vil ikke betale for ekstra firnurlige funktioner, blot at den duer. Jeg
kan snildt tilkoble valserne manuelt og fra begge sider for den sags skyld.

På rygtebasis har jeg opsnappet følgende udsagn (ved ikke om de er sande):

a) Reich er noget Hollands bras
b) Truma er god men dyr
c) PowrMover 3 er billig, god garanti (5 år) og giver god frihøjde
d) PowrMover er noget Engelsk bras.
e) PS-Mover er billig og der er mange problemer med den.

Hvad skal man tro og vælge?

Jeg kan selv installere den - og prisen på PowrMover tiltaler mig en del
(under 10.000 kr) + lader og akku.

Mvh

Dovne Jens, der ikke mere gider skubbe campingvogn.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 28-07-07 20:23

Uden tvivl
Truma`s SE mover.
Godt nok også den dyreste løsning , men helt sikkert en du kan stole på
under ALLE forhold.
Bare se hvor gennemført den er og f.eks. Valserne der der dobbelt størrelse
af alle andre !
Når du selv monterer , må du kunne forhandle en god rabat hos en forhandler.

Kim

Fra : Joke

Dato : 29-07-07 20:06

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> størrelse af alle andre !
> Når du selv monterer , må du kunne forhandle en god rabat hos en

Hvorfor en god rabat når han selv montere ?.

forhandleren mister værkstedstimer som han jo også tjener på.

og med vores købelov risikere han ligeledes at går noget galt under
installationen og køberen formår at få det til at se ud som om fejlen har
været der fra start, at skulle dække rep omkostninger under
reklamationsretten. (er selv ok såfremt den er defekt ved normal montage)

Største sikker for korrekt og funktionel montage er for forhandleren jo
netop når han selv har monteret.

Så er stor rabat til gør det selv tvivler jeg nu på

hilsen

Johnny

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 30-07-07 16:17

Jo, men det er vel sådan at mange forhandlere gerne vil sælge udstyr. Og
hvis nu manden selv kan montere (Og spare de penge) - så ville jeg da som
forhandler gerne vejlede manden og hvis det går galt lave reparationen
bagefter.
Hvis jeg var sælger og en kom ind i min campingforretning og købte for +
10.000,- i tilbehør ville jeg nok lige tænke mig om hvis jeg samtidig skulle
forlange at montere udstyret (som man jo ikke kan bare fordi man sælger
det).

Desuden er det jo ikke forbudt at købe mover m.v. i f.eks. Tyskland eller
Holland , hvor der sikkert kan findes fornuftige priser på disse. SÅ her
kommer "købmanden" med i denne historie ----- Håber det gav lidt mening?

OG SÅ SVÆRT er det heller ikke at montere en sådan Mover.......

Kim

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 12:51

> [...]
> 10.000,- i tilbehør ville jeg nok lige tænke mig om hvis jeg samtidig
> skulle forlange at montere udstyret (som man jo ikke kan bare fordi man
jeg har heller aldrig skrevet at en forhandler skulle forlange at montere
udstyret, blot at han nok ikke vil give rabat når han ikke selv for lov at
montere, derefter har jeg givet grunde der taler i mod at give rabat til gør
det selv.

Jeg har haft IT forretning og hvis du vidste hvor mange der kom ind med ram
købt forkert på nettet lige fra baglommen uden antistatisk pose for at høre
om jeg ville købe det , da jeg ikke ville sendte de det retur til afsender.

På samme måde kan en fejlmontering at en gør det selv mand sagtens ende i et
tab for forhandleren.

Tror et er næmmere at forhandle lidt rabat hvis man også vælger montagen
samtidig.

Hilsen

Johnny