vsftpd - logge failed attempts
Fra : jma

Dato : 04-07-07 10:29

Hej,

I log-outputtet fra vsftpd kan jeg se alle logins der lykkes. Men jeg har
brug for også at se fejlede forsøg på at logge ind. Det burde man vel
kunne sætte op i vsftpd.conf? Jeg kan bare ikke se hvordan... Jeg
outputter til /var/log/xferlog - som den står til som standard. Versionen
er vsftpd-2.0.3-1.

Er der en som kan hjælpe mig?

Mvh Jan

Fra : jma

Dato : 04-07-07 11:27

On Wed, 04 Jul 2007 09:28:35 +0000, jma wrote:
> [...]
> vel kunne sætte op i vsftpd.conf? Jeg kan bare ikke se hvordan... Jeg
> outputter til /var/log/xferlog - som den står til som standard.

Ok - nærmere forklaring:
Der skal åbnes for ip for at give adgang. Nu har jeg en bruger som ikke
ved hvilken ip hans ftp-server er på, derfor vil jeg gerne se hans ip i
en log. Hvis man logger på med forkert password, logges det. Men pga. han
inden bremses pga. ikke godkendt ip (i hosts.allow), når der ikke at
blive skrevet til loggen...

Derfor er det jeg har brug for en logning inden afvisning...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-07-07 13:33

jma <hotmail.comADDjpeace73@INFRONT.remove> writes:

> inden bremses pga. ikke godkendt ip (i hosts.allow), når der ikke at
> blive skrevet til loggen...
>
> Derfor er det jeg har brug for en logning inden afvisning...

Afsnit 15.2.3.1 i

http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-9-Manual/ref-guide/s1-tcpwrappers-access.html

beskriver hvordan man justerer i hosts.allow og hosts.deny for at
logge en given aktion.

Jeg har ikke selv erfaring med det men søgte på goggle på "hosts.allow log".
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jan

Dato : 04-07-07 21:14

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> [...]
>
> beskriver hvordan man justerer i hosts.allow og hosts.deny for at

Tak for det. Vil se om jeg kan komme videre med det. I første omgang
overvejer jeg at tillade alle, dvs. ikke deny'e nogen ip-adresse for
derved at se hvilke ip'er som logger på.

Mvh Jan