Hollændere på camping sydpå...
Fra : Don't@mail

Dato : 27-07-07 13:18

Nu har vi kørt sydpå 4 år i træk og oplevet at der er utrolig mange
hollændere på de pladser vi har besøgt.
Om vi har holdt ferien i Italien eller som i år i Spanien. Så er disse meget
"fyldige" mennesker overalt.

Nu skal jeg ikke skærer alle over en kamp, men dette folkefærd fylder altså
utroligt meget på den måde som de opfører sig.

Vi snakkede sidste år med at ægtepar fra Holland ved Gardasøen, og de måtte
selv indrømme at de syntes det var for meget ind imellem. Som de selv sagde
så kunne de lige så godt holde ferien i deres hjemland for på pladsen var
der vel godt 50 % hollændere. Og de både larmer og fylder meget i deres
væremåder.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle herinde har haft lignende
oplevelser.

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 27-07-07 13:57

"Don't@mail" <no$$$l@nomaill.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har vi kørt sydpå 4 år i træk og oplevet at der er utrolig mange
> hollændere på de pladser vi har besøgt.
> Om vi har holdt ferien i Italien eller som i år i Spanien. Så er disse
> meget "fyldige" mennesker overalt.

Jo, vi har haft samme oplevelse/fornemmelse ... men hollændere er nok lige
så forskellige som vi andre.
Se nu blot dem I faldt i snak med !

)
Ivan, Århus

Fra : Jens

Dato : 27-07-07 14:10

"Don't@mail" <no$$$l@nomaill.dk> wrote in message
> [...]
> meget i deres væremåder.
>
> Så jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle herinde har haft lignende

Ja det har vi

Hollændere er flinke mennesker når du er på to-mands-hånd med dem. Men når
de møder nogle af deres egne begynder lydniveauet at stige.

Jeg tror det stammer fra at de bor så mange mennesker på så lidt plads (i
Holland) og derfor bliver de nødt til at tale HØJT for at overdøve de andre
(det er ligesom børnene i en børnehave - de hæver også stemmen for at blive
hørt)

Der ud over har de som regel en masse udstyr med på camping og dette er
normalt et problem på de Italienske campingpladser der sjældent kommer op på
mere en 50-75 kvm. Når først teltet i "Alpenkreuzeren" er slået op har de
brugt de første 50 kvm, så skal hvert at de tre børn have sin egen lille
Iglo slået op og til sidste skal der være plads til et bord og 5 stole under
en stor parasol og en bil. Dette betyder at vejen forbi dem på pladsen er
delvist spæret for andre trafikanter.

Jeg har ofte om aftenen måtte bede dem om at flytte bilen når jeg skulle
rejse fra en plads kl 0700 og morgenen og det har de alle gjort uden brok.
de er flinke mennesker - ingen tvivl om det.

Jeg åbende faktisk en debat om emnet sidste år i et Hollands Camping Forum
og det var interresamte svar de gav. Mange gav mig ret, en del mente at
Scandinavere var lige så støjene (og det har de måske ret i, vi er bare ikke
så mange samlet ad gangen!) og en del ville slet ikke vide af at de ikke tog
hensyn til andre.

Jeg tror at hvis en campingplads ved Gardasøen blev fyldt med 50% danskere,
ville det også knibe med at få nattero

Sådan er campinglivet og vi skal alle være der.

Mvh

Jens

Fra : T. Hartung

Dato : 27-07-07 16:03

"Jens" <mugarbeMMMM@smask.dk> skrev i en meddelelse

> Hollændere er flinke mennesker når du er på to-mands-hånd med dem. Men når
> de møder nogle af deres egne begynder lydniveauet at stige.

Helt enig - vi kender nu et par.

> [...]
> de brugt de første 50 kvm, så skal hvert at de tre børn have sin egen
> lille Iglo slået op og til sidste skal der være plads til et bord og 5

Du glemmer deres 150W pære i parasolen - der brænder hele natten !!

--
mvh.
T. Hartung

Fra : T. Hartung

Dato : 27-07-07 16:10

> [...]
>
> Nu skal jeg ikke skærer alle over en kamp, men dette folkefærd fylder
> altså utroligt meget på den måde som de opfører sig.

Ja sådan har det altid været - og husk det er Europas mest berejste folk. Vi
laver lidt grin med det - "sidste hollænder lukker og sluker når han
forlader landet."

Vi benævner dem også når de er lidt støjende "et hold ænder"

Engang talte vi med nogle Spanier ( i gl. dage hed de Spanioler) de kalder
dem "Svampe" fordi de skyder op over alt )

En anden stående vittighed i vores familie når vi virkelig er kommet væk fra
Alfa-vej er " nu kan vi kun møde en hollænder" og det gør vi så til tider
til stor morskab

Men vi skal jo alle være her - og der camping-udstyr og køretøjer er blevet
mere almindeligt nu om dage - tidligere kunne det være "pap-kasser" de kom
med.

Så intet nyt under solen ))

Fra : Jan Boegh

Dato : 27-07-07 16:37

T. Hartung skrev i 46aa0ae6$0$25423$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> En anden stående vittighed i vores familie når vi virkelig er kommet
> væk fra Alfa-vej er " nu kan vi kun møde en hollænder" og det gør vi
> så til tider til stor morskab

Så du noget til dem på Baia Domizia? Den er (var, da vi var der) nærmest
renset for de gode nederlændere - til gengæld er (var) den totalt domineret
af tyskere?

vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Knud

Dato : 27-07-07 16:49

"Don't@mail" <no$$$l@nomaill.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har vi kørt sydpå 4 år i træk og oplevet at der er utrolig mange
> hollændere på de pladser vi har besøgt.
Ja, der er også fire gange så mange hollændere som danskere

> Om vi har holdt ferien i Italien eller som i år i Spanien. Så er disse
> meget "fyldige" mennesker overalt.

Er de mere fyldige end Nordjyder?
Nordjyder plejer at være mere fede end fynboer, har sikkert noget med
maden at gøre.

> Nu skal jeg ikke skærer alle over en kamp, men dette folkefærd fylder
> altså utroligt meget på den måde som de opfører sig.

Næ, de er bare mere søde og sagsaglige end en dansker. Kan fortælle dig
at jeg har mødt op til 22 danskere på en campingplads i Trollhättan, der
var kun en som gad hilse. Ved ikke om han var jyde, men han sagde
godmorgen, og så skyndte han sig at vænde sig om, så var der ikke nogen
som så hvad han havde gang i.

> [...]
> selv sagde så kunne de lige så godt holde ferien i deres hjemland for
> på pladsen var der vel godt 50 % hollændere. Og de både larmer og

I tager det forkerte sted hen, hold jeres ferie hvor der kommer
nordboer, de snakkemaskiner fra Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig,
Italien og alle de andre lande syd for Danmark, de er da bare ikke til
at holde ud
Og så skal man bruge tre uger på den slags.

> Så jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle herinde har haft lignende
> oplevelser.
Næ, vi har kun gode oplevelser med at møde andre mennesker. Men det er
jo stadig som man synes verden er skruet sammen.
Mvh Knud

Fra : Claus DN

Dato : 28-07-07 22:29

> [...]
| hollændere på de pladser vi har besøgt.
| Om vi har holdt ferien i Italien eller som i år i Spanien. Så er disse

Jeg har altid haft samme fordom om hollændere, nemlig at de var støjende og
påtrængende. Da jeg for nogen år siden begyndte at studere engelsk på højt
niveau brugte vi en del tid på kulturforskelle og noget af det første vi
lærte var at danskere tit forveksles med hollændere i udlandet. Det skulle
efter sigende være måden vi udtaler ord på der kan ligne hollandsk (gud
bedre det).

Sidenhen er jeg på diverse messer tit blevet konfronteret med en velmenende
sælger som indleder samtalen med at spørge om vi er fra Holland. Så kan man
så tænke lidt over det....

/Claus

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-07-07 10:12

Claus DN skrev i 1ae69$46abb509$55182bdb$28076@news.arrownet.dk dette:
> "Don't@mail" <no$$$l@nomaill.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har altid haft samme fordom om hollændere, nemlig at de var
> støjende og påtrængende.

Vi har skam snakket med mange hollændere, der mener det samme. De hævder at
det er fordi de er vant til at bo så tæt derhjemme, at de har udviklet et
filter, der gør at de kun hører det, de vil høre. Om de også er påtrængende,
tjae, det ved jeg såmænd ikke. Jeg synes at de normalt er ganske åbne
overfor andre - men det er vel ikke det samme som at være påtrængende.

> kulturforskelle og noget af det første vi lærte var at danskere tit
> forveksles med hollændere i udlandet. Det skulle efter sigende være
> måden vi udtaler ord på der kan ligne hollandsk (gud bedre det).

Hollandsk er som bekendt ikke et sprog, men en halssygdom.
Kører man i en gulpladevogn er den hjemme. Alle - undtagen hollænderne
selv - tager det for givet, at man er hollænder!
Men det er dog - når nu fordommene skal luftes - bedre at blive inkluderet i
dette åbne og tolerante folkeslag end at blive kategoriseret som tysker,
hvilket jeg synes er en grum skæbne, der ofte rammer mig.

vh
jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : KHH

Dato : 29-07-07 11:28

Helt ærligt, hvad er der galt med tyskere, jeg camperer ofte i Tyskland og
finder tyskerne, både hjælpsomme og rare mennesker, hvor i nod jeg flere
gange har oplevet hollændere som herrefolket.

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-07-07 12:32

KHH skrev i 46ac6b9b$0$5739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> Helt ærligt, hvad er der galt med tyskere, jeg camperer ofte i
> Tyskland og finder tyskerne, både hjælpsomme og rare mennesker, hvor
> i nod jeg flere gange har oplevet hollændere som herrefolket.

Sikkert. Som nordjyde er jeg nok til dels vaccineret imod vore sydlige
naboer gennem en ind imellem lidt for voldsom germanisering af vores lokale
sommerland. Det er heldigvis blevet bedre (hvilket nok hænger sammen med at
den tyske økonomi ikke har det så godt).
Men - med alle de farer der er ved at generalisere over et nationalt
tilhørsforhold - så har nogle tyskere (især den lidt ældre del) det med at
have voldsom repekt for hvad de betragter som gængs adfærd og ret så
chauvinistisk forventer de det samme af andre. Vel at mærke ikke kun de
praktiske regler, der skal til for at alle kan trives, men også nogle
åbenbart kulturbestemte af slagsen, såsom om man skal parkere på den ene
eller den anden side ad parcellen!
Jeg har lige tilbragt 11 dage i Campania på en nærmest ren tysk plads
domineret af teenagere (de opførte sig i øvrigt langt bedre (læs mere
ædruelige og med større respek for voksne) end danske og hollandske på samme
alder) og så nogle af de moderne pensionistnomader. Og de er dælme
påtrængende - omend ganske søde.

vh
Jan

Fra : Torben

Dato : 30-07-07 13:53

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> Men det er dog - når nu fordommene skal luftes - bedre at blive inkluderet
> i dette åbne og tolerante folkeslag end at blive kategoriseret som tysker,
> hvilket jeg synes er en grum skæbne, der ofte rammer mig.

Pest eller kolera - og jeg ved sgu ikke hvad der er værst

mvh
Torben

Fra : Jan Boegh

Dato : 31-07-07 18:20

Torben skrev i 46addf41$0$78110$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:
> "Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message
>
> Pest eller kolera - og jeg ved sgu ikke hvad der er værst

Hint: Jeg skrev 'åbne og tolerante'

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Torben

Dato : 30-07-07 13:51

> [...]
> selv sagde så kunne de lige så godt holde ferien i deres hjemland for på
> pladsen var der vel godt 50 % hollændere. Og de både larmer og fylder

Vi er lige kommet hjem efter en tur ved Gardasøen. De sidste 4 dage lå der
et par på 40-50 år ved siden af vores plads. De to første dage lavede de
ikke meget andet end at rejse fortelt, solsejl, slæbe frysere,
mikrobølgeovne, stole / borde osv. De havde sågar en stol med til deres
lille hund!!! Med andre ord, de havde fyldt hele deres plads op med udstyr
af enhver art. Men det værste var nu deres radio - en lille én der kørte fra
tidlig morgen til sen aften, naturligvis på hollandsk. De skruede så højt op
at lyden blev forvrænget, og det var en sand plage - det var lige før at jeg
bad dem om at skrue ned.

Da vi kørte havde jeg problemer med at få Combi-Campen spændt for, og de
selvsamme personer sad blot og gloede uden at tilbyde deres hjælp. Den anden
nabo var også hollænder, og han kom ilende for at hjæpe og gav samtidig
diverse fif omkring hvordan ledninger osv. bedst kunne placeres så de ikke
blev beskadiget under kørslen.

Morale: Der er forskel på folk med samme nationalitet - der findes også
larmende danskere

Men bortset fra det, så havde vi en fantastisk tur (første campingtur uden
for landets grænser), og derfor er det nu også lidt lettere at klare det
danske sommervejr

Fortsat go' sommer.

mvh
Torben

Fra : lene&allan

Dato : 31-07-07 14:56

[...]

Jeg kan kun sige en ting.
JEG BRYDER MIG BESYEMT IKKE OM HOLLÆNDERE.

Vi er lige kommet hjem fra 14 dage i Kroatien.
Jeg vil tro at pladsen var besat af 70 % Hollændere.

Da vi ankom til pladsen og skulle have bakket vores cv ind på
vores parcel stod der straks 10 hollændere med armene overkors
og grinede af, at jeg ikke kunne få bakket cv'en ind på grunden.
Dette kunne jeg ikke p.g.a et meget lavt hængede grantræ, som
jeg ramte de 3 gange jeg prøve at bakke ind.
Vi besluttede os at hive godt og grundig i den store gren der
hang ned fra træet for at vi nemmere kunne komme ind.
Så står de sgu bare og råber "noe noe" da vi gjorde det, istedet
for lige at hjælpe os.

Vi kobler så vognen fra for at skubbe den ind, men kan desværre
ikke skubbe den ind da det gik lidt op af bakke.
Så er det der kommer 3 tyskere og hjælper os.
De spørger hvordan vi vil have vognen ind, og de hjælper os med
det.
Hvad gør hollænderne så. Jae, de fordufter som dug for solen.

Tyskerne fortæller os at det er ikke første gang de står og
griner og råber af folk der skal ind på denne plads.

Da dagen kom hvor vi skulle hjem stod de der igen, men der havde
jeg fået nok af dem.
Vi havde lånt 2 danskere med at hive som en gal i træet, og med
det resultat at grenen knækkede af. I skulle have set
hollændernes ansigter.
Hvad skal de mon nu få deres ferie til at gå med når de ikke kan
stå og grine af folk mere.

NL = nedladende lortehoveder

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Knud

Dato : 02-08-07 16:27

Nu ved jeg ikke om det er Lene eller Allan?
"lene&allan" <leneogallan@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har vi kørt sydpå 4 år i træk og oplevet at der er utrolig
> mange

Men et par bøhtosser er i da.
Kommer i fra Jylland?
> Posted with NewsLeecher v1.0 Final
> * Binary Usenet Leeching Made Easy
> * http://www.newsleecher.com/?usenet

Hvorfor skal normale mennesker belemres med jeres lort? Jeg gider ikke
høre hvor du har sendt din mail fra.
Jeg gider heller ikke læse at du har Posted with News Leeching Made
Easy.
Hvad fanden sætter du den signatur på for?
Har du problemer? Så hjælper jeg gerne med at opsætte din PC-er.
Mvh Knud

Fra : lene&allan

Dato : 02-08-07 16:42

Såe såe Knud. Rolig nu.

Jeg poster jo på den måde jeg mener er rigtig.
Hvis ikke det er rigtig må du da meget undskylde.

Ja, vi er fra Jylland, men det er vi nu glade for.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 10:04

On Thu, 2 Aug 2007 17:27:09 +0200, "Knud" <manden-i-syd@mand.invalid>
wrote:

> [...]
>Easy.
>Hvad fanden sætter du den signatur på for?
>Har du problemer? Så hjælper jeg gerne med at opsætte din PC-er.

Rolig Knud, vent altid med at skrive til du er ædru !

Fra : MetroHenrik

Dato : 03-08-07 07:24

> [...]
> meget i deres væremåder.
>
> Så jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle herinde har haft lignende

Dk.fritid.camping's faste juli/august indslag handler igen i år om
"hollændere". )

Jo de opleves meget fyldige, men jeg har desværre også lagt mærke til at
danskerne.
Det er ikke danskerne der har opfundet walkie talkie/telefon eller lignende.
Vi råber til hinanden når afstanden bliver stor, især er det børnene det går
ud over.
Hvor har jeg hørt mange forældre der råber efter deres poder, eller til den
anden dansker et par pladser væk, eller til ham/hende der sidder i den anden
ende af forteltet, også gerne sent om aftenen/først på natten.

Når det er sagt, skal det retfærdigvis siges at fordomme ikke gælder alle,
man skal passe på ikke at generelisere, der er "uheldige" elementer overalt.

I år lå vi på en dejlig plads i det sydlige Ungarn. Vi var 4 hold fra DK, et
par håndfulde fra D, 10-12 fra NL, resten fra Ungarn. Der var dejligt
roligt. Eneste ulempe var den "hollandske hygge" i blå plastik pavilion lidt
væk, den gav lidt genskær over pladsen on aftenen.

Henrik

Fra : KHH

Dato : 03-08-07 08:53

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> roligt. Eneste ulempe var den "hollandske hygge" i blå plastik pavilion
> lidt væk, den gav lidt genskær over pladsen on aftenen.

Da vi i 2002 lå på Sokol i Dolni Porcenice ved prag, må jeg sige, at jeg
ikke lige ville prale med, at jeg var dansker, de havde ligeledes sat en
palivion op, hvor de sad og skrålede, og det var tydeligt, at de havde fået
for mange af Urqell.

Fra : Peter

Dato : 04-08-07 01:33

> [...]
> meget i deres væremåder.
>
> Så jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle herinde har haft lignende

Ja, Hollændere er nok den nationalitet af europæere der ligner danskere
mest.

Peter

Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-08-07 13:34

Jamen, jeg har da også mødt støjende
hollændere......................danskere, tyskere m.m.

Jeg har også mødt utroligt mange venlige og rare
hollændere..................danskere, tyskere m.m.

Min erfaring efter mange år rundt i Europa er at der findes "uheldige
eksemplarer" i alle nationaliteter.

Mvh. Tommy