Hvad er det her for nogen knopper???
Fra : John Eriksen

Dato : 20-06-07 09:01

Hej,

Min søn har fået nogen knopper på hans hud. Han havde let feber igår, men
den
er gået over idag og han virker frisk. Han var dog noget døsig her imorges
og
sov længere end normalt.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Her er nogen billeder:

Knopper på hånd:
http://img411.imageshack.us/img411/3803/19yg8.jpg

Knop på inderlår (ligner nærmest en vorte)
http://img528.imageshack.us/img528/5296/24ak1.jpg

Knopper på fod:
http://img467.imageshack.us/img467/3404/20vu4.jpg

Knopper på hånd:
http://img201.imageshack.us/img201/2829/23fv1.jpg

Knopper på knæ:
http://img201.imageshack.us/img201/3430/21xf7.jpg

Knopper på ben:
http://img201.imageshack.us/img201/6703/22dw8.jpg

Fra : ThomasB

Dato : 20-06-07 09:06

"John Eriksen" <john@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> sov længere end normalt.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Hvad siger lægen?

Fra : John Eriksen

Dato : 20-06-07 09:14

> Hvad siger lægen?

Jeg har ikke været der endnu, men vil gerne lige høre om
der er nogen derude der har oplevet noget lignende med
deres børn?

Fra : Bente

Dato : 20-06-07 09:24

> Jeg har ikke været der endnu, men vil gerne lige høre om
> der er nogen derude der har oplevet noget lignende med
> deres børn?

Hejsa..
Lige pt vil jeg sige at det minder lidt om nældefeber, men ta til lægen.
Min den store havde disse da jeg fandt ud af, at han ikk ku tåle
vaskepulveret mere.
Gik igang med Neutral pulver istedet og det hjalp lidt.
Nu bruger jeg alm flydende vaskemiddel og det er ikke Neutral, og han kan
godt tåle det.

Men jeg siger ikke at det er nældefeber, da det oz kan vise sig med rødt
udslæt.
Hop til lægen med ham, så det kan bli be/afkræftet
Held & Lykke
/Bente

Fra : Bente

Dato : 20-06-07 09:25

Glemte lige at nævne...
Hvis huden er ru, ku astmaeksem oz være et bud
/Bente

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 18:54

"Bente" <engel76FJERN&DETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lige pt vil jeg sige at det minder lidt om nældefeber, men ta til lægen.

Nældefeber klør helt vildt, så det tror jeg ikke, at det er. Nældefeberens
knopper er også lidt mere røde i det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : lh

Dato : 20-06-07 10:12

> [...]
>
> Knopper på hånd:
> http://img411.imageshack.us/img411/3803/19yg8.jpg
>
> Knop på inderlår (ligner nærmest en vorte)

Mit bud er også det "måske" er en allergisk reaktion, men omvendt får børn
også tit udslet i forbindelse med feber, syntes jeg, det gjorde min egen søn
da, da han var lille for godt nok mange år siden.
Syntes afgjort du skal lade lægen se på det.

mvh
lh

Fra : lh

Dato : 20-06-07 10:15

> [...]
>
> Knopper på hånd:
> http://img411.imageshack.us/img411/3803/19yg8.jpg
>
> Knop på inderlår (ligner nærmest en vorte)

"Vorten" på låret ligner et stik fra et eller andet. Det er mere den lille
plet i midten.....

lh

Fra : lh

Dato : 20-06-07 10:16

> [...]
>
> Knopper på hånd:
> http://img411.imageshack.us/img411/3803/19yg8.jpg
>
> Knop på inderlår (ligner nærmest en vorte)

Tænkte på...... er han blevet stukket af et insekt som han så reagere
allergisk på.

lh

Fra : Marianne

Dato : 20-06-07 11:25

> [...]
> og
> sov længere end normalt.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

....etc

Sådanne knopper havde mit barn også. Det er en form for allergisk reaktion,
hvilket i praksis kan skyldes alt muligt, og i 'vores' tilfælde forsvandt
det igen af sig selv. Bleerne kan være et bud på hvad huden reagerer over
for eller vaskepulveret, som andre nævner.

Lægen tilbyder kortisonsalve, hvilket jeg ikke ønskede at bruge.

Det vil nok være dæmpet om 3-4 dage - men gå hellere til lægen for en
sikkerheds skyld.

mvh
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 16:56

> [...]
> og
> sov længere end normalt.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Det mest sandsynlige er et viralt eksantem. Kan selvfølgelig også være
nældefeber, men det er mindre sandsynligt.
Er barnet alment upåvirket kan det bare ses an.
http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=299/sprog=1/grp=2/menu=1/

Fra : L.Støvring

Dato : 20-06-07 19:27

> [...]
> og
> sov længere end normalt.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Nu ved vi ikke hvor gammel knægten er, så jeg skyder lidt i blinde:

Har der været "ondt i halsen" indenfor de seneste dage? Er tungen rød? Er
der udslæt over det meste af kroppen undtaget omkring munden?

Hvis du kan svare ja, til ovenstående er det helt sikkert skarlagensfeber!
Jeg har været sammen med et 5-årigt barn med sygdommen i den forgangne
weekend, og jeg synes udslættet ligner meget godt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-06-07 20:13

> [...]
> og
> sov længere end normalt.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Feberen og døsigheden kunne tyde på en eller anden børnesygdom, men det kan
også være soleksem eller noget kontaktallergi af en slags - eller for mange
jordbær.

Du skal nok en tur omkring lægen.

Mvh Maria

Fra : Michael Zedeler

Dato : 23-06-07 16:00

John Eriksen wrote:
> [...]
> og
> sov længere end normalt.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Jeg har i snart 10 år haft parfumeallergi, der ser nogenlunde sådan ud.
Det kan både give små knopper eller blærer, samt rødt udslet (ja, det
ser ikke pænt ud). Efter at have været irriteret over det i mange år,
fik jeg det behandlet og det er nu helt væk. Problemet er at jeg helt
skal undgå sæbe med parfume i.

Mvh. Michael.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-06-07 19:02

> [...]
> og
> sov længere end normalt.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

De fleste af knopperne ligner nældefeber, som klør
ganske afskyeligt, - men den vortelignende knop fik
mig til at tænke på skoldkopper, så hvis de andre knopper
slår ligeså ud, så må det være konklusionen.
Men i betragtning af, at dit barn er døsigt, har barnet sikkert
feber, og det, sammen med knopperne, gør, at du må omkring
vagtlægen.
Mvh.Bodil.

Fra : John Eriksen

Dato : 24-06-07 12:54

> [...]
> Men i betragtning af, at dit barn er døsigt, har barnet sikkert
> feber, og det, sammen med knopperne, gør, at du må omkring

Det gik over efter et par dage, så det har nok været en allergisk reaktion.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 19:57

> Det gik over efter et par dage, så det har nok været en allergisk
> reaktion.

Eller måske snarere et virusudslæt. Det er klart det mest sandsynlige