MS Windows
briani 27239
vista 32 bit og 4 gb ram
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 31-07-07 10:09

kan vista ultimate 32 bit håndtere og bruge 4gb ram ?

bruger xp pro nu, men den magter ikke 4gb, så spørgsmålet er om vista 32 bit
kan eller om jeg skal op i vista 64 bit ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-07 10:16

Johnny B [2000] wrote:

> kan vista ultimate 32 bit håndtere og bruge 4gb ram ?

Det afhænger af bundkortet.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-07 12:14

Johnny B [2000] wrote:
> det er et asus striker extreme med en intel E6850 + et 8800gtx kort

Så vil det ikke virke...

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-07 19:01

Johnny B [2000] wrote:
> af hvilken grund vil det ikke virke ?

Det mapper andet hardware ind lige under 4GiB-grænsen. Visse
serverboards kan godt, men almindelige desktopboards kan ikke.

Jesper Poulsen

Fra : urlex

Dato : 31-07-07 11:18

On 31 Jul., 12:09, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
DÅSENjohnnyb2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail

Vista 32 bit kan sagtens køre med 4 GB ram, men læs i dit bundkorts
manual om den kan klare 4 GB.
vh urlex

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-07 19:02

Johnny B [2000] wrote:
> boardet understøtter op til 8gb ram

Men ikke med adgang fra et 32-bit OS.

Jesper Poulsen

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 01-08-07 02:27

hvor dælen står alt det henne ... jeg har forgæves ledt på MS siden og i min
MB manual ... men ingen steder kan jeg finde hvor der står noget som helst
om det ... måske jeg er blevet lettere blind efter 40 års alderen ramte

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-08-07 07:57

Johnny B [2000] wrote:
> [...]
> om det ... måske jeg er blevet lettere blind efter 40 års alderen ramte

Microsoft skriver ikke noget om det, da det er hardwarespecifikt.

Alle de avancerede hardware-funktioner bliver mapped i området mellem
3½GiB og 4GiB. Mere om det i dk.edb.hardware.bundkort, hvor det har
været oppe for nyligt.

Jesper Poulsen