Pladsrapport - Baia Domizia, Campania, Ita~
Fra : Jan Boegh

Dato : 23-07-07 18:04

Til almindelig oplysning og forhåbentlig til glæde for nogle.
http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Pladser/Baia_Domizia/Baia_Domizia.htm

vh
Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : T. Hartung

Dato : 27-07-07 18:26

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> Til almindelig oplysning og forhåbentlig til glæde for nogle.
> http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Pladser/Baia_Domizia/Baia_Domizia.htm

Hej Jan

Jeg vælger at svare dig i denne tråd istedet for i "hollænder-tråden" )

Har set din fine hjemmeside om pladsen og jeg vil da også knytte et par
bemærkninger dertil.

Det du skriver om og omkring pladsen er jeg helt enig i der er en dejlig
plads men jeg må også smide lidt malurt i bægeret.

Vi er netop kommet hjem fra pladsen onsdag aften og var der altså i uge 30 -
kan se ud fra dine fotos og datoen den 27.06 at du var der tidligere i uge
26.

I år (det er 3. gang vi var der) er det seneste vi har været på pladsen og
vi fik også opfattelsen af at uge 29 er absolut sidste uge man bør være der.

De unge mennesker du skriver om fylder meget. 30 busser med 50 unge fra
Höffmann Reisen på samme "rest-strand" (som du skriver er der forsvundet
meget af stranden i forårsstormen så vi lå nærmest oven i hinanden) og de
selv samme unge mennesker skal benytte de nederste sanitetsbygninger med
stor kø til følge - særligt hos pigerne. Vores var lidt trætte af det - men
de opførte sig pænt som du også skriver.

Jeg mener ikke c-pladsen kan være det bekendt og vi måtte betale næsten 500
kr./døgn. på en næsten total optaget c-plads. Her mistede den meget charme
hos os.

Poolen var blevet udvidet men med den menneskemængde var det også
nødvendigt - men flot er det.

Jeg kan ikke helt forstå de mange Stjerne ADAC giver pladsen -
bad/toilet/håndvask er under samme tag uden adskillelse - det plejer de
normalt at straffe med færre stjerne - men måske det at de selv arrangere
turer til pladsen kan betyde noget?

Udenfor er der bare intet udover affald (igen igen) - men det er der jo
næsten overalt i det sydlige Italien - at de vil acceptere det - de har et
flot land men de er nogle griser med affaldet - og cigaretskodder ud i
rabatten.

De seværdige steder du henviser til kan jeg helt tilslutte mig - også din
mening omkring Herkulanum / Pompeji - Herkulanum er jo nærmest intakt -
Pompeji kæmpe stor - de 2 steder supplere hinanden - Har man kører-lyst kan
Paestum - de 3 græske templer - også anbefales.

Vi har besluttet vi ikke kommer på pladsen foreløbigt - også fordi vi vil
søge over på Adriaterhav-siden, her mangler vi fra Rimini og nedad

Jeg er selv ved at gøre lidt fotos klar fra årets tur til vores lille side
så snart kommer der lidt der

Pu-ha du bliver vist træt i øjne af den smørere!

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-07-07 18:23

T. Hartung skrev i 46aa2abb$0$19352$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Vi har besluttet vi ikke kommer på pladsen foreløbigt - også fordi vi
> vil søge over på Adriaterhav-siden, her mangler vi fra Rimini og
> nedad

Vi droppede Rimini 'og opefter' fra begyndelsen og er meget glade for
området nede ved Grottamare/San Benedetto. Mere en bycamping - men jeg kan
da lave en lille anmeldelse, hvis det har interesse.

> Jeg er selv ved at gøre lidt fotos klar fra årets tur til vores lille
> side så snart kommer der lidt der

Altid en fornøjelse.

vh
Jan