Afløbstilslutning fra campingvogn til aflø~
Fra : Bjarne

Dato : 29-06-07 12:31

Vi planlægger en tur til Holland her i sommer og på mange af pladserne kan
vi se der er direkte tilslutning til vandafløb.

Er der een der ved hvilken type tilslutning der skal bruges ? Er det bare et
hul i jorden, eller hvordan ?

mvh,
Bjarne

Fra : SB

Dato : 29-06-07 18:49

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi se der er direkte tilslutning til vandafløb.
>
> Er der een der ved hvilken type tilslutning der skal bruges ? Er det bare

Jeg har nogen meter flex slange sat på mit afløb til når jeg er på de
pladser.
kan købes ved næsten alle CV forhandlere.

bare op over afløbsstudsen og et spændebånd på. virker ganske fint

hvis de Hollandske er som her i landet er sådan set et hul i jorden, det er
en kloakledning der er ført op, med en slutprop på som man så enten piller
af, og stopper slangen ned. Hvis det lugter, kan man lægge en klud eller
andet omkring.

Søren

Fra : Jens Andersen

Dato : 29-06-07 19:00

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nogen meter flex slange sat på mit afløb til når jeg er på de
> pladser.
> kan købes ved næsten alle CV forhandlere.

Interessant, hvor mange meter flexslange er det praktisk at bevæbne
sig med?

--
Mvh. Jens

Fra : SB

Dato : 29-06-07 19:05

"Jens Andersen" <jens@ingenmails.tak> skrev i en meddelelse
> "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Interessant, hvor mange meter flexslange er det praktisk at bevæbne
> [...]

min den første var 6 meter, og oplevede kun et sted den ikke kunne nå da de
havde smidt afløbet inde i skelkrydset mellem 4 vogne.
solgte den til en fra Vejle, så i dag her jeg en på 8 m.

de er lidt smådyre, men nu rart ikke at skulle tænke på at tømme spanden
under vognen konstant
man kan selvf. også finde noget andet og billigere slange, men det her vejer
ikke meget

Søren

Fra : Bjarne

Dato : 30-06-07 08:02

SB wrote:

> [...]
> er en kloakledning der er ført op, med en slutprop på som man så enten
> piller af, og stopper slangen ned. Hvis det lugter, kan man lægge en klud

Takker,

jeg finder lige noget flexslange.

mvh,
Bjarne

Fra : EXIT

Dato : 01-07-07 21:39

10 meter flex slange koster 98,- i biltema i Ålborg og Næstved
og har en indvendig mål der svare til 3/4 tommer rør ( passer på
afløbs studsen på en hobby når den yderste bøjning afmonteres)

Fra : EXIT

Dato : 01-07-07 21:41

Og kan ses her
http://www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=104688