MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ready boost ram til Vista
Fra : TDN

Dato : 25-07-07 10:24

Har købt en helt ny PC med Vista Premium Home. Den har ved levering 2 GB.
DDR II SDRAM - PC2-4200.

Den skal have nogt mere da jeg bl.a.skal bruge den til film- og
billedredigering.

Jeg har fået at vide man kan købe noget eksternt ram som USB pendrive eller
SD kort eller lign. som er hurtigt, som så Vista kan bruge til at lagre på.

Jeg har prøvet at finde noget hurtigt og er stødt på denne:

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2088876&lokation=

Den skulle kunne læse med 34 MB/s og skrive med 21 MB/s. Er det ok eller er
der andet i prisklassen med 4 Gb der er bedre ?

Skal jeg derudover smide mere ram i bundkortet så den er fyldt op med i alt
4 Gb? eller er det nok med boost rammen ?

Hvis der skal mere ram i skal det så være PC2-4200 eller kan Windows finde
ud af at bruge PC2-5300/5400 sammen den der sidder i, eller vil det give
problemer ?

Mvh
Thomas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-07-07 12:05

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev:

> [...]
>
> Den skulle kunne læse med 34 MB/s og skrive med 21 MB/s. Er det ok eller
> er der andet i prisklassen med 4 Gb der er bedre ?

Du får kun lidt bedre performance med ReadyBoost, med 2Gb Ram ombord
allerede. Du får langt mere ud af at sætte noget mere "rigtigt" Ram i. Der
er lidt om forholdet mellem Ram, ReadyBoost og performance her:

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2917&p=6

Mvh.

Karsten