Gas syd for grænsen
Fra : Id

Dato : 19-07-07 13:56

Hej gruppe

Kan der byttes både BP og Primagas-flasker syd for grænsen, jeg tænker på de
nye 10kg letvæksflasker?

Jeg har BP, er det næmere med Primagas længere sydpå?

Min kone og jeg tager ca. 6 uger til portugal fra medio september med CV.

Hvor meget bruges der typisk på en sådan tur? vi regner med strømtilslutning
hvor det er mulig. Jeg ved godt det er individuelt hvor dan man bruger sin
gas.

Men en tommelfingerregel ville være dejligt fra nogle garvede langtid
campister

På forhånd tak for evnt. svar

HJ

Fra : Guitarman

Dato : 19-07-07 20:25

Id <ihjc@mail.dk> wrote:
> Men en tommelfingerregel ville være dejligt fra nogle garvede langtid
> campister

Det kunne vi også godt bruge!

Vi fik vores autocamper i august 2006 - med en ny 11 kg gasflaske.
Vi var på 3-4 weekendture i efteråret, 5 uger i Spanien i marts og har lige
været 4 dage i Tyskland.
Hele vejen igennem har vi haft 220v, når vi har ligget stille.
Vi har jævnligt brugt gas til opvarmning af vognen, næsten dagligt til varmt
vand, til køleskabet når vi har kørt og til aftensmad dagligt. Når vi ikke
har haft strøm er der også brugt gas til morgenkaffen.
Gasflasken lever endnu! Vi forventer hver morgen., at køleskabet er stoppet
i løbet af natten - eller at det varme badevand forsvinder lige når man har
kommet shampoo i håret, men nej - ikke endnu

Mit bud ville være, at I ikke kommer til at mangle gas på 6 ugers tur til
sydens sol og varme.

/Søren

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-07-07 11:11

Id skrev i 469f5f5b$0$12264$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:
> Hej gruppe
>
> Kan der byttes både BP og Primagas-flasker syd for grænsen, jeg
> tænker på de nye 10kg letvæksflasker?
>
> Jeg har BP, er det næmere med Primagas længere sydpå?

Et eller andet sted på Primgas' hjemmeside står der noget om at man kan
bytte sine Primgasflasker i store dele af Europa, men at man muligvis bliver
nødt til at købe en anden regulator til flasken (anslået mellem 100 og 200
Dkk), da de findes med flere tilslutninger.

> Min kone og jeg tager ca. 6 uger til portugal fra medio september med
> CV.

Lyder spændende - Portugal er et dejligt land. Fortæl lidt om
campingpladsforholdene dernede, når I kommer hje, please!

> Hvor meget bruges der typisk på en sådan tur? vi regner med
> strømtilslutning hvor det er mulig. Jeg ved godt det er individuelt
> hvor dan man bruger sin gas.

Vi har lige været afsted i 4 uger og har vel brugt ca 7 kg. gas. Heraf nok
det meste til vores gasgrill.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Bent

Dato : 02-08-07 20:02

Hej ID

Ja der kan byttes begge fabrikater i gasflasker, dog ikke ho samme
forhandler, BP byttes i mange foretninger og Prima ved jeg at Flegaard
forhandler.
Hvormeget gas bruger jeg så på en tur til Portugal.
Vi har været afsted i 8 uger til Frankrig, sydspanien og over Algarvekysten
op over Porto og så igen Spanien Frankrig osv. vi brugte meget vor Cramer
gasgrill der blev brugt ca.6 kg. gas og så lidt på kogeblusset så det ikke
kunne reg.
Hvordan er så campingpladserne dem vi besøgte var fine det var Campingchek
pladser men vi så også andre som også så fine ud.
Så planlæg jeres tur her hjemmfra og kør så trygt afsted og få en mase
oplevelser. Portugal er et rigtig flot land.
og så lige det sidste få fat i de nyeste vejkort der er utrolig mange nye
veje i landet, og regn med at de fleste motorveje er betalingsveje.

Bent