Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Opera
Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 07-07-01 01:06

Hej,

Hvor er det som svarer til View -> Text Size i MSIE gemt i Opera??

Nogen sider bruger kronisk extremt små fonte (eller også tænker der ikke på
at der altså folk som kører 1280x1024 eller højere opløsning), og det kan
sgu være lidt svært at læse nogen gange....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-01 01:37

Sat, 7 Jul 2001 02:05:44 +0200, skrev "*DrømmeFyren*"
<VarmeSoeges@hotmail.com>:

>Hvor er det som svarer til View -> Text Size i MSIE gemt i Opera??

Hvis vi snakker om Opera 5, så brug +/- tasterne.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 07-07-01 03:10

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Hvis vi snakker om Opera 5, så brug +/- tasterne.

Det er 5.11, så det er da et forsøg værd... Vil prøve det næste gang jeg
støder på problemet...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-01 03:55

Sat, 7 Jul 2001 04:10:06 +0200, skrev "*DrømmeFyren*"
<VarmeSoeges@hotmail.com>:

>Det er 5.11, så det er da et forsøg værd... Vil prøve det næste gang jeg
>støder på problemet...

Du kan da bare prøve på en side, det er faktisk ret smart.

med venlig hilsen
Knud

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 09-07-01 02:27

> Du kan da bare prøve på en side, det er faktisk ret smart.

Selvom det er en smart fuktion, hjælper det ligesom ikke helt, når ALT
bliver større... Selv grafikken..

Er der ikke andet at gøre?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-01 05:11

Mon, 9 Jul 2001 03:27:13 +0200, skrev "*DrømmeFyren*"
<VarmeSoeges@hotmail.com>:

>Selvom det er en smart fuktion, hjælper det ligesom ikke helt, når ALT
>bliver større... Selv grafikken..

Det er vel som man tager det, for at kunne læse noget tekst
betyder det vel ikke så meget.

Men ellers kan du jo bruge Christians løsning.

Det er jo endnu værre med andre browsere, der kan man mange slet
ikke gøre teksten større, medmindre man selv laver et ccsark, som
man så bruger i stedet for det siden angiver.

med venlig hilsen
Knud

Fra : CHRistian

Dato : 07-07-01 09:55

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

>Hvis vi snakker om Opera 5, så brug +/- tasterne.

Men zoom-funktionen tager der hele med, fx billeder, hvilket måske
ikke altid er så smart.

--
1) Har du problemer med news? Bruger du TDCs newsserver? Se:
2)Den bedste browser...
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_158428.html

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-01 13:21

Sat, 07 Jul 2001 10:55:23 +0200, skrev CHRistian
<nospam@direkte.org>:

>Men zoom-funktionen tager der hele med, fx billeder, hvilket måske
>ikke altid er så smart.

Måske ikke, men man kan jo hurtigt zoome frem og tilbage, så jeg
synes, det er rarere at bruge end at skulle gå ind og ændre på
teksstørrelsen.

med venlig hilsen
Knud

Fra : CHRistian

Dato : 07-07-01 22:43

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

>synes, det er rarere at bruge end at skulle gå ind og ændre på

Klart, giver dig helt ret; det er bøvlet at skulle ændre tekststr.
"hver gang", men med en mindste tekststr. angivet bør problemet ikke
komme overhovedet (med for lille tekst).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-07-01 00:45

Sat, 07 Jul 2001 23:43:19 +0200, skrev CHRistian
<nospam@direkte.org>:

>Klart, giver dig helt ret; det er bøvlet at skulle ændre tekststr.
>"hver gang", men med en mindste tekststr. angivet bør problemet ikke
>komme overhovedet (med for lille tekst).

Skal jeg komme med et argument til (bare for sjov) ?

Jeg svarer sjældent på indlæg i ris+ros, men ser næsten altid på
siderne og danner mit eget indtryk.

Hvis jeg har sat den til fast at vise f.eks. 12px, så er det ikke
sikkert jeg ser, hvis folk har valgt f.eks. en lille font på
siden.

med venlig hilsen
Knud

Fra : CHRistian

Dato : 08-07-01 01:34

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

---:klip .ris+ros---
>Hvis jeg har sat den til fast at vise f.eks. 12px, så er det ikke
>sikkert jeg ser, hvis folk har valgt f.eks. en lille font på

Tjove, men det må vel kunne omgås ved så i stedet for at veksle
mellem bruger-css-fremvisning og dokument-css-fremvisning (hvilket
er ligeså hurtigt som zoomfunktionen), når ris+ros skal ses, hvori
der så også veksles med str. af tekst. Jeg har godt nok ikke lige en
helt klar ide ang. opsætningen af dette på nuværende tidspkt., men
det burde kunne lade sig gøre.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-07-01 08:42

Sun, 08 Jul 2001 02:34:18 +0200, skrev CHRistian
<nospam@direkte.org>:

>Tjove, men det må vel kunne omgås ved så i stedet for at veksle

Kan vi blive enige om, at man bruger det, en selv synes er mest
praktisk?

med venlig hilsen
Knud

Fra : CHRistian

Dato : 08-07-01 17:35

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

>Kan vi blive enige om, at man bruger det, en selv synes er mest
>praktisk?

Jada. Du nævner en mulighed; jeg nævner en anden, og så kan
spørgeren jo selv vælge.

Fra : CHRistian

Dato : 07-07-01 09:52

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com>'s posting:

>Hvor er det som svarer til View -> Text Size i MSIE gemt i Opera??

"ALT+p" | Dokumenter | "r" | Normal | ... |

Eller måske bedre: Sæt et minimum:
"ALT+p" | Dokumenter | Minimum skrifttypestr.