Veksling ??
Fra : Hanne Hansen

Dato : 10-07-07 22:01

Vi skal en tur via Berlin til Prag/Tjekkiet og hjem via Stettin i Polen.

Kan jeg få nogle gode råd mht hvilke møntsorter vi skal medbringe/veksle til
hjemmefra ?

Vi medbringer desuden et visa-dankort + et mastercard.

Første tur på kør-selv-ferie udenlands, så vi er lidt usikre.

Hilsen Hanne Hansen

Fra : Dan Andersen

Dato : 11-07-07 07:20

"Hanne Hansen" <hh@ejbynet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi medbringer desuden et visa-dankort + et mastercard.
>
> Første tur på kør-selv-ferie udenlands, så vi er lidt usikre.

Hvis du har Visa/Dankort i Skandiabanken så er hævning i alle automater her
og i udlandet gratis. Både i Tjekkiet og Berlin kan du betale direkte i
butikkerne med dit Visa- eller MasterCard. Hav selvfølgelig lidt kontanter:
EURO i baghånden til småkøb o.lign. Jeg veksler aldrig hjemmefra... Det er
fordyrt og så skal man rende rund med hele feriebudgettet i baglommen..
Brug kortene hvor det overhovedet er muligt - så bliver de trukne beløb også
konverteret til en ordentlig kurs på din konto..

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen

Fra : urlex

Dato : 12-07-07 21:19

On 11 Jul., 09:19, "Dan Andersen" <d...@dbamott.dk> wrote:

> [...]
> Brug kortene hvor det overhovedet er muligt - så bliver de trukne beløb også
> konverteret til en ordentlig kurs på din konto..

Forex sælger kontantvaluta ! og DanskeBank tager ikke mere gebyr !
Pas på i Polen at I ikke får en stak gamle ubrugelige Zloty, de
polakker snyder så vandet driver og får i ikke penge udaf en
vekselautomat uden for banken og bagefter går ind i banken og
reklamere, siger banken det er ikke os der passer og fylder maskinerne
op, en bekendt mistede på den konto 500 DKK cirka.
vh urlex

Fra : Hanne Hansen

Dato : 12-07-07 23:00

Tak for de gode råd. Vi veksler nogle DKK til euro og tager vore to kort
med.

Hanne

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 13-07-07 09:21

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også
> konverteret til en ordentlig kurs på din konto..

Skal I veksle til Zloty (fra både danske kroner eller Euro) i Stettin , så
brug et af de mange små vekselkontorer der ligger spredt over hele byen. De
er åbne 24 timer i døgnet og afmærket med navnet "Kantor". Her er der aldrig
nogen problemer.
Kurt Mogensen