Kroatien
Fra : Henning Carlsen

Dato : 11-07-07 12:31

Hej !!!
Vi overvejer at køre til kroatien er der nogen der kan anbefale nogle gode
camping pladser/infomationsider og kan man bruge Euro ???????????????????

hilsen henning

Fra : Brian Lund

Dato : 11-07-07 16:47

> Hej !!!
> Vi overvejer at køre til kroatien er der nogen der kan anbefale nogle gode
> camping pladser/infomationsider og kan man bruge Euro ???????????????????

Der er noget galt med dit keyboard, din spørgsmålstegns-knap sidder fast!

Kroatien er et stort land med en _meget_ lang kystlinie, så det vil måske
hjælpe at skrive hvor langt i vil køre, om det skal være ved havet (det skal
det vel, det er derfor de fleste kører til kroatien?) og hvad i ellers søger
på campingturen, f.eks. natur eller bare varme og lidt vådt at køle af i!

Kroatien har nogle imponerende naturparker som f.eks. Plitvice og Krka men
også nogle smukke kyststrækninger med masser af "middelhavs-stemning".

Kroatien er ikke skiftet til Euroen endnu, men du kan sikkert betale med
euro på de fleste campingpladser, der bruges Kuna for hvilke kursen iøvrigt
ligger meget tæt på 1:1 med den danske krone!

Selv har jeg været ved camping Zelena Laguna, tæt ved Porec i Istrien, det
nordligste Kroatien ved middelhavet:
http://www.plavalaguna.hr/Objekti.asp?ObjectID=239808

En fin og stor plads med alt hvad man kan ønske sig, men også med ulemperne
deraf, meget støj fra de mange gæster.
Iøvrigt er der rigtigt mange rigtigt store pladser lige dér i området!

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 11-07-07 16:53

> [...]
ulemperne
> deraf, meget støj fra de mange gæster.
> Iøvrigt er der rigtigt mange rigtigt store pladser lige dér i området!

Come to think of it, så var det faktisk camping Bijela Uvala vi var på! -
Oprindeligt ville vi have været på den anden men alt var booket ud, men her
er den anden:
http://www.plavalaguna.hr/CampMapsFlash.asp?ObjectID=239809

Brian

Fra : Henning Carlsen

Dato : 11-07-07 18:26

Ja okay Brian en forglemelse, det er det nordlige Kroatien / Istrien vi
tænker at besøge, og som du siger, må det gerne være en rimelig rolig plads

Hilsen Henning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-07-07 19:32

"Henning Carlsen" <dsl271777@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ja okay Brian en forglemelse, det er det nordlige Kroatien / Istrien vi
> tænker at besøge, og som du siger, må det gerne være en rimelig rolig
> plads
>
> Hilsen Henning

Nu nævnte Brian ved en fejl Porec, men vi har så prøvet Lanterna camp 5 km
fra Porec. En meget stor plads.
http://www.camping-adriatic.com/croatia/istria/porec/camping/lanterna
Søg i google på den og du vil se, at mange danske rejsearrangører har ture
til netop denne plads, hvor de udlejer telte og mobilhomes.
Da vi var der vil jeg tro, at 25% var danskere, så hvis man flygter fra dem
er det ikke det rette sted. De fleste bor nok i mobilhomes på stedet.
Men ellers synes jeg faktisk, at det er en glimrende plads. Man kan mere
eller mindre selv bestemme om man vil være i de rolige dele af pladsen eller
de lidt mere urolige. På trods af størrelsen opfattede vi den ikke som
værende støjende, og der var store gode standpladser.
Hvis man gemmer sig ude i den bageste del af pladsen er der absolut roligt
idet pladserne der er noget spredt på grund af klipperne.
Vi boede ca. 150 m fra det store swimmingpoolområde. Rimeligt roligt og
meget centralt til 2 supermarkeder, 3 restauranter, den bedste del af
stranden (som er helt inde i bugten). Men det er stenstrand, så man skal
have badesko på. Dem kan man evt. købe i en af alle boderne, som ligger
forskellige steder på pladsen. En god plads at gå aftentur på. Underholdning
på en af restauranterne hver aften, så man kunne for en stor del holde sig
på pladsen og stadig nyde livet på forskellig måde.

Kurt

Fra : Brian Lund

Dato : 11-07-07 23:41

> Nu nævnte Brian ved en fejl Porec, men vi har så prøvet Lanterna camp 5 km
> fra Porec. En meget stor plads.

Det var skam ikke en fejl, Zelena Laguna og Bijela Uvala ligger lige ved
siden af hinanden, så uanset hvilken en det var, er det stadigvæk i nærheden
af Porec! ;)

> [...]
> Hvis man gemmer sig ude i den bageste del af pladsen er der absolut roligt
> idet pladserne der er noget spredt på grund af klipperne.

Jeg tror det samme gør sig gældende for Bijela Uvala, den er trodsalt ret
stor, vi lå dog 20 meter fra vandet(!) ved en sti der gik langs vandet og
ind til byens diskoteker!

> [...]
> på en af restauranterne hver aften, så man kunne for en stor del holde sig
> på pladsen og stadig nyde livet på forskellig måde.

Jeg tror det er klippe/stenstrand i stort set hele Istrien, desværre! :(

Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-07-07 22:42

> Det var skam ikke en fejl, Zelena Laguna og Bijela Uvala ligger lige ved
> siden af hinanden, så uanset hvilken en det var, er det stadigvæk i
> nærheden
> af Porec! ;)

Min fejl. Jeg forvekslede ovenstående med Bi-Village, som ligger ved Pula,
hvilket jo er lidt fra Porec. Den skulle jfr. kollegaer også være en
glimrende plads.

Kurt

Fra : Skodav'du

Dato : 12-07-07 07:45

Hvordan er det med myg og andet moskito-kræ på den plads? Bør man medbringe
div. olier og cremer og myggeforskrækkere, eller er det unødvendigt??

Lars.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-07-07 22:45

"Skodav'du" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det med myg og andet moskito-kræ på den plads? Bør man
> medbringe div. olier og cremer og myggeforskrækkere, eller er det
> unødvendigt??

Så vidt jeg husker mødte vi ikke en eneste myg - men jeg er også bedst til
at huske det positive
Vi var der i juli, og jeg ville have husket, hvis myggene havde været et
problem, da jeg plejer at være en af de første, som de kaster deres
kærlighed på.
Den stod på bar mave stort set døgnet rundt.

Kurt

Fra : Brian Lund

Dato : 13-07-07 06:49

> [...]
> kærlighed på.
> Den stod på bar mave stort set døgnet rundt.

Jeg husker heller ikke meget til myggene, men der burde da næsten have været
nogen, vandtemperaturen er 20-25 grader om sommeren, så om natten falder
temperaturen sjældent under de 20-25 grader, men de mangler måske noget siv
eller noget at kunne være i fred i...

Brian