Setup at postfix
Fra : QBIC [6400]

Dato : 13-07-07 21:56

Skal have sat postfix op uden brug af sql
Nogen der har en løsning på hvad der skal tilføjes

Gerne så simpelt som muligt, skal kunne oprette til 2 domainer der allerede
kører på
maskinen i vortual host uden brug af sql

/ Niels

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-07-07 22:05

On Fri, 13 Jul 2007 22:55:56 +0200, QBIC wrote:

> Skal have sat postfix op uden brug af sql
> Nogen der har en løsning på hvad der skal tilføjes

# apt-get install postfix

> Gerne så simpelt som muligt, skal kunne oprette til 2 domainer der
> allerede kører på maskinen i vortual host uden brug af sql

# emacs /etc/postfix/main.cf /etc/postfix/virtual
# postmap /etc/postfix/virtual
# /etc/init.d/postfix reload

Voilá, ingen SQL.

Mvh.

--
"This Interweb thing, it might just catch on, I'm Adam Sjøgren
telling you." asjo@koldfront.dk

Fra : QBIC [6400]

Dato : 13-07-07 23:59

jo men gerne hvor jeg laver en konto til hver email ?
Skal gerne have lidt mere info om det

/ Niels

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 14-07-07 00:12

QBIC [6400] wrote:
> jo men gerne hvor jeg laver en konto til hver email ?
> Skal gerne have lidt mere info om det
>
> / Niels

Der er en glimrende vejledning her, den har jeg brugt flere gange:

http://www.razor.dk/diverse/postfix/

Nap evt. vejledningen om sasl også.

/Magnus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 07:41

Magnus Pedersen wrote:

> http://www.razor.dk/diverse/postfix/

Hmmm... Det er ikke sådan mit er sat op... Jeg har ikke
/postfix/virtual_mail_base og /postfix/virtual_mail_maps. Jeg har kun
/postfix/virtual.

Jesper Poulsen

Fra : QBIC [6400]

Dato : 14-07-07 00:11

jeg brugte the perfect saetup til at installere systemet
nu skal jeg have det med mailen op at køre, domainerne kører fint

# apt-get install postfix ( er installeret )

# emacs /etc/postfix/main.cf /etc/postfix/virtual ( emacs kan den ikke finde
under debian )
# postmap /etc/postfix/virtual ( fatal, ingen sådan fil )
# /etc/init.d/postfix reload ( det kan den fint )

Jeg behøver lidt mere info om det jeg skal gøre, er ikke linux men windows
mand
så jeg skal have det ind med skeer eller helt ned på

hvor skal jeg placere mig, hvor skal jeg redigere / indsætte
og hvad jeg skal indsætte ( gerne til 2 domsiner med eks 2 konti til hver

mvh
Niels Pedersen
mailen er ok ved direkte svar / hjælp, takker på forhånd

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 07:47

QBIC [6400] wrote:

> # emacs /etc/postfix/main.cf /etc/postfix/virtual ( emacs kan den ikke finde
> under debian )

apt-get install emacs (det er bare end editor der kan have flere filer
åbne på en gang). Alternativt kan du have 2 logins til maskinen med hver
sin vi, joe eller nano.

> # postmap /etc/postfix/virtual ( fatal, ingen sådan fil )

Jeg gætter på at den ikke er oprettet, eftersom emacs ikke lod sig
finde. Du kan altid touch'e dig til filen (den skal dog stadig editeres).

> [...]
> hvor skal jeg placere mig, hvor skal jeg redigere / indsætte
> og hvad jeg skal indsætte ( gerne til 2 domsiner med eks 2 konti til hver

Du bor i Sønderborg og jeg bor i Augustenborg. Det er nok nemmere at
guide face-to-face.

Jesper Poulsen

Fra : QBIC [6400]

Dato : 14-07-07 09:04

sisi der er jo ikke langt
måske skal jeg finde min cykel frem og tage der ud
eller hvis du er i sønderborg er jeg at finde på langbrogade 16

tlf 2336 4892

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-07-07 09:05

On Sat, 14 Jul 2007 00:58:38 +0200, QBIC wrote:

> jo men gerne hvor jeg laver en konto til hver email ?
> Skal gerne have lidt mere info om det

Som man spørger får man svar. Kig i "man 5 virtual".

Mvh.

--
"This reporter was clearly from the "stenography" Adam Sjøgren
school of reporting. Math is hard, let's go asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-07-07 09:16

On Sat, 14 Jul 2007 01:10:49 +0200, QBIC wrote:

> # emacs /etc/postfix/main.cf /etc/postfix/virtual ( emacs kan den ikke finde
> under debian )

Så bruger du bare din yndlingseditor i stedet for emacs. Hvis du ikke
har en, kan du prøve med $VISUAL

> # postmap /etc/postfix/virtual ( fatal, ingen sådan fil )

Nej, hvis du ikke oprettede den i skridtet før, så findes den
naturligvis ikke.

> Jeg behøver lidt mere info om det jeg skal gøre, er ikke linux men
> windows mand så jeg skal have det ind med skeer eller helt ned på

Det du skal gøre er at forklare hvad dit problem er; "Skal have sat
postfix op uden brug af sql" er ikke et særligt informationstungt
spørgsmål.

(Hvis du er "Windows mand", hvorfor så ikke sætte en Windows maskine op
til formålet? Det må da alt andet lige være nemmere?)

> hvor skal jeg placere mig, hvor skal jeg redigere / indsætte
> og hvad jeg skal indsætte ( gerne til 2 domsiner med eks 2 konti til hver

Du bliver nød til at sætte dig lidt ind i de mest basale ting selv - i
længden gider de færreste hjælpe når det skal foregå ved at fortælle
hvilke taster du skal trykke på i hvilken rækkefølge.

Mvh.

--
"Lef ma nine imma Jeep" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk