Placering af motorvejsmærkat CV?
Fra : John L.

Dato : 27-06-07 18:11

Hej NG

Turen går til Schweiz i år og jeg har købt 2 mærkater - een til bilen og
een til campingvognen.

Hvor skal man sætte den på campingvognen? Jeg har søgt om jeg kunne finde et
sted på nettet, hvor der er info om vignetten, men uden held.

Vh. John

Fra : Frank

Dato : 27-06-07 19:24

> Hvor skal man sætte den på campingvognen? Jeg har søgt om jeg kunne finde
et
> sted på nettet, hvor der er info om vignetten, men uden held.
>
> Vh. John

Hej John. Vi købte sidste år vores 2 vignetter ved tolden af tolderne, og
det var demselv som satte vignetterne på. Den på campingvognen blev sat
helt bagest på venstre langside - lige før hjørnet. Der ses den jo også
godt af en evt. patruljevogn som kigger efter vignetter.

Den på bilen, satte tolderne på forruden - nederste venstre del af forruden.

God tur. Frank

Fra : Brian Lund

Dato : 27-06-07 19:35

> [...]
et
> sted på nettet, hvor der er info om vignetten, men uden held.

http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_privat/informationen/00421/01659/index.html
?lang=de

Anbringen der Vignette

Die Vignette ist am Fahrzeug wie folgt direkt aufzukleben:
* bei Motorwagen auf der Innenseite der Frontscheibe (am linken Rand oder
hinter dem Innenrückspiegel)
* bei Anhängern und Motorrädern an einem nicht auswechselbaren, leicht
zugänglichen Teil

Altså et på en ikke udskiftelig del der er let tilgængelig! - Det dækker jo
over mange steder, om ruderne gælder som ikke-udskiftelige dele efter
Schweitziske normer aner jeg ikke...

Brian

Fra : John L.

Dato : 27-06-07 21:59

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jo
> over mange steder, om ruderne gælder som ikke-udskiftelige dele efter

Tak for svarene - både til Frank og Brian. Det lyder fornuftigt at sætte
den på siden af cv'en og det må da siges at være "einem nicht
auswechselbaren, leicht
zugänglichen Teil"!

Og tak for linket - det var det jeg søgte.

Venlig hilsen

John

Fra : Ole JN

Dato : 28-06-07 18:12

Her i Schweiz sætter vi dem ofte på trækstangen, da det er noget temmelig
klæbrigt skidt, og da vi jo skal forny dem en gang om året, er det rart det
er anbragt et sted, hvor man kan tillade sig at bruge forskellige midler,
uden at skade lak eller vinduer.
Ole

Fra : John L.

Dato : 29-06-07 21:38

"Ole JN" <ojuel@bluewin.ch> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er anbragt et sted, hvor man kan tillade sig at bruge forskellige
> midler, uden at skade lak eller vinduer.

Ja, det var jo også en mulighed. Tak for det forslag også.

Vh. John