Valg af tv til cv
Fra : Jan Boegh

Dato : 25-07-07 09:30

Vi har fået ny campingvogn og vil i den forbindelse anskaffe et tv (når nu
beslaget er indbygget i vognen skal det jo bruges til noget). Jeg regner med
at det handler om et fladskærmstv og så vidt jeg kan se, bør man nok satse
på digital modtagelse. TVet er promært tiltænkt brug i ydersæsonnen, hvor
vejret jo ikke altid arter sig som ønsket. Og måske hvis DK skulle deltage i
en fodboldfinalerunde mens vi er på sommerferie.

Og i den forbindelse er mit spørgsmål så:

Virker en indendørs antenne i praksis eller skal jeg have anskaffet en
udendørs med deraf følgende montage gennem et hul i taget?

Hvilken antennetype vil I anbefale?

Giver det mening at anskaffe parabol/satelitmodtager (som jeg kan se er
overordentligt udbredt hos vores sydlige naboer).

vh
Jan

--
Jan Bøgh / mailform på http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 25-07-07 21:17

Hej Jan
Her lige lidt TV erfaringer fra en der altid har det med !

Har i 3 år aft et 17" VTS HD fjernsyn(Visiotech), som jeg er umådeligt glad
for. Specielt opløsningen og farverne er helt unikke
Har det sidste halve år haft en DVB modtager skudt ind via Scart stik og her
er det bare 100% fedt.
Da jeg har analog antenne(retningsfri) gennem taget er denne koblet ind på
DVB boksen som aktiv antenne, men jeg har prøvet med en indendørs
DVB(digital) antenne som "trak" de samme programmer som den analoge
udendørs, - det virkede også.
Hvis jeg var dig ville jeg starte med en "digitalpakke" = DVB + en god
fladskærm.(Uden at lave hul i taget)
Læg mærke til af DVB modtagere er af forskellige kvaliteter- de lidt dyrer
har mange faciliteter.

PS- Blot som info - Har lige været i Prag hvor jeg kunne se 16 digitale TV
programmer + 8 Radio programmer via DVB modtager ......
Herhjemme er der kun 3 indtil nu , men flere er på vej.
Kim

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-08-07 17:59

Kim Bonnesen skrev i 46a7afc6$0$69205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:
> Hej Jan
> Her lige lidt TV erfaringer fra en der altid har det med !

Jeg har lyttet til dit råd.
Har just fået anskaffet en TVløsning til digital tv (DVB-T) baseret på et
17" fladskærmstv (Samsung 17" LCD-TV Syncmaster 741MP, der er det største,
der kan være i TVskabet). Og løsningen er rent ud sagt fremragende
sammenlignet med den gængse løsning vi havde i vores gamle CV.
Antennen er en Triax UFO 95 og en tilhørende Triax DVB-Tmodtager til i alt
en tusse. Antennen er 'rundstrålende', hvilket gør, at den kan monteres fast
på taget og ikke skal monteres på en opskubbelig mast med drejemulighed -
altså kun en gennemføring af selve ledningen.
Og vi kan der, hvor vi plejer at have skuret opstaldet for- og eftersæson,
tage de samme programmer som vi plejer, men i en kvalitet, der får vores
hjemlige TDC-kabelTV til at virke elendigt i sammenligning.

vh
Jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 12-08-07 14:06

Hej Jan
Tillykke med din nye modtager.
Jeg har lige været i Prag(Tjekkiet) som jeg troede var et U-land hvad der
angik DVB motagelse? - Men der blev jeg godt nok overrasket - 16 Kanaler og
8 Radio kanaler ....
Prøv at tage den med til udlandet som er meget længere fremme end os med
dette.

Men jeg tror næsten du kunne opnå samme modtagelse ved en "invendig" DVB
stueantenne(Kan jo prøves - hvis du kan låne en)

Kim