K : / Søges / ?? : Stabilisator
Fra : Bob :-\)

Dato : 01-07-07 22:21

Stabilisator købes som brugt
eller søges som ny (Evt link til en billig på nettet), til en Hobby Classic
455 1996 stablisator .
gerne hurtigs muligt da vi skal på ferie i uge 28

p.s hvad er jeres mening om brug af stabilisator ? er det en nødvending på
en sådan størrelse vogn
(900kg egenvægt / total 1200)?
vores bil er en fiat marea jtd (1250kg egenvægt / total 1300)

Hilsen Robert

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-07-07 23:16

"Bob " <HUSKATSLETDETTEHERMEDSTORTmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:zUUhi.62$jg.56@news.get2net.dk...
> [...]
> en sådan størrelse vogn
> (900kg egenvægt / total 1200)?
> vores bil er en fiat marea jtd (1250kg egenvægt / total 1300)

I går var der en i rette gruppe dk.marked.privat.camping som spurgte om det
samme. Jeg gav ham følgende link:
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?taxShowAllInOneCategory=0&taxShowAllCategories=0&Niveau=&OldNiveau=&SektionId=25&KategoriId=6&rubrikId=52300&Annoncetype=2&Sortering=1&Sortsearch=1&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&HashId=&partner=&PartnerMyRefererId=&BilledVisning=0&navValsFound=&CurPage=1&navSearchWords=&Fritekst=alko&searchRange=rub&searchScope=rub&RegionId=0&PrisFra=0&PrisTil=9999999&AntalDage=0&Forhandler=0&x=0&y=0

Jeg kørte uden stabilisator i 25 år og var egentlig godt tilfreds. Da jeg
endelig tog mig sammen til at købe en bare for at prøve det, opdagede jeg
hvor mange vug og nik jeg kunne have sparet i de 25 år.
Jeg vil aldrig mere have en cv uden stabilisator, da det simpelthen gør
glæden ved at have den cv hængende bagefter tifold større.

Kurt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-07-07 23:19

>Jeg vil aldrig mere have en cv uden stabilisator, da det simpelthen gør
>glæden ved at have den cv hængende bagefter tifold større.

Hvad er det helt præcist sådan en gør?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : The_Big_Dane

Dato : 02-07-07 18:16

> Hvad er det helt præcist sådan en gør?
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk
Kort fortalt,bliver træktøjet på CVën strammet fastere ind på kuglen på
anhængertrækket,så svingninger bliver dæmpet......
Det foregår normalt med nogle bremseklodsagtige bakker,der spændes ind mod
kuglen.....
Hvis man skal bruge stabilisator,er det en dødssynd at smøre kuglen,på
bilen,da hele fidusen derved forsvinder...

God Sommer.....hvis vi da får nogen....

--
Henning Holm

allig8or125@hotmail.com

"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-07 21:38

> [...]
>Hvis man skal bruge stabilisator,er det en dødssynd at smøre kuglen,på
>bilen,da hele fidusen derved forsvinder...

Åh er det bare det? Troede det var noget fiks-fakserier med bremserne
og alt muligt.

Kunne være man skulle kigge på en stabilisator så når der skal handles
vogn.. har aldrig kørt med anordningen så aner ikke hvad jeg går glip
af

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-07 16:44

Kurt B. Andersen wrote:

> Jeg kørte uden stabilisator i 25 år og var egentlig godt tilfreds. Da
> jeg endelig tog mig sammen til at købe en bare for at prøve det,
> opdagede jeg hvor mange vug og nik jeg kunne have sparet i de 25 år.

Monterede du stabilisatoren på en campingvogn du kendte, eller købte du ny
(brugt) campingvogn med stabilisator?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-07 22:37

> Monterede du stabilisatoren på en campingvogn du kendte, eller købte du ny
> (brugt) campingvogn med stabilisator?
>
> --
> Per, Esbjerg

Jeg købte en brugt stabilisator og monterede på en vogn jeg kendte, så
derfor er jeg sikker på, at jeg kunne mærke den store forskel.
Vi var lige et smut på Bornholm i sidste uge og kørte hjem om torsdagen
(dagen efter stormen), og der blæste der stadig en pæn vind, og vi snakkede
netop om, at det var utroligt så lidt vi mærkede til vinden, selv om vi fik
den lidt fra alle sider.
Men vi sørger også for at have et "rigeligt" tryk på kuglen, da det er vores
erfaring at selve læsningen af vognen også har særdeles stor betydning.

Kurt