mail alias server
Fra : Leonard

Dato : 20-07-07 13:01

Jeg har brug for at hoste nogle få mailadresser, som kun skal virke som
aliaser, altså bare sende videre til nogle andre adresser.
Jeg har en server stående, der kører httpd og den kan vel også køre lidt
mail. Men jeg vil gerne lave noget simpelt uden at skulle sætte postfix,
courier el.lign op. Bare en lille fil med nogle mailadresser og hvor de
skal videresendes til vil være fint.
Nogle forslag?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-07 13:16

Den Fri, 20 Jul 2007 14:00:33 +0200 skrev Leonard:
> [...]
> mail. Men jeg vil gerne lave noget simpelt uden at skulle sætte postfix,
> courier el.lign op. Bare en lille fil med nogle mailadresser og hvor de

sendmail?

Mvh
Kent

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 20-07-07 16:17

Leonard wrote:
> [...]
> mail. Men jeg vil gerne lave noget simpelt uden at skulle sætte postfix,
> courier el.lign op. Bare en lille fil med nogle mailadresser og hvor de

Hvis du ikke vil sætte f.eks. postfix op - hvordan vil du så modtage
mails i første omgang ?

Sæt bare posfix op - det er rimeligt let, og give dig fuld flexibilitet.
Har du et domæne som peger ind på din maskine - ellers kan det blive
vanskeligt at modtage mails. Du skal have en MX dns record til det.

Jørn