køb af campingvogn
Fra : BHR

Dato : 21-06-07 15:09

Nu skal det være, vi springer ud som campister, men er nybegyndere og helt
på bar grund.

Vi vil ud og købe en campingvogn nu. Er her nogle der kan hjælpe med gode
råd og vejledning.

Hvordan eller hvor køber vi den bedste campingvogn.

Skal vi købe gennem forhandler eller privat.

Skal en campingvogn synes.

Kan der være gæld i en campingvogn.

Hvilke papirer skal vi have med på campingvognen.

Er der andre forhold vi skal tænke på ved køb af campingvogn.

Når vi finder campingvognen, må vi så bare spænde den på og trække den hjem.

På forhånd tak

Benny

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 21-06-07 21:28

BHR skrev:
> [...]
> råd og vejledning.
>
> Hvordan eller hvor køber vi den bedste campingvogn.

Hvis nogen vidste hvor man købte den bedste vogn, ville der kun være 1
forhandler i hele DK, og det er der jo ikke. Service, garanti og udvalg
kan være meget varierende fra forhandler til forhandler, så derfor må du
nok ud og prøve dig lidt frem i stedet for. En idé ville dog i første
omgang være, at fortælle hvilken del af landet du bor i, så er jeg ret
sikker på der sidder nogen og læser herinde, som kan råde dig til en
forhandler du kan stole på, og også fortælle enkelte brodne kar, som der
er overalt i landet.

> Skal vi købe gennem forhandler eller privat.

Det er jo ret nærliggende at spare lidt, og købe en CV privat. Der er
dog ikke de samme garantier som ved en forhandler, men er prisen i
orden, så kan I selvfølgelig spare lidt på den konto. En mulighed du
også har er, at køre CV'en til enten FDM (hvis du er medlem der), eller
til en CV-forhandler du kan stole på, og få dem til at gå den igennem,
inden du køber privat.

> Skal en campingvogn synes.

Er den over 10 år gammel -- mener jeg det er --, så skal den synes ved
ejerskifte. For at få densynet, skal du så også ave lavet en gastest, og
det er nok bedst at få gjort ved en forhandler, der ved hvad han/hun har
med at gøre.

> Kan der være gæld i en campingvogn.

Desværre ja, men du kan sikre dig mod den i slutsedlen, hvis du får
tilføjet at CV'en er gældfri. Er der alligevel gæld i den, vil sælger
hænge på gælden, da han jo selv har skrevet under på der ikke er gæld i.

> Hvilke papirer skal vi have med på campingvognen.

Til syn skal du have registreringsattest og gastest med, samt evt.
ejerskifte-papirer. Ellers mener jeg ikke du skal have andre papirer med.

> Er der andre forhold vi skal tænke på ved køb af campingvogn.

I skal tænke på hvad I gerne vil have af indretning i vognen. Der er
rigtig mange forskellige indretninger, men hvilken I vil vælge ved jeg
ikke. Vi kigger efter om der er køjer i vognen, da vi har lidt flere
børn, end den almindelige "familie danmark".

> Når vi finder campingvognen, må vi så bare spænde den på og trække den hjem.

Forudsat at bilen må trække vognen, så ja. Kig i dine papirer på bilen,
og se hvor meget den må trække, så kan det ikke gå helt galt, hvis du
blot holder dig under det. En gylden regel er, bilens egnevægt+50 kg må
du køre på alm. B-kort, men nogen biler må ikke trække så meget. Et
eksempel er en Renault Laguna. En stor og dejlig bil, men selv om den
vejer godt 1450 kg (en 2.0 Authentique sedan), så er den tilladte vægt
på krogen kun 1000 kg, så kig godt efter på dine papirer. Er du i tvivl,
så kontakt din forhandler af din bil, for at få at vide hvor meget du må
hægte på bilen. Der er i øvrigt også en mulighed for på nogen biler, at
ændre hvor meget du må hægte på bilen. Skal disse tal ændres, så skal du
lige gennem syn med bilen for at få det godkendt.

Mvh.

Jesper

Fra : Jens Andersen

Dato : 21-06-07 22:27

"BHR" <bentebenny@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre forhold vi skal tænke på ved køb af campingvogn.
>
> Når vi finder campingvognen, må vi så bare spænde den på og trække den

Start med at leje en CV og camper på en plads ikke så langt fra hjemmet.
Så ved i noget om størrelser, indretning, kørsel og mange andre
ting, som er godt at vide når pengepungen skal vendes på hoved.
Måske også om eget behov.

--
Mvh. Jens

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 22-06-07 14:49

Ja , vi kan jo også spørge om man skal køre -
eller om man skal være fastligger ?

Kim