Danske sange, der handler om lande
Fra : Holst

Dato : 24-06-07 18:49

Hej!

Til et "rundt om jorden"-tema for nogle børn, søger jeg nogle sange, der
kan bruges til så at sige introducere landet. At nogle af landene så
mere er verdensdele, er en anden historie.

Det må meget gerne være børnesange, men det går nu også an med noget
andet, idet der også er nogle forældre til at stemme i. Men er primært i
børnehavealder og de første par klassetrin i folkeskolen.

For nu at komme med et eksempel. Hvis landet nu var Norge, kunne en god
sang være "Oppe i Norge, der boede tre trolde". Det er dog ikke Norge.

Landene / verdensdelene er:

- Danmark
- Skotland
- Kina
- Tyrkiet
- Afrika
- Sydamerika

Også postet i news:dk.familie.barn, fordi der sikkert der er nogle, der
ved en masse om børnesange.

På forhånd tak.

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-06-07 19:27

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - Afrika
> - Sydamerika
>
> Også postet i news:dk.familie.barn, fordi der sikkert der er nogle, der

Drengene fra Angora: Rejsesangen -
http://www.dr.dk/satire/_arkiv/angora_1_06_2.asx

Så bliver det sq ikke bedre. :)

- Martin

Fra : Dorthe

Dato : 24-06-07 19:55

Holst skrev:

> Landene / verdensdelene er:
>
> - Danmark
> - Skotland
> - Kina
> - Tyrkiet
> - Afrika
> - Sydamerika
>
> Også postet i news:dk.familie.barn, fordi der sikkert der er nogle, der
> ved en masse om børnesange.
>
> På forhånd tak.

Jamen hva' med:

- I DANMARK er jeg født
- Fra Engeland til SKOTLAND
- Tre små kinesere (lidt søgt, men....) eller Ekspres tog til KINA (ikke
børnesang)
- Tyrkiet????
- Dyrene i AFRIKA
- Sydamerika????

Mvh Dorthe

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-06-07 20:04

Holst wrote:
> - Danmark
Shubidua's "Danmark er et dejligt land"
og et bredt udvalg af højskolesange

> - Skotland
Fra Engeland til Skotland
Shubidua's "McArine"

> - Kina
Tre små kinesere på Højbro plads
En gammel Grand prix sang: Med exprestog til Kina

> - Tyrkiet
????

> - Afrika
At dyrene i Afrika ( Molak Molak mak mak mak)
Nanna's Afrika

> - Sydamerika
"Jamaica Jamaica Jamaica"
Derudover må der være en del børnesange fra diverse samba-optog.

Flying Hotdogs