Win 2000 IPX/Spx problemer
Fra : Hansen Inc.

Dato : 15-01-01 03:43

Har 2 computere kører begge WIN2000 server og Lan netværket kørte fint i
alle spil intil jeg installere min internet forbindelse :(

Jeg har Kabelmodem (TeleDK K1) og efter det er blevet installeret og
internettet sat op kan computerne ikke finde hinanden i FX. Red Alert 2
/Starwars podracer /NFS 3
Men spil som 4X4 evo / SOF / GTA2 og age og empires 2 kører fint

Det lader til at disse spil der ikke virker kører net i IPX/SPX men jeg er
ikke sikker

Comp1 (den med kabelmodemet) får automatisk tildelt en IP Adr. (For at
kabelmodemet tilsyneladende kan køre) men jeg kan ikke manuelt tildele Comp
2 en IP uden at skulle angive en DNS ADR. og der ved jeg ikke hvad jeg skal
skrive?

Nogle ideer????

Fra : René Rosenlund

Dato : 15-01-01 12:57

On Mon, 15 Jan 2001 03:42:44 +0100, "Hansen Inc."
<Slamtilt@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
>2 en IP uden at skulle angive en DNS ADR. og der ved jeg ikke hvad jeg skal

Start -> Kør -> Winipcfg

Du vælger så dit netkort da det jo er der du har dit kabelmodem
tilsluttet.

Tryk på knappen Mere Info, DNS servere vil vise ip adressen og knappen
.... ved siden af vil skifte til den/de næste DNS servere som du skal
skrive ned og bruge.

Mvh.
René

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 15-01-01 19:24

Win2k har ikke winipcfg! men prøv isteddet ipconfig.

MVH Mark Andreas Chirstensen

Fra : Jens

Dato : 16-01-01 16:20

"Mark Andreas Christensen" <dsl29605@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Win2k har ikke winipcfg! men prøv isteddet ipconfig.
>
> MVH Mark Andreas Chirstensen
> "René Rosenlund" <__rosenlun___@post6.tele.dk> wrote in message

Hansen burde nok holde sig til et system som har winipcfg, når han har
sådanne problemer.