Erfaringer med Jaeger komntra Multicon/WE-~
Fra : Dan Andersen

Dato : 23-07-07 13:03

Erfaringer med de to stiktyper ønskes meget gerne. har en helt ny CV med
jaeger, men min bil har pt. kun 7 pol. stik. Da jeg skal have udskiftet
dette stil et 13 polet er jeg yderst interessert i forksllen. har læst at
Multicon stikket ikke kan gå gennem et syn. Er det rigtigt??
Hvordan er det med elektrisk/mekanisk styrke?
Kan man bare WD-40 sig ud af det?? Eller?

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-07-07 17:59

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dette stil et 13 polet er jeg yderst interessert i forksllen. har læst at
> Multicon stikket ikke kan gå gennem et syn. Er det rigtigt??

Både ja og nej. Multicon er godkendt til synsfri sammenkobling - det er
Multicon West ikke. Jäger er ligeledes godkendt.

Læs mere om det her:
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=98

> Hvordan er det med elektrisk/mekanisk styrke?

Jägers er klart et bedre stik - både mekanisk og elektrisk.

> Kan man bare WD-40 sig ud af det?? Eller?

Man kan komme langt med Multicon stikkene med syrefri vaseline, men igen,
bruger man det også til Jäger, så er det stadig bedst.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 23-07-07 21:40

Hej Carsten

Det kan du måske have ret i, det med jaeger stikket - men har man brug for
at køre lidt med trailer også - så er det jo enten at skifte stikket på
trailer til jaeger også eller finde en adapter fra Jaeger til 7
polet.Hvilket også kan være en "dårlig" ide p.g.a. de mange "samlinger" som
kan give løse forbindelser m.m.
Jeg er klart tilhænger af Multicon West , da jeg ikke kan lide at køre med
adaptere.
Ps - Jeg har endnu ikke hørt nogle i denne NG skrive at de er blevet sendt
hjem fra syn for at skifte 13 polet stik !
Kim

Fra : Bent

Dato : 24-07-07 10:38

Hej til jer alle

Jeg har nu kørt med det 13 polede Jägerstik i 10 år
i disse år har der ikke været et eneste problem, jeg har hverken brugt WD 40
eller andet det virker bare hvergang.
Polerne på stikket er fremstillet af bronce derfor er der ingen korrision.
Ang. adapter kan den købes hos Harald Nyborg for omkring kr. 100 den er der
heller ikke problemer med, kørsel med trailer er jo normalt ikke det man
kører mest med. det er rigtig som der skrives man helst skal undgå samlinger
men her et det så lille et problem så man ikke bør lade det indgå i
overvejelsen.

Bent

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-07-07 16:30

"Bent" <benttilst@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> man kører mest med. det er rigtig som der skrives man helst skal undgå
> samlinger men her et det så lille et problem så man ikke bør lade det

Helt enig... Men hvis man insisterer på at undgå adapter, hvorfor så ikke
bare bruge det almindelige Multicon? Ud over at det har de samme mangler som
West udgaven og de gamle 7-polede, men som kan bruges både med 7-polet
trailerstik og et 13-polet Multicon som man monterer på campingvognen.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sten Bo

Dato : 24-07-07 17:07

> [...]
> som West udgaven og de gamle 7-polede, men som kan bruges både med 7-polet
> trailerstik og et 13-polet Multicon som man monterer på campingvognen.

Forskellen multicorn
Er det west typen med de flade ben i siderne eller er det den med de små
huller til de tynde ben?

Jeg har ladet mig fortælle at det var de flade ben i siderne der ved store
forbrug der kunne varme, måske gav dårlig kontakt, og at alle nu bruger dem
med de små "hunner" - dem med de flade terminaler i yderkredsen bruges ikke
mere.

Men hvad er hvad?

Fra : Jens

Dato : 24-07-07 19:56

> [...]
> dem
> med de små "hunner" - dem med de flade terminaler i yderkredsen bruges

"West" modellen er det med de runde ben, "ikke-west" er med de 6 flade ben i
kanten. Stikket på bilen (så vidt jeg ved) er altid med runde ben (hvor de
flade ben så hviler på ydersiden)

Har bruget "West" stik på CV siden 1999 og har fået synet bilen flere gange
med dette stik uden problemer (ved ikke om de overhovedet har set på
stikket)

Jeg har ALDRIG haft problemer med dårlige forbindelser med dette stik og har
der i mod haft mange fordele ved ikke at skulle huske at have en adapter
liggende i bilen når Q8's trailer skulle med mig på lodsepladsen.

Jeg anbefaler Multicon-west til hver en tid.

/Jens

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-07-07 22:38

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen

> "West" modellen er det med de runde ben, "ikke-west" er med de 6 flade ben
> i kanten.

Korrekt.

> Stikket på bilen (så vidt jeg ved) er altid med runde ben (hvor de flade
> ben så hviler på ydersiden)

Nix, der er specifikke hunstik til hver af de 2 Multicon stik - og de kan
ikke "blandes".

> Har bruget "West" stik på CV siden 1999 og har fået synet bilen flere
> gange med dette stik uden problemer (ved ikke om de overhovedet har set på
> stikket)

De har givet ikke chekket - for hvis de havde, så skulle de have dumpet
bilen.

> Jeg har ALDRIG haft problemer med dårlige forbindelser med dette stik ...

Du har været hldig, eller også har du været flink til at vedligeholde det.
Det skal lige siges, at der er flere fabrikater, og der er forskel på
kvaliteten. Men det gælder alle typer.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jens

Dato : 24-07-07 22:52

> "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen

> Korrekt.

> Nix, der er specifikke hunstik til hver af de 2 Multicon stik - og de kan
> ikke "blandes".

Dette er ikke korrekt i mit tilfælde.Jeg har aldrig haft andet end eet stik
på bilen (har flyttet det fra bil til bil ved bil-skifte) og på den første
CV havde jeg et Multicon stik med de flade ben i kanten og de går ind og
presser på siden af de tynde runde pinde på bilens stik. På de næste CV'er
har jeg fået monteret West-udgaven som også passer til mit stik på bilen.

/Jens

Fra : Jens

Dato : 24-07-07 22:59

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind og presser på siden af de tynde runde pinde på bilens stik. På de
> næste CV'er har jeg fået monteret West-udgaven som også passer til mit

Du har nok (lidt) ret alligevel. En nærmere undersøgelse viser at hvis man
har et WeST stik på bilen (det med de 6 tynde runde ben i kanten) kan man
både bruge det stik med de flade ben (Multicon) og det med de runde ben
(Multicon WeST) på CV (og for den sags skyld det almindelige 7 polede). Der
findes åbenbart også et Multicon stik til bilen (med flade ben langs kanten)

Mit stik på bilen er et WeST stik.

/jens