hvordan er det nu det er?? (gasregulator)
Fra : Bob :-\)

Dato : 25-06-07 21:18

Det er pga , der sidder en gasregulator til en 7 kg aluflaske på min hobby
classic 455 1996.
Men jeg vil gerne have en gulgasflaske i (11Kg) eller Glasfiber .
Der kan jeg vel ikke bare købe en alm gasregulator som bruges til f.eks
gasvarmer / gasgriil osv ? og sætte den på ,
er der ikke noget med at udgangstrykket ikke må være ret stort ?

Venlig hilsen Robert

Fra : Børge Larsen

Dato : 25-06-07 21:44

"Bob " <HUSKATSLETDETTEHERMEDSTORTmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:npVfi.61$1Q3.40@news.get2net.dk...
> [...]
> gasvarmer / gasgriil osv ? og sætte den på ,
> er der ikke noget med at udgangstrykket ikke må være ret stort ?

7 og 11 Kg er kun gasmængden angivet ved vægt. Trykket i gasflasken bør være
det samme under ens temperaturforhold. Og derfor burde du kunne bruge den
samme gasregulator.

Børge

Fra : Bob :-\)

Dato : 25-06-07 21:55

> [...]
være
> det samme under ens temperaturforhold. Og derfor burde du kunne bruge den

Jeps, det er jeg klar over men det er ikke samme studs på de 2 type
gasflasker , så jeg skal have købt
et ny regulator så den passer til f.eks en gul gasflaske .
Kan jeg så bare købe en alm regulator der passer på ? f.eks i jemogfix til
149kr med slange (passer også til gasvarmer osv).
eller er der noget specielt med regulator til campingvogn at de laver mindre
udgangstryk ??

Venlig hilsen Robert

Fra : Kim Olsen

Dato : 25-06-07 22:41

> [...]
> 149kr med slange (passer også til gasvarmer osv).
> eller er der noget specielt med regulator til campingvogn at de laver

Trykket skal være 30 Mbar, og det er alle dem jeg har set til salg i
danmark. Læs på den, for en sikkerheds skyld, men det burde ikke være et
problem.

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk

Fra : Bob :-\)

Dato : 26-06-07 20:27

> Trykket skal være 30 Mbar, og det er alle dem jeg har set til salg i
> danmark. Læs på den, for en sikkerheds skyld, men det burde ikke være et
> [...]

-------------------------------------

Okay, tak for svaret så må jeg på indkøb

Venlig hilsen Robert

Fra : kjeld krogh

Dato : 26-06-07 15:11

Hej Bob
Du kan rolig købe den i jerm og fix.
Det er den samme regulator som også bruges til glasvarmer osv.
mvh
Kjeld
"Bob " <HUSKATSLETDETTEHERMEDSTORTmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:RYVfi.64$KS4.61@news.get2net.dk...

Fra : Bob :-\)

Dato : 26-06-07 20:28

Fint fint, tak for svaret så må jeg i Jem og fix

Venlig hilsen Robert