Et stort ur på X (gnome miljø) so
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 24-06-07 01:54

Hey

Er der nogen der kender et program i ubuntu's pakkesystem der kan som
topic her beskriver?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-07 02:25

Jesper Staun Hansen <jeshan@tnb.aau.dk> writes:

> Er der nogen der kender et program i ubuntu's pakkesystem der kan som
> topic her beskriver?

Der er altid standardprogrammerne xclock og oclock, hvor du kan lave
lidt fiflen med xdpyinfo til at få størrelsen på skærmen og sætte
bredden og højden derefter.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 24-06-07 06:09

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der er altid standardprogrammerne xclock og oclock, hvor du kan lave
> lidt fiflen med xdpyinfo til at få størrelsen på skærmen og sætte
> bredden og højden derefter.

Findes der også noget i timere udgaven?
Skal egentlig bare bruge noget der tæller op og som kan ses på 4 meters
afstand til en fremlæggelse.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-07 07:56

Jesper Staun Hansen <jeshan@tnb.aau.dk> writes:

> Findes der også noget i timere udgaven?
> Skal egentlig bare bruge noget der tæller op og som kan ses på 4
> meters afstand til en fremlæggelse.

En xterm med en STOR font, og så et shell script der viser det du vil
vise og venter X sekunder til det du vil vise har ændret sig,
hvorefter det gentages.

Behøver det være mere avanceret end som så så?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 24-06-07 09:28

> [...]
> vise og venter X sekunder til det du vil vise har ændret sig,
> hvorefter det gentages.
>
> Behøver det være mere avanceret end som så så?

Næh, dovenskaben kom op i mig.
Så kom aktiviteten:

min=0; sek=0; while true; do clear; echo $min min $sek sek; sek=`expr
$sek + 1`; if test $sek -gt 59; then sek=0; min=`expr $min + 1`; fi;
sleep 1; done

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-06-07 10:17

> [...]

> min=0; sek=0; while true; do clear; echo $min min $sek sek; sek=`expr
> $sek + 1`; if test $sek -gt 59; then sek=0; min=`expr $min + 1`; fi;

Hvad så med

watch -n1 --no-title date "+%T"

Fra : Dennis Hansen

Dato : 24-06-07 21:00

Peter Dalgaard skrev Den. 24-06-2007 11:17:

> Hvad så med
>
> watch -n1 --no-title date "+%T"

Very nice, særlig at du fik programmet "watch" med ind til at klare
opgaven

Dennis Hansen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-07 10:50

> [...]

> min=0; sek=0; while true; do clear; echo $min min $sek sek; sek=`expr
> $sek + 1`; if test $sek -gt 59; then sek=0; min=`expr $min + 1`; fi;

Det ur vil drive. Check at bruge date(1) med en formatteringsstreng.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 24-06-07 11:30

TRA> Det ur vil drive. Check at bruge date(1) med en
TRA> formatteringsstreng.

Er "drive" en god oversættelse af "drift" her?

Jeg har sat FUT dk.kultur.sprog

/Benny

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-07 17:34

Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk> writes:

> Er "drive" en god oversættelse af "drift" her?

Jeg mener at det er den gængse undersættelse i mine cirkler. Om Dansk
Sprognævn er enig, ved jeg ikke. På urforum.dk ser det ud til man
bruger taber/vinder - men jeg har heller ikke kigget så længe.

> Jeg har sat FUT dk.kultur.sprog

Den gruppe følger jeg ikke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Søren A Christensen

Dato : 24-06-07 11:38

while :; do clear; date +'%H:%M:%S'; sleep 1; done

som iøvrigt er det samme som

while :; do clear; date +'%T'; sleep 1; done

/SAC

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 24-06-07 13:01

Jesper Staun Hansen wrote:
> Hey
>
> Er der nogen der kender et program i ubuntu's pakkesystem der kan som
> topic her beskriver?

Tag et kig på cairo-clock.

/Magnus