MS Windows
briani 27239
Blokere for at windows ringer hjem ?
Fra : Per

Dato : 22-07-07 21:51

Hej
Jeg er ved at opsætte en winXP som ikke må ringe hjem til M$.

Er der nogen der kender det fulde overblik netværksservices som connecter
udgående under brug af windowskomponeneter?

Jeg har fundet følgende:

Search Agent
Under søgning i lokale filer med winexplorer kaldet op til "sa.windows.com"
og rapporterer om hvilket filer man har søgt på, på sin lokale pc.

NTP server
Så er der "time.windows.com", men NTP serveren kan vidst slås fra i

Windows update
Selvfølgelig også windows update, men selvom den er disablet så ser jeg en
del connections til microsoft.com?

Jeg blokerer ved at indsætte en proxy mellem PC og router, men vil gerne
disable denne form for IP logning helt.

Hvad har I andre fundet, og ved I hvor det slås fra i WXP?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-07-07 22:28

Per <per2720vanlose@hotmail.co> wrote:

<snip>

> Hvad har I andre fundet, og ved I hvor det slås fra i WXP?

Services.

Fra : Rado

Dato : 23-07-07 22:15

On Sun, 22 Jul 2007 22:50:31 +0200, Per <per2720vanlose@hotmail.co>
wrote:

>Search Agent
>Under søgning i lokale filer med winexplorer kaldet op til "sa.windows.com"
>og rapporterer om hvilket filer man har søgt på, på sin lokale pc.

Er det i det hele taget legalt at de gør det?

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-07-07 09:55

Ja. og så er det desuden ikke sandt at der uploades en liste med
hvilke filer der søges efter. Læs mere her:
http://groups.google.com/group/microsoft.public.windowsxp.security_admin/browse_frm/thread/5c769559f1591fd5/74b9bb766dc1b6e7?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dsa.windows.com%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3Dutf-8%26selm%3DOdMBczeKDHA.1960%2540TK2MSFTNGP11.phx.gbl%26rnum%3D1#74b9bb766dc1b6e7

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-07-07 09:57

Se inline.

wrote:

>Jeg er ved at opsætte en winXP som ikke må ringe hjem til M$.

Ja, det får jo en til at tænke sit.

>Search Agent
>Under søgning i lokale filer med winexplorer kaldet op til "sa.windows.com"
>og rapporterer om hvilket filer man har søgt på, på sin lokale pc.

Bloker for explorer.exe i firewall.

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-07-07 01:21

Per skrev:

> Jeg er ved at opsætte en winXP som ikke må ringe
> hjem til MS.

Så kan den jo ikke opdateres med de nyeste
sikkerhedsopdateringer

Hvad er det du er ude i?

--
Allan Vebel