Korteste vej til varme og sol?
Fra : Torben

Dato : 02-07-07 11:05

Hej,

måske et dumt spørgsmål:

Vi er to voksne og to børn (2 og 5 år) der kun har camperet i Danmark
(hvilket vi har gjort med største velbehag de sidste par år). Vi har en ny
combi-camp, og havde egentlig planlagt årets ferie i DK. Men jeg er allerede
træt af vejret, og tænker kun på at komme ud i solen og til vandet. Vi har
ferie i uge 29, 30 & 31.

Så hvad er den korteste tur ned i varmen?

mvh
Torben

Fra : Per W.

Dato : 02-07-07 11:47

> Så hvad er den korteste tur ned i varmen?

Det kommer da an på hvor I vil hen (og hvor I kommer fra).

Det kunne være Italien (Lidoen ved Venedig eller Garda Søen) eller Kroatien.

Der er vel 1500 KM. Det kan være mange km for børn, men sørg for at have
noget nyt legetøj med til dem. Køb evt. et DVD til bagsedet i bilen og nogle
nye film de ikke har set, så går det også.

Det vil sige 2 dages kørsel hver vej. Nu skriver du at du kører med CC, så I
stedet for at slå dem op for en overnatning i Tyskland (evt. i regnvejrr),
kunne I overnatte på noget Zimmerfrei undervejs og dermed have mere tid til
at kører.

God tur

Per

Fra : MetroHenrik

Dato : 02-07-07 13:18

"Per W." <internet_fjerndette@wolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I stedet for at slå dem op for en overnatning i Tyskland (evt. i
> regnvejrr), kunne I overnatte på noget Zimmerfrei undervejs og dermed have

Og hvormeget i vil betale.
Jo længere mod øst jo billigere.

Vi har camperet i Ungarn og Kroatien, Ungarn ligge lidt for nordligt, vi
havde for år tilbage 10 dage i regnvejr ved Balaton. (Men den danske sommer
regnede også væk det år.)
i år bliver det på en plads 40 Km fra den Serbiske grænse. For tiden er det
sol og 28-35 grader på pladsen.
Så turen, kommer genne Tyskland, Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn og Serbien.
Ved ikke hvormange KM det er, men turen starter som bekendt i indkørslen.

Henrik

Fra : Torben

Dato : 02-07-07 13:48

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> wrote in message

> Og hvormeget i vil betale.
> Jo længere mod øst jo billigere.

Ferie må gerne koste lidt, men jeg elsker da besparelser!

> [...]
> Ved ikke hvormange KM det er, men turen starter som bekendt i indkørslen.

Ja OK - er det sådan at vi kan vente til sidste øjeblik med at bestille,
eller skal vi allerede beslutte os nu?

mvh
Torben

Fra : MetroHenrik

Dato : 03-07-07 14:26

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ferie må gerne koste lidt, men jeg elsker da besparelser!

> Ja OK - er det sådan at vi kan vente til sidste øjeblik med at bestille,

Arhhh.
jeg hader at bestille noget. )

Vi har ikke reserveret på forhånd denne gang, ikke engang færgen fra Rødby.
Sidst jeg bestilte 12 dage, ville vi rejse videre efter 6 dage.
(Øsregnvejr). Det kunne vi skam godt få lov til bare vi betalte.

Denne gang prøver vi "lykken"..
Henrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-07 08:53

MetroHenrik wrote:

> Vi har ikke reserveret på forhånd denne gang, ikke engang færgen fra
> Rødby. Sidst jeg bestilte 12 dage, ville vi rejse videre efter 6 dage.
> (Øsregnvejr). Det kunne vi skam godt få lov til bare vi betalte.

Diverse campingskribenter reklamerer med at camping er at kunne drage derhen
hvor man gerne vil være og rejse videre, hvis man er utilfreds.

De glemmer bare at fortælle at det i de fleste tilfælde i højsæsonen koster
kassen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Torben

Dato : 04-07-07 12:40

> Arhhh.
> jeg hader at bestille noget. )

Hmm, jeg vil gerne planlægge den slags, specielt når det nu er første gang
at vi drager afsted.

Har faktisk kig på denne:
http://www.camping-bellaitalia.it/

Er der nohen af Jer der har erfaring med den plads?

mvh
Torben

Fra : MetroHenrik

Dato : 04-07-07 12:49

> [...]
>
> Har faktisk kig på denne:
> http://www.camping-bellaitalia.it/
>
> Er der nohen af Jer der har erfaring med den plads?

Vi var på denne plads i 94, hvilket er lææænge siden.
Fin fin plads, men nu havde vi dengang lejet et mobilhome på pladsen.
Og så ligger Gardaland ikke langt derfra.

Henrik

Fra : b. james

Dato : 04-07-07 17:58

> http://www.camping-bellaitalia.it/
>
> Er der nohen af Jer der har erfaring med den plads?

Vi var der i 2005. (Starten af juni). Syntes den var rigtig god. Gode
toiletforhold, fint badeland, dejlig beliggenhed, god for børn og til at
komme til for penge.

Som minuser kan nævnes at den er MEGET stor, og jeg kan forestille mig at
den er proppet i højsæsonen. Tillige ligger den i den (efter min mening)
kedelige ende af Gardasøen, men det er jo en smagssag.

Konklusion: Kan bestemt anbefales, men vi tager en mindre næste gang...

Fra : Torben

Dato : 04-07-07 18:42

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> wrote in message

> Arhhh.
> jeg hader at bestille noget. )

Hmm nu viser det sig at vi har noget familie der skal til Camping Del Garda
(http://www.campingdelgarda.eu/) i samme tidsrum som vi ønsker at tage
afsted. Så jeg ringer fluks derned for at booke fra d. 15. juli - men den
venlige dame siger, at der er for sent at booke. For SENT?

Hun anbefalede at vi blot kiggede ind forbi ;-(

Er det virkelig vilkårende på nuværende tidspunkt?

mvh
Torben

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-07-07 22:26

Torben wrote:
> [...]
>
> Hun anbefalede at vi blot kiggede ind forbi ;-(
>
> Er det virkelig vilkårende på nuværende tidspunkt?

Vi har ligget på en plads på Lidoen ved Venedig de sidste par år og
sidste chance for at reservere til højsæsonen var sidst i januar !!!
Men de havde stadig masser af pladser der ikke kunne reserveres.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Torben

Dato : 05-07-07 06:55

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> wrote in message

> Vi har ligget på en plads på Lidoen ved Venedig de sidste par år og sidste
> chance for at reservere til højsæsonen var sidst i januar !!!
> Men de havde stadig masser af pladser der ikke kunne reserveres.

Hmm, jeg tror sgu at vi tager chancen..

mvh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-07-07 01:32

Torben wrote:

> Hmm, jeg tror sgu at vi tager chancen..

Italienerne holder først ferie sidst i august, så sker der noget på
campingpladserne ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-07-07 12:08

Per Henneberg Kristensen skrev i
468d8d92$0$93825$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:

> Italienerne holder først ferie sidst i august, så sker der noget på
> campingpladserne ;)

Vi oplevede i sidste uge ikke at kunne få en plads i Passignano Sul
Trasimeno - ikke én italiener men en uhyre mængde hollændere.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-07 22:44

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hun anbefalede at vi blot kiggede ind forbi ;-(
>
> Er det virkelig vilkårende på nuværende tidspunkt?

Det kan det sagtens være - der er tryk på de italienske pladser.
Prøv evt. om du kan omgå det ved at lave en reservation via email
https://gardalake.securesites.com/campingdelgarda/reservation/index.php

Kurt

Fra : Torben

Dato : 02-07-07 13:46

"Per W." <internet_fjerndette@wolfsdorf.dk> wrote in message

> Det kommer da an på hvor I vil hen (og hvor I kommer fra).

Vi er fra Sønderborg (så vi er allerede langt mod syd

> Det kunne være Italien (Lidoen ved Venedig eller Garda Søen) eller
> Kroatien.

Ja OK!

> Der er vel 1500 KM. Det kan være mange km for børn, men sørg for at have
> noget nyt legetøj med til dem. Køb evt. et DVD til bagsedet i bilen og
> nogle nye film de ikke har set, så går det også.

DVD har vi allerede købt

> [...]
> I stedet for at slå dem op for en overnatning i Tyskland (evt. i
> regnvejrr), kunne I overnatte på noget Zimmerfrei undervejs og dermed have

God idé!

> God tur

Takker!

mvh
Torben

Fra : Ejvind Munk Jensen

Dato : 02-07-07 19:29

Du kan evet. se på www.gladferie.dk - jeg ved der er 1 plads tilbage -
ugerne 29-30-31

Fra : Anette

Dato : 02-07-07 23:49

Torben wrote:

> Så hvad er den korteste tur ned i varmen?

For os - også da vi havde små børn, var det Sydfrankrig, ved Cannes - og den
tur kan så små børn sagtens klare. Vi gjorde det til en sport dengang at
læse historier for hinanden - noget vi af og til dyrker endnu, selvom
ungerne ikke er med længere De hørte også historier på lydbånd og vi
legede Hvem kan tælle flest røde biler, flest slotte os.v.
Ellers masser af stop om dagen, tag tiden til at kigge på et flot bjerg,
find et supermarked, gå en tur i en smuk park o.s.v. - og lange stræk om
natten. Huske det er ferie fra man starten bilen hjemmefra, så stop når der
er noget rart og helst inden krisen sætter ind på bagsædet
Var det idag ville vi nok vælge en nøk længere sydpå, ned over den spanske
grænse til byen Roses.( vi plejer at kunne køre derned på ca 2 døgn)
Der er gode, ikke særligt dyre campingpladser så tæt på byen at også små ben
kan holde ud at gå ned til strandpromenaden flere gange om dagen. Masser af
butikker, restauranter, lækker strand med lav vand meget langt ud, masser at
liv og aktiviteter for både børn og voksne.

/ Anette