Syv vidundere
Fra : -henrik

Dato : 10-07-07 11:43

Hej allesammen,

Jeg har lige set, at man har kåret nye 'Verdens 7 vidundere'.

Nu er det ikke alle disse vidundere, der umddelbart kan nåes fra DK og
med campingvognen på krogen. Colosseum og Pyramiderne er vist de
nærmeste.

Hvis du skulle vælge 7 vidundere i Europa, som også kan nåes på en
campingferie - hvilke seværdigheder skulle det så være?

Jeg har set Mont Blanc, Colosseum, Afsluitdijk, 'Nattevagten' af
Rembrandt og det Sixtinske Kapel - hvis kunst også skal tælle med..

-henrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-07-07 19:51

-henrik wrote:
> [...]

> Jeg har set Mont Blanc, Colosseum, Afsluitdijk, 'Nattevagten' af
> Rembrandt og det Sixtinske Kapel - hvis kunst også skal tælle med..

Kehlstein, dinosaurmuseum Münchehagen, Pompei, Etna, Samnaun, Deutsche
Musuem (München) er nogle af de ting jer har set, men som jeg gerne vil se
igen...

Kehlsten - Hitlers rede. Samnaun - toldfrit område. Resten taler vist for
sig selv :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-07-07 20:54

-henrik <news@llz.dk> wrote:

>Hvis du skulle vælge 7 vidundere i Europa, som også kan nåes på en
>campingferie - hvilke seværdigheder skulle det så være?

Et enkelt bidrag: Kirkeporten (Skarsvåg, Magerøya, Norge)

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Allan Gensch

Dato : 12-07-07 12:05

Mont saint Michel er også værd at se

Fra : -henrik

Dato : 15-07-07 17:28

Thu, 12 Jul 2007 13:05:00 +0200, tastede: "Allan Gensch"
<arg@vip.cybercity.dk> bl.a.:

>Mont saint Michel er også værd at se

God idé! Vi overvejede faktisk Mont St. Michel sidste år, da vi havde
lejet en camper.

I år har vi tre uger i august og vil vente til der foreligger en
ordentlig vejrudsigt førend, vi bestemmer os hvilken retning vogntoget
skal vende..

-henrik

Fra : Bent Olsen

Dato : 15-07-07 21:24

> [...]
>
> I år har vi tre uger i august og vil vente til der foreligger en
> ordentlig vejrudsigt førend, vi bestemmer os hvilken retning vogntoget

Mont saint Michel er absolut en oplevelse, og husk at tage Cancale og spise
østers når du er i nærheden.Skaldyrsrestauranterne på havnefronten er også
en oplevelse