Baby i cv
Fra : Steen Andersen

Dato : 14-07-07 14:01

Hejsa

Jeg har søgt i denne gruppe og diverse andre fora, fordi jeg gættede på at
andre end mig måtte have samme problem, men nej!

Vi har en køjevogn (2 køjer), storebror på 5 sover i overkøjen, det går
fint. Lillesøster på 8 mdr har hidtil sovet fint i underkøjen i sin
barnevognskasse eller en "Leander-vugge" , men nu er hun ved at være så
stor, at hun rejser sig, og så er de 2 muligheder for farlige.

Har I nogle gode ideer til en indretning, der kan købes eller laves for at
gøre underkøjen egnet til småbørn, der går trods alt et par år til hun kan
ligge der uden sikkerhedsforanstaltninger.

Overvejelser vi har gjort:
Sengehest - duer ikke, da den ikke er høj nok, hun vil vælte sig udover den.
Campingseng - brugte vi tidligere før vi fik køjevogn, men afstanden mellem
køjerne er for lav til at campingsengen kan stå i køjen

Jeg hælder lidt til et "fiskenet" som der er ved vores overkøje, men det er
fruen ikke rigtig tændt på, da hun tror lillesøster vil bruge nettets masker
til at rejse sig ved.

Gode ideer modtages med tak!

mvh Steen, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 14:54

Strips en barnevogns sele fast. Det har vi gjordt her hjemme i højsengen.

Ove
"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4698c8ea$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 14-07-07 21:16

Læg nogle/mange puder ud, hvor barnet evt. falder, så det ikke tager skade.
Efter et par fald hører faldene normalt op. På den måde kan børn
ofte lære at holde sig i det sikre "sengeareal".
Sidenhen er det intet problem at opholde sig i den øverste køje.

--
Mvh. Kurt

Fra : Steen Andersen

Dato : 21-07-07 17:13

"Kurt Nielsen" <no@emails.thank> skrev i en meddelelse

> [...]
> ofte lære at holde sig i det sikre "sengeareal".
> Sidenhen er det intet problem at opholde sig i den øverste køje.

Joe, jeg er stor tilhænger af konsekvens-pædagogik og "learning by doing"
men jeg er nu lidt usikker på om ikke et 8 mdr. gammelt barn måske er liiige
ungt nok til at lære (og forstå) at man ikke skal vælte ud af sengen. Btw
tak for din post
-Steen

Fra : Sten Bo

Dato : 23-07-07 08:15

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:46a23071$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> men jeg er nu lidt usikker på om ikke et 8 mdr. gammelt barn måske er
> liiige ungt nok til at lære (og forstå) at man ikke skal vælte ud af

Hmm det her er vel på planet som med babysvømning eller brændeovnen.

sten

Fra : Steen Andersen

Dato : 21-07-07 17:11

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Strips en barnevogns sele fast. Det har vi gjordt her hjemme i højsengen.

Jae, joe, hun ligger jo i sele i barnevognen når hun sover om dagen, så vi
ville egentlig gerne undgå at hun også skal være spændt fast om natten....
Men tak for dit bidrag

-Steen

Fra : ls

Dato : 15-07-07 22:26

> [...]
> gøre underkøjen egnet til småbørn, der går trods alt et par år til hun kan
> ligge der uden sikkerhedsforanstaltninger.

Vi fjernede vores og placerede en rejsebørneseng (tror jeg det hedder). Da
hun voksede ud af den var hun stor nok til at sove alene.

god fornøjelse

Fra : Steen Andersen

Dato : 21-07-07 17:14

> Vi fjernede vores og placerede en rejsebørneseng (tror jeg det hedder). Da
> hun voksede ud af den var hun stor nok til at sove alene.

Den havde jeg ikke lige tænkt på - jeg er lidt bange for at vores rejseseng
ikke kan være i underkøjen pga vogn-karrossens facon i bunden, men det skal
prøves! Tak for dit bidrag!

-Steen

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 22-07-07 18:58

Steen Andersen wrote:
> [...]
> fruen ikke rigtig tændt på, da hun tror lillesøster vil bruge nettets masker

Nu kan det ikke helt sammenlignes, men vi havde vores den yngste med da
hun var 18mdr.
Vores vogn er med siddegrupper i begge ender og hun sov i enden med
"lang"bord, dvs. et bord der sidder i en skinne i fronten af campingvognen.
Hun lå så på det ene langsæde. Jeg havde lavet en plade som lå under
sædehynden og kunne trækkes ud, på den måde kunne ryglænet placeres
mellem sædehynden og bordpladen og på den måde sikre hende mod at falde
ud. Du har nok ikke en bordplade, men måske kan du få inspiration?

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : June Hartmann

Dato : 31-07-07 08:51

Vi købte en sleepy-bag/sovepose til min søn (som ellers sover uroligt) men
det hjalp! Desuden lagde vi en stor bamse på ydersiden af ham så han skulle
vælte over den for at komme ud - og for en sikkerheds skyld lagde vi puder
neden for køjen - just in case! Men han har ikke faldet ud endnu