Toilet erfaringer ønskes.
Fra : Jens Andersen

Dato : 09-07-07 20:13

Vi har haft campingvogn siden sidste år, uden at bruge
vort Thetford C4 cassette toilet.
Vi vil forsøge os i denne sæson.
Har I nogle gode råd til brug af toilettet? Hvordan bruger
I andre det? (det behøver ikke være en grundig
beskrivelse.
Bruger I det til stort og småt. Om dagen eller kun natten.
Hvilke toilet midler er bedst. Thetfords skulle ikke
være det bedste, har vi hørt.
Jeg forestiller mig at vi kun bruger vores til småt.
Skal man spare på papiret?
Er det ikke svært at tømme en beholder med papir mm.?

--
Mvh. Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-07-07 21:58

"Jens Andersen" <jens@ingenmails.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg forestiller mig at vi kun bruger vores til småt.
> Skal man spare på papiret?
> Er det ikke svært at tømme en beholder med papir mm.?

Vi bruger kun vores til småt, men det er jo en personlig beslutning.
Vi bruger Thetford Aqua Rinse og er godt tilfredse, men om det kan fåes
noget bedre skal jeg lade være usagt, da vi aldrig har brugt andet.
Det røde til skylletanken og det grønne til opsamlingstanken.
Hos campingforhandlerne kan man købe noget specielt toiletpapir, som meget
let lader sig opløse i vand. Det koster noget mere end almindeligt, men vi
synes, at det er pengene værd, da der ellers godt kan blive lidt klumpet i
opsamlingstanken, så man må skylle flere gange for at få det hele ud.
Bor du i nærhed af Køge har Hobby forhandleren der p.t. tilbud på 1,5 liter
af både den røde og grønne Thetford og 4 ruller papir, for vist nok 175 kr.
for det hele. Det er noget under normalprisen.
Der er iøvrigt en brugsanvisning til dit toilet her:
http://www.kamafritid.se/pdf/Thetford_Toalett_C2_C3_C4.pdf
Ca. ved side 12 står der noget på dansk.

God vind! (Det hører også under småt )

Kurt

Fra : Sten Bo

Dato : 16-07-07 18:37

,

> God vind! (Det hører også under småt )
>
> Kurt

Selvfølgelig.

Om end disse vise ord aldrig må glemmes.

"Courage is not knowing if it's a turd or a fart, but letting it rip
anyway".

Og det er nævnt som det mest hadede af kvinder om mænd - der, endda
offentligt, 98,9% indrømmer, at der en gang i mellem går luft - mens kun
2,3
% kvinder overhovedet nogensinde har lettet sig og så kun ganske privat.

Kilde google, der ved alt. ((-:

Og det er måske årsagen til denne lille hændelse.

http://www.tennessean.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061205/NEWS01/612050361

Man har i Australien udviklet en vaccine mod matandannede bakterier hos får
og kvæg og i New Zealand beskatter man "udledningerne".

Fra : Gamle

Dato : 11-07-07 13:25

Jens Andersen wrote:
snip

> Hvilke toilet midler er bedst. Thetfords skulle ikke
> være det bedste, har vi hørt.

Hej.

Brug Thetford blue. Det bruges til busser og er meget drøjt. Fjerner grim
lugt langt bedre end den grønne.
Kan f.eks. købes hér http://www.hks-camping.dk/default.asp?lang=da på side
2 under toilet og toiletartikler.
Vi brugte udelukkende det de sidste 5 år vi camperede. Nul lugt i
toiletrummet.
Det blev brugt til stort og småt om natten, både sommer og vinter.

Mvh.
Torben

Fra : Søren Faarborg

Dato : 11-07-07 22:11

Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

> Brug Thetford blue. Det bruges til busser og er meget drøjt. Fjerner
> grim lugt langt bedre end den grønne.

Eller brug Ren Fritid klosetvæske
http://www.teltimport.dk/ren_fritid.html

Den er vi gået over til efter Thetford blå eller grøn.
Virker, efter vores mening, ligeså godt og er biologisk nedbrydelig.

/Søren

Fra : Bent Hansen

Dato : 13-07-07 23:42

Vi bruger toilettet i vores autocamper til både stort og småt, og det
fungerer perfekt.
Vi bruger toiletpapir fra campingforhandleren og klosetvæske fra Matas, 2
liter koster 45 kr., vi brugte tidligere det dyre fra Thetford, det er fuldt
på højde med de dyre væsker (det er det man bruger i kolonihaver) så hvorfor
betale overpris!!

Bent