Rejse med børn!
Fra : MaG

Dato : 17-06-07 22:14

Hejsa!

Vi skal snart køre til Østrig, der er ca.1400 km derned og vi har bestemt os
for at køre sidst på eftermiddagen og så kan ungerne (på 2 1/2 og 4 år) sove
det meste af vejen derned, håber vi!

Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med at køre så langt, hvad skal vi
være OBS på osv. os...håber at der er nogle af jer der kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Brian K

Dato : 17-06-07 23:31

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med at køre så langt, hvad skal
> vi være OBS på osv. os...håber at der er nogle af jer der kan hjælpe...

Hej

Hvordan skal de sove? Fastspændt i deres stole?

Uanset hvordan i gør det (uden at de er fastspænt, eller fastspændt) så
kommer de slemt til skade hvis i kører galt / bliver påkørt.

Og det er en lang tur for/med 2 børn i den alder.

Den stol som i har til en på 2 1/2 år er påført en advarsel om at barnet
ikke bør sidde i den mere end noget i stil med 1 time af gangen.

Hvis i tager afsted - så sørg for at holde hvil 1 gang i timen - hvor
ungerne kan komme ud og røre sig lidt.

Personligt.... ville jeg aldrig tage afsted med børn i den alder på så lang
en tur.

mvh
brian

Fra : Anja

Dato : 18-06-07 07:18

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med at køre så langt, hvad skal
> vi være OBS på osv. os...håber at der er nogle af jer der kan hjælpe...

Hej Maria

Vi har 3 børn og de har fra de var helt små altid været med på bilture rundt
i hele Europa. Vi sørger altid for at de har god underholdning til sig selv
men vi synger, digter historier, snakker meget om det vi nu skal hen til...
Vi kører sidst på eftermiddagen fra Danmark. Vi kører så ind omkring 23-24
og sover på motel så som Atap eller andet. Det kan godt være rigtig hårdt
dagen derpå hvis forældrene ikke har fået sovet. Vores erfaring er at jo
mere friske alle er desto mer´ hygger vi os. Vi har det sådan at vi laver
mange stop undervejs...Vores ferie starter når vi kører ud af indkørslen så
hvis unger mener at vi skal stoppe ved den lokale kiosk og købe ferie is så
gør vi det I år skal vi køre til Kroatien - men vi har ikke travlt så om
vi er 2-3-4 dage om at køre derned betyder ikke det store... det handler for
os om at vi har det rart og sjovt på turen. Vi har så på forhånd fundet
nogle gode stop det kan være en Zoologisk have eller en gammel ruin.

Anja - Mor til Seb 13 år, Jonathan 5 år og Wille 3 år

Fra : Jas

Dato : 22-06-07 12:33

> Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med at køre så langt, hvad skal
> vi være OBS på osv. os...håber at der er nogle af jer der kan hjælpe...

Hejsa Maria

Ja vi har kørt til Østrig for 2 år siden, sidste år både Italien og Østrig
med børn og det er ikke noget problem, hvis man tager den tid det nu skal
tage.
Vi valgte at overnatte undervejs, vi tog en færge fra Gedser kl. 7 var i
Rostock kl. 9 og så kørte vi til omkring kl. 17 hvor vi fandt et hyggeligt
sted at overnatte.
Vi fik noget mad, slappede af, gik en tur osv... og næste morgen kørte vi så
resten af vejen til Østrig uden problemer.
Vi havde dvd-afspiller i bilen (lad dog være med at bruge den ved
bjergkørse, da det så let kan give køresyge), masser af frugt der var skåret
i stykker, vand, lidt slik, hjemmelavede frikadeller og pølser osv...
Vi holdt pauser når vi kunne mærke der var brug for det, og ungerne var helt
eksemplariske - vi var så positivt overraskede og glade...

Det er ikke langt at køre med 2 børn, hvis man bare tager den tid der skal
til og gør det til en oplevelse og en rigtig hyggetur...

God ferie - der er skønt i Østrig...
Vil du vide mere kan du altid maile...

Jan

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 14-07-07 10:22

Hej Maria
Navigationanlæg - det er gudeskønt at kunne forlade motorvejen og køre ud i
det grønne og slappe af for en stund.
Garmin 360T-Europa kan anbefales.
Brug tiden det tager - vær forberedt på mange pauser.

Ibis Hotel i Kassel (www.ibishotel.de) kan varmt anbefales - det er midt på
turen til Østrig.

Kør om eftermiddagen - 7-8 timer senere er I i Kassel.
Nyd morgenmaden og pak bilen til hyggetur og tag den sidste etape til
Østrig.

Vh L_N

Fra : S@ndman

Dato : 18-07-07 14:53

>Vi kørte sidste år med vores søn på 2½ til Italien - det forløb rigtig
>godt,
kørte fra Holbæk kl. 1630 og tog færgen gedser-rostock kl. 19. Var i
Tyskland
ved 21 tiden og så sov han da vi kørte af borde. Jeg kørte hele natten og
kl. 10
ankom vi til Lidoen. Da vi kørte hjem igen, kørte vi kl. 17 derfra og var i
Holbæk
kl. 10 dagen efter. Det kræver lidt at køre om natten, men efter vores
overbevisning
klart det bedste med små børn.

Vi gjorde det samme året forinden da han var 1½ år.

Sandman