MS Windows
briani 27239
Windows Media Center kan ikke finde TV-kan~
Fra : Erik

Dato : 25-07-07 09:07

Tidligere har jeg brugt CyberLink Power Cinema til at se og optage
TV-udsendelser. Min computer blev købt med Win XP home og programmet Power
Cinema installeret.
Efter opgradering til Vista Ultimate kan jeg ikke bruge den oprindelige
version af Power Cinema, fordi den ikke er helt kompatibel med Vista. Jeg
kan købe en opgradering til den nyeste version af Power Cinema, men Windows
Media Center skulle jo kunne bruges til formålet.

Problemet er at Windows Media Center ikke finder mine TV-kanaler. Programmet
gennemfører en skanning men erklærer at der ikke er tilgængelige TV-kanaler.
Power Cinema (som jeg nu har i en prøveversion) finder alle kanaler uden
problemer.

TVkortet (NVIDIA GeForce 6700 XL ) har 4 antenneindgange (analog 1 og 2 samt
DVB-S 1 og 2). Mit antennekabel (Stofa) er tilsluttet analog 1 som anvist i
computermanualen.
I Power Cinema kan jeg vælge mellem forskellige signalkilder (Analog TV
Kabel, Analog TV Antenne, Digital Tv). En tilsvarende mulighed har jeg ikke
fundet i Windows Media Center.

Min computer er en Medion multimedia, købt I Aldi foråret 2006;
Processor: Intel Pentium D 830; Ram: 3072 Mbytes DDR2.

På forhånd tak for forslag.

Erik

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-07-07 21:26

"Erik" wrote

> Tidligere har jeg brugt CyberLink Power Cinema til at se og optage
> TV-udsendelser.

De kloge om den emner slags huserer ovre i dk.teknik.htpc

> TVkortet (NVIDIA GeForce 6700 XL )

Det er ikke et tv-kort, det er et grafikkort.

> Min computer er en Medion multimedia, købt I Aldi foråret 2006;

I den nævnte gruppe er der også folk som kender til Medion-maskiner.

Fra : Erik

Dato : 26-07-07 07:26

Tak for oplysningerne.
Jeg prøver den anden gruppe - og korrigerer mine oplysning vedr. hardware.
Erik