MS Windows
briani 27239
udskriv ved tryk på print screen
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 17:34

Hej

Er der ikke en mulighed for at kunn printe skærmbillede ud ved at
trykke på "Print Screen" uden at skulle åbne billedprogrammet, sætte
ind og printe ?

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-07 18:56

Den 02-08-07 18.34 skrev GiWeo følgende:

> Er der ikke en mulighed for at kunn printe skærmbillede ud ved at
> trykke på "Print Screen" uden at skulle åbne billedprogrammet, sætte
> ind og printe ?

Det vil kræve et specielt program, der har den funktion. Det har også
den fordel, at du ikke har funktionen hele tiden, hvilket jeg nemlig
tvivler på, at du vil være glad for.

På styresystemet OS/2 er det standard, at Print Screen har den funktion,
du efterlyser, og jeg har ikke tal på, hvor mange gange, jeg har ramt
den tast ved en fejl med start af udskrivning til følge (indtil jeg
fandt ud af at slå funktionen fra).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Max

Dato : 02-08-07 19:19

Hej Kim

> Det vil kræve et specielt program, der har den funktion. Det har også
> den fordel, at du ikke har funktionen hele tiden, hvilket jeg nemlig
> tvivler på, at du vil være glad for.

Jeg har Gadwin's PrintScreen kørende på en del maskiner og jeg
har aldrig hørt klager over at man rammer PrintScreen tasten ved
et uheld, den sidder jo et sted på tastaturet hvor man normalt aldrig
kommer med sine fingre.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-07 20:57

Den 02-08-07 20.18 skrev Max følgende:

> [...]
> har aldrig hørt klager over at man rammer PrintScreen tasten ved
> et uheld, den sidder jo et sted på tastaturet hvor man normalt aldrig

Bruger du/de aldrig insert-tasten? Jeg synes, det er meget nemmere at
kopiere og indsætte med henholdsvis Ctrl+Insert og Skift+Insert end
Ctrl+C/V. Og Print Screen sidder lige over Insert.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Maria

Dato : 02-08-07 21:04

> Bruger du/de aldrig insert-tasten? Jeg synes, det er meget nemmere at
> kopiere og indsætte med henholdsvis Ctrl+Insert og Skift+Insert end
> Ctrl+C/V. Og Print Screen sidder lige over Insert.

På min bærbar sidder:
Print Screen ved siden af F12 og Pause.
Insert ved siden af delete og en tast jeg ikke ved hvad hedder.
--
Maria

Fra : Max

Dato : 02-08-07 21:18

Hej Kim

> Bruger du/de aldrig insert-tasten? Jeg synes, det er meget nemmere at
> kopiere og indsætte med henholdsvis Ctrl+Insert og Skift+Insert end
> Ctrl+C/V. Og Print Screen sidder lige over Insert.

Jo, som gammel PageMaker bruger bruger jeg også insert, og et CAD
program jeg bruger anvender home, pg up, pg dwn og end, men de
taster sidder jo i en blok adskilt fra Prtscreen, scroll lock og pause,
så jeg forstår ikke problemet med at ramme så meget ved siden af og
det gør mine brugere åbenbart heller ikke.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-07 21:49

Den 02-08-07 22.17 skrev Max følgende:

> [...]
> taster sidder jo i en blok adskilt fra Prtscreen, scroll lock og pause,
> så jeg forstår ikke problemet med at ramme så meget ved siden af

Hm, på mit tastatur sidder Print Screen lige over Insert, altså i samme
blok. Og jeg mener, det var det samme på mine foregående tastaturer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Max

Dato : 02-08-07 22:56

Hej Kim

> Hm, på mit tastatur sidder Print Screen lige over Insert, altså i
> samme blok. Og jeg mener, det var det samme på mine foregående
> tastaturer.

Dine tastature er så ikke som de normalt er, jeg kikkede lige på
6 forskellige (IBM, Microsoft, Olivetti, Cherry og No Name) og de
havde alle adskilte blokke, 6 og 3 taster, 3 taster med prtscreen
på samme linie som F tasterne.

--
Mvh Max

Fra : Jack

Dato : 03-08-07 08:53

> Den 02-08-07 22.17 skrev Max følgende:
>
> Hm, på mit tastatur sidder Print Screen lige over Insert, altså i samme
> blok. Og jeg mener, det var det samme på mine foregående tastaturer.

På mit MS keybord er PrtScn og Insert samme tast, så hvis man ikke lige har
styr på F Lock knappen så tror jeg det koster lidt i blæk

Fra : IKJ

Dato : 02-08-07 19:08

> Er der ikke en mulighed for at kunn printe skærmbillede ud ved at
> trykke på "Print Screen" uden at skulle åbne billedprogrammet, sætte
> ind og printe ?
>

> Lars

Her er et gratis program som kan opsættes som du vil, også til PrintScreen
tasten,
nemt at udskrive og sende som email eller fax
http://www.gadwin.com/printscreen/

mvh IKJ

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 03-08-07 13:20

Hejsa

>Her er et gratis program som kan opsættes som du vil, også til PrintScreen
>tasten,
>nemt at udskrive og sende som email eller fax
>http://www.gadwin.com/printscreen/

SUPER - lige hvad jeg manglede....

--

Lars Engelhardt