Hjælp til Tomcat
Fra : Brian O

Dato : 27-06-07 17:41

Hejsa

Jeg er TOTAL linux newbie, så eventuel hjælp, skal helst have dette
for øje :)

Jeg sidder og leger med at lave JSP sider - og til det formål har jeg
fået fat i en PC, hvor der er en ny ren installation af Fedora 7.

Jeg har brug for noget hjæp til at få tomcat til at køre på det
system.

Jeg har prøvet at downloade og installere windows versionen - den kan
jeg godt få til at køre, men vil foretrække at det kan komme tila t
køre på linux maskinen.

Jeg har fået installeret Tomcat vha. programpakkerne der er med til
FC7, men kan ikke finde det (husk lige at jeg er linux newbie - endnu)

Hilsen
Brian

Fra : dusted

Dato : 15-07-07 12:29

Brian O skrev:
> [...]
>
> Jeg har fået installeret Tomcat vha. programpakkerne der er med til
> FC7, men kan ikke finde det (husk lige at jeg er linux newbie - endnu)

Prøv at tage en terminal frem og skriv
tomcat og tryk enter.

Hvis det ikke virker kan du prøve at skrive
tomcat og trykke på tab et par gange (tab er den tast med to pile der
peger mod hinanden, over capslock)
så skal den gerne vise hvis programmet hedder mere end "tomcat".

mvh
Jimmy