Gå 2 klasse om.
Fra : leif due jensen

Dato : 24-06-07 20:29

Hej

Min datter skal gå 2. klasse om. Det er hun helt indforstået med da hun
også selv synes det er irriterende ikke at kunne svare på lærernes
spørgsmål.

Jeg bor ikke sammen med moderen og hun mener bare at hun skal rykke en
klasse ned i samme skole som hun gå i. Det mener jeg er forkert da hun
uden tvivl vil blive drillet af sin "gamle" klasse og sandsynligvis også
af andre. Hun klager ind i mellem over at nogen af hendes nuværende
klassekammerater driller.

Jeg mener der i mod at hun skal i en anden skole og der er en privat skole
i nærheden. Der er der ikke så mange elever i klassen og læren har derfor
mere tid til den enkelte elev.

Det var min mening. Hvad er jeres??

Håber på hurtig svar.

Leif

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 20:56

"leif due jensen" <news@leifs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener der i mod at hun skal i en anden skole og der er en privat skole
> i nærheden. Der er der ikke så mange elever i klassen og læren har derfor
> mere tid til den enkelte elev.

Jeg mener også, at privatskolen må være den bedste løsning- vel og mærke,
hvis det er en ordenlig privatskole. De er ikke lige gode allesammen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 24-06-07 23:52

"leif due jensen" <news@leifs.dk> skrev i en meddelelse
news.tufxrfrpnmhai6@arbejdshesten.krogh-hansen.dyndns.dk...
> [...]
> i nærheden. Der er der ikke så mange elever i klassen og læren har derfor

Tag det roligt, det sker jævnligt, at en elev må
gå en klasse om, og det bliver der sædvanligvis
ikke driller over. Hvis du tager det roligt, gør
barnet det også.

Mvh.Bodil.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-06-07 00:23

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

Hvis du tager det roligt, gør
> barnet det også.

Enig.

Hilsen Inger

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-06-07 10:43

"leif due jensen" <news@leifs.dk> wrote in
> [...]

> klasse ned i samme skole som hun gå i.

> Jeg mener der i mod at hun skal i en anden skole og der er en privat

Der er ingen lov der påbyder elever at drille andre elever blot fordi de
går en klasse om. Min søn droppede ud af 1. klasse og tog et år mere i
børnehaveklasse. Samme skole. Han er aldrig blevet drillet med det.

Hvis hun bliver på samme skole kan hun måske fastholde nogle af de gamle
venskaber, ihvertfald indtil hun knytter nogle nye. Skolen og lærerne
kender hende og hun kender dem.

En privatskole kan være en god løsning hvis den tilgodeser præcis jeres
barns behov. At den ligger i nærheden er ikke nødvendigvis jeres barns
behov.

Jeg ville lade hende blive, og hvis det så giver problemer må i tage den
derfra. Privatskolen løber vel ingen steder.

Vigtigst er det at du og moren bliver enige og derefter respekterer den
fælles beslutning. Det giver de bedste rammer for jeres datters skolegang.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-06-07 11:01

> [...]
> i nærheden. Der er der ikke så mange elever i klassen og læren har derfor

Der er ingen problemer i at lade barnet fortsætte på samme skole. En af mine
afkom blev fældet af en stopprøve i børnehaveklassen og gik om. Der var
ingen drillerier på grund af dette.

Hun kender allerede de andre børn fra SFO'en og hun vil ikke miste sit
sociale netværk. Hun vil også være i stand til at dyrke venskaber med de
nuværende klassekammerater indtil at det dør naturligt ud, når disse
forlader SFO efter 3. klasse.

Men de problemer, som er årsagen til hendes problemer må I arbejde med, hvis
der ikke er tale om at hun - som temmelig mange - har været sat i gang for
hurtigt fra starten af. Brug tiden fornuftig på at lokalisere svage sider og
få styrket dem. Det har I tid til imens at hun er verdensmester da hun
kender det stofområder, den nye klasse er igang med.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650