moms senere ?
Fra : PS SUNSITE

Dato : 23-07-07 13:39

Jeg skal til at indberette moms for første gang. Wish me luck..

Har et spørgmål:

Hvis jeg nu f.eks. en uge efter indberetningen opdager et køb, som jeg har
glemt (f.eks. et købs-bilag hvor jeg gerne vil trække momsen fra), er løbet
så kørt eller kan jeg indberette det næste gang det er indberetningstid ?

Mh.

/P.

Fra : S.L

Dato : 23-07-07 20:06

"PS SUNSITE" <ingenspamtilmig@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glemt (f.eks. et købs-bilag hvor jeg gerne vil trække momsen fra), er
> løbet så kørt eller kan jeg indberette det næste gang det er

Du kan sagtens regulere det næste gang - men har du en ordentlig
klassekladde sker den fejl jo ikke.

Knud

Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 24-07-07 16:35

En anden mulighed er at lave en efterangivelse. specielt hvis det er et
stort momsbeløb.

Hilsen Birgitte

Fra : sunsite

Dato : 25-07-07 12:30

> En anden mulighed er at lave en efterangivelse. specielt hvis det er et
> stort momsbeløb.

"En efterangivelse" ? Gætter jeg rigtigt, hvis jeg formoder at det er en
angivelse som finder sted mellem 2 indberetninger ?
Tak skal du have. Nu bliver det sikkert kun små beløb (de store beløb
glemmer man vel ikke , blot ville jeg vide om momsgodtgørelse var tabt
hvis man glemte den. Men det er den heldigvis ikke så.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-07 13:22

Den 25-07-07 13.29 skrev sunsite følgende:

> "En efterangivelse" ? Gætter jeg rigtigt, hvis jeg formoder at det er en
> angivelse som finder sted mellem 2 indberetninger ?

En efterangivelse er egentlig bare, at man indsender en rettelse af de
tidligere oplyste tal.
Altså i stil med: Jeg har lavet en fejl i min momsangivelse for 1.
halvår 2007. De rigtige tal er ...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 15:09

> En efterangivelse er egentlig bare, at man indsender en rettelse af de
> tidligere oplyste tal.
> Altså i stil med: Jeg har lavet en fejl i min momsangivelse for 1.
> halvår 2007. De rigtige tal er ...

Jeg tror du tager fejl. Jeg er ret sikker på at det ikke er en erstatning,
men en tilføjelse.

Nico

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-07 15:36

Den 25-07-07 16.08 skrev Nico de Jong følgende:

> Jeg tror du tager fejl. Jeg er ret sikker på at det ikke er en erstatning,
> men en tilføjelse.

Jeg kaldte det nu ikke en "erstatning". Jeg kaldte det en "rettelse" -
ligesom du kalder det en "rettelse" i dit svar til Karsten Jensen.

Og min brug af "rettelse" var ment som en forklaring på, hvad
"efterangivelse" egentlig er for noget. Ikke for at finde et mere
korrekt ord, for det korrekte ord er ikke "rettelse" eller "erstatning"
eller "tilføjelse". Det korrekte ord er "efterangivelse".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 17:46

Jo, du sagde :
> Altså i stil med: Jeg har lavet en fejl i min momsangivelse for 1.
> halvår 2007. De rigtige tal er ...
Det kalder jeg for en erstatning.

Jeg har lige kigget på en efterangivelse jeg har liggende i skuffen, i der
står :
"der angives kun differencer i forhold til tidligere angivne beløb"
Med andre ord : man angiver kun det momsbeløb man har glemt/overset

Så skulle det være på plads

Nico

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-07-07 19:55

> "En efterangivelse" ? Gætter jeg rigtigt, hvis jeg formoder at det er en
> angivelse som finder sted mellem 2 indberetninger ?

Og der findes så ment en speciel blanket til formålet
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=83481

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-07-07 14:05

PS SUNSITE sendte dette med sin computer:
> [...]
> så kørt eller kan jeg indberette det næste gang det er indberetningstid ?

Ja, med mindre det er så stort et beløb, at man skal indsende en
negativ momsefterangivelse. Men det sker vist ikke i praksis.

Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
så søg det lette og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 15:10

"Karsten Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> PS SUNSITE sendte dette med sin computer:

> Ja, med mindre det er så stort et beløb, at man skal indsende en
> negativ momsefterangivelse. Men det sker vist ikke i praksis.

Jeg har en gang fået fortalt at så længe rettelsen sker indenfor dit
regnskabsår, er der ingen der gider beskæftige sig med det

Nico

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 25-07-07 21:01

> "Karsten Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en gang fået fortalt at så længe rettelsen sker indenfor dit
> regnskabsår, er der ingen der gider beskæftige sig med det
>
> Nico

Hej Niko

Det ja, fyldte nok or lidt i forhold til den undtagelse, jeg kom med.

Det skal nok hænge sammen sådan:

Spørgeren:"kan jeg indberette det næste gang det er indberetningstid?"

hvortil jeg kort og godt siger "ja". Det, du skriver, svarer sådan set
til det, jeg også skriver. Det er en selvfølge ved et årsskifte
(regnskabsår) at indgive en efterangivelse om fornødent, og følgelig
tog jeg udgangspunkt i den ekstraordinære situation, at en indgående
faktura først var fremkommet efter momsperiodens afslutning.

Fra : sunsite

Dato : 25-07-07 21:43

Jeg takker for de velmente indlæg, som har været lærerig og underholdende
læsning.
Jeg glæder mig over at der tilsyneladende ingen problemer er, og konkluderer
at svaret på mit spørgsmål vist kan kan koges ned til et "Ja".

P.

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 25-07-07 22:44

> [...]
> Jeg glæder mig over at der tilsyneladende ingen problemer er, og konkluderer
> at svaret på mit spørgsmål vist kan kan koges ned til et "Ja".

Ja.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 16:08

On Mon, 23 Jul 2007 14:39:10 +0200, "PS SUNSITE"
<ingenspamtilmig@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>så kørt eller kan jeg indberette det næste gang det er indberetningstid ?

Officielt er ca kr 4.000 i difference, er det mindre angiver du blot i
næste periode en momsregulering - + beløbet, ellers kan du bruge
efterangivelsesblanketten,
beløbet har sammenhæng med omsætningskontrollen, der laves via edb,
dvs at forskel på ca 20 tkr skulle kunne fanges i edb kontrol, -
men praksis siger blot at ca 10 tkr moms bør efterangives