Hjælp til opsætning af debian
Fra : QBIC [6400]

Dato : 09-07-07 13:46

Hejsa

Min server kører perfekt med debian 4 sat sammen af nedenstående opsætning
http://www.howtoforge.com/perfect_setup_debian_etch

Altså apache kører fint efter tilføjelse i conf filen
( *domaine og *domaine2 er i min fil ændret til mine 2 domainer )

# Include the virtual host configurations:

Include /etc/apache2/sites-enabled/

# Listen for virtual host requests on all IP addresses

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /home/*domaine
ServerName *domaine.dk
ServerAlias *.*domaine.dk

# Other directives here
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /home/*domaine2
ServerName *domaine2.dk
ServerAlias *.*domaine2.dk

# Other directives here
</VirtualHost>

Ja det der kører fint, men jeg er helt grøn i hvorledes jeg kan opsætte
postfix til at fungere med de 2 domainer jeg har

er der nogen der evt kan give mig en hjælpende hånd til hvorledes jeg
får serveren til at fungere med mail delen ?

Hvis det er en enkelt fil der skal redigeres i kan jeg følge med, er det
lidt
mere der skal laves så er jeg ikke helt sikker på om jeg kan følge med til
det

Så jeg skal gerne have en enkelt forklaring på hvad der skal ændres /
tilføjes

mvh
Niels Pedersen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 10-07-07 23:48

On 2007-07-09, QBIC [6400] <niels.henrik@pedersen.mail.dk> wrote:

> [...]
|
| er der nogen der evt kan give mig en hjælpende hånd til hvorledes jeg
| får serveren til at fungere med mail delen ?

Bevæbnet med

   http://www.marlow.dk/site.php/tech/postfix

Og en god sjat tålmodighed, skulle du kunne sætte postfix op for
2 eller flere domains, ved brug af MySQL.

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk