Bruge visadankort i Tyskland ??
Fra : Bob :-\)

Dato : 07-07-07 16:19

Hej

Vi skal en tur til grænsen nu her med Hobby`en , kan visa dankort bruges i
de fleste foretninger der ( i Flensborg / Süderlugum) ??

Grunden til jeg spørger er pga, da vi sidst var i Norge kunne vi ikke bruge
Visa i f.eks biltema
og ikke i alle supermarkeder osv.

Venlig hilsen Robert

God Weekend

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-07-07 16:23

Bob wrote:
> Hej

> Vi skal en tur til grænsen nu her med Hobby`en , kan visa dankort
> bruges i de fleste foretninger der ( i Flensborg / Süderlugum) ??

Du kan bruge dankortet de fleste steder. Det er danskerne de lever af ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : drm

Dato : 07-07-07 17:17

Du kan sagtens bruge Visa - man skal dog betale gebyr hos "købmændede" i
Harrislee - hos Fleggaard 2,3% af beløbet. Det er sikkert det sammen hos de
andre.

mvh
Dorthe

"Bob " <HUSKATSLETDETTEHERMEDSTORTmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:O9Oji.46$mO6.8@news.get2net.dk...

Fra : ShutEye

Dato : 07-07-07 23:21

> Du kan sagtens bruge Visa - man skal dog betale gebyr hos "købmændede" i
> Harrislee - hos Fleggaard 2,3% af beløbet. Det er sikkert det sammen hos
> de andre.

Er det ikke i modstrid med reglerne for handel med Visa i butikker?
Mener at det kun er banker (hæveautomater) der kan kræve gebyr?
Mener du gebyr på Dankort?

Fra : claus b.p.

Dato : 07-07-07 23:58

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Er det ikke i modstrid med reglerne for handel med Visa i butikker?
> Mener at det kun er banker (hæveautomater) der kan kræve gebyr?
> Mener du gebyr på Dankort?

Der er kun regler for Dankortet i Danmark, så de kan gøre hvad de vil i
Tyskland.

Hos Fleggaard har jeg lige betalt 20kr, det er ihvertfald ikke 2,3%. Men det
er principielt noget fusk.
I Scandlines Bordershop i Puttgarten er der intet gebyr på Dankort.

Bortset fra det, kan man benytte Visa de fleste steder i Europa og Asien,
blot ikke hos visse McDonalds i Tyskland, et enkelt supermarked eller to i
Holland, og mange steder i Østrig..
Der er så iøvrigt betydelig bedre service over for udelandske kunder end man
yder hos forretninger i Danmark, for der er ikke mange der tager andet end
Dankort. Og det er der ikke mange udlændinge der har.

/Claus

Fra : ShutEye

Dato : 08-07-07 08:38

> Der er kun regler for Dankortet i Danmark, så de kan gøre hvad de vil i
> Tyskland.

Nu var det også udtalelsen om gebyr på køb med Visa.

Fra : Brian Lund

Dato : 08-07-07 13:27

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er principielt noget fusk.
> I Scandlines Bordershop i Puttgarten er der intet gebyr på Dankort.

Så vidt jeg husker så tager de gebyr hvis man bruger dankort hos fleggård,
ikke for VISA, problemet for os danskere er at vi næsten allesammen har
dankort og så kan de tillade sig at tage gebyret...

Brian

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 08-07-07 15:44

hejsa

>Er det ikke i modstrid med reglerne for handel med Visa i butikker?
>Mener at det kun er banker (hæveautomater) der kan kræve gebyr?

Nej det er det ikke, de må gerne opkræve gebyr på udenlandske kort,

Og de må vi faktisk også i Danmark - men kort udstedet i DK skal være
gebyrfrir ved betaling i DK

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 07-07-07 21:06

> [...]
>
> Vi skal en tur til grænsen nu her med Hobby`en , kan visa dankort bruges i
> de fleste foretninger der ( i Flensborg / Süderlugum) ??

Hvis det er grænsehandelsbutikkerne du mener kan du bruge danske kontanter.
I de normale tyske butikker kan du bruge Visa i de fleste.
--
Henning

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 08-07-07 10:47

"Bob "skrev
> Vi skal en tur til grænsen nu her med Hobby`en , kan visa dankort bruges i
> de fleste foretninger der ( i Flensborg / Süderlugum) ??

Hej Bob.

I de fleste store indkøbscentre kan du betale direkte med dankort, dog skal
du være opmærksom på at de forlange et gebyr på 1,2%. De har
dankortautomater stående og er ligeglade med at du også har et visa kort.
Folk fra Sverige, Norge og andre steder med visakort kommer af med et gebyr
på 2,3%.

Men under alle omstændigheder er det billigst at have danske kroner med i
lommen når du handler de omtalte steder, og du kan betale med dansk mønt i
stort set alle forretninger i Flensborg og omegn.

Mvh Tommy T - Odense

Fra : drm

Dato : 08-07-07 11:12

Jeg handlede hos Fleggaard i torsdags og så skiltet vedrørende betaling med
Visa, og 2,3% var fremhævet. Det er muligt, at det er en anden procentsats
for danske Visakort - jeg nærlæste det ikke, for jeg havde kontanter med.

Mvh
Dorthe

"Tommy T - Odense" <tommy[bindestreg]t@webspeed(dot)dk> skrev i en
meddelelse news:4690b26c$0$2711$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Bob :-\)

Dato : 08-07-07 23:21

> [...]
> de fleste foretninger der ( i Flensborg / Süderlugum) ??
>
> Grunden til jeg spørger er pga, da vi sidst var i Norge kunne vi ikke

-----------------------------

Tak for alle svarene , så jeg har bestemt mig for at hæve danske kontanter
med til grænsebutikkerne pga evt gebyr, og have visa i tilfælde vi
havner et sted hvor de ikke kender til danske mønter

Fra : Bob :-\)

Dato : 14-07-07 15:54

> [...]
> de fleste foretninger der ( i Flensborg / Süderlugum) ??
>
> Grunden til jeg spørger er pga, da vi sidst var i Norge kunne vi ikke

Hej Så er vi hjemme igen , vil lige følge op på det er rigtigt at man kan
risikere at komme til at betale 1.2 %
i gebyr i diverse butikker .. Så det er en god ide at have hævet kontanter
til de store indkøb på forhånd

God Weekend

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 21:02

Ja, det løber jo hurtigt op i en mindre formue med de gebyrer.
Tænk hvis man handler for 10.000 kr. så skal man af med 120 i gebyr.
Husk iøvrigt at det jo ikke er alle der giver samme kurs som banken, når man
betaler med udenlandske penge...

Mvh. Per.

Fra : KHH

Dato : 16-07-07 22:15

Når jeg kører igennem tyskland, Tjekkiet til Ungarn, bruger jeg altid VISA
til betaling af brændstof.

Men gebyrhysteriet er da der, det er jo omkostninger i forbindelse med
overførsler fra kontoen, og som bekendt, gør ingen noget gratis.