Video med Poul Henning efterlyses
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 03-07-07 20:55

For nogle år siden så jeg en video - vist fra et Linuxforum, hvor PHK
fortalte om tid, måling af tid og ntp. Jeg mener videoen var i RM
formatet og omkring 150 MB stor. Desværre kan jeg ikke finde klippet
mere, og jeg vil derfor høre om der er nogen her som kan hjælpe mig -
enten youtube, link eller lign.

Jørn

Fra : Peter Makholm

Dato : 03-07-07 21:30

Jørn Hundebøll <spamnews4@dblue.dk> writes:

> [...]
> formatet og omkring 150 MB stor. Desværre kan jeg ikke finde klippet
> mere, og jeg vil derfor høre om der er nogen her som kan hjælpe mig -

En mulighed er hans foredrag på LF2006:
http://mirrors.dotsrc.org/blivklogere/linuxforum/2006/techday/video/LF2006.Poul/HenningKamp.avi

Han talte også om NTP i 2001, men der kan jeg ikke lige finde
fungerende links til video fra, men det var vist i et Real-format
dengang.

//Makholm

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 04-07-07 23:06

> En mulighed er hans foredrag på LF2006:
> http://mirrors.dotsrc.org/blivklogere/linuxforum/2006/techday/video/LF2006.Poul/HenningKamp.avi

Fik hentet dette klip, men er ikke i stand til at se det. Har endda
forsøgt på min Windows boks. Hvilken decoder skal man bruge ?

Jørn

Fra : Peter Makholm

Dato : 05-07-07 06:09

> Fik hentet dette klip, men er ikke i stand til at se det. Har endda
> forsøgt på min Windows boks. Hvilken decoder skal man bruge ?

Jeg så det med mplayer, men vlc viser den også fint (Debian PPC).

Min mplayer fortæller følgende om filmen:

VIDEO: [FMP4] 352x288 24bpp 25.000 fps 702.1 kbps (85.7 kbyte/s)
Clip info:
Software: MEncoder 1.0rc1-3.4.6
Name: Something funny happened on the way to 2006
Artist: Poul-Henning Kamp
Copyright: LinuxForum
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffodivx] vfm: ffmpeg (FFmpeg MPEG-4)
Opening audio decoder: [mp3lib] MPEG layer-2, layer-3
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, s16be, 224.0 kbit/14.58% (ratio: 28000->192000)
Selected audio codec: [mp3] afm: mp3lib (mp3lib MPEG layer-2, layer-3)