Begynderinfo - overvejer køb af combi camp~
Fra : Kent

Dato : 05-07-07 19:16

Hej

Vi er et yngre par, der overvejer at købe en brugt combi camp
til under 10.000 kr. Vi har nogle begynder-spørgsmål, vi håber
I vil/kan hjælpe os med

1. Koster det noget i vægtafgift eller lignende at eje en Combi Camp?

2. Hvor tit skal en Combi Camp synes - og hvor meget koster det?

3. Er det alle Combi Camps, der kan synes til 100 km/timen udenfor
DK's grænser?

4. Virker denne ikke til at være for dyr - årgangen taget i betragtning:
http://tinyurl.com/2jo7ou

Tak!

Kent.

Fra : Jacob Madsen

Dato : 05-07-07 20:12

1. nej
2. ved ejerskifte, ellers ikke
3. det ved jeg ikke, men da den er uden bremser (de fleste i hvert fald)
tror jeg svaret er nej.
4. Den er alt for dyr. Jeg har lige købt en magen til, samme årgang og stand
til kr. 6000 - den kan du få for 8500 hvis du er hurtig - nå spøg til
side. Den skal ikke koste mere end 5000-7500 kr afhængig af stand. Det er
kun fordi det er højsæson, at de evt. sælges til de priser - den er 21 år
gammel!!

Men det er en genial ting og et rigtig godt alternativ til en stor og
uhåndterlig campingvogn.

Hilsen jacob

Fra : Kent

Dato : 05-07-07 20:46

"Jacob Madsen" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er 21 år gammel!!
>
> Men det er en genial ting og et rigtig godt alternativ til en stor og

Tak for hjælpen

Hvor købte du din Combi Camp? Kunne vi finde én med en ordentlig
køkkendel og god stand til 6000,- kr., ville vi nok slå til med det samme.

Et bestemt mærke/model, du kan anbefale os - i de ældre årgange?

Kent.

Fra : Jacob Madsen

Dato : 06-07-07 08:51

Hej Kent

Camplet GLX er den jeg har købt. Går også under navnet Camping Nissen.
Camplet er smartere end Combi Camp i de gamle årgange. Den er hurtigere at
slå op og jeg synes indretningen er rigtig god. Jeg købte min via
guloggratis.dk eller var det dba.dk - der var i hvert fald en del til salg i
sidste uge. Men du skal nok være hurtig - det er jo lige tiden.

Her er et par du kan kigge på :

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50674485

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50334059

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50446329 den her må du
kunne forhandle om

God jagt

Fra : Torben

Dato : 06-07-07 10:22

"Jacob Madsen" <nogen@microsoft.dk> wrote in message
> [...]
> Camplet er smartere end Combi Camp i de gamle årgange. Den er hurtigere at
> slå op og jeg synes indretningen er rigtig god.

Er en CampLet ikke stadigvæk lettere / hurtigere at slå op?

mvh
Torben

Fra : Kent

Dato : 06-07-07 13:56

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jacob Madsen" <nogen@microsoft.dk> wrote in message

> Er en CampLet ikke stadigvæk lettere / hurtigere at slå op?
>
> mvh
> Torben

Du mener vel : ".... er en Combi Camp ikke hurtigere at slå op", ikke?
Og jo, det er den. Meget hurtigere.

Vi vil ikke have Camp Let.

Kent

Fra : Kent

Dato : 06-07-07 13:55

> [...]
> guloggratis.dk eller var det dba.dk - der var i hvert fald en del til salg
> i sidste uge. Men du skal nok være hurtig - det er jo lige tiden.

Tak for informationen, men vi skal ikke have camplet. Vi vil kunne
slå teltet hurtigt op på fx en tysk rasteplads, og det kan vi
ikke med en camplet. En Combi Camp er sagen.

Er du klar over, at det var en Combi Camp, jeg havde et link
til i mit indlæg - og så sammenlignede du den med din egen -
som jeg nu hører er en Camp LET!!! Du kan da slet ikke sammenligne
prisen på de to.

Tak for kaffe!

Kent.
Kent.

Fra : Jacob

Dato : 06-07-07 14:22

UNDSKYLD

Og tak for smøren og den gode tone du lægger for dagen.

Jeg skrev camplet i mit første indlæg, så du kunne jo bare have læst hvad
jeg skrev.

Men hvis du gerne vil have en Combi Camp så okay, da. Den er også rigtig
smart - når jeg mener en camplet er hurtigere at slå så er det fordi, vi er
nogle som gerne vil have familien med. Og så skal der et fortelt til en CC.
og det tager tid!!!

Og så bryder jeg mig ikke om cc´s klodsede 70´er look. De nye Venezia
modeller er fede - men 50-60000 for en teltvogn - så er den også betalt.

God ferie alligevel - hilsen jacob

Fra : Torben

Dato : 06-07-07 16:35

"Jacob" <j@mail.dk> wrote in message

> Og så bryder jeg mig ikke om cc´s klodsede 70´er look. De nye Venezia
> modeller er fede - men 50-60000 for en teltvogn - så er den også betalt.

Vi gav 43.000 for tre år siden inkl. alt hvad hjertet begærer af udstyr. Den
var på det tidspunkt ét år gammel, og havde kun været brugt 14 dage i
regnvejr. Konen til ham vi købte den af skulle ALDRIG mere på camping

> God ferie alligevel - hilsen jacob

Ja, god ferie til alle!

mvh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-07-07 16:24

Kent wrote:

> Tak for informationen, men vi skal ikke have camplet. Vi vil kunne
> slå teltet hurtigt op på fx en tysk rasteplads, og det kan vi
> ikke med en camplet. En Combi Camp er sagen.

Du skal kun slå et telt op på en tysk rasteplads hvis du vil have en bøde ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 08-07-07 11:27

> Du skal kun slå et telt op på en tysk rasteplads hvis du vil have en bøde
> ..
>
> --
> Per, Esbjerg

Fint - det gør jeg så

Kent.

Fra : Sten Bo

Dato : 06-07-07 13:09

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

,

> [...]
> køkkendel og god stand til 6000,- kr., ville vi nok slå til med det samme.
>
> Et bestemt mærke/model, du kan anbefale os - i de ældre årgange?

Man kan ud over de andre muligheder nævnt finde genbrugs CC ting hos

Ejgil Rasmussen
Nordgårdsvej 1
4571 Grevinge
Tlf. & Fax 59 65 95 32

Ikke en butik men kram i 3 lader.

Tjek ham lige. Der er måske også en ok vogn eller to til rimelig pris.

Spændende at besøge - har også andre ting. US biler f.eks.

Fordelen ved CC er den klassiske at der er hævet gulv og lille forrum foran
sengene.

Ikke til at kimse af netop nu. Vi fik 52 mm her i går og snart 10 i dag.

ER man kun 2 er Easytypen bagklapperen måske at foretrække. Fylder mindst
ved enkeltovernatninger på vej nedover. Og så ville vi nok anskaffe en
cadac eller cramer gasgrill, sidste er nok mest alsidig og omvendt steger
man vel rigtig på cadacen.
Religion.

I grundudgaven uden forteltet sat er CC hurtigst.

Fra : Sten Bo

Dato : 06-07-07 12:48

> [...]
> DK's grænser?
>
> 4. Virker denne ikke til at være for dyr - årgangen taget i betragtning:

Pris?:

Søg årgangen i den blå. Men obs på tilbehøret f.eks anneks bremser osv.

Og så er standen helt afgørende. Nogle er som nye - og andre et muggent
jordslået lokum.
Jeg fatter simpelthen ikke at folk kan byde uden at se og ikke mindst snuse
til vognen. Ikke at kritisere her, kender ikke vognen, men folk er dybt
forskellige. Hvad er betingelserne i auktionen - kan man springe hvis varen
ikke lever op til forventet?

Her er en forhandlersøgning på teltvogne fra 82 - 90

http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/Default.asp?fabrikat=0&entityType=3&Kategori=0&minPrice=&maxPrice=&minWeight=0&maxWeight=7000&minTotalWeight=0&maxTotalWeight=10000&minYear=1982&maxYear=1990&postnummerMin=0&postnummerMax=0&SalesGuid=0&runsearch=True

Syn:
Vognene skal omregistreres ved ejerskifte og i forbindelse med det kun
synes som i de gamle bilregler. 5 år. så 2 år til vognen er 10 og derefter
gælder synet i ved salg i et år.
Vognen er ikke under periodisk syn. Priser er muligvis forskellige tjek
synshallerne - og der er rabat nogle steder hvis du er med i f.eks DCU.

Omregistreringen på motorkontoret koster 380 og skal du ha nummerplade
koster den også. kik her
http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/motorkontorer/

Tempo 100
Nej.

Du kan godt finde en med bremser, men der skal også være støddæmpere og så
skal CCen mig bekendt være fra 2002 eller senere.

Camp-letter kan almindeligvis ikke monteres med dæmpere. Men det er muligt
at undervognen der lige er indført med Safari er forberedt. Så i et andet
forum at man i så fald skal kontakte Camp-let.
Mener set andet sted at dæmpermuligheden skal stå i typebeskrivelsen for
akslen. (Set om en CV der blev afvist pga. det).

Du kan dog 30% reglen. syne og køre tempo 100 hvis anhængeren feks vejer tot
500 og din bil 1666 kg. Søg på betingelserne på nettet eller her i gr. Og
spør konkret på din anhænger hos synsstedet, FDM Applaus eller Hedensted.

Fra : Sten Bo

Dato : 06-07-07 13:37

,

> Omregistreringen på motorkontoret koster 380 og skal du ha nummerplade
> koster den også. kik her
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/motorkontorer/

Her var det
http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/betaling/betaling.htm

Sku lige se om det var steget. Hamper pris for en nr plade. hvis det passer
på en trailerplade. Kr. 590.

Om det med omregistrering er vi engang blevet "jagtet", fik bødetrussel af
Lyngby politi hvis vi ikke fjernede en Camp let fra parkeret til gene på
offentlig vej inde på Østerbro.
Det var vist 4 år siden vi solgte og vi havde kvittering - men det havde
mellemliggende 2 andre ejere ikke - og værre. Man ku ikke huske hvad sidste
køber hed. Godt der ikke var en stribe parkeringsbøder. Men det var
vel lidt nabokrig. Ellers var det ganske morsomt for den ene ejer var
temmelig kendt byrådspolitikker der måtte love, at kaste sig til kbh efter
vraget og skaffe sig af med det. Jeg spurgte ikke til det senere - men vi
fik et par pils da lejligheden bød sig. Hvorfor være flink over for vidt
fremmede? Tja...

Man kan jo gemme en kopi af attesten og tjekke på motorkontoret om der er
omregistreret.
Hvis ikke skal der bare meldes "stjålet". Så køre det.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-07-07 13:46

Sten Bo wrote:

> Du kan dog 30% reglen. syne og køre tempo 100 hvis anhængeren feks
> vejer tot 500 og din bil 1666 kg. Søg på betingelserne på nettet
> eller her i gr.

Den regel har jeg godt nok aldrig hørt om?

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 06-07-07 17:22

> Den regel har jeg godt nok aldrig hørt om?
>
> --
> Per, Esbjerg

Hej Per

Jo den er go nok. Her er det på tysk http://www.tuev-nord.de/23590.asp -

Det var Jørgen L der engang kom med den. (-: Og for øvrigt fik gjort
opmærksom på, at de 3500 kg. altså var grænsen på den trækkende. Ikke hele
trækket som der ellers har stået så mange steder

Fra : Karsten Lindberg

Dato : 02-08-07 01:15

Vi har en årg. 1988 til salg for 5.500 dkr. - er det noget ?

Karsten Lindberg
Hadsten
22832320