Cadac - ny model?
Fra : Jan Boegh

Dato : 21-06-07 15:30

Vi har altid haft et blandet fohold til vores gamle gasgrill - en Cadac af
den type, hor brænderen er et rør, der går op gennem midten af grillen.
Det gode er, at pladegrillen (med stegepande på den anden side) og braien
(skottel, wok) er hamrende gode.
Det negative er at
- grillristen ikke virker specielt godt
- benene, hvori brænderrøren placeres, er noget blævr.
- og det værste er, at den er uhyggelig følsom overfor vind.

Jeg kan se, at der er kommet en ny model
http://www.cadac.dk/pages/webside.asp?articleGuid=6317

Er denne model bedre mht. vindfølsomhed?

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 21-06-07 16:22

Hej Jan
Kan ikke besvare dit indlæg , men bare konstatere at det med brænderrøret
kan korrigeres v.h.a. en paprulle fra en køkkenrulle , -da vind ofte blæser
direkte ind i luftindtaget for brænderen og den derved bliver meget følsom
over for blæst!
Det "funger"
Kim

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-06-07 20:44

Kim Bonnesen skrev i 467a978c$0$69131$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:
> [...]
> -da vind ofte blæser direkte ind i luftindtaget for brænderen og den
> derved bliver meget følsom over for blæst!

Jeg plejer nu at bruge et rør fra en flaske Laphroig - det er lissom mere
stilfuldt

Fra : Klaus Fogh

Dato : 21-06-07 21:05

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Jeg har anskaffet mig den nye model da den var på tilbud i vinter med en del
ekstraudstyr. Den er brugt flittigt på tre ture indtil nu, -hvor ingen dog
har budt på ekstremt blæsevejr, uden at jeg har været ude for at flammen er
blæst ud. Min oplevelse er klart positiv, grillpanden er nem at arbejde med
og forholdsvis nem at gøre ren, -kræver dog at man vasker op i
campingpladsens køkken på grund af dens størrelse som ikke lige passer ned i
en standard vask i en campingvogn.
Kan klart anbefale den ud fra mine erfaringer indtil nu.

M.v.h. Klaus Fogh