Mørklægningsgardiner i skinner..
Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 11-07-07 20:55

Hej,

Hvor finder man mørklægningsgardiner som kører i skinner, og altså lukker
alt lys 100% ude ??

Kan man evt. lave den selv - og hvordan ?

(Vi har nemlig et østvendt børneværelse, hvor sirenen starter 5-6 om
morgenen..

mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-07 21:09

Jorgen [DK/2600] wrote:
> Hvor finder man mørklægningsgardiner som kører i skinner, og altså
> lukker alt lys 100% ude ??

Hos enhver gardinforhandler vil jeg tro.

Faber laver nogle: http://www.faber.dk/Default.asp?ID=2881

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 11-07-07 21:15

> Hos enhver gardinforhandler vil jeg tro.
>
> Faber laver nogle: http://www.faber.dk/Default.asp?ID=2881

Tak.

Faber's ligger på 1.000 kr. Lige i overkanten for vores budget..

mvh
Jørgen

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-07-07 00:26

Jorgen [DK/2600] wrote:

> Faber's ligger på 1.000 kr. Lige i overkanten for vores budget..

Hvis du skal have 100% lystæt og ikke vil bløde 1.000,- for et færdigt
produkt, så tror jeg du skal igang med snedker snild.

Men tro mig, du skal ikke regne med at spare særlig meget. Jeg gav små
500,- i materialer (Mouton-stof, velcro m.m.) og temmelig mange
arbejdstimer, for at mørklægge vores køkken, så det kunne bruges som
mørkekammer. Hvis jeg kunne have betalt mig fra det for 1000,- ville jeg
have slået til med det samme.

Men i dit tilfælde vil jeg anbefale IKEA's TUPPLUR og så et kraftigt
gardin foran. Det virker for os ;)

--
Don't waste space

Fra : Fischer

Dato : 12-07-07 10:52

"Jorgen"
> Hvor finder man mørklægningsgardiner som kører i skinner, og altså lukker
> alt lys 100% ude ??

-Du skriver ikke om det er skrå- eller almindelige vinduer; -hvis det er
skråvinduer laver Velux fx gardiner der passer til deres egne vinduer -
disser findes fra lige over en plovmand

Fischer

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 12-07-07 11:44

> -Du skriver ikke om det er skrå- eller almindelige vinduer; -hvis det er
> skråvinduer laver Velux fx gardiner der passer til deres egne vinduer -
> disser findes fra lige over en plovmand

Det er almindelige 90x90 vinduer.

mvh
Jørgen

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-07-07 11:49

Jorgen [DK/2600] wrote:

> Det er almindelige 90x90 vinduer.

Har du overvejet 2 krydsfinerplader med hængsler, tætningsliste og
skydelås ?

Det kan formodentlig gøres billigt.

--
Don't waste space