MS Windows
briani 27239
Navn på "mig selv"
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 23:12

Hej.

Jeg plejer at have mit navn til at stå fx øverst i menuen Start m.v.

Det gør det ikke efter en reformatering af maskinen.

Det er ikke så vigtigt, da jeg er den eneste bruger af computeren og der
skal kun være en brugerkonto, som starter op med det samme ved opstart. Men
mit navn ser alligevel pænere ud end det nuværende ord "Administrator".

Kan det ændres?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-07-07 23:38

Michael Sørensen skrev:

> [...]
> mit navn ser alligevel pænere ud end det nuværende ord "Administrator".

Kontrolpanel -> Brugerkonti

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
Webdesign håndbøger: http://733.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 08:12

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kontrolpanel -> Brugerkonti

Ja, der kan jeg finde ud af, hvordan jeg ændrer min adgangskode (jeg har dog
ingen), men ikke brugernavn.

Jeg vil nemlig ikke oprette en ny, således jeg er nødsaget til at logge på
hver gang computeren tændes.

Fra : Lars E.P.

Dato : 25-07-07 08:27

Wed, 25 Jul 2007 09:11:34 +0200, skrev "Michael Sørensen" <.> :

> [...]
>ingen), men ikke brugernavn.
>
>Jeg vil nemlig ikke oprette en ny, således jeg er nødsaget til at logge på

Du kan da også ændre navnet på kontoen

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 09:09

"Lars E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan da også ændre navnet på kontoen

OK - hvordan. Jeg kan nemlig ikke lige finde stedet under brugerkonti.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-07-07 09:44

Michael Sørensen skrev:
> "Lars E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> OK - hvordan. Jeg kan nemlig ikke lige finde stedet under brugerkonti.

Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Skift dit navn
(Vista)

Fra : Lars E.P.

Dato : 25-07-07 10:00

Wed, 25 Jul 2007 10:43:50 +0200, skrev Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> :

>Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Skift dit navn
>(Vista)
>
>--

I XP:

Kontrolpanel > Brugerkonti
Derefter:
   Ændring af konto > Vælg aktuel konto > Ændre mit navn
ELLER

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 13:50

> [...]
>
> Kontrolpanel > Brugerkonti
> Derefter:
> Ændring af konto > Vælg aktuel konto > Ændre mit navn

Jeg bruger XP og kan følge alt indtil sidste punkt "Ændre mit navn" som ikke
er der

Fra : Rado

Dato : 25-07-07 14:56

On Wed, 25 Jul 2007 14:50:19 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

>Jeg bruger XP og kan følge alt indtil sidste punkt "Ændre mit navn" som ikke
>er der

Det kan man vist ikke med administrator kontoen.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Ole Christiansen

Dato : 25-07-07 15:47

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> "Lars E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger XP og kan følge alt indtil sidste punkt "Ændre mit navn" som
> ikke er der

Nedenuder står der:

Eller vælg en konto, der skal ændres

--
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 17:03

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> Nedenuder står der:
>
> Eller vælg en konto, der skal ændres

Der er kun to konti oprettet "Administrator" som logger sig på automatisk
ved opstart og "Gæst"

Det jeg ønsker er, at jeg kun har en konto som hedder "Michael Sørensen" og
som starter op uden man behøver vælge konto / bruger osv.

Fra : O. Skjold

Dato : 25-07-07 18:30

Michael Sørensen skrev i

<klip>

> [...]
>
> Det jeg ønsker er, at jeg kun har en konto som hedder "Michael
> Sørensen" og som starter op uden man behøver vælge konto /

Så vælger du Kontrolpanel + Brugerkonti + "Opret ny konto" og
navngir' den som du har lyst. Bemærk, at du med den nye konto
starter på en frisk, dvs. dokumenter og div. opsætning du har
lavet på din administratorkonto følger ikke med.

Administratorkontoen kan du ikke ændre eller slette.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-07-07 21:23

"O. Skjold" wrote

> [...]
> den som du har lyst. Bemærk, at du med den nye konto starter på en
> frisk, dvs. dokumenter og div. opsætning du har lavet på din administra-

Hvis du ser under <systemdrev>:\Documents and Settings\Default User\ kan du
se hvad en ny bruger får når vedkommende logger på første gang, der er in-
tet til hinder for at modificere indholdet med udvalgte ting fra admini-
strator-kontoens brugerprofil.

Den normale måde at lave den slags på, er ved at oprette en bruger og lave
indstillingerne som de nu engang skal være for de efterfølgende brugere
som oprettes og derefter kopiere indholdet over i Default User-brugerpro-
filen.

Det er en dårlig ide at gøre det med administratorbrugerkontoen for man
kan ikke kopiere alt indhold fra administratorens brugerprofil over i en
anden brugerprofil, i alt fald ikke uden at få en række spændende fejl.

Før man laver denne slags ting er det en rigtig god ide at tage en kopi af
de oprindelige indstillinger i Default User kataloget.

Læs mere her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=319974

Fra : O. Skjold

Dato : 25-07-07 22:06

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev i

<klip>

> [...]
> efterfølgende
> brugere som oprettes og derefter kopiere indholdet over i

Smart. Egentlig ku' mappen "All users" vel også bruges til den
øvelse eller?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-07-07 23:18

"O. Skjold" wrote

> Peder Vendelbo Mikkelsen skrev

> Smart. Egentlig ku' mappen "All users" vel også bruges til den øvelse
> eller?

Ja og så lige den lille ting at f.eks. alle genveje som lægges i denne
brugerprofil vil blive vist hos alle brugere også selvom de har en bruger-
profil i forvejen, det betyder også at genvejen bliver fjernet hvis den
fjernes fra All Users.

Når man f.eks. installerer Office og den spørger om det kun er dig eller
alle brugere på maskinen som skal bruge programmet, så anvender modifi-
cerer den både All Users og Default User brugerprofilerne (tingene som
skal bruges til registreringsdatabasen for Default User hentes fra mas-
kinens del af registreringsdatabasen).

Fra : Lars E.P.

Dato : 26-07-07 08:44

Wed, 25 Jul 2007 18:02:48 +0200, skrev "Michael Sørensen" <.> :

>Der er kun to konti oprettet "Administrator" som logger sig på automatisk
>ved opstart og "Gæst"

Jeg har også kun de to konti, men jeg kan da ikke udelukke, at jeg på
et tidspunkt har oprettet min nuværende konto manuelt (i mit navn),
gjort den til administrator og derefter slettet den oprindelige
administrator.

>Det jeg ønsker er, at jeg kun har en konto som hedder "Michael Sørensen" og
>som starter op uden man behøver vælge konto / bruger osv.

Sådan fungerer det også hos mig.

Hilsen Lars