toilet i vognen
Fra : Joke

Dato : 25-07-07 16:56

Ja så kom tiden hvor vores gamle vogn anno 79 skulle skiftes med en nyere en
hobby fra 2000.

Den har et cassettetoilet og her tænker jeg på hvad man her vil anbefale af
toiletpapir, det er jo klart at spørger jeg campingforhandleren skal der
bruges det specielle toiletpapir han sælger. Men er det nødvendigt eller kan
8 ruller til 11 kroner i fakta bruges og opløses lige så godt

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 17:04

"Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bruges det specielle toiletpapir han sælger. Men er det nødvendigt
> eller kan 8 ruller til 11 kroner i fakta bruges og opløses lige så godt

Brug du roligt det papir din bagdel har det godt med. Vi har altid brugt
almindeligt papir og har ikke oplevet problemer hermed.
--
Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-07-07 19:35

> Brug du roligt det papir din bagdel har det godt med. Vi har altid brugt
> almindeligt papir og har ikke oplevet problemer hermed.

Det har jeg, med 4 personer i vognen i l#rtevejr,
min erfaring er at hvis der er mange om at bruge det, så man skal tømme
dagligt, kan det billige papir ikke nå at opløses, og det er ikke nogen
hyggelig opgave at få det hele ud

Hvis man kun er 2, og tømmer hver 3-4 dag er det ikke noget problem.

--
Keld

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 25-07-07 21:23

Hej Keld
Man kan jo altid lave et lille forsøg med et par stykker nyt papir i en tom
mælkekarton e.lign.
Prøv at hælde et par dråber toiletvæske+vand ned i hver sin karton og lad
det stå i cirka 1 døgn. Check herefter hvor meget det er opløst og bedøm
selv om du gider "tømme" tank mange gange eller få gange .......
Jeg tror mange ikke syntes der er den stor forskel ved almindeligt brug.

Kim

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-07-07 21:31

Kim Bonnesen skrev:
> [...]
> selv om du gider "tømme" tank mange gange eller få gange .......
> Jeg tror mange ikke syntes der er den stor forskel ved almindeligt brug.

Hvis vi en dag bliver fastliggere så vil jeg overveje mulighederne, i
2007 har vi foreløbig været ude i 1½ uge + 2 weekender og så længe det
ikke er mere betaler jeg det dyre og har ingen problemer.

Møj vejr, både CV og 2 MC føler sig forsømte

--
Keld

Fra : Joke

Dato : 25-07-07 21:38

> Hvis vi en dag bliver fastliggere så vil jeg overveje mulighederne, i 2007
> har vi foreløbig været ude i 1½ uge + 2 weekender og så længe det ikke er
> mere betaler jeg det dyre og har ingen problemer.

Tror bare vi prøver det alm. planen er at toilettet blot bruges til nat
sjatter og hvis det regner, tror de store omgange kommer til at foregå på
campingpladsen toilet. i stedet.

Men takker for rådene som vidst viser at i mit tilfælde er alm. toilet papir
ok.

Hilsen

Johnny

Hilsen
Johnny

Fra : Sten Bo

Dato : 26-07-07 08:28

"Erik M. Nielsen" <admin på campingtips.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.hobby-forum.dk - et forum for ejere af Hobby campingvogne.
> Bandlyst på tomtom-user.dk for at sige sin mening - på garmin-user.dk

Der er vel også forskel på det almindelige. Genbrugspapir en måske bedst?

Fra : Jens

Dato : 26-07-07 14:59

"Joke" <nono@nonono.dkwei> wrote in message
> [...]
> der bruges det specielle toiletpapir han sælger. Men er det nødvendigt
> eller kan 8 ruller til 11 kroner i fakta bruges og opløses lige så godt

Ud over alle de gode råd ang. papirvalg (bruger også selv alm. papir fra
Aldi) skal jeg anbefale at du hvert år skiller tanken ad og renser alle
pakninger og smører dem med silikone. Hvis ikke tanken er 100% tæt vil du
snart opdage det m.h.t. lugt - dette selv om du anvender den rigtige væske i
den rigtige mængde.

/Jens

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-07-07 15:20

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> snart opdage det m.h.t. lugt - dette selv om du anvender den rigtige væske

Hvordan skiller du en tank ad? - Det drejer sig vel kun om et par ventiler?
(trykudligningsventilen, aftømningsstuds, spærreventil på toiletter fra før
2000)
Jeg er enig med dig om anvendelse af silikone til pakninger. I øvrigt giver
jeg gerne pakningen ved "lukkemekanismen" (spærreventilen) et "strint"
silikone, hvorved
systemet åbner og lukker lidt lettere.
(Thetford C4)
Renlighed og tætte pakninger - så er der ikke bøvl.
Med hensyn til anvendelse af toiletpapir, anvender vi selv almindeligt gængs
toiletpapir. Dog tømmer jeg tanken mindst hveranden dag - undertiden hver
dag,
men det er sikkert nok "ren hysteri".

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 16:33

> Hvordan skiller du en tank ad? - Det drejer sig vel kun om et par
> ventiler?
> (trykudligningsventilen, aftømningsstuds, spærreventil på toiletter fra
> før 2000)

Se her hvordan: http://www.hobby-forum.dk - kig under "Guides" i indlægget:
Thetford Casette Toilet C-402C, indvendig rensning af tank

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-07-07 19:45

Fra : Mikker

Dato : 26-07-07 20:01

Hans-Jørgen Sindholt skrev:
> [...]
Måske lidt dumt spørgsmål.....men hvis det nu står længere, bliver det
vel mere opløst ? dvs. skifter man hver eller hver anden dag vil der
måske være rester, hvorimod står det i 1-2 uger bliver (måske) selv det
mest genstridige papir opløst ?

Hygge

Mikker

Fra : Jens

Dato : 26-07-07 20:38

> Hvordan skiller du en tank ad? - Det drejer sig vel kun om et par
> ventiler?
> (trykudligningsventilen, aftømningsstuds, spærreventil på toiletter fra
> før 2000)

Jeg skiller alt det ad jeg kan - og det er de ventiler og pakninger du
nævner

Når man har adskilt hoved-ventilen man åbner og lukker når man "bruger"
tanken, kan jeg i min faktisk komme ned med en hånd (med gummihanske på) og
en skuresvamp og skruppe hele tanken indvendig. Jeg ved ikke hvad min
hedder, men den er ret ny og med hjul på.

/Jens

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-07-07 22:37

> [...]
>
> /Jens
>
>Som nævnt kan jeg ikke skille tanken ad, men jeg skrubber indvendigt i
med en børste. Det er muligt at få hånden ned gennem "stopventilens" åbning,
men så heller ikke mere.
Til vinteren gør jeg rent med klorin - efterfulgt af kraftig spuling - for
til sidst at afslutte med skyllevand tilsat
Rodalon. Så er eventuelle lugtgener fra den tank væk.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu